Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:@Purny: hoe zie je dat voor je? Vergrijzing is nu al een probleem.
996981 schreef:Sinds wanneer zijn kinderen pleziertjes of hobby?
Zien we niet in dat een deel van het probleem met o.a. de AOW juist het feit is dat we steeds minder mensen hebben, die meer geld moeten opbrengen. M.a.w. is het stabiel houden van de bevolking niet een voorwaarde voor een verzorginggstaat? Iets waar een ieder belang bij heeft?
pien_2010 schreef:Cer schreef:maar uiteindelijk lost zich dat dan toch ook weer een keer op? Die vergrijzing?
Wat denk jijzelf Cer?
Cer schreef:pien_2010 schreef:Wat denk jijzelf Cer?
Dat heb ik al eerder geschreven, als er een 'golf aan ouderen' is, dan zouden die in theorie ook weer in een golf overlijden. Een vergrijzing zou dan zijn na een baby boom en daarna een afname van het aantal kinderen. Als dat aantal afneemt, komen er uiteindelijk minder ouderen, wellicht is het dan weer wel in evenwicht.
Ik weet dat niet zeker, maar dit zou kunnen, vandaar mijn vraagtekens erbij. Dus, dat denk ik
Cer schreef:Dat heb ik al eerder geschreven, als er een 'golf aan ouderen' is, dan zouden die in theorie ook weer in een golf overlijden. Een vergrijzing zou dan zijn na een baby boom en daarna een afname van het aantal kinderen. Als dat aantal afneemt, komen er uiteindelijk minder ouderen, wellicht is het dan weer wel in evenwicht.
Ik weet dat niet zeker, maar dit zou kunnen, vandaar mijn vraagtekens erbij. Dus, dat denk ik
prompter schreef:De overstap van Agnes Joseph naar BBB vind ik dan weer heel bijzonder. Ik begrijp dat ze geen heil meer zag in NSC, ook omdat de eigen minister niets in haar plannen zag, maar pensioenen en boeren hebben minder met elkaar gemeen lijkt me? Voor de meeste boeren is het bedrijf het pensioen, en lijkt het stelsel minder van belang. Aparte keuze IMO.
prompter schreef:De overstap van Agnes Joseph naar BBB vind ik dan weer heel bijzonder. Ik begrijp dat ze geen heil meer zag in NSC, ook omdat de eigen minister niets in haar plannen zag, maar pensioenen en boeren hebben minder met elkaar gemeen lijkt me? Voor de meeste boeren is het bedrijf het pensioen, en lijkt het stelsel minder van belang. Aparte keuze IMO.
Cer schreef:Heeft dat ook met salaris te maken?