Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik vind dat "sta op tegen de boeren" trouwens ook doodeng, soms denk ik wel eens dat dit land krankzinnig aan het worden is. En dan moet ik Cer gelijk geven, dit komt door de exposure die ze kunnen verkrijgen via social media.
Exitium schreef:Is niet enkel Nederland, het is een wereldwijd issue. Denk aan de rellen rondom corona (die waren echt niet enkel in NL), de aanval op het Capitool, etc. Het is door social media veel makkelijker om (semi-)anoniem bedreigingen te uiten, op te roepen tot verzet, met gelijkgestemden in contact te komen en acties te organiseren.
Loretta schreef:Van der Plas doet stap terug na ernstige bedreigingen.
https://www.ad.nl/binnenland/caroline-v ... ~abcf494a/
Het gaat hard tegen hard.
Citaat:Er moet hard en strafrechtelijk worden opgetreden tegen de boerenacties van de afgelopen dagen. Dat vindt Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad. Hij noemt de groep protesterende boeren "geen actievoerders, maar extremisten", die niet voor de grote meerderheid van de boeren staan.
"Ik adviseer iedereen om niet het gesprek (proberen) te voeren met de extremisten, want dat helpt niet en geeft hen een podium dat ze niet verdienen", aldus Bruls. Niet de extremisten, maar de meerderheid verdient het volgens hem om mee in gesprek te gaan, om "in verbinding te zoeken naar oplossingen en perspectief".
Shadow0 schreef:Cer schreef:Misschien waren we, sinds Pim/Theo (?) al zo'n maatschappij, maar is het sinds internet duiderlijker geworden?
Nee. Daar werd namelijk gewoon vervolgd en dat werd gewoon moord genoemd, omdat het moord was. En de politieke stromingen die erachter zaten waren klein, machteloos en hebben vrijwel niets bereikt, het was geen deel van de hele maatschappij, het was echt iets aan de rand. Niet goed, wel terrorisme, maar niet algemeen geaccepteerd.
Nu wordt er niet eens geprobeerd op te sporen of te handhaven. Het gaat niet om 1 incident, ook niet 1 brand of 1 persoon die bedreigingen stuurt, maar om een keten van dat soort dingen en een hele keten van goedpraten. Dat is echt een ander niveau. Het begint met incidenteel geweld, maar nu wordt het genormaliseerd en dat is echt weer een andere stap.
(Oh ja. Neem wel ook zaken mee als de molotov-cocktails op de moskee in Enschede, en brandstichting bij de moskeeen in Drachten of Leeuwarden.)
Sakura789 schreef:Dat is heel verklaarbaar hoor, geen moord is exact hetzelfde. Geen moordenaar is exact hetzelfde. Daarnaast wijzigen wetten in de loop van de tijd ook nog. Dan hangt het ook nog af of er een strafblad is, een terroristisch oogmerk en/of er gevaar voor herhaling is. Dat alles wegen de rechters. Dus een vergrijp (iemand vermoorden) lijkt wellicht hetzelfde, maar de omstandigheden kunnen een andere straf geven.
CharleyT schreef:Keurige advocaat reactie, niks mis mee. maar voor mij zijn het in dit geval twee mannen die bewust om het leven gebracht zijn, waarbij het ene leven! 12 jaar=8 jaar waard is en het andere levenslang. Heel naar voor de nabestaanden, die al die juridische bla bla niet zullen begrijpen.
Cer schreef:Nou ja, Geert leeft ook al geruime tijd met beveiligers.. niet dat dat heel gaaf is, integendeel, maar het is niet iets recents..
Cer schreef:“Witte agrariërs” .. nou, niet voor allemaal denk? Althans, ik mag t niet hopen..
CharleyT schreef:Sakura789 schreef:Dat is heel verklaarbaar hoor, geen moord is exact hetzelfde. Geen moordenaar is exact hetzelfde. Daarnaast wijzigen wetten in de loop van de tijd ook nog. Dan hangt het ook nog af of er een strafblad is, een terroristisch oogmerk en/of er gevaar voor herhaling is. Dat alles wegen de rechters. Dus een vergrijp (iemand vermoorden) lijkt wellicht hetzelfde, maar de omstandigheden kunnen een andere straf geven.
Keurige advocaat reactie, niks mis mee. maar voor mij zijn het in dit geval twee mannen die bewust om het leven gebracht zijn, waarbij het ene leven! 12 jaar=8 jaar waard is en het andere levenslang. Heel naar voor de nabestaanden, die al die juridische bla bla niet zullen begrijpen.
bigone schreef:LTO wel, uit de actiegroepen zoals Voll Gass , blijkbaar verantwoordelijk voor het storten van afval in het oosten, zijn ze nog maar net begonnen met hun acties. Mark Rood, de oprichter vind dat Rutte en het WEF de schuldigen zijn. Alles moet van tafel.
Exitium schreef:https://www.nu.nl/294391/video/boeren-d ... ochem.html
Bakstenen gestort op een oprit, levensgevaarlijk