steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:38

Kinke schreef:
hoevaak moet er nog gezegd worden dat er genoeg boeren zijn die dit afkeuren? Moeten van al die afkeurende berichten hier linkjes geplaatst worden? Wanneer hebben diegenen die dit afkeuren dan genoeg gedaan voor de Bokkers hier? Caroline heeft al vaak genoeg bepaalde acties afgekeurd, en dat is hier blijkbaar nog niet genoeg.
En waarom bij de boeren wel en bij paardenhouders niet bij nieuws over mishandelingen in de paardensport. Ik heb nog nooit commentaar op Bokt gelezen dat het belachelijk is dat 'alle paardenhouders' dit ten zeerste afkeuren etc.etc.

Kinke, bijna iedereen hier heeft het over een kleine groep en niet over alle boeren.
En ja, van der Plas veroordeeld het maar op een halfslachtige manier.
Ik snap ook wel dat zij deze groep niet in de hand heeft qua acties, echter, een aantal van haar uitspraken hebben wel degelijk olie op het vuur gegooid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:41

Vertel....waarom moeten wij paardenbezitters al die mishandelingen in de sport niet en masse afkeuren in het nieuws?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:43

bigone schreef:
Kinke, bijna iedereen hier heeft het over een kleine groep en niet over alle boeren.
En ja, van der Plas veroordeeld het maar op een halfslachtige manier.
Ik snap ook wel dat zij deze groep niet in de hand heeft qua acties, echter, een aantal van haar uitspraken hebben wel degelijk olie op het vuur gegooid.

En toch wordt het niet zo gezegd...
er staat meestal "de boeren" of "boeren" .. er staat bijna niet "die boeren, of deze boeren of de boeren die".. (en ik heb daar zelf al meerdere malen opmerkingen over gemaakt in dit topic. Niet omdat ik boer ben, maar omdat generaliseren gewoon irritant is..

Edit toevoeging:
Ik vind die ene tweet van VdPlas inderdaad ook niet echt super qua afstand nemen.. "ik roep op om het niet te doen".. Ja, dat is wel wat het is, maar ze is normaalgesproken ook niet benauwd, dus ze had wel wat meer kunnen zeggen / schrijven..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:49

Kinke schreef:
Vertel....waarom moeten wij paardenbezitters al die mishandelingen in de sport niet en masse afkeuren in het nieuws?

Start vooral een topic, maar als je niet snapt dat dit van een andere orde is dan heb je wonderlijke prioriteiten.

Deze terroristen zeggen namens 'de boeren' te spreken en af en toe zelfs namens 'een groot deel van het volk.' Het is belangrijk om te zorgen dat er geen enkel misverstand is dat ze dat NIET doen. Dat betekent dus geen 'jamaar'. Wat valt er in vredesnaam te 'jamaaren' over het dumpen van asbest op een plek waarbij je weet dat mensen eraan blootgesteld zullen worden? Of aan het stichten van brand in tijden van droogte en hitte waar de brandweer het al regelmatig heel druk heeft met het blussen van branden die niet zijn aangestoken? Het expres veroorzaken van giftige branden zoals autobanden?

Asociaal, crimineel huftergedrag... Daar passen geen 'jamaars' bij en ook geen vergelijkingen met een heel andere misstand in een heel andere context.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:51

Kinke schreef:

Dan spreek je de verkeerde aan, ik veroordeel dat zeker. Heb er , vooral vroeger, regelmatig iemand op aangesproken . Nu niet meer in wedstrijdcircuit maar vind het schandalig wat ik regelmatig voorbij zie komen. Ook hier op bokt maar dan mag je alleen via een omweg heel voorzichtig duidelijk maken dat het niet deugd want dan is het een persoonlijke aanval en wordt je er zelf afgetrapt.
En iets doen waar potentieel doden kunnen vallen is voor mij echt nog van andere orde dan een zweep stukslaan bvb. Deugt beide niet maar hoop dat je me snapt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:52

Ik heb ook altijd achter de boeren gestaan, maar wat er nu gebeurt vind ik echt niet door de beugel kunnen.
Degene die ingehuurd worden om de rommel op te ruimen bedreigen, brand stichten terwijl het zo droog is overal, rommel op se weg met gevaar dat bestuurders erop klappen.....en ok geloof best dat ee genoeg boeren hier ook niet achter staan.
Maar ik begin door deze acties toch m'n sympathie te verliezen en wil me eigenlijk wel distantiëren van deze acties.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 28-07-22 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:52

Shadow0

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:57

En ook dat is vreselijk! We moeten echt snel gaan zorgen dat bedreigen en intimideren en schade doen geen drukmiddel is maar vooral negatieve gevolgen heeft voor degenen die het doen. Wat voor maatschappij worden we anders?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:03

Misschien waren we, sinds Pim/Theo (?) al zo'n maatschappij, maar is het sinds internet duiderlijker geworden?

Ik hoop altijd dat het niet zo is.. maar ik word er verdrietig van.
Alle socials uit, dat is dan toch het handigst

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:09

bigone schreef:
Dan spreek je de verkeerde aan, ik veroordeel dat zeker. Heb er , vooral vroeger, regelmatig iemand op aangesproken . Nu niet meer in wedstrijdcircuit maar vind het schandalig wat ik regelmatig voorbij zie komen. Ook hier op bokt maar dan mag je alleen via een omweg heel voorzichtig duidelijk maken dat het niet deugd want dan is het een persoonlijke aanval en wordt je er zelf afgetrapt.
En iets doen waar potentieel doden kunnen vallen is voor mij echt nog van andere orde dan een zweep stukslaan bvb. Deugt beide niet maar hoop dat je me snapt.

Helaas, dat 1 persoon zich uitspreekt en dat anderen dat niet zien is niet genoeg :+
Om maar even aan te geven met hoeveel maten er hier in dit topic gemeten wordt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:11

Ach zo gaat dat toch gewoon. De asielzoekers, de buitenlanders, de veganisten. Nu dan ook de boeren. En dan vind ik dat er in dit topic eigenlijk wel steeds wordt vermeld dat het dan om de boeren gaat die negatief in het nieuws komen. Sowieso zijn dat de boeren die worden besproken, want waar je niets van ziet, daar heb je het ook niet over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:13

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:23

Cer schreef:
Misschien waren we, sinds Pim/Theo (?) al zo'n maatschappij, maar is het sinds internet duiderlijker geworden?

Nee. Daar werd namelijk gewoon vervolgd en dat werd gewoon moord genoemd, omdat het moord was. En de politieke stromingen die erachter zaten waren klein, machteloos en hebben vrijwel niets bereikt, het was geen deel van de hele maatschappij, het was echt iets aan de rand. Niet goed, wel terrorisme, maar niet algemeen geaccepteerd.

Nu wordt er niet eens geprobeerd op te sporen of te handhaven. Het gaat niet om 1 incident, ook niet 1 brand of 1 persoon die bedreigingen stuurt, maar om een keten van dat soort dingen en een hele keten van goedpraten. Dat is echt een ander niveau. Het begint met incidenteel geweld, maar nu wordt het genormaliseerd en dat is echt weer een andere stap.

(Oh ja. Neem wel ook zaken mee als de molotov-cocktails op de moskee in Enschede, en brandstichting bij de moskeeen in Drachten of Leeuwarden.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:25

Dus wellicht is het makkelijker om dingen te verspreiden / vergroten, sinds de komst van internet.. het is maar een idee hoor..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:28

Cer schreef:
Dus wellicht is het makkelijker om dingen te verspreiden / vergroten, sinds de komst van internet.. het is maar een idee hoor..

Maar waarvoor is dat relevant? De prioriteit nu lijkt me te zorgen dat het weer normaal wordt dat dit soort geweld massaal afgewezen wordt en wordt vervolgd in plaats van dat iedereen het een beetje matigjes afdoet met 'ik wijs het natuurlijk wel af maar...'

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:31

Dat is relevant vanwege een gedachte die ik schrijf in een eerder bericht, en die jij afschiet (met een argument wat niet veel te maken heeft met wat ik schrijf, maar dat terzijde)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:43

Valt me wel op dat de verklaring van van der Plas uitgaat van het feit dat ze bedreigt word omdat de partij te groot word. Dat is natuurlijk lariekoek en dat weet ze zelf ook wel.
Wanneer ze echt een goede verklaring neer zou zetten, dus ik word bedreigd door acties van een kleine groep waar wij geen grip op hebben komt het meer in de buurt van de waarheid.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:51

bigone schreef:
Valt me wel op dat de verklaring van van der Plas uitgaat van het feit dat ze bedreigt word omdat de partij te groot word. Dat is natuurlijk lariekoek en dat weet ze zelf ook wel.
Wanneer ze echt een goede verklaring neer zou zetten, dus ik word bedreigd door acties van een kleine groep waar wij geen grip op hebben komt het meer in de buurt van de waarheid.

Mwa, dat ligt eraan wat voor bedreigingen er zijn geuit. We weten tenslotte niks over de inhoud.
Uiteindelijk is Pim Fortuyn ook vermoord vanwege zijn mening/politieke doelstellingen en kreeg hij een te grote aanhang waardoor zijn moordenaar deze doelstellingen als een gevaar zag voor zijn eigen mening; de kans dat deze doelstellingen uiteindelijk ook echt in de praktijk zou worden gebracht werd in zijn beleving te groot.
Waarom zou er niet voor een tweede keer ( of eigenlijk zelfs derde keer; Theo van Gogh is uiteindelijk ook vermoord vanwege zijn mening) kunnen gebeuren.

Zolang de inhoud van de dreigementen niet bekend zijn is het voor een buitenstaander wel erg snel geconcludeerd dat hun verklaring bullcrap is.

Al ben ik het wel met je eens dat zo'n verklaring snel als overdramatisch overkomt, maar again; wij weten de inhoud van de dreigementen niet. Wie weet is de inhoud zo, dat dit inderdaad te herleiden is naar de politieke doelstellingen van de partij.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:54

Ik lees mee in een aantal facebook groepen waarin de boeren (acties) worden gesteund, maar schrik best wel van de kritiek op haar. Had dit niet zo erg verwacht. Het kan ook een combinatie van beide zijn?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:55

xxCYNNxx schreef:
bigone schreef:

Mwa, dat ligt eraan wat voor bedreigingen er zijn geuit. We weten tenslotte niks over de inhoud.
Uiteindelijk is Pim Fortuyn ook vermoord vanwege zijn mening/politieke doelstellingen en kreeg hij een te grote aanhang waardoor zijn moordenaar deze doelstellingen als een gevaar zag voor zijn eigen mening; de kans dat deze doelstellingen uiteindelijk ook echt in de praktijk zou worden gebracht werd in zijn beleving te groot.
Waarom zou er niet voor een tweede keer ( of eigenlijk zelfs derde keer; Theo van Gogh is uiteindelijk ook vermoord vanwege zijn mening) kunnen gebeuren.

Zolang de inhoud van de dreigementen niet bekend zijn is het voor een buitenstaander wel erg snel geconcludeerd dat hun verklaring bullcrap is.

Al ben ik het wel met je eens dat zo'n verklaring snel als overdramatisch overkomt, maar again; wij weten de inhoud van de dreigementen niet. Wie weet is de inhoud zo, dat dit inderdaad te herleiden is naar de politieke doelstellingen van de partij.

Ze heeft er een voorbeeld van op haar Twitter gezet.

https://twitter.com/lientje1967/status/ ... 8867007488

En ja, dit gaat ook veel te ver. Hier mag ze wat mij betreft ook gewoon aangifte voor doen als ze dat al niet gedaan heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:57

Klopt, maar indien het om de partij en de grootte daarvan zou gaan waren er al veel eerder bedreigingen gekomen. Het gebeurt blijkbaar vanaf het moment dat de groep van radicale boeren er zo'n puinhoop van maakt.
Aantal weken geleden was er iemand die maakte de opmerking over de afwezigheid van de regering, hij zei, de regering hoopt misschien wel dat boeren hun eigen graf graven met acties die niet door de beugel kunnen, vergezocht maar daar lijkt het wel een beetje op uit te draaien. En dat is voor boeren die er wel normaal in staan een hard gelach want zij worden er ook op aangekeken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:58

Ik weet niet of ze het zo gezegd heeft.. ik lees het in het artikel nl als twee verschillende dingen.
We zijn te groot dus we ontvangen haat
Ik doe geen optredens meer vanwege doodsbedreigingen

Geen idee verder door wie / wat en hoe ze bedreigd wordt.
En inderdaad, er worden er meer bedreigd en dat schijnt heel moeilijk op te lossen te zijn, om wat voor reden dan ook...

Edit toevoeging:
Inderdaad Bigone, wat ik een paar berichten geleden ook aangaf.. verdeel en heers (of ' we kijken wel even hoe het afloopt..) Maar, dat gaat een beetje richting een conspiracy...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:11

In één adem genoemd met Van Meijeren zie ik, daar zal ze ook niet blij mee zijn denk ik.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:29

Ann schreef:
Ik lees mee in een aantal facebook groepen waarin de boeren (acties) worden gesteund, maar schrik best wel van de kritiek op haar. Had dit niet zo erg verwacht. Het kan ook een combinatie van beide zijn?

Ik vind vooral die Jan Huzen aanhang bizar

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:32

Ach Jan Huzen, met zijn Willeke Dost obsessie. Eén van de bekendste complot aanhangers. Ver van weg blijven.