Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:02

pien_2010 schreef:
Citaat:
Dus de vraag blijft - moet je als links je ziel te grabbel gooien en net zo grof worden als rechts om maar de (populistische) kiezer te pakken? Ik denk het niet..

Die discussie hadden wij hier ook en denken ook dat dit verlies van kiezers geeft want het past gewoon niet bij de meeste linkse mensen.

Ja, dat zijn van die vieze deugschapen ook he ;). Ik denk dat er niets anders opzit dan wachten tot het voorbij waait. Populistische stemmers zijn niet honkvast, dus wie weet wordt het volgende verkiezingen weer allemaal anders.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:03

nps schreef:
996981 schreef:
Hmm. Ook niet echt een heel fatsoenlijke manier om over anderen te spreken?

Echt. Ik snap de emotie. Maar wat brengt het om op deze manier te spreken over een groep mensen enkel omdat ze anders denken dan jij?

Is dat niet wat “we” zo vreselijk vinden aan extreem en radicaal/populistisch rechts? Dat er geen respect, ruimte en begrip is voor mensen die anders zijn dan zij?

Nee. Wat men zo vreselijk vind aan populistisch rechts is dat het slecht nieuws is voor de rechtstaat, de democratie, de cultuur, de vrije pers, racisme, de natuur en gelijkheid. Heeft vrij weinig te maken met respect, ruimte en begrip.

@ruitje - welke standpunten dan? fiets de buitenlander, fiets de EU, Nederland is van ons ofzo?

Volgens mij kom je bij hetzelfde uit als je gaat vragen waarom de rechtsstaat, de democratie, cultuur etc er onder lijden?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 20:05

nps schreef:
@ruitje - welke standpunten dan? fiets de buitenlander, fiets de EU, Nederland is van ons ofzo?

Ja! Dat zijn inderdaad de enige standpunten die rechtse partijen hebben!

Net zoals alle linkse partijen alleen nog maar veganistische soepballen in de supermarkt willen hebben en alle mensen gratis geld willen geven!

:+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:12

Fortuyn was natuurlijk een losgeslagen eenling die te werk ging, geen groepering. Vind dat niet echt een vergelijking. Ik fietste destijds langs het mediapark ivm werk. Dat was echt vreselijk.

Janmaat ben ik te jong voor.

Maar op dit moment zie je vanuit Wilders toch het meeste populistische gedrag op X en in debatten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:12

Cer schreef:
pien_2010 schreef:
Die discussie hadden wij hier ook en denken ook dat dit verlies van kiezers geeft want het past gewoon niet bij de meeste linkse mensen.

De meeste linkse mensen zijn niet grof?

Volgens mij zitten vervelende mensen in alle lagen.. het is een beetje inherent aan de mens. Niet alle rechtsen doen dat, niet alle linksen doen dat.
De mensen met de grootste mond vallen het meeste op maar zijn niet perse altijd representatief voor een hele groep, denk ik

Het straffe onderscheid tussen groepen mensen, dat is toch polariseren?

Volgens veel mensen in dit topic is veel polariserend zoniet alles. Dat argument komt elke keer terug.

Eerlijk?

Daar ben ik ook wel heel erg klaar mee. Dan kun je niets meer zeggen. Dus ik pas.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:13

Ik vind de hele links-rechts discussie vervelend. Waarom moet je iets 100 procent zijn? Op economie gebied ben ik kennelijk "rechts", op milieu gebied dan weer "links".

Ik wil gewoon dat de problemen opgelost worden en dat de aarde een beetje leefbaar blijft, zonder dat de staatskas leeg getrokken wordt :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:15

prompter schreef:
Ik vind de hele links-rechts discussie vervelend. Waarom moet je iets 100 procent zijn? Op economie gebied ben ik kennelijk "rechts", op milieu gebied dan weer "links".

Ik wil gewoon dat de problemen opgelost worden en dat de aarde een beetje leefbaar blijft, zonder dat de staatskas leeg getrokken wordt :D

Helemaal eens, wat zijn wij nu?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:16

Benzz schreef:
Fortuyn was natuurlijk een losgeslagen eenling die te werk ging, geen groepering. Vind dat niet echt een vergelijking. Ik fietste destijds langs het mediapark ivm werk. Dat was echt vreselijk.

Janmaat ben ik te jong voor.

Maar op dit moment zie je vanuit Wilders toch het meeste populistische gedrag op X en in debatten.

Huh? Dat verwijt krijgt Wilders hier ook continu? Dat hij een eenling is?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:18

Benzz schreef:
prompter schreef:

Helemaal eens, wat zijn wij nu?

Hopeloos verloren denk ik :\ :D

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:19

Ach ja, Janmaat, die kan ik me nog goed herinneren. Geen charismatische figuur.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:25

Raineri schreef:
Hoezo pesten? Hoe kan iets pesten zijn als het naar niemand persoonlijk is gericht. Maar vind je mening erover prima verder, ik blijf erbij.

Bij nader inzien. Misschien moet ik het toch niet zeggen.
Maar vooralsnog geen pesten! (Wil toch nog ergens gelijk in hebben }:0 )

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:26

ruitje schreef:
Ja! Dat zijn inderdaad de enige standpunten die rechtse partijen hebben!

Net zoals alle linkse partijen alleen nog maar veganistische soepballen in de supermarkt willen hebben en alle mensen gratis geld willen geven!

:+

Geen gezeik, iedereen rijk!

Ok sorry, was niet echt genuanceerd. Het gaat mij ook eerder om populistisch rechts (wij tegen de elite, alles is van ons) dan om “gewoon” rechts. Vermoeiend die links / rechts discussie inderdaad.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:29

Maar de elite, die zitten toch veel meer op rechts dan op links? Of ik heb een vertekenent beeld van rechts.

Vind het trouwens wel stoer dat Mbappe zich zo heeft uitgesproken om de jeugd in Frankrijk aan het stemmen te krijgen ondanks dat de Franse voetbalbond heeft aangegeven dat politieke uitingen niet zijn toegestaan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:36

Ik weet nog steeds niet wie "de elite" is. Zijn dat de directeuren met de sigaren met het oude geld, of de grachtengordelbakfietsers? Echt geen idee :n

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:38

prompter schreef:
Ik weet nog steeds niet wie "de elite" is. Zijn dat de directeuren met de sigaren met het oude geld, of de grachtengordelbakfietsers? Echt geen idee :n

Nou in die dubio zit ik ook. Ik dacht dat het de rotary gangers waren en de mensen die lid zijn van Minerva.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:47

Benzz schreef:
Maar de elite, die zitten toch veel meer op rechts dan op links? Of ik heb een vertekenent beeld van rechts.

Vind het trouwens wel stoer dat Mbappe zich zo heeft uitgesproken om de jeugd in Frankrijk aan het stemmen te krijgen ondanks dat de Franse voetbalbond heeft aangegeven dat politieke uitingen niet zijn toegestaan.

Dat vinden wij ook stoer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:17

996981 schreef:
Benzz schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit in een wereld heb geleefd die zo vreselijk tegenover elkaar staat. En vind ik verontrustend en weet niet zo goed wat daar aan gedaan kan worden.

Denk wel dat Wilders daar een erg grote rol in heeft gespeeld in NL.

Wilders is in het gat gesprongen. Dat hebben velen voor hem ook geprobeerd, maar toen kreeg men nog onvoldoende voet aan de aarde. Dat Wilders dat wel gelukt is, heeft volgens mij meer met de tijd te maken dan met de persoon Wilders.

Zul je altijd zien. Springt Wilders in een gat is er net niemand met een schop of shovel inde buurt om het gat snel dicht te gooien….. :')

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:21

Cowboy55 schreef:
Zul je altijd zien. Springt Wilders in een gat is er net niemand met een schop of shovel inde buurt om het gat snel dicht te gooien….. :')

:oo :oo :oo doe jij nu een bedreiging??? shocking!!!! :oo :oo

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:22

Hij woont hier wel vlakbij <<)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:22

Vraag is wie het gat in de eerste plaats gegraven heeft? :D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:24

996981 schreef:

Hij zelf, dûh.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:25

irmaz schreef:
Cowboy55 schreef:

Dit is polariseren _O- _O-

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:34

pien_2010 schreef:
irmaz schreef:

Dit is polariseren _O- _O-

De shovel kwam van links!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:47

De voordeurbel ging. Weet iemand wie of wat de AIVD is? :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:52

irmaz schreef:
996981 schreef:

Hij zelf, dûh.

En links stond erbij en keek er naar? :))