Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 14:04

Maar wat houdt Europa nog tegen om de Russische bevroren assets aan te spreken om dit verder te financieren?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 14:07

mylittlejoy schreef:
Maar wat houdt Europa nog tegen om de Russische bevroren assets aan te spreken om dit verder te financieren?

Als je internationaal recht overeind wil houden om betrouwbare partij te blijven naar je bondgenoten toe, zat je een goede legale reden moeten hebben om die te confiskeren. Daar wordt zeker al een tijd naar gekeken, maar simpel is het niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 14:09

mylittlejoy schreef:

Het feit dat t juridisch gezien illegaal is om de assets liquide te maken. Macron legde dat nog uit aan Trump een paar dagen geleden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 15:01

Babootje schreef:
Het zou es wat zijn dat ze gewoon kunnen zeggen: Nou doei dan VS. Dan staan Trump en consorten pas echt in hun onderbroek. :D
Weg VS als grootmacht. Dat de VS na impeachment van Trump Europa vriendelijk moet vragen of ze er weer bij mogen.

Dat wordt wel heel erg spannend. Militair zijn we in Europa gewoon zwak vergeleken met de VS. Tja, misschien als Erdogan ook mee doet dat het ergens op begint te lijken. Maar een oorlog met Rusland zonder de VS blijft spannend. De VS is gewoon een militaire supermacht.

En mocht de VS de kant van Rusland kiezen dan hebben we de oorlog bij voorbaat al verloren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 15:02

Cowboy55 schreef:
mylittlejoy schreef:

Het feit dat t juridisch gezien illegaal is om de assets liquide te maken. Macron legde dat nog uit aan Trump een paar dagen geleden.

Tja, daar geeft Trump natuurlijk niks om. Zijn motto is gewoon je pakt gewoon maar wat je pakken kan. Maar als Europa daar ook aan mee gaat doen dan is dat het defenitieve einde van alle internationale recht.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 15:13

Loretta schreef:
Dat wordt wel heel erg spannend. Militair zijn we in Europa gewoon zwak vergeleken met de VS.
En mocht de VS de kant van Rusland kiezen dan hebben we de oorlog bij voorbaat al verloren.

Dus niet volgens dat ISS rapport. De wapenproductie in de Europa is dus hoger dan in de VS. En blijkbaar qua troepen is er voldoende hoog gekwalificeerd personeel.
Vergis je er niet in wat er vanaf de oorlog in Oekraine en de rest van Europa is gebeurd. Die hebben niet stil gezeten.
Oekraine is inmiddels wereldleider in drone productie en drone oorlogvoering.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 15:23

Babootje schreef:
Loretta schreef:
Dat wordt wel heel erg spannend. Militair zijn we in Europa gewoon zwak vergeleken met de VS.

Dus niet volgens dat ISS rapport. De wapenproductie in de Europa is dus hoger dan in de VS. En blijkbaar qua troepen is er voldoende hoog gekwalificeerd personeel.
Vergis je er niet in wat er vanaf de oorlog in Oekraine en de rest van Europa is gebeurd. Die hebben niet stil gezeten.
Oekraine is inmiddels wereldleider in drone productie en drone oorlogvoering.

Dit klopt. Plus dat de VS ook afhankelijk is van ons in Europa, we hebben tot nu toe best netjes op hun wapenarsenaal gepast, ook de kernkoppen liggen er nog keurig bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 15:41

En vlak Ukraine niet uit, die zijn echt van 0 naar 100 gegaan met ontwikkelen van slimme oorlogvoering.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 15:49

BigOne schreef:
En vlak Ukraine niet uit, die zijn echt van 0 naar 100 gegaan met ontwikkelen van slimme oorlogvoering.

Dat is zeker waar. Alleen Rusland heeft helaas ook veel geleerd.
Maar het is nu wel het momentum om door te pakken. Want anders komt Rusland straks heel sterk terug.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 16:13

Citaat:
Dit klopt. Plus dat de VS ook afhankelijk is van ons in Europa, we hebben tot nu toe best netjes op hun wapenarsenaal gepast, ook de kernkoppen liggen er nog keurig bij.
_O- deze mag van mij in de Quote van de maand. Ik vind hem heel sterk leuk en goed vooral door wat er niet gezegd wordt maar wel degelijk zo gelezen wordt door mij _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 16:25

Loretta schreef:
BigOne schreef:

Maar het is nu wel het momentum om door te pakken. Want anders komt Rusland straks heel sterk terug.

Je weet dat een gedeelte van de Russen nu ezels en paarden gebruiken om zich te verplaatsen ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 17:25

Citaat:
Rutte vraagt Zelensky om ruzie met Trump bij te leggen
NAVO-baas Mark Rutte heeft Zelesky gevraagd om de ruzie met Trump bij te leggen, meldt persbureau Reuters. "Ik heb Zelensky gevraagd om zijn relatie met Trump en de Amerikaanse regering te herstellen." Rutte noemt de ruzie tussen de twee presidenten "ongelukkig".
Uit Nu.nl van vier minuten geleden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 17:28

pien_2010 schreef:
Citaat:
Rutte vraagt Zelensky om ruzie met Trump bij te leggen
NAVO-baas Mark Rutte heeft Zelesky gevraagd om de ruzie met Trump bij te leggen, meldt persbureau Reuters. "Ik heb Zelensky gevraagd om zijn relatie met Trump en de Amerikaanse regering te herstellen." Rutte noemt de ruzie tussen de twee presidenten "ongelukkig".
Uit Nu.nl van vier minuten geleden.

|o 8)7

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 17:29

Sowieso is het militaire personeel in de benelux echt heel goed getraind. Heb eens de biografie van Ray Klaassens (groeipijn) gelezen en hij omschrijft daar een internationale oefening waarbij ze echt moesten schakelen met wat het niveau daar gemiddeld was, als Nederlandse tak van de oefening. Veel sneller, fitter, gewend zelf tactisch na te denken etc. Dus ik geloof het maar zo..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:10

Net op het radionieuws gehoord : er zijn geruchten dat de grote Trump show van gisteren in scène gezet is door Trump en Vance.
Wordt ongetwijfeld vervolgd... :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:15

Laatst bijgewerkt door BigOne op 01-03-25 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:18

Pandora2 schreef:
Net op het radionieuws gehoord : er zijn geruchten dat de grote Trump show van gisteren in scène gezet is door Trump en Vance.
Wordt ongetwijfeld vervolgd... :+

Sorry, maar: DOH! Dit was een vooropgezet 1-2tje tussen 2 psychopaten om Zelensky als graaierig, onbetrouwbaar en disrespectvol naar de good old US of A neer te zetten. Ik denk dat velen het in potentie hadden zien aankomen, maar gedacht hebben: “Nee, zo hufterig zijn zelfs die twee niet.” Fout.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 18:58

Senator Graham had Zelensky ook verwittigd : laat je niet in de val lokken...

Ik heb het hele circus niet gezien gelukkig :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:19

Graham heeft een vies spelletje gespeeld.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:32

BigOne schreef:
Graham heeft een vies spelletje gespeeld.

Tell me more, tell me more. Volgens mij had Vos, de reserveAmerikaan, het hier ook over gisteren bij Beau.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 21:03

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 22:26

[
BigOne schreef:
Loretta schreef:

Je weet dat een gedeelte van de Russen nu ezels en paarden gebruiken om zich te verplaatsen ?

Dat weet ik. Daarom zeg ik ook het moment is nu. Op dit moment is er gebrek aan materieel. Maar als je nu niet doorpakt dan staan ze er over een aantal jaar weer met hele andere en modernere middelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 22:49

Klopt, europa moet nu doorpakken, alle eventuele restricties opheffen en Duitsland de Taurus leveren!!
Iemand in mijn twitter circle postte onder een video van trump op de golfbaan dat ze hoopte dat er een grote krokodil werd losgelaten :D meteen voor een week van Twitter verbannen .

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:23

Zonet een interview met Frans Timmermans op TV over de hele situatie. Moet zeggen dat ik hem erg sterk vond en ben het ook volledig met zijn verhaal eens! Europa moet nu samen sterk staan en waar een wil is, is een weg.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:42

journee schreef:
Zonet een interview met Frans Timmermans op TV over de hele situatie. Moet zeggen dat ik hem erg sterk vond en ben het ook volledig met zijn verhaal eens! Europa moet nu samen sterk staan en waar een wil is, is een weg.

Eens. Timmermans is trouwens fors afgevallen lijkt het. Is hij OK?