Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Waarom dan die werkenden weer belasten? Zij zijn al zo belast met al dat werken. Hey gemak waarmee gelijk naar deze groep wordt gekeken en de grote bedrijven weer buiten schot worden gelaten. Laten we eerst eens normaal belasting gaan heffen op dat soort indistrieën en daar naar kijken.
mysa schreef:Gekke is dat van de generatie boven ons, veel mensen met de VUT gingen/moesten, mensen van halverwege de vijftig die dat zelf nog helemaal niet nodig vonden.
pien_2010 schreef:Waarom dan die werkenden weer belasten? Zij zijn al zo belast met al dat werken. Hey gemak waarmee gelijk naar deze groep wordt gekeken en de grote bedrijven weer buiten schot worden gelaten. Laten we eerst eens normaal belasting gaan heffen op dat soort indistrieën en daar naar kijken.
BigOne schreef:Het zou al een goede eerste stap zijn om kinderopvang gratis te maken
purny schreef:BigOne schreef:Het zou al een goede eerste stap zijn om kinderopvang gratis te maken
Sorry maar ik ben het hier niet mee eens. Ik hoef niet voor de kosten van kinderopvang van een ander op te draaien. Het is een ander zijn keuze om kinderen te nemen.
Als dat gaat gebeuren dan worden de belastingen helemaal niet meer te betalen/
Het zou bijvoorbeeld wel een oplossing kunnen zijn om kinderopvang in een bedrijf te vestigen. Dus mams brengt het kind daar en gaat naar boven om te werken.
prompter schreef:Over zware beroepen: iedereen denkt dan gelijk aan stratenmakers. En ja, dat is een zwaar beroep. Maar we hebben vorig jaar afscheid genomen van een stratenmaker die tot zijn pensioenleeftijd door wilde gaan, ondanks dat hij financieel gezien eerder had kunnen stoppen. En nu loopt er nog eentje rond die de 60 al dik gepasseerd is en er niet aan moet denken om te stoppen. Natuurlijk zijn het uitzonderingen, maar zelfs in de echte zware beroepen heb je die kennelijk.
prompter schreef:Als het lijf niet meer wil is dat natuurlijk heel sneu! Hier gaat het om twee fysiek sterke mannen. Maar zwaar is het, meerdere jongere medewerkers die bijtijds wat anders zijn gaan doen omdat ze de fysieke problemen vóór wilden zijn.
Cer schreef:prompter schreef:Dat kan. De gepensioneerde reist inmiddels de hele wereld over om de Formule 1 te volgen, ik vind het fantastisch dat hij dat kan
dat is wel supercool
Niet dat ik formule 1 leuk vindt, maar dat is toch top als je dat nog kan doen na je werkende leven
996981 schreef:Ik heb het idee dat het ook het grootste deel van zijn identiteit is. Juist omdat het zo'n zwaar beroep is was er geen energie voor hobby's of andere zaken. Ik denk dat voor mijn vader het stoppen met werken een te groot gat is, want wie ben zonder je werk als dat eigenlijk het enige is dat je hebt? Als je kijkt naar zijn lijf is dat wel echt op...
purny schreef:BigOne schreef:Het zou al een goede eerste stap zijn om kinderopvang gratis te maken
Sorry maar ik ben het hier niet mee eens. Ik hoef niet voor de kosten van kinderopvang van een ander op te draaien. Het is een ander zijn keuze om kinderen te nemen.
Als dat gaat gebeuren dan worden de belastingen helemaal niet meer te betalen/
Het zou bijvoorbeeld wel een oplossing kunnen zijn om kinderopvang in een bedrijf te vestigen. Dus mams brengt het kind daar en gaat naar boven om te werken.