Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 19:31

Wethouder OSW stapt op omdat ie zichzelf niet kan verenigen met gekozen weg van het college om de wolven beheers te maken.
Citaat:
11 maart 2025
Misschien iemand zijn plaats in laten nemen, die ''het volk'' vertegenwoordigd, dat is de omschrijving van deze functie
---
Wethouder Gerben But van Ooststellingwerf legt functie neer. ‘Eventueel afschieten van wolf druist in tegen mijn overtuiging hoe we ons tot elkaar verhouden’
Wethouder Gerben But heeft besloten zijn functie per direct neer te leggen. But is sinds 2022 wethouder in Ooststellingwerf.

Gerben But: „Met pijn in het hart heb ik besloten om mijn functie als wethouder neer te leggen. Deze moeilijke stap heb ik weloverwogen genomen. Het college wil graag gehoor geven aan de oproep om meer te doen in de lobby voor het beheersbaar maken en houden van de problematiek die is ontstaan na de terugkeer van de wolf in ons gebied. Een van de mogelijke maatregelen is de lobby starten voor het verkrijgen van een beheersverordening waarin het ultieme instrument het afschieten van de wolf zal zijn. Dat is voor mij een stap die indruist tegen mijn overtuiging hoe we ons tot elkaar verhouden. Dat is de reden dat ik mijn huidige functie neerleg.
But had onder meer duurzaamheid en mobiliteit in zijn portefeuille. Over de verdeling van zijn portefeuille is nog niks bekend.
https://stellingwerf.nl/regio/Wethouder ... 16826.html

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1DgrRy ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 19:33

Citaat:
Vanavond is er een raadsvergadering met veel insprekers die gaan vertellen wat de impact van de komst van de wolf heeft op hun leven.

Deze raadsvergadering is ook online te volgen via deze link, even naar beneden scrollen, u vindt hem onder uitzending.
https://ooststellingwerf.bestuurlijkein ... 8d9b59a8e2

Het is echter niet de bedoeling dat u nu lekker thuisblijft omdat dat veel makkelijker is.

Het is de bedoeling dat het vanavond daar op het gemeentehuis een volle bak wordt. Hierdoor laat zien dat u achter de insprekers staat en hen tot steun bent!

Wethouder But van Groen(s)links heeft al de benen genomen...
Dat is tegen 4 uur vanmiddag bekend geworden.
https://www.ooststellingwerf.nl/wethoud ... nctie-neer

✒️Boerin Schrijft

https://www.facebook.com/share/p/16GWVX ... tid=wwXIfr

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:59

But kan beter zijn verantwoordelijkheid pakken als mens/ hoofd van voedselketen ipv zijn biezen pakken met vast een fiks bedrag op zak...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 20:00

Aanval Leeuwte / St Jansklooster Ov minimaal 5 schapen direct of indirect dood
Citaat:
Leeuwte Overijssel.
11-03-2025

Bij een door BIJ12 bevestigde aanval door wolf
4 schapen gedood. 1 schaap met gebroken poot laten inslapen. 3 schapen in shock onzeker of deze het zullen halen.

Sterkte voor de eigenaar.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1A63J5 ... tid=wwXIfr

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:02

Ja dat wachtgeld vangen zal hij vast niet tegen zijn.
Word tijd dat dat eens afgeschaft word en zeker bij zelf vetrekken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 20:10

In Dwingeloo Dr wordt of inmiddels werd een inloop dag gehouden.
Ik lees het als een reactie onder de post van Bierin Schrijft.
Jammer dat het schijnbaar summier gecommuniceerd is, anders had ik het hier natuurlijk gemeld voor degene die er belangstelling voor zou hebben.
Ik ben de aankondiging helaas niet tegen gekomen.

Citaat:
Succes, in Dwingeloo is momenteel een inloopdag over wolfwerende rasters. Vanuit provincie Drenthe. De wolven consulenten lopen daar nu rond.....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 20:25

Aanval Arle, Grossheide (D), 8 schapen gedood, 3 gewond.
Citaat:
Auf einer Weide in der Gemeinde Großheide wurden acht Schafe getötet und drei verletzt. Die Spuren vor Ort deuten auf einen Wolfsübergriff hin. Ein Schutzzaun hielt das Raubtier offenbar nicht auf.

In een weide in de gemeente Grossheide zijn 8 schapen gedood en 3 gewond geraakt.
De sporen wijzen op een aanval van een wolf. De wolfwerende omheining hield het roofdier duidelijk niet tegen.

Bron https://www.facebook.com/share/1AMTWMrn ... tid=wwXIfrAfbeelding

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/1A3hBiHn ... tid=wwXIfr

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:17

dierenfan schreef:
But kan beter zijn verantwoordelijkheid pakken als mens/ hoofd van voedselketen ipv zijn biezen pakken met vast een fiks bedrag op zak...

Dit vind ik wel echt een misselijke opmerking. Ik ken wethouder But als een zeer integere man die opkomt voor zijn idealen. Hij is eerst de gemeente al uitgepest en als hij hierom zijn functie neer wil leggen is dat zijn goed recht. Voor het geld zal hij het zeker niet gedaan hebben, er zijn genoeg banen te vinden waar je met veel minder stress een stuk meer verdient. Bovendien moet je bij GroenLinks een substantieel deel van je inkomsten als wethouder afdragen aan de partij (net zoals bijvoorbeeld SP).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:46

Nou ja, beter dat hij opstapt dan halfbakken tegen de wens van “het volk” in ieder geval teveel “pro-wolf” blijft en blijft zitten?
Hopelijk vult iemand de functie die wel durft door te pakken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:06

tienus63 schreef:
In Dwingeloo Dr wordt of inmiddels werd een inloop dag gehouden.
Ik lees het als een reactie onder de post van Bierin Schrijft.
Jammer dat het schijnbaar summier gecommuniceerd is, anders had ik het hier natuurlijk gemeld voor degene die er belangstelling voor zou hebben.
Ik ben de aankondiging helaas niet tegen gekomen.

Citaat:
Succes, in Dwingeloo is momenteel een inloopdag over wolfwerende rasters. Vanuit provincie Drenthe. De wolven consulenten lopen daar nu rond.....

Komende donderdag in Grolloo, uit mijn hoofd van 16.00 tot 21.00 uur. Ik kan niet, heb de uitnodiging niet meer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 22:13

Is de petitie uit je onderschrift al aangeboden?
Die loopt al eventjes.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:32

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 22:47

Jet schreef:
https://www.provincie.drenthe.nl/actuee ... erhouders/ , hier even wat meer info over de inloopdagen. Die van Grolloo komt dus nog, dus wie daar interesse in heeft en kan, kan zich daar vast nog wel voor aanmelden.

Dank voor de link. Ik zet hem ook even in het ervaring toekenning subsidie wolfwerende rasters.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:02

Toffeltje schreef:
dierenfan schreef:

Dit vind ik wel echt een misselijke opmerking. Ik ken wethouder But als een zeer integere man die opkomt voor zijn idealen. Hij is eerst de gemeente al uitgepest en als hij hierom zijn functie neer wil leggen is dat zijn goed recht. Voor het geld zal hij het zeker niet gedaan hebben, er zijn genoeg banen te vinden waar je met veel minder stress een stuk meer verdient. Bovendien moet je bij GroenLinks een substantieel deel van je inkomsten als wethouder afdragen aan de partij (net zoals bijvoorbeeld SP).

Het eerste waar ik aan denk is dat het mooi voor But is als hij werkt aan zijn idealen. Maar hij zit niet voor zijn eigen idealen op die plek hij zit daar om uitvoering te geven aan democratisch beleid. Als je dat niet kunt moet je geen wethouder worden toch? Jouw taak zal niet altijd stroken met jouw eigen idealen. Je zit er ook niet voor jezelf maar voor de bevolking.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 23:32

Aanval Genemuiden Ov, twee schapen gedood
Citaat:
Genemuiden Overijssel
10-03-2025

Wolven aanval op schapen, 2 schapen hebben het niet overleefd.
Op filmpje is een wegrennende wolf te zien, ook in de omgeving Genemuiden.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding

Wat een joekel van een wolf!

Filmpje via Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/1HZog1 ... tid=wwXIfr
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 11-03-25 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 23:37

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 23:43

Rizette schreef:
Het eerste waar ik aan denk is dat het mooi voor But is als hij werkt aan zijn idealen. Maar hij zit niet voor zijn eigen idealen op die plek hij zit daar om uitvoering te geven aan democratisch beleid. Als je dat niet kunt moet je geen wethouder worden toch? Jouw taak zal niet altijd stroken met jouw eigen idealen. Je zit er ook niet voor jezelf maar voor de bevolking.

Exact! Wellicht ook eens kijken naar de keerzijde van de medaille waar ontzettend veel leed is ontstaan door “zijn idealen”. Het lijkt wel of ik iets zie wat hij/zij niet zien. Hoe kun je nou zo naïef en tegelijkertijd zo vilein zijn en alle slachtoffers weg te zetten door ze niet te benoemen om de wolf te beschermen?! Lekker opgeven en opstappen, houdoe!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 23:44

Aanval Brecht (B), 1 schaap gedood
Citaat:
Brecht België
11-03-2025

Wolven aanval niet ver van de grens in België.
1 schaap heeft het niet overleefd.

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Ggpgi ... tid=wwXIfr

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 00:50

https://archive.ph/mryn1[/quote]

Kijk daar komt de eerste suggestie dat je je tuin wolfwerend moet afrasteren al naar boven. Dus straks als je kind of hond gepakt wordt, is het je eigen schuld en zo gaan we weer een stap verder.[/quote]

Beter een mobiel raster om de kinderen heen die zich kan verplaatsen.

Die wolfwerende rasters : ik vind het zo’n schrale oplossing! Als we straks de weide allemaal hebben gerasterd, moet daarna je erf, daarna je kinderen. De wolvenlobby kan het concept van de rasters en gebrek aan rasters nog heel lang uitmelken vrees ik.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 00:57

Nieuwe verdienmodel, voor de Chinese meuk platformen, nu al voor kippen verkrijgbaar.

Binnenkort van maatje kip, kleuter, hond, tiener en wat de klant maar wil. ;)
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 00:58

tienus63 schreef:
Nieuwe verdienmodel, voor de Chinese meuk platformen, nu al voor kippen verkrijgbaar.

Binnenkort van maatje kip, kleuter, hond, tiener en wat de klant maar wil. ;)
[ Afbeelding ]

:j Ja begin is er :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:05

Ik was gisteren ergens wandelen. Daar hingen eerst bordjes met een waarschuwing voor de wolf. Die hingen er nu niet meer. Ben wel benieuwd waarom niet. :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 10:05

Zichtmelding Ruinen Dr twee wolven
Citaat:
Ruinen Drenthe
12-03-2025
8.00 uur

Zicht melding
2 wolven in weiland aan de Ruinerweide, gingen richting Weerwille.

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/1BhZu2 ... tid=wwXIfr
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 12-03-25 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 10:07

Zichtmelding Kootwijkerbroek Gld
Citaat:
Kootwijkerbroek
12-03-2025
7.15 uur

Zicht melding
In weiland aan de Oosterbrinkweg en stak de Kootwijkerbroekweg over naar ander weiland.

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/18e2rJ ... tid=wwXIfr

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:08