Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qerty schreef:Ik snap je vragen niet helemaal, want heb in dit topic nog niemand de BBB of vd Plas zien aanspreken op acties van FDF.
Citaat:Dus 'linkse grachtengordel' vind ik nogal onduidelijk.
Citaat:Zij is politica, vooral of eigenlijk alleen voor de landbouw en veeteelt en van zo iemand verwacht ik dat ze geweld tegen burgers ten scherpste veroordeeld.
bigone schreef:Maar deze acties van een groep boeren zijn imo niet meer gericht tegen de regering maar tegen onschuldige burgers en dat maakt ze net zo slecht als de regering.
Cer schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dat wel lastig...
Als je bijv ziet hoe er in Groningen met de mensen omgegaan wordt, en de slachtoffers van de toeslagen affaire.. (die wellicht een 'sterker' argument hebben dan de boeren misschien? enniewee) .. dan snap ik dat je soms de boel wel op wil schudden om iets te bewerkstelligen...
bigone schreef:RTV noord : Lopend Vuur: De laatste boerenacties gaan te ver
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/944238/l ... aan-te-ver
#rtvnoord
Daar staat ook een poll bij, afgelopen week was dat nog 50/50 nu is bijna 90 % van mening dat de acties te ver gaan.
ik vind zo'n uitspraak ook onbegrijpelijk... ik weet niet hoe het politie apparaat werkt (qua werkdruk etc) maar je zou toch iets moeten kunnen doen??Citaat:Politie gaf gisteren aan dat ze niet in zouden grijpen omdat de daders toch onvindbaar zijn,
bigone schreef:Dat is hier niet besproken maar vorige week is er een motorrijder verongelukt omdat een vrachtwagenchauffeur het nodig vond om even solidair te zijn in z’n eentje en ineens afremde om de boel even stilte zetten. Achterop komend verkeer remde af maar eentje had het te laat door en reed de motorrijder dood , het zal je familie maar zijn.
Citaat:De ANWB liet vrijdag aan persbureau ANP weten ter hoogte van Beilen geen boerenacties te hebben gezien...... Het OM wil nog geen conclusies trekken over of het ongeluk bij de Drentse plaats samenhangt met de protestacties, omdat het onderzoek nog loopt.
Mindim schreef:Opschudden prima, maar ongelukken veroorzaken op de snelweg door midden in de nacht afval te dumpen? Dat gaat alle perken te buiten en is amper nog opschudden noemen, dat is moedwillig ongelukken veroorzaken. En het is jammer dat de grote groep wordt aangekeken om wat de kleine groep doet, maar ik zie vanuit de boeren eigenlijk ook geen veroordeling of weinig iig.
Ik keek gisteravond Renze en daar zei de boer aan tafel, hij keurde het niet goed, maarrr je kunt anders ook een ongeluk krijgen. Ik zat met mijn oren te klapperen. Ik zou me als boer toch wel erg naar voelen als mijn woordvoerder dat soort dingen vergoelijkt.
Exitium schreef:Eens, en zeker als het dan om hooibalen in zwart plastic gaat, dat is dan helemaal niet meer te zien. Nog los van het feit dat als je met 100 - 130 over de snelweg rijdt in het donker je altijd te laat bent bij dat soort dingen. Politie gaf gisteren aan dat ze niet in zouden grijpen omdat de daders toch onvindbaar zijn, maar hier mogen ze echt wel wat meer aandacht aan besteden, zowel bij onderzoek als bij 's nachts patrouilleren zodat je er wellicht een paar op heterdaad betrapt.bigone schreef:RTV noord : Lopend Vuur: De laatste boerenacties gaan te ver
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/944238/l ... aan-te-ver
#rtvnoord
Daar staat ook een poll bij, afgelopen week was dat nog 50/50 nu is bijna 90 % van mening dat de acties te ver gaan.
Zoals al vaker gezegd, dat soort polls zegt niet zoveel.
bigone schreef:Cer, dit gebeurde om 15.00 en de FDF had opgeroepen die dag om
drie uur een kwartier alles stil te zetten en update van 20 juli , twee personen aangehouden :
https://www.meternieuws.nl/dodelijk-ong ... envideo-2/
Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen...Citaat:Zou mij niks verbazen dat deze boer een hete adem in zijn nek voelde. Als je je als boer, zonder het op deze manier toch te vergoelijken, uitspreekt tegen dit soort acties van andere boeren dan ben je een judas en gaan er wel wat boeren, misschien wel wetende al bij jou om de hoek, je met de nek aankijken.
Jis_ schreef:Exitium schreef:Eens, en zeker als het dan om hooibalen in zwart plastic gaat, dat is dan helemaal niet meer te zien. Nog los van het feit dat als je met 100 - 130 over de snelweg rijdt in het donker je altijd te laat bent bij dat soort dingen. Politie gaf gisteren aan dat ze niet in zouden grijpen omdat de daders toch onvindbaar zijn, maar hier mogen ze echt wel wat meer aandacht aan besteden, zowel bij onderzoek als bij 's nachts patrouilleren zodat je er wellicht een paar op heterdaad betrapt.
Ik lees 2 verschillende dingen, zijn het wel aan het onderzoeken en het is lastig om de daders op te sporen. Ik vind dat raar met al die camera's of werkt dat niet zo simpel? Kan ook nog zo zijn dat daders hun kentekenplaten afdekken.
Je weet ook nooit waar en wanneer ze toeslaan, maar ik zat ook te denken snelwegen beter in de gaten houden, is dat wel mogelijk..
Cer schreef:Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen...Citaat:Zou mij niks verbazen dat deze boer een hete adem in zijn nek voelde. Als je je als boer, zonder het op deze manier toch te vergoelijken, uitspreekt tegen dit soort acties van andere boeren dan ben je een judas en gaan er wel wat boeren, misschien wel wetende al bij jou om de hoek, je met de nek aankijken.![]()
als het niet oke is, is het niet oke.. de mensen die dan met de nek gaan aankijken, zijn ook niet oke..
bigone schreef:Misschien toch de beelden van snelwegen nu op gaan nemen, dat gebeurt niet want het is alleen bedoeld voor de doorstroming van het verkeer en door de avg mag het niet maar veiligheid van alle weggebruikers komt zo wel in het geding dus lijkt me dat ze hier wel ontheffing voor kunnen krijgen.
Dagahra schreef:Er word genoeg op een andere manier geprotesteerd, alleen dit zie je amper in het nieuws.
Kinke schreef:hoevaak moet er nog gezegd worden dat er genoeg boeren zijn die dit afkeuren? Moeten van al die afkeurende berichten hier linkjes geplaatst worden? Wanneer hebben diegenen die dit afkeuren dan genoeg gedaan voor de Bokkers hier? Caroline heeft al vaak genoeg bepaalde acties afgekeurd, en dat is hier blijkbaar nog niet genoeg.
En waarom bij de boeren wel en bij paardenhouders niet bij nieuws over mishandelingen in de paardensport. Ik heb nog nooit commentaar op Bokt gelezen dat het belachelijk is dat 'alle paardenhouders' dit ten zeerste afkeuren etc.etc.
Kinke schreef:hoevaak moet er nog gezegd worden dat er genoeg boeren zijn die dit afkeuren?
Citaat:En waarom bij de boeren wel en bij paardenhouders niet bij nieuws over mishandelingen in de paardensport. Ik heb nog nooit commentaar op Bokt gelezen dat het belachelijk is dat 'alle paardenhouders' dit ten zeerste afkeuren etc.etc.