Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mungbean schreef:De technologie zelf vind ik interessant.
Ik ben meer bang voor wat Pien ook noemt: het moet steeds sneller.
De technologie maakt zoveel mogenlijk in korte tijd, je zou dan denken dat dit in voordeel moet kunnen zijn. In de praktijk moet je nôg veeel harder werken dan voorheen om de concurrentie voor te blijven.
Hoe meer technologie, hoe meer data, hoe meer burnouts.
Las vorige week dat bij een equete 53% van de mensen aangaf om door te werken tijdens hun vakantie omdat ze anders de competitie niet bij kunnen houden.
Ik zie het in mijn eigen vak ook. De hoeveelheid content die men nu produceert is gestoord hoog. Doe je niet mee, ben je onvindbaar.
Doe je wel mee dan moet je wel AI geautomatiseerde content plaatsen want je kunt er niet tegenop schrijven. En dan zie je steeds meer grenzen vervagen.
BigOne schreef:Mungbean, die kortste werkweek komt omdat de parttimers meegerekend worden.
996981 schreef:Nee dat klopt. Het gaat niet enkel over de capaciteit om snel nieuwe (technische) dingen te leren. In een tijd waarin de ontwikkelingen op dat gebied razendsnel gaan is het echter niet onlogisch dat men in bepaalde vakgebieden liever jongere medewerkers heeft dan oudere. Waarbij bij ander beroepsgroepen, zoals idd accountmanagers of advocaten, de ervaring juist zwaarwegender is.
Mijn vriend is blij dat hij tegenwoordig een Word-bestand naar een PDF kan omzetten en hij is nog lang geen 60. Vraag je hem echter welk paard hij 10 jaar geleden voor welk bedrag aan welke klant verkocht en wat voor soort paarden die klant zoekt en welke paarden die klant meer kocht en hoe goed die presteren etc. kan hij dat tot op detail niveau benoemen. Dat is een andere kracht.
Een mix is altijd beter. Dat is ook bewezeneen mix van jong-oud en man-vrouw komt altijd tot creatievere en betere oplossing. De weg naar die oplossing is uiteraard wel iets hobbeliger dan met mensen die gelijk zijn en denken
Douce schreef:Shell betaalt diverse jaren geen belasting:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... i=89978449
Er wordt verwezen naar allerlei belangen die ze wel betalen maar daarin wordt onder andere de BTW genoemd en die wordt toch echt betaald door de particulier. Loonbelasting voor een groot deel door de medewerkers etc.
Weet niet wanneer het jullie voor het laatste gelukt is geen belasting te betalen..
Douce schreef:Daarom was het ook een voorbeeld. Of verwacht je dat alle mogelijkheden waar Shell naar refereert weg zijn?
Die wetswijzigingen heb ik dan namelijk gemist.