Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:28

En Trump kan een nucleaire aanval niet eens beantwoorden of eraan meedoen, hij heeft onlangs alle mensen ontslagen die weten waar de bunkers zijn, hoe ze open moeten, welke bommen waar heen moeten en hoe ze aan vliegtuigen en schepen geknoopt moeten worden. Hij heeft zichzelf als het ware ontwapent ;).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:37

Dit gaat de rechtbank ook niet overleven

https://x.com/allenanalysis/status/1891979647145197717
BREAKING: Trump heeft zojuist een uitvoerend bevel ondertekend waarin hij verklaart dat alleen hij kan beslissen “wat de wet is.”
Een regelrechte machtsgreep verpakt in autoritaire cosplay.
Zo werkt de Grondwet niet. De rechtbanken bestaan ​​niet voor niets

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:44

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:45

De partij van Justin Trudeau heeft zojuist een opmerkelijke ommekeer in de peilingen gemaakt en is nu op weg om de Canadese verkiezingen te winnen
https://x.com/politvidchannel/status/18 ... 2619057410

Met dank aan de VS, want dat heeft de tendens totaal doen keren.
Dat zou in NL ook nog wel eens kunnen gebeuren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:52

Dit zou zomaar eens waar kunnen zijn. Trump lijkt gecompromitteerd. Zo niet, is hij gewoon ontzettend dom. :D

Het is waarschijnlijk geen toeval dat Poetins vriend Dmitri Rybolovlev, de man aan wie Trump in 2008 zijn landhuis verkocht voor 95 miljoen dollar, een bedrag dat drie keer zo hoog was. Daarmee redde hij Trump feitelijk van een dreigend faillissement.
https://x.com/JayinKyiv/status/1891950898009587740

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:26

Dat zou me niets verbazen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:44

Babootje schreef:
De partij van Justin Trudeau heeft zojuist een opmerkelijke ommekeer in de peilingen gemaakt en is nu op weg om de Canadese verkiezingen te winnen
https://x.com/politvidchannel/status/18 ... 2619057410

Met dank aan de VS, want dat heeft de tendens totaal doen keren.
Dat zou in NL ook nog wel eens kunnen gebeuren.

Ik hoop ook zo erg dat Duitsland verstandig gaat kiezen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:49

Dat las ik gisteren en ben er heel erg gelukkig mee. Canada doet ook mee aan het overleg van Macron!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:23

Verklaring Macron

Ik heb opnieuw een lang gesprek gehad met verschillende collega's uit de Europese Unie, maar ook uit Canada, IJsland en Noorwegen.

Frankrijk en haar partners hebben een duidelijk en verenigd standpunt.

Wij streven naar een langdurige en solide vrede in Oekraïne.

Wij staan ​​achter Oekraïne en zullen de volledige verantwoordelijkheid nemen om vrede en veiligheid in Europa te waarborgen. Dit is het fundamentele belang van Frankrijk en ik sta garant voor haar.

Wij delen de doelstelling, die ook die van president @realDonaldTrump
is, om een ​​einde te maken aan de Russische agressieoorlog, die nu al bijna drie jaar duurt.

Wij zullen ons blijven inzetten voor vrede, op basis van de volgende principes, die in ons eigen belang zijn:

→ Oekraïne moet altijd betrokken worden en haar rechten moeten gerespecteerd worden.

→ Vrede moet duurzaam zijn en gepaard gaan met robuuste en geloofwaardige garanties.

→ Er moet rekening worden gehouden met de veiligheidszorgen van Europeanen.

Wij zijn ervan overtuigd dat we onze defensie- en veiligheidsuitgaven en -capaciteiten voor Europa en elk van onze landen moeten verhogen. De komende dagen en weken worden er beslissingen genomen.
https://x.com/EmmanuelMacron/status/1892350775482839051

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:03

Slim van Macron, zeggen dat hij het eens is met Trump dat er vrede moet komen en dan best nog subtiel uitleggen wat dat dan precies inhoudt voor Europa. Heel benieuwd wat voor reactie hierop komt uit Trumpenstein.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:05

Ja het is wel goed dat ze diplomatiek blijven op een manier dat je Trump niet direct volledig tegen de haren in strijkt en hij nog soort van het gevoel krijgt dat hij een veer in zijn reet krijgt. Niet leuk, niet helemaal fair. Wel verstandig. Helaas.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:48

pmarena schreef:
Ja het is wel goed dat ze diplomatiek blijven op een manier dat je Trump niet direct volledig tegen de haren in strijkt en hij nog soort van het gevoel krijgt dat hij een veer in zijn reet krijgt. Niet leuk, niet helemaal fair. Wel verstandig. Helaas.

Macron heeft ook bij Poetin de uiterste grenzen van de redelijkheid opgezocht en dat doet hij nu ook weer. Verstandig!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:10

Ik hoorde gisterenavond tijdens de talkshow van Renze van 1 van zijn gasten dat Trump ook persoonlijk een fittie heeft met Zelensky. Trump heeft destijds geprobeerd om Zelensky een compromitterende verklaring te laten afgeven over Hunter Biden en dat heeft hij geweigerd.
Toen Zelensky ook het wurgcontract mbt de zeldzame aardmetalen afwees was hij er helemaal klaar mee.
Hij maakt Zelensky nu helemaal zwart. We kennen Trump natuurlijk ook als een heel wraakzuchtig man, met zn dreigementen naar de democratische leiders die hij liefst allemaal laat opsluiten.
Hij maakt het nu ook weer bont. Hij zegt nu dat Zelensky zich verslapen had voor de afspraak met de minister van Financien over het voorstel en dat deze afspraak daardoor niet heeft plaatsgevonden.

"Zelensky sliep en was niet beschikbaar voor een ontmoeting met hem. Hij reisde vele uren met de trein, en dit is een gevaarlijke reis, en we hebben het over de minister van Financiën. Hij ging daarheen om een ​​document te ondertekenen, en kwam met lege handen terug."
https://x.com/front_ukrainian/status/18 ... 6645036442
Dit terwijl er foto's zijn van deze ontmoeting. Trump is duidelijk geestelijk niet gezond. Ik herken deze vorm van liegen terwijl je weet dat deze leugens uitkomen (pathologisch liegen) Een pathologische leugenaar kan het liegen niet laten omdat zo iemand aan een psychische stoornis lijdt. Het liegen is dwangmatig (geworden). De achterliggende psychische stoornis is vaak narcisme.
Deze man kan gewoon geen president van Amerika zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:32

Dat is allang wijd bekend toch, dat Zelensky niet meewerkte toen Trump probeerde vuil te vinden / creëren betreffende Hunter en Joe Biden.... :?

Dat liegen.... hij wordt natuurlijk ook gewoon gesterkt door iedereen om hem heen die al zijn leugens bevestigd.....en die hele sekte van MAGA's die alles dat hij zegt sowieso slikt voor zoete koek -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 16:39

Tja Babootje hij IS de president van Amerika en we hebben het er helaas maar mee te doen. Dus dat het niet kan klopt niet. En ik wou dat hij het nooit geworden was!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 16:55

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 16:58

pien_2010 schreef:
Tja Babootje hij IS de president van Amerika en we hebben het er helaas maar mee te doen. Dus dat het niet kan klopt niet. En ik wou dat hij het nooit geworden was!

Nee dat blijkt.
"Dat kan toch niet?" bedoelde ik overigens in overdrachtelijke zin; niet in letterlijke zin :D .
Ik denk dat het voor de toekomst goed zou zijn om een presidentskandidaat een psychologische / persoonlijkheidstest te laten doorlopen voor hij zich uberhaupt kandidaat kan stellen. Om te voorkomen dat zo'n gestoord iemand president kan worden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 17:14

Babootje, maar er is geen enkele instantie waar Trump respect voor heeft, dus wie zou die test moeten afnemen? In elk geval niet de mensen die de stemmingen regelen, want die hebben al geen vertrouwen.
Om te voorkomen dat je verkeerd wordt begrepen: noem het onvoorstelbaar 8)7 :roll:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 17:25

Veronica2 schreef:
Babootje, maar er is geen enkele instantie waar Trump respect voor heeft, dus wie zou die test moeten afnemen? In elk geval niet de mensen die de stemmingen regelen, want die hebben al geen vertrouwen.

Iedere partij zou dan voordat zij een kandidaat voordragen moeten screenen of ze "fit for the job" zijn.
Dat doen ze volgens mij ook wel ogv gezondheid. Maar geestelijke gezondheid kan natuurlijk prima getest worden door een onafhankelijke gekwalificeerde instelling.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 17:27

Dit soort mensen als Trump is gewoon psychopathische persoon en dus geestesziek volgens mij. Daar is geen enkele kruid tegen gewassen in mijn ogen. We gaan zien waar de wereld staat over vier jaar..

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:09

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:

Iedere partij zou dan voordat zij een kandidaat voordragen moeten screenen of ze "fit for the job" zijn.
Dat doen ze volgens mij ook wel ogv gezondheid. Maar geestelijke gezondheid kan natuurlijk prima getest worden door een onafhankelijke gekwalificeerde instelling.

Vind ik ook, maar als je al geschift bent dan accepteer je natuurlijk niet gauw een dergelijk instituut.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:13

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:

Dat wordt consequent geweigerd, is allang geprobeerd.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:21

Ik hoorde op BNR nieuwsradio dat de Amerikaanse gezand Kelloggs is teruggeroepen naar Amerika in plaats van hem met Zelensky te laten spreken.
Wat jammer is want hij is meer voor rede vatbaar dan Trump. Mogelijk is dat ook de reden dat ie weg moest.
Ondertussen las ik op BlueSky ook dat vanacht Kiev werdt aangevallen door Ru ondanks dat de diplomaat van USA daar was.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:23

Ik ben toch wel benieuwd wie er nu allemaal daadwerkelijk aan de touwtjes zit te trekken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:46

Marigold schreef:
Ik hoorde op BNR nieuwsradio dat de Amerikaanse gezand Kelloggs is teruggeroepen naar Amerika in plaats van hem met Zelensky te laten spreken.
Wat jammer is want hij is meer voor rede vatbaar dan Trump. Mogelijk is dat ook de reden dat ie weg moest.
Ondertussen las ik op BlueSky ook dat vanacht Kiev werdt aangevallen door Ru ondanks dat de diplomaat van USA daar was.

De persco na de bijeenkomst werd op verzoek van de US geannuleerd.