Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
bigone schreef:Dus maw , je praat de inval goed? Denazificaties zijn ook een reden?
Enzino, je hebt het altijd over twee kanten maar je hebt niet door dat je aardig neigt naar pro Poetin.
enzino schreef:bigone schreef:Dus maw , je praat de inval goed? Denazificaties zijn ook een reden?
Enzino, je hebt het altijd over twee kanten maar je hebt niet door dat je aardig neigt naar pro Poetin.
Wat een rare conclusie. Dus omdat ik me negatief uitlaat over de verschillende "excuses" die het westen gebruikt om een soeverein land binnen te vallen zou ik het binnenvallen van een soeverein land door Rusland wel opeens goed vinden? Zou een meer logische conclusie niet zijn dat ik het zowel van Rusland als Amerika afkeur?
irmaz schreef:@DP, je valt in herhaling, die drogredenen dat de NATO er de oorzaak van is dat Rusland probeert Ukraïne met de grond gelijk te maken hebben we hier al eerder met bewijslast naar het rijk de fabelen verwezen.
Loretta schreef:Ach onze eigen Frans Timmermans stond destijds ook op het Maidan plein samen met de demonstranten. Is toen ook in het nieuws geweest en zijn eigen Fadebook post staat nog steeds online.
enzino schreef:Karl66 schreef:omdat er niet zoveel valt goed te praten aan een inval in een ander soeverein land.
Behalve als wij* het doen natuurlijk, want dan is het een vredesmissie, hebben we toestemming op basis van een door ons opgerichte organisatie of was het nodig om onze eigen veiligheid te garanderen. Daar hebben we een mooi Nederlands spreekwoord voor: "do as I say, not as I do".
(* het westen, Amerika voorop)
enzino schreef:Je punt klopt nog steeds niet want je mist het grotere plaatje. Door een ander uitgangspunt te nemen dan de meeste mensen hier zorg ik juist wel voor de blik vanaf 2 kanten. De westerse propaganda heeft al tien vertegenwoordigers hier, mijn toevoegingen plaatsen dat in perspectief. Duidelijker nu?
pien_2010 schreef:Oekraïne schreeuwt naar de wereld dat ze de vijand....de Russen, uit hun land willen verdrijven. Ze schreeuwen om hulp. Hoe duidelijk kun je het hebben.
Die hulp krijgen ze.
Oekraïne is de baas over haar land, haar rijkdommen, haar cultuur, haar steden en haar mensen.
Zij bepaalt zelf wat ze willen en niet het westen en niet de Russen of Chinezen. Punt.
Dus dat het westen schuld is, dat is gewoon niet waar. Oekraïne wil denocratie, wil in de EU etc. Hoe helder wil je het hebben?
Dinopino schreef:Bigone kan je de dingen die volgens jou niet kloppen in mijn tekst, benoemen.
Pien is democratie een regering die via een revolutie aan de macht gekomen is, dan de juiste weg. De gekozen regering is afgezet worden. Ook nu zijn alle andere partijen verboden. Dat klinkt niet echt naar democratie.
Loretta schreef:Waarom er een lastig raadseltje van maken als factcheckers bevestigen dat er inderdaad 11 partijen door Zelensky zijn verboden vanwege banden met Rusland. Dat verbod geldt zolang de staat van beleg duurt.
https://www.knack.be/factcheck/factchec ... -partijen/
enzino schreef:Je punt klopt nog steeds niet want je mist het grotere plaatje. Door een ander uitgangspunt te nemen dan de meeste mensen hier zorg ik juist wel voor de blik vanaf 2 kanten. De westerse propaganda heeft al tien vertegenwoordigers hier, mijn toevoegingen plaatsen dat in perspectief. Duidelijker nu?
Dinopino schreef:Bigone kan je de dingen die volgens jou niet kloppen in mijn tekst, benoemen.
Pien is democratie een regering die via een revolutie aan de macht gekomen is, dan de juiste weg. De gekozen regering is afgezet worden. Ook nu zijn alle andere partijen verboden. Dat klinkt niet echt naar democratie.