Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Alleen willen ze ook vol voor rekeningrijden gaan.Maar dan een uitzondering maken weer voor de mensen op het platteland die geen andere optie hebben dan de auto nemen. Een groen links standpunt met een beetje aanpassing omdat anders de pvda leden gaan piepen. Maar weer uitzonderingen maken met het risico op onterechte uitsluiting van de compensatie, fraude enz.
purny schreef:karuna schreef:Alleen willen ze ook vol voor rekeningrijden gaan.Maar dan een uitzondering maken weer voor de mensen op het platteland die geen andere optie hebben dan de auto nemen. Een groen links standpunt met een beetje aanpassing omdat anders de pvda leden gaan piepen. Maar weer uitzonderingen maken met het risico op onterechte uitsluiting van de compensatie, fraude enz.
Ze willen ook een ov kaart voor 49 euro per maand waarmee onbeperkt in het ov in de daluren gereisd kan worden.
Al met al lijkt het me een goede stimulans om de auto te laten staan
juval schreef:Het OV zou inderdaad flink aangepakt moeten worden om het interessanter te maken. Nu zijn de kosten voor ov vaak duurder dan de auto.
Hier in de buurt is een succesvol project met elektrische deelauto's. Misschien is dat ook wel een optie om meer in te gaan voeren. Er is een grote parkeerplaats, overkapt met zonnepanelen, waar die auto's staan opgesteld en worden opgeladen, en dan kan je via een app een auto reserveren voor wanneer je het nodig hebt. Voor veel mensen in die wijk werkt dat goed.
Kinke schreef:ik heb voor de gein even gekeken hoe ik met het OV op het werk moet komen
Gerekend vanaf het dorp (ik woon ik het buitengebied, dus 5 km fietsen komt er nog bij) tot mijn werk ben ik 1 uur en een kwartier onderweg excl. fietsen. 2 treinen en een bus is dan nodig. Met de auto is het nog geen 15 km. en ben ik 20 minuten onderweg, inclusief tijd voor de pont. Kosten enkele reis volgens OV planner, bijna 12 euro.
No thanks
Echwel schreef:En dan mopperen wij op Nederland....
Zware armoede in Britse regio Cornwall: 'Het wordt elke dag erger' - https://nos.nl/l/2489150
Dit is om te huilen, gewoon uit huis gezet geen sociale hulp niks
En dat in een westers land...
Kinke schreef:ik heb voor de gein even gekeken hoe ik met het OV op het werk moet komen
Gerekend vanaf het dorp (ik woon ik het buitengebied, dus 5 km fietsen komt er nog bij) tot mijn werk ben ik 1 uur en een kwartier onderweg excl. fietsen. 2 treinen en een bus is dan nodig. Met de auto is het nog geen 15 km. en ben ik 20 minuten onderweg, inclusief tijd voor de pont. Kosten enkele reis volgens OV planner, bijna 12 euro.
No thanks
Jessix schreef:Kinke schreef:ik heb voor de gein even gekeken hoe ik met het OV op het werk moet komen
No thanks
Ik pak ook het OV niet al was het gratis. Kost me veel te veel energie. Dus ik betaal wel, prima.
juval schreef:met het steeds verder verhogen van de brandstofprijzen zullen toch wel veel meer mensen alternatieven gaan zoeken. Ik heb net getankt, 2,05.9 per liter... op zich nog niet eens een dure pomp. Maar als daar per 1 januari weer 20 cent bovenop komt dan ga ik dat wel voelen. Dat wordt meer fietsen naar school (8 km) en de boodschappen en andere dingen vaker laten bezorgen.
juval schreef:met het steeds verder verhogen van de brandstofprijzen zullen toch wel veel meer mensen alternatieven gaan zoeken. Ik heb net getankt, 2,05.9 per liter... op zich nog niet eens een dure pomp. Maar als daar per 1 januari weer 20 cent bovenop komt dan ga ik dat wel voelen. Dat wordt meer fietsen naar school (8 km) en de boodschappen en andere dingen vaker laten bezorgen.
mce schreef:juval schreef:met het steeds verder verhogen van de brandstofprijzen zullen toch wel veel meer mensen alternatieven gaan zoeken. Ik heb net getankt, 2,05.9 per liter... op zich nog niet eens een dure pomp. Maar als daar per 1 januari weer 20 cent bovenop komt dan ga ik dat wel voelen. Dat wordt meer fietsen naar school (8 km) en de boodschappen en andere dingen vaker laten bezorgen.
Goed voor de conditiemaar de bezorger zal de kosten wel doorberekenen denk ik!! Dus indirect ga je toch mee betalen
Echwel schreef:Echwel schreef:En dan mopperen wij op Nederland....
Zware armoede in Britse regio Cornwall: 'Het wordt elke dag erger' - https://nos.nl/l/2489150
Dit is om te huilen, gewoon uit huis gezet geen sociale hulp niks
En dat in een westers land...
Deze link dus