Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 22:23

Ga morgen uitgebreid bekijken. Ik dacht eerst dat het cabaret was _O-

Swah

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 23:12

Haha, nou zelfs voor Powned vrij kritisch.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:54

Pffff ik zie mijzelf echt niet tot m'n zeventigste gymles geven....(ook niet tot m'n 67ste overigens).

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Ik schrik weer op de socials hoe er gereageerd wordt op de demonstratie vandaag van de Dolle Minaś. Wat is er mis met een bepaalde groep mannen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Benzz schreef:
Ik schrik weer op de socials hoe er gereageerd wordt op de demonstratie vandaag van de Dolle Minaś. Wat is er mis met een bepaalde groep mannen?

Ben druk dus niets van gezien of gehoord.

Ik vul in: wereldwijd is er een bevolkingsgroep (mannen en vrouwen) die (vaak vanuit het geloof, ISIS, Taliban BLANKE mannen die Christelijk zeggen te zijn, met allerlei haat ideologieën) de zgn "oude waarde en normen" willen "herstellen" (vrouw achter het aanrecht, vrouwen rechten terugdraaien, vrouwen die moeten zorgen voor de reproductie ....zoals in Rusland..etc etc).
Dus de dolle Mina 's van deze tijd zijn dapper want ze hebben deze mannen tegen zich.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

pien_2010 schreef:
Benzz schreef:

Ben druk dus niets van gezien of gehoord.

Ik vul in: wereldwijd is er een bevolkingsgroep (mannen en vrouwen) die (vaak vanuit het geloof, ISIS, Taliban BLANKE mannen die Christelijk zeggen te zijn, met allerlei haat ideologieën) de zgn "oude waarde en normen" willen "herstellen" (vrouw achter het aanrecht, vrouwen rechten terugdraaien, vrouwen die moeten zorgen voor de reproductie ....zoals in Rusland..etc etc).
Dus de dolle Mina 's van deze tijd zijn dapper want ze hebben deze mannen tegen zich.

Nee juist niet vanuit religie, vanuit de macht. Zij is van mij, daar gaat het om. En dat vrouwen vaak niet gehoord worden door de politie, dat de meldingen apart opgenomen worden en niet gekoppeld, kunnen ze niet zien hoe veel meldingen per persoon er is.

40 duizend meldingen van stalkingen in NL.
1 vrouw in de 8 dagen die vermoord wordt door haar partner of ex partner. Nl staat in de top 3 van Europa mbt femicide.

En als je dan op de socials leest hoeveel mannen in de defensieve houding gaan en het bagatelliseren. Echt schrikbarend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

Volgens mij gaat het altijd om macht over en wordt het door de "gelovigen en de conservatieven" anders ingevuld als door de aanranders en verkrachters. De achterliggende mechanismen is hetzelfde. Vrouwen zijn minder of niets waard.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

pien_2010 schreef:
Volgens mij gaat het altijd om macht over en wordt het door de "gelovigen en de conservatieven" anders ingevuld als door de aanranders en verkrachters. De achterliggende mechanismen is hetzelfde. Vrouwen zijn minder of niets waard.

In dit geval gaat het puur om vrouwen die vermoord worden door expartners en partners. Niet zozeer vanuit het geloof.
Zoals de kwestie laatst in Gouda. Daar was het ook een geval dat de man in kwestie het niet kon hebben dat de relatie verbroken was.

Ze is van mij, podcast van Saskia Belleman is erg interessant en heftig om te luisteren.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

Benzz schreef:
En als je dan op de socials leest hoeveel mannen in de defensieve houding gaan en het bagatelliseren. Echt schrikbarend.

Je hoopt dan toch even of deze mannen dat doen omdat ze nog nooit een vrouw hebben vermoord.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Dus om macht gaat het. Het geloof is vaak het sausje dat erbij gehaald wordt. Maar het komt vaak op het zelfde neer.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:40

Veronica2 schreef:
Benzz schreef:

Je hoopt dan toch even of deze mannen dat doen omdat ze nog nooit een vrouw hebben vermoord.

De manier waarop ze reageren lijkt het er ook op dat ze begrip hebben voor de mannen die het wel doen. En vinden dat vrouwen moeten luisteren.

En weg die we de laatste tijd steeds meer zien. De Tate vriendjes.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:37

Ik heb ook de afgelopen dagen geen TV of nieuws gel3zen of gezien.

Maar wat moet je doen om femicide te voorkomen? Ik denk met name opvoeding.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Opvoeding maar ook de waarde en normen in een maatschappij waarin respect en gelijkwaardigheid aanwezig is voor vrouwen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Ja, maar ook gewoon mannen oppakken voordat ze een moord begaan maar al wel een patroon hebben van herhaald geweld tegen vrouwen. En zowel vrouwen als mannen veilige plekken geven waar ze hulp kunnen krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Vrouwen krijgen bij veel instanties helaas nogal vaak te horen dat ze niets kunnen doen zolang de dader niets doet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Er zijn vrouwen die al hun hele leven ondergedoken zijn. Bij elke bel aan hun deur eerst uit het raampje kijken en waar niemand van weet waar ze zitten. En dit al jaren lang. Dit met hulp van politie en hulpverlening instanties en dat alles in het diepste geheim.
Maar teveel vrouwen wacht helaas een ander lot en die zijn de Sjaak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Er zijn vrouwen die tegen hun wil toe moeten staan dat de vader zijn kinderen ziet, het drama in Groningen was daar een sprekend voorbeeld van. De man had op z’n sm zaken geplaatst waarover familieleden zich ernstig zorgen maakten. Politie deed niets of niet genoeg ( is in onderzoek) met als gevolg twee dode kinderen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Ik ben het helemaal eens met jullie als vrouw en moeder van dochters.
Maar je kunt niet iedere man oppakken die "wat" roept of in het verleden iets heeft gedaan waar hij voor gestraft en/of behandeld is.

Het is lastig voor justitie om iemand te berechten, die nog geen overtreding of misdaad heeft begaan.

Dat weten we toch? Dat kan niet.
Daarom moeten we voorkomen dat femicide wordt gepleegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

Ze hoeven ook niet berecht te worden voor iets wat ze niet gedaan hebben maar er kan wel direct door een rechter een gebiedsverbod of kinderen alleen onder toezicht zien worden toegepast.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:07

BigOne schreef:
Ze hoeven ook niet berecht te worden voor iets wat ze niet gedaan hebben maar er kan wel direct door een rechter een gebiedsverbod of kinderen alleen onder toezicht zien worden toegepast.

Maar het gebiedsverbod zal ze toch niet tegenhouden? Controle? Handhaving?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16 min geleden

https://www.ad.nl/politiek/weer-vertrekt-ervaren-sp-kamerlid-van-kent-uit-kamer~a5727f6e/

Weer vertrekt ervaren SP-Kamerlid: Van Kent uit Kamer
SP’er Bart van Kent zwaait na acht jaar af als Tweede Kamerlid. De partij verliest daarmee opnieuw een ervaren kracht. Het is tijd voor ‘een nieuwe generatie’. Daarbij viel de afgelopen kabinetsperiode hem zwaar. „We hadden te maken met Kamerleden van de coalitie die echt totaal geen idee hadden waar ze mee bezig zijn.”

En dat is de zoveelste...