Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:08

Maartje1990 schreef:
pien_2010 schreef:

Hier (Frankrijk) kijk ik met mijn vrienden met dubbel paspoort. Zij is Engels en heeft ook Amerikaans paspoort en heeft gestemd op Harris. Wij kijken Nl via de tablet, BBC via de TV en CNN via de telefoon van mijn vriendin.
Ondertussen is het heel gezellig. De BBC vertelde dat het getal 270 is erg belangrijk daar de president dat aantal kiesmannen moet halen.
Mijn vriendin vind Nl TV erg leuk dus ik vertaal dan. Wij presenteren echt totaal anders als BBC of CNN. De dochter van mijn vriendin vertelde dat het zo vreselijk dramatisch is op CNN dat het wel een voetbal match lijkt.

Meelezer heeft een vraag. Hoe zit dat met de "buitenlandse stemmen " tellen die apart mee of tellen die mee in de staat waar ze vandaan komen?

De staat waarvan ze een ID kaart hebben.
Ik zag een TikTok van iemand die in Nederland woont.
Hij heeft in New York gewoond en in Texas.
Hij had van beide een ID kaart en kon daardoor kiezen.
Hij gaf aan zijn stem aan Texas te koppelen omdat dat natuurlijk strategisch beter is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:10

Mee eens Imandra, wat ie in het land zelf uitspookt a la. Maar de gevolgen voor de rest van de wereld :\

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:11

pmarena schreef:
De ellende is dat als hij de economie om zeep helpt, hij gewoon Biden / de democraten de schuld geeft.
Zijn cult-members gaan toch niet checken of dat wel logisch is.

Minnesota is toch wel naar Harris gegaan, fijn voor Walz :)

Hmm ik vraag het me af hoor!
Vorige keer pronkte hij ook met 'the best economy' en die kwam van Obama af. Dat snapten Trump-stemmers ook niet. Dus als het andersom is? En zijn tax-systeem loopt tot 2025 –dus ik denk dat het nog best een klus is om mensen te overtuigen dat dit Bidens schuld is als het a) allemaal in zijn termijn mis gaat en B) hij in elk onderdeel van de regering een meerderheid heeft qua republikeinen.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar hoop dat dat 't toch een stuk lastiger maakt voor hem. En hierdoor daarna opgevolgd door een goede, charismatische democraat die overal de meerderheid van republikeinen wegveegt please and thank you!

Hoop dat de dems alvast goed gaan voorbereiden wie ze over 4 jaar naar voren kunnen schuiven. Niet weer een herhaling van Kamala of Biden-achtige mensen, maar echt een overtuigende kandidaat zoals Obama dat was.

BigOne schreef:
De euro is al flink in waarde gedaald, kost elke Nederlander technisch zo’n 500 euro. Hoppa.
We leven in bizarre tijden .

Jeetje! Das niet niks.. Maar dit kan ook een eerste reactie zijn toch, zoals je vaker ziet? Een dip die zich daarna enigszins herstelt?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:11

Ik ga de handmaid's tale maar eens kijken... :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:12

-O- ik geloof dat de fatsoenlijk denkende wereld verloren heeft nu |( een president die veroordeeld is en alles in zich heeft dictator te worden. Die vriendjes is met mede wrede dictatoren en o ja ook nog niet zo gezond meer in het hoofd %)

Dit gaat ben ik bang grote gevolgen hebben voor de rest van de wereld. De meeste grootmachten nu dictator of semi dictator en veel heel rechtse landen of banden met rusland

Y;( help
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-11-24 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:12

En Florida voor een abortusban na 6 weken gestemd. Sprakeloos. Ze stemmen nog liever op een 34x veroordeelde verkrachter dan Harris. Bizar. Je zou toch verwachten dat ze ergens toch moeten weten dat al die beloftes totaal onrealistisch zijn? Afschaffen inkomstenbelasting? Deporteren van 11 miljoen 'illegalen'? Tarieven op alle import die het buitenland gaat betalen?

En vergeet niet dat hij heeft aangekondigd iedereen die tegen hem was/is te zullen gaan vervolgen, inclusief donoren en stemmers. Dat maakt de zin 'we're gonna have a litte fun with Michelle Obama' des te enger.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:13

Als je nu kijkt naar hoe het ervoor staat, dan hoeft Trump niet eens de nog grote staten te winnen waarin hij voor staat. Alleen Alaska met 3 kiesmannen is al genoeg. En daar staat hij voor met 55% tegenover 41%.

In Wisconsin nu nog maar 8% van de stemmen te tellen en daar staat hij voor met 51 tegen 47 procent.
Dan is het ook klaar als hij die heeft.

Tja wie zegt dat er over 4 jaar weer een kans is om een degelijke president / regering neer te zetten...?
Wie weet wat ze de komende 4 jaar allemaal gaan verwoesten qua democratie.....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:13

Yep het is een wereldwijde trend. Dan ben ik toch heel blij dat we in Nederland toch enigszins checks & balances hebben met iemand als Wilders in de regering, die het bovendien niet alleen voor het zeggen heeft.

Misschien ijdele hoop, maar wie weet als Trump het zo verprutst dat dit ook effect heeft op de radicale golf die elders ook stroomt, dat mensen snel gedesillusioneerd zijn van die extreme rechtse partijen....

mylittlejoy schreef:
En Florida voor een abortusban na 6 weken gestemd. Sprakeloos. Ze stemmen nog liever op een 34x veroordeelde verkrachter dan Harris. Bizar. Je zou toch verwachten dat ze ergens toch moeten weten dat al die beloftes totaal onrealistisch zijn? Afschaffen inkomstenbelasting? Deporteren van 11 miljoen 'illegalen'? Tarieven op alle import die het buitenland gaat betalen?

En vergeet niet dat hij heeft aangekondigd iedereen die tegen hem was/is te zullen gaan vervolgen, inclusief donoren en stemmers. Dat maakt de zin 'we're gonna have a litte fun with Michelle Obama' des te enger.

Jeetje, dikke kans dat mensen dan nog niet eens door hebben dat ze zwanger zijn. Op 4 weken weet je het pas, en als je al onregelmatig bent van jezelf... Om nog maar niet te spreken over medisch noodzakelijke abortussen, er zijn ook republikeinen die pleiten voor geen enkele uitzondering.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:16

In Nederland zijn PVV en FvD erg blij met deze overwinning.
Ook niet echt verrassend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:16

pmarena schreef:
Als je nu kijkt naar hoe het ervoor staat, dan hoeft Trump niet eens de nog grote staten te winnen waarin hij voor staat. Alleen Alaska met 3 kiesmannen is al genoeg. En daar staat hij voor met 55% tegenover 41%.

In Wisconsin nu nog maar 8% van de stemmen te tellen en daar staat hij voor met 51 tegen 47 procent.
Dan is het ook klaar als hij die heeft.

Tja wie zegt dat er over 4 jaar weer een kans is om een degelijke president / regering neer te zetten...?
Wie weet wat ze de komende 4 jaar allemaal gaan verwoesten qua democratie.....

Hmm als dat het geval is komt er wel een tweede burgeroorlog denk ik. Ik hoop toch dat ze dat niet zo maar kunnen maken, zonder enige tegenstand. De democraten zijn nog best flink aanwezig in amerika, maar het kiesmannensysteem is gewoon ontzettend in het voordeel van de republikeinen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:17

Ja dat laatste hoopte ik deze ronde al. Maar blijkbaar zitten we nu nog in de jaren '30 zeg maar en moeten we eerst door de rest heen voordat er weer een beetje "rationale" terugkomt in het denken..... je zou hopen dat de Brexit in de UK al wat ogen had geopend van populistisch geneuzel.....

Nouja ik duim maar dat we als Europa nu wel conclusies trekken dat we heel veel vaart moeten maken met onze eigen broek ophouden en niet vertrouwen op de USA. Ik ben wel blij dat we helemaal west in Europa zitten.... en heb vooral veel medelijden met klimaat en Ukraïners en het deel "goed volk" in de USA. De rest wens ik toe dat Trump over ze heen trappelt zodat ze er iets van leren.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:20

Als Trump definitief wint dan hoop ik dat de Amerikanen de president krijgen die ze nu verdienen.......bizar......

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:22

Ik vraag me eigenlijk ook wel af....die mensen die nu door Trump en aanhang zó boos zijn gemaakt op de democraten.... hoe boos zouden die zijn als ze er uiteindelijk achter komen dat Trump & co hun ontzettend voorgelogen hebben...?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:23

IMANDRA schreef:
Yep het is een wereldwijde trend. Dan ben ik toch heel blij dat we in Nederland toch enigszins checks & balances hebben met iemand als Wilders in de regering, die het bovendien niet alleen voor het zeggen heeft.

Misschien ijdele hoop, maar wie weet als Trump het zo verprutst dat dit ook effect heeft op de radicale golf die elders ook stroomt, dat mensen snel gedesillusioneerd zijn van die extreme rechtse partijen....

Dat is zeker een laatste hoop. Alleen een slechter moment voor een dergelijk experiment kun je je niet voorstelen.
Met Poetin die een kans afwacht om toe te slaan en een dreiging in Taiwan. Mag je hopen dat we niet binnen 4 jaar een derde wereldoorlog hebben. Het worden sowieso hele zware tijden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:24

Hier in Zweden was net in het nieuws dat we met de hele EU moeten proberen om ze over te halen om in ieder geval de steun aan o.a Oekraïne door te laten gaan.
Maar ik vrees dat dat geen enkel effect gaat hebben.

Ik ben er echt beroerd van... en echt bang voor de gevolgen onder invloed van o.a Putin.
pmarena schreef:
Ik vraag me eigenlijk ook wel af....die mensen die nu door Trump en aanhang zó boos zijn gemaakt op de democraten.... hoe boos zouden die zijn als ze er uiteindelijk achter komen dat Trump & co hun ontzettend voorgelogen hebben...?
Die zullen dat nooit zo zien.
Trump kan voor hun neus een baby neerschieten en dan nog zal dat wel zijn omdat het kind een democraat was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:28

Amerika is ineens een stuk stommer geworden. Voorheen ging ik graag naar Amerika, nu voel ik mij op dit moment minder graag er heen gaan...
Moet nog even bezinken dit

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:29

Echt te bizar voor woorden daar. Maar goed als dit idiote mannetje is wat ze willen, dan veel succes ermee. Wat een achterlijk land. :roll:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:32

Poeh. Naïef misschien, maar ik had echt verwacht dat Harris zou winnen. Ik begrijp echt niet dat mensen met een gezond verstand stemmen op Trump.

Enige positieve is dat hij hierna niet meer mee mág doen voor presidentschap...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:32

pmarena schreef:
Ja dat laatste hoopte ik deze ronde al. Maar blijkbaar zitten we nu nog in de jaren '30 zeg maar en moeten we eerst door de rest heen voordat er weer een beetje "rationale" terugkomt in het denken.....

En daarna zegt de mensheid weer pak hem beet 80 jaar lang "Dit nooit weer" . Het gekke is dat de mensheid keer op keer weer dezelfde fouten maakt. Door de hele geschiedenis heen was het steeds weer raak met oorlogen.

Maar ook iedere grote wereldmacht uit de geschiedenis is eindig. Alles lijkt er op dat de VS nu op zijn einde loopt. Maar dat verval is al jaren aan de gang.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:40

Amerika is een modern derde wereldland.

mylittlejoy

Nee, als je je nu nog laat voorliegen door Trump, dan doe je dat de komende jaren ook nog wel. Helaas, we kunnen er niets aan doen, behalve toekijken hoe dit afloopt en lering uit trekken binnen onze eigen grenzen.

juval

BigOne schreef:
De euro is al flink in waarde gedaald, kost elke Nederlander technisch zo’n 500 euro. Hoppa.
We leven in bizarre tijden .

aan de andere kant zijn de beurzen wel heel positief geopend, en staat ook de bitcoin en andere cryptovaluta op flinke winst.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:48

Wij hebben wat Chinese aandelen, en die zijn juist keihard gezakt.
Aangezien Trump een handelsoorlog met Europa wil, verwacht ik dat dat voor onze Europese aandelenmarkt ook niet gunstig gaat zijn. Maar dat komt wellicht pas als de importtarieven verhoogd worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:51

Loretta schreef:
IMANDRA schreef:

Dat is zeker een laatste hoop. Alleen een slechter moment voor een dergelijk experiment kun je je niet voorstelen.
Met Poetin die een kans afwacht om toe te slaan en een dreiging in Taiwan. Mag je hopen dat we niet binnen 4 jaar een derde wereldoorlog hebben. Het worden sowieso hele zware tijden.

Oh zeker. Maar iets met silver lining enzo :))

Marjo schreef:
Poeh. Naïef misschien, maar ik had echt verwacht dat Harris zou winnen. Ik begrijp echt niet dat mensen met een gezond verstand stemmen op Trump.

Enige positieve is dat hij hierna niet meer mee mág doen voor presidentschap...

Feitelijk ja. Maar denk je dat hij daar ook maar iets om geeft?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:54

purny schreef:
Amerika is ineens een stuk stommer geworden. Voorheen ging ik graag naar Amerika, nu voel ik mij op dit moment minder graag er heen gaan...
Moet nog even bezinken dit

Je bent niet de enige.

Mijn vriendin die een huis in New York heeft stuurde een filmpje van de kraanvogel migratie met daarbij de tekst:" time to migrate like the birds".

Haar dochter is heel verdrietig en schreef aan haar moeder dat de vrouwen totaal niet mee tellen.
Een verkrachter, een veroordeelde man die aan de poort stond van de opstand in het Capitool, een blanke man die iedereen schoffeert is de nieuwe president van Amerika geworden. Welk signaal wordt hiermee afgegeven aan al die andere grote en kleine mannen?
Heel zorgelijk dit ook voor de vrouwen, hun rechten en ontwikkeling.