Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 06:11

*\o/*

AP news:

Citaat:
14 sec ago
Trump loses Colorado after railing against Aurora
By THOMAS BEAUMONT
Share
Trump turned the Colorado suburb of Aurora into part of his message against illegal immigration. In the end, he failed to capture the Mountain State, which has become increasingly Democratic in recent years.

Trump likened Aurora to a “war zone” overrun by a Venezuelan gang that had taken over multiple buildings. Authorities pushed back against that characterization, saying it was a single block and the area was once again safe.

Colorado is one of the several states Trump visited down the stretch outside the seven most competitive states. In recent weeks, he also campaigned in California, New Mexico and, memorably, in New York for the rally at Madison Square Garden.

Maar het lijkt er helaas niet op dat ze Boebert er ook meteen even uitgooien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 06:22

Citaat:
11 min ago
Analysis
A Decision Desk update on Pennsylvania
By THE ASSOCIATED PRESS

With slightly less than 60% of the expected vote counted, Trump leads Harris by just over 110,000 votes. He is winning central and northeastern Pennsylvania. But Philadelphia and its collar counties, which have historically been strongly Democratic, have been slower to report votes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 06:49

Klopt het wat ik lees dat Trump nu bij tussentellingen voor staat? ;(
Hoe kunnen mensen die man geloven en vertrouwen of is dit witte man tegen donkere vrouw? -O-

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:07

Dit stond in één van de reacties van lezers op nu.nl, van een Nederlander in Amerika:
Citaat:
Amerikanen ,ten minste in Arizona en Texas geven totaal niets om anderen in hun community.
Ze willen een groter huis, een grotere auto, duurdere spullen, indruk maken met hun bezittingen en voor de rest interesseert het hun geen bal wat er ergens anders in de wereld gebeurt..
Ze weten het zelfs niet.

Ietwat overdreven misschien maar zit daar wel een deel van het probleem, naast racisme en seksisme en de kracht van de kerk (abortus).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:16

Het is gewoon de oppervlakkigheid denk ik. Spullen zijn duur - Democraat is president - Trump is "geslaagde zakenman" - we stemmen Trump.

Terwijl als je een beetje de oppervlakte weg krast je ziet dat spullen duur zijn o.a. dóór Trump met zijn slechte Covid aanpak en de instabiliteit die hij in de wereld veroorzaakt. Hij geen goede plannen heeft om "de economie" te verbeteren. Het onder Biden juist eigenlijk heel goed gaat met de economie in de USA vergeleken met de rest van de wereld. En Trump zijn eerste jaren juist economisch goed waren omdat hij Obama zijn economie heeft geërfd.

Het enige goede van Trump vind ik, dat die er wel voor zorgt dat goed duidelijk wordt wie de a-morele rotzakken zijn in de wereld. Want die komen er openlijk voor uit. Ik zou willen dat we het dieptepunt al gehad hebben van "het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt" maar over een paar dagen zullen we het weten....

Ik duim vooral heel hard dat er nog wat mensen met gezond verstand overblijven mocht Trump winnen, om de klimaatcrisis niet de nek om te draaien. Die mensen hebben toch ook kinderen en kleinkinderen.... hoe kan je zo onverantwoordelijk zijn om de tijd weg te laten glippen waarin we het tij nog kunnen keren.

Duimen blijven hard draaien hier maar vooralsnog vind ik het wanstaltig hoe er tot nu toe gestemd werd. Super teleurstellend weer.

Nu 209 om 247. AP zegt 210 om 230. Dus Harris is lekker aan het inlopen, zoals verwacht. Hopelijk zet het genoeg door.... het zou niet zo close moeten zijn in een enigszins rechtvaardige wereld :n

Trump staat voor in de staten die de meeste kiesmannen opleveren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:29

-O- voor mij gewoon onbegrijpelijk. Net als de extreem rechts stemmers waar ter wereld trouwens. Ik ben opgevoed met fatsoen en denk aan elkaar, help elkaar en help de "zwakkeren" en mensen in nood en behandel een ander zoals jezelf behandeld wil worden.

Maar ik heb langzaam het idee dat dat een uitstervend iets is. De IK moet het goed hebben en wel nu, desnoods ten koste van anderen %)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:32

Soms lijkt het ook wel "bij voorkeur ten koste van anderen".

Het omlaag halen van anderen met de meest bizarre leugens, werkt te goed. Mensen slikken het voor zoete koek. Een paar a-morele eikels worden er rijk en machtig van en de rest zit met de gebakken peren.

Op dit moment geeft 270 to win als forecast van hoe het er nu uitziet 226 om 262.
Dus Trump komt al veels te dichtbij en het wordt lastiger voor Harris om nog te kunnen winnen maar de strijd is nog niet gestreden.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-11-24 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:37

Mtg is herkozen. Hoe dan? Hoe is het mogelijk dat die vrouw een derde termijn krijgt. Echt, ik snap Amerikanen niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:37

Boebert ook. En wel meer kachelhout dat er alleen zit om TikTok filmpjes op te nemen en geld voor zichzelf binnen te harken. Voor al die onderbuikfiguren die dat geweldig vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:39

Hoe worden mensen eigenlijk zo? Zo gewetenloos, zonder medemenselijkheid? Zonder enige vorm van schaamte een ander misbruiken en gebruiken voor eigen gewin en daar soms nog trots op zijn ook? Is dat een bouwfoutje in de mens? Of moet je daar een geestelijke afwijking voor hebben al dan niet aangeboren? Of is juist denken aan anderen de "fout en afwijking" in de mens?

Soms zou ik willen dat ik ook zo kon zijn. Dat zou mijn leven een stuk relaxter maken. Geen rekening hoeven houden met anderen en schijt hebben aan. Maar dan toch nee dank je ik help een ander liever met het weinige dat ik heb

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:47

Ik denk keer op keer zien dat het werkt. Want heel veel van die Trump aanhangers in zijn eigen partij, waren voorheen toch in niet mis te verstane woorden héél duidelijk over wat ze van Trump vonden :j

Maar toen ze zagen dat het hem lukte om veel kiezers en geld aan te trekken, vonden ze het toch wel interessant om in zijn vaarwater mee te gaan. En als je dan eenmaal je ziel verkocht hebt.... ze durven zich ook niet tegen hem en de base te keren omdat die nogal makkelijk gewelddadig kunnen worden. En niet alleen vocaal.

Maar hoe kan je jezelf recht in de spiegel aankijken en lekker slapen als je wéét hoe veel schade je je volk en de wereld toebrengt. Bizar dat mensen dat voor zichzelf goed kunnen praten. Al dat liegen tegen het volk gaat niet alleen ten koste van degenen waarover je liegt, maar ook ten koste van het volk zelf die door jouw leugens stemmen op de kandidaat die juist veel minder aan hun welzijn denkt dan de andere kandidaat.

Met een grote mond en veel bluf en spektakel je tegenstander zwart maken komt "beter" over dan saai de waarheid vertellen.

BBC zegt nu 182 - 246.

Het zal vast niet lang meer duren voordat Trump maar vast voortijdig met zijn overwinnings-speech komt om de massa vast op te juinen voordat Harris eventueel de winst nog gaat pakken....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:07

Pfoe gefeliciteerd Amerika, jullie gaan straks weer twee eeuwen terug in de tijd qua beschaving :\
Manlief heeft het hier al over het graven van een schuilkelder in de achtertuin _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:13

Ik lees net dat de NYT rekening houdt met winst door Trump.
In de resterende swing Staten staat hij ook op winst.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:17

Electra63 schreef:
Ik lees net dat de NYT rekening houdt met winst door Trump.
In de resterende swing Staten staat hij ook op winst.

Ja, ik heb ook het gevoel dat de strijd gestreden is…

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:17

Pfff, lees al heel lang mee hier, maar jeetje waar zijn we in terechtgekomen zeg, ik begrijp het niet en vind het echt doodeng eerlijk gezegd… echt HOE…

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:19

Jeetje dit ziet er niet goed uit. Alles lijkt rood te worden := senaat, huis van afgevaardigden, het presidentschap…

Ik kan er echt niet bij dat mensen na alle oliebol die die man heeft gedaan alsnog op hem stemmen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:21

Oh Amerika… what did you do -O-

Als ze hem laten winnen verdienen ze ook echt alle ellende die hij met zich mee gaat brengen. Alleen zo vervelend dat het ook de rest van de wereld raakt…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:26

Ik hoorde zojuist in het nieuws dat veel zwarte mannen Trump hebben gestemd. Ik kan niet begrijpen waarom.

Is het voor Amerikanen zo onmogelijk een vrouw als president te zien? Dat gevoel krijg ik (misschien onterecht).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:27

Hhmm om hopeloos van te worden… ik was er al bang voor. -O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:27

Fox zegt 216-267 omg.
|(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:29

Je zult er maar wonen.. vooral na die bestorming vam het capitool.mpet men toch niet op die vent stemmen..

Zouden al die lui straks vrij.komen die straffen hebben voor die bestorming?

Denk dat vrouw en buitenlandse afkomst ook noet meewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:31

_San87_ schreef:
Ik hoorde zojuist in het nieuws dat veel zwarte mannen Trump hebben gestemd. Ik kan niet begrijpen waarom.

Is het voor Amerikanen zo onmogelijk een vrouw als president te zien? Dat gevoel krijg ik (misschien onterecht).

Las ik een artikel over, echt zo bizar hè hoe die kies-golven in culturen zich uiten. Waarom het er zo anders uit ziet als je zou verwachten.
https://www.theatlantic.com/politics/ar ... te/680480/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:32

Ik heb gisteren hier en daar wat interviews gezien, vooral christenen stemmen nog steeds liever op Trump.
Ze zijn tegen abortus en de "woke-gemeenschap", anti-homo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:33

Nou ik zie al 270 voor Trump..... :n

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:37

O lord... ik voel echt een drang om te gaan janken. ;(