Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:54

Ik durf verder niet te speculeren over wat Trump precies zal gaan doen. Zijn woord is niks waard. Zijn beloftes zijn niks waard. Hij heeft geen moreel kompas ofzo waar vanuit hij werkt. Hij roept gewoon dat wat hem op het moment het meeste voordeel lijkt te geven. Wel of geen abortus wetgeving bvb. zal hem een zorg zijn.

Wat hij tijdens zo'n campagne allemaal roept staat denk ik een beetje los van wat hij daadwerkelijk gaat doen. Dat kan erger zijn, maar ook minder erg als de druk er vanaf is. Want in principe is het niet iemand die zichzelf graag moe maakt. Ik ben benieuwd wie hij om zich heen gaat verzamelen want de laatste stem in zijn oor is het belangrijkst bij het maken van beslissingen.....

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:55

Marjo schreef:
Poeh. Naïef misschien, maar ik had echt verwacht dat Harris zou winnen. Ik begrijp echt niet dat mensen met een gezond verstand stemmen op Trump.

Enige positieve is dat hij hierna niet meer mee mág doen voor presidentschap...

Maar ik ben bang dat hij daar ook wel een omweggetje voor gaat creeeren -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:59

WowAmigo schreef:
Marjo schreef:
Poeh. Naïef misschien, maar ik had echt verwacht dat Harris zou winnen. Ik begrijp echt niet dat mensen met een gezond verstand stemmen op Trump.

Enige positieve is dat hij hierna niet meer mee mág doen voor presidentschap...

Maar ik ben bang dat hij daar ook wel een omweggetje voor gaat creeeren -O-

Imean...

https://www.theatlantic.com/politics/ar ... it/679273/

Trump schreef:
Yesterday, former President Donald Trump told a group of supporters that they won’t have to vote again if they elect him to the presidency. “You won’t have to do it anymore,” Trump said at the Turning Point Believers’ Summit in Florida. “It’ll be fixed; it’ll be fine; you won’t have to vote anymore, my beautiful Christians.”

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:00

Ik hoop dat Trump veel gaat golfen...

En dat die hele partij implodeert.

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:11

Ik denk dat ik het misschien iets uit z'n verband trek nu, maar heeft hij redelijk recent niet gezegd dat mensen hierna nooit meer hoeven te stemmen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:12

8nnemiek schreef:
Wij hebben wat Chinese aandelen, en die zijn juist keihard gezakt.
Aangezien Trump een handelsoorlog met Europa wil, verwacht ik dat dat voor onze Europese aandelenmarkt ook niet gunstig gaat zijn. Maar dat komt wellicht pas als de importtarieven verhoogd worden.

Mhwua, op zich zal de gewone Amerikaan meer last hebben van die tarieven dan wij. Op de lange termijn zou je kunnen beargumenteren dat het bedrijven zou motiveren om binnen USA te produceren, maar dat is niet 123 gebeurd. Dus in de tussentijd gaan Amerikanen veel (meer) betalen om goederen te importeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:13

Klopt, hij hintte naar dictatorschap -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:14

Mij zien ze voorlopig niet meer in de vs

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:20

Het is jammer dat zo’n termijn van 4 jaar op korte termijn te nietszeggend is voor de economie.

Doorvoeringen zijn niet altijd gelijk voelbaar. Krijg je straks over 4 jaar weer campagne op de oh zo goede resultaten deels afkomstig van Biden, of een nieuwe democratische president die met het imago van een nieuwe recessie te dealen krijgt afkomstig van de keuzes van de heer D Trump.

Zo blijven we hier in hangen :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:25

pmarena schreef:
Ik durf verder niet te speculeren over wat Trump precies zal gaan doen. Zijn woord is niks waard. Zijn beloftes zijn niks waard. Hij heeft geen moreel kompas ofzo waar vanuit hij werkt. Hij roept gewoon dat wat hem op het moment het meeste voordeel lijkt te geven. Wel of geen abortus wetgeving bvb. zal hem een zorg zijn.

Wat hij tijdens zo'n campagne allemaal roept staat denk ik een beetje los van wat hij daadwerkelijk gaat doen. Dat kan erger zijn, maar ook minder erg als de druk er vanaf is. Want in principe is het niet iemand die zichzelf graag moe maakt. Ik ben benieuwd wie hij om zich heen gaat verzamelen want de laatste stem in zijn oor is het belangrijkst bij het maken van beslissingen.....

Hier hang ik ook een beetje aan. Maar ik ben hier zo verdrietig over, zijn mensen dat zó bang voor vrouwen en zwarte mensen dat ze stemmen voor een incompetente crimineel?
Ik snap uberhaupt niet dat hij mee heeft kunnen doen, maar jemig, dit was toch een duidelijk keuze? Ik snap het echt niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:26

karuna schreef:
Klopt, hij hintte naar dictatorschap -O-

Yep en dat maakt het zo onverteerbaar. Hij is zo duidelijk in wat hij wil.
Eens met voorgaande post. Het is heel naar en een dikke middelvinger naar vrouwen wereldwijd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:27

Het is werkelijk waar een geluk dat Elon Musk vanwege zijn afkomst geen president van Amerika mag worden. En dat dit zelfs met deze republikeinse overwinning zeer lastig aan te passen is.

Elon Musk lijkt me minstens nog 10 keer erger dan Trump.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 06-11-24 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:27

Niobe schreef:
pmarena schreef:

Hier hang ik ook een beetje aan. Maar ik ben hier zo verdrietig over, zijn mensen dat zó bang voor vrouwen en zwarte mensen dat ze stemmen voor een incompetente crimineel?
Ik snap uberhaupt niet dat hij mee heeft kunnen doen, maar jemig, dit was toch een duidelijk keuze? Ik snap het echt niet.
Ik denk hetzelfde... het kan of echt richting ww3 gaan of het is vergelijkbaar met zijn eerste termijn.
Al heb ik een nergens op gebaseerd gevoel dat hij nu meer steun/leiding heeft van bepaalde figuren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:28

mylittlejoy schreef:
Mhwua, op zich zal de gewone Amerikaan meer last hebben van die tarieven dan wij. Op de lange termijn zou je kunnen beargumenteren dat het bedrijven zou motiveren om binnen USA te produceren, maar dat is niet 123 gebeurd. Dus in de tussentijd gaan Amerikanen veel (meer) betalen om goederen te importeren.

Zodra Amerika hogere importtarieven gaat rekenen, zal Europa de bal terugkaatsen met hogere importtarieven op Amerikaanse goederen.
Dus ik ben bang dat wij daar juist veel van gaan merken, vooral omdat er stiekem behoorlijk veel uit Amerika komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:28

China een stukje wereld rusland een stukje en de us of a de rest. Geen idee waar europa bij gaat horen dan. Dat lijkt het ideaal van de grote drie "leiders" :r

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:29

De Verenigde Staten (VS) is onze belangrijkste handelspartner buiten de Europese Unie. We exporteren voor ruim € 52 miljard (2022) naar de VS en de waarde groeit verder.

En straks worden de invoerrechten fiks verhoogd? En dan? Alles wat Amerika zelf kan produceren,daar wordt voorrang op gegeven. Dus Nederlandse export kan fiks kelderen en dat betekent nogal wat economisch gezien. Banen, inkomenszekerheid enzenz

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:33

Dropveter101 schreef:
Het is jammer dat zo’n termijn van 4 jaar op korte termijn te nietszeggend is voor de economie.

Doorvoeringen zijn niet altijd gelijk voelbaar. Krijg je straks over 4 jaar weer campagne op de oh zo goede resultaten deels afkomstig van Biden, of een nieuwe democratische president die met het imago van een nieuwe recessie te dealen krijgt afkomstig van de keuzes van de heer D Trump.

Zo blijven we hier in hangen :(

Zeg maar gerust: richting een depressie.

Bloomberg economen voorspellen dat zijn plannen ergere consequenties hebben dan 'maar' een recessie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:37

Ik ben het met iedereen eens!
MAAR ik heb wel besloten dat ik rustig verder ga met mijn leven in deze gelukkige bubbel en de politiek wat meer de politiek laat. Ik kan het toch niet veranderen en ik weet niet hoe erg het gaat worden en of het tij nog op tijd zal veranderen. Ik ben al niet zo jong meer dus als mensen dit willen dan is dit het ook.
Deze man is democratisch aan de macht gekomen en gaat de democratie waarschijnlijk om zeep helpen. Het is wat het is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:38

Eerst maar zien of hij die plannen doorvoert. Ben ook erg benieuwd wat hij met zijn "vijanden" gaat doen.
Het is een interessant experiment. Ik wilde alleen dat het iets van vroeger was waar je nu over kon lezen terwijl het weer goed gekomen is, in plaats van het mee te moeten maken -O-

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:40

Laat hij eerst maar eens zorgen dat de doorsnee Amerikaan voor normaal geld boodschappen kan doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:47

IMANDRA schreef:
Zeg maar gerust: richting een depressie.

Bloomberg economen voorspellen dat zijn plannen ergere consequenties hebben dan 'maar' een recessie.

ben benieuwd wat wij daar in NL van gaan merken. Ik denk dat ik voorlopig maar lekker ambtenaar ga blijven :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:48

Veronica2 schreef:
Laat hij eerst maar eens zorgen dat de doorsnee Amerikaan voor normaal geld boodschappen kan doen.

Die man zit daar alleen voor zichzelf, en niet voor de arme Amerikaan.

Wat dat betreft schieten die rednecks zich allemaal keihard in eigen voet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:48

Veronica2 schreef:

Nou inderdaad. Hij heeft gebruik gemaakt van het onderbuikgevoel van veel Amerikanen dat alles duurder is geworden door democratisch beleid. Wat natuurlijk niet zo is.
Ben ergens wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Maar dat wij er last van gaan krijgen is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:53

8nnemiek schreef:
Veronica2 schreef:

Die man zit daar alleen voor zichzelf, en niet voor de arme Amerikaan.

Wat dat betreft schieten die rednecks zich allemaal keihard in eigen voet.

Ik vraag me ook af waarom mensen denken dat een man met zo veel vermogen (en grootheidswaanzin, wat nu weer gevoed is) zich ook maar een beetje in kan leven in 'jan met de pet'...?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:56

Problemen zijn er natuurlijk wel degelijk. Hoeveel staten zijn niet getroffen door het verdwijnen van de maakindustrie. Waar niets voor in de plaats gekomen is. Die mensen geloven echt dat het mogelijk is om dat allemaal weer terug te draaien door importheffingen in te voeren.

Al gaat dat natuurlijk niet werken. Met de huidige demografie kun je niet terug naar een economie zoals in de jaren 60, 70 en 80. En dan wil men ook nog eens geen migranten. Tja, het zal anders opgelost moeten worden. Maar ik vrees dat het daar nu echt te laat voor is en dat we het point of no return nu echt definitief zijn gepasseerd.