steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:44

Ik denk dat de welwillende burgers echt wel onderscheid kunnen maken tussen een kleine groep terreur zaaiers en de welwillende boeren.

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:47

Wel, op de meeste socials worden ze (net als hier soms) toch allemaal op 1 hoop gegooid :j

Verdeel en Heers :Y)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:49

Cer schreef:
Wel, op de meeste socials worden ze (net als hier soms) toch allemaal op 1 hoop gegooid :j

Verdeel en Heers :Y)

Mhua social media neem ik niet serieus, enige wat daar veel schreeuwt zijn tokkies, relschoppers of extreme veganisten.

Is ook maar een klein deel van de bevolking.

Maar ik scheer toch ook niet alle allochtonen of voetbalfans over 1 kam, omdat er een paar relschoppers tussen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:52

Nou ja ik neem t wel / niet serieus.. “nieuws” wordt er ontzettend snel gedeeld, en mensen nemen halve meningen over, verzinnen er zelf wat bij, en roepen alles wat in hun opkomt.. er kan een toon gezet worden zeg maar..

Maar goed, met de acties van vanochtend plus dat het lijkt dat er weinig tot geen aanhoudingen verricht worden, wordt iig geen sympathie gekweekt ..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:54

Dees schreef:
Er is geen enkele rechtvaardiging om op snelwegen mest uit te rijden, brand te stichten en afval als autobanden, rotte kuilbalen en asbest te storten.

Wees dan een vent en blijf er met je doorgesnoven rotkop er naast staan. Dan weten we aan wie we de rekening deze maatschappelijke kosten kunnen sturen.
Asociale hufters.

Helemaal mee eens. Ze brengen mensenlevens opzettelijk in gevaar, verspillen opzettelijk de tijd van brandweerlieden, doen expres schade. Asociale hufters - prima omschrijving.

(En aan iedereen die wel een andere oplossing voor boeren wil maar dit niet goedkeurt: creeer afstand tot deze lui en creeer je eigen protest. Dit is niet aanvaardbaar!)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:07

Shadow0 schreef:
Dees schreef:
Er is geen enkele rechtvaardiging om op snelwegen mest uit te rijden, brand te stichten en afval als autobanden, rotte kuilbalen en asbest te storten.

Wees dan een vent en blijf er met je doorgesnoven rotkop er naast staan. Dan weten we aan wie we de rekening deze maatschappelijke kosten kunnen sturen.
Asociale hufters.

Helemaal mee eens. Ze brengen mensenlevens opzettelijk in gevaar, verspillen opzettelijk de tijd van brandweerlieden, doen expres schade. Asociale hufters - prima omschrijving.

(En aan iedereen die wel een andere oplossing voor boeren wil maar dit niet goedkeurt: creeer afstand tot deze lui en creeer je eigen protest. Dit is niet aanvaardbaar!)

Er word genoeg op een andere manier geprotesteerd, alleen dit zie je amper in het nieuws.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:18

Dagahra, dat komt zeker wel in het nieuws, de vlaggen, de vriendelijke acties enz.
Maar dit soort acties, asbest storten ( hoe haal je het in je hoofd) een auto in de prak, bergingsbedrijven terroriseren( je bedrijf gaat in de fik ) trekt nu eenmaal veel aandacht en zet de boeren in een verkeerd daglicht. Want het wordt wel onder het mom van boerenprotesten gebracht.
Tel daar de nogal late en lauwe reacties van lto , carolientje (zo noemt ze zichzelf) bij op en je hebt de meerderheid tegen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:23

Daghara, weet jij hoe VanDerPlas en Farmers Defence zich verhouden tot elkaar?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:25

Cer schreef:
Wel, als die 250 personen zo doorgaan, dan lost t “boerenprobleem” zichzelf op .. dan is de steun van de overige bevolking straks echt te weinig ..
Lijkt mij voor de welwillende boeren ook heel niet handig ?

Ehm...?
Afdeling nuance: wie het waren weten we niet. (Al heb je zwaar spul nodig en wijst stro wel in een agrarische richting.)
Enragés...? (Boer door het dolle heen)

Saboteurs die de boeren in kwaad daglicht willen stellen...?

"Wie het weet mag het zeggen."

Dat er bakken problemen zijn in de agrarische sector is helaas waar.
Die moeten worden opgelost hetzij bij Remkes aan tafel,
hetzij bij zijn opvolger.

Het boerenprobleem gaat niet worden opgelost door wel of geen steun uit de samenleving.
Herziening van de concrete plannen kan bij monde van Remkes wel - 'er is ruimte' - herziening van stikstofreductie zelf kon tien jaar geleden eigenlijk al niet.

En ik had het netjes gevonden als iedereen, tot en met FDF aan toe zich had gedistantieerd van dit gebeuren.
Dat kan met begrip 'Ik snap dat sommigen wanhopig zijn - maar dit is de weg niet.'
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 27-07-22 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:27

Janneke2, ik zie dat je mn bericht quote.. dan begin je met “ehm”.. en daarna ben ik de draad kwijt..
schrijf ik iets heel geks? Ben je het eens of oneens? Ik kan t verhaal niet goed volgen, sorry :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:32

Oeps.
Schoolfrikken vragen dan prompt 'wat precies snap je niet' - en dat kan een razend lastige vraag zijn.

Maar het klinkt mij in de oren alsof met steun van de bevolking 'het probleem kan worden opgelost'.

Steun van de bevolking is op zich prima, maar dat neemt de problemen niet weg (als in stikstof, waterkwaliteit, fosfaat, waterpeil, etc).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:38

Schoolfrikken?

Ik bedoel als de steun vanuit de bevolking wegvalt, of grotendeels wegvalt, dan is het gerommel tussen overheid en boer ook wellicht “makkelijk” op te lossen. Als de burger de boer gaat boycotten, neemt de handel af denk?

(Voor een werkend complot gaat dat proces te langzaam, dus dat zal niet echt aan de hand zijn, hoewel t nu wel beetje lijkt alsof ze t de burgers onderling een beetje uit laten zoeken.. )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:52

Het enigste gevolg van burgers die de boer niet meer steunen is minder stemmen voor BBB en heel eerlijk, dat zou niet verkeerd zijn .
Er zijn meer partijen die ineens heel populair werden en vaak net zo hard weer naar beneden duikelden.
Soms krijg ik het gevoel dat de gesprekken expres vertraagd worden zodat bij de provinciale verkiezingen straks zoveel mogelijk sympathisanten op het pluche zitten. Want provincies moeten het zelf regelen met de boeren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:54

Cer schreef:
Daghara, weet jij hoe VanDerPlas en Farmers Defence zich verhouden tot elkaar?

Extreem goeie vraag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:55

“Extreem”?
Bijzondere woordkeus? Is dat een onderliggend grapje wat ik niet begrijp? Of zoek ik er dan teveel achter?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:58

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:02

Volgens mij heeft Caroline geen connecties met de FDF .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:07

Ik dacht ook van niet.. Althans, in zoverre dat FDF vnl boeren zijn en BBB ook boeren (grotendeels) vertegenwoordigd..
in hoeverre kan je dan, als Caroline zijnde, aangesproken worden op wat de “baas” van FDF doet? Ik zag dat een paar keer voorbij komen dus ik vroeg me dat af

Het is wel iets wat over het algemeen denk wel gebeurd.. “linkse grachtengordel” is ongeveer zoiets misschien? (Is iedereen die aan de gracht woont, links, en zijn al die mensen dan GL en als er daar in die buurt wat gebeurd, is GL dan verantwoordelijk.. zoiets?)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:11

Cer schreef:
“Extreem”?
Bijzondere woordkeus? Is dat een onderliggend grapje wat ik niet begrijp? Of zoek ik er dan teveel achter?

Dat laatste. Zo literair begaafd ben ik niet. En nu ik het terug lees denk ik: helaas :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:14

Cowboy55 schreef:
Dat laatste. Zo literair begaafd ben ik niet. En nu ik het terug lees denk ik: helaas :D

Ah, ik dacht “misschien bedoel je dat beiden ‘extreem’ zijn” maar dat wist ik niet zeker, vandaar de vraag ..
verder merk ik dat t te laat wordt, want je uitleg snap ik ook niet :o
Morgen wellicht een nieuwe poging :z

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:15

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:

Ah, ik dacht “misschien bedoel je dat beiden ‘extreem’ zijn” maar dat wist ik niet zeker, vandaar de vraag ..
verder merk ik dat t te laat wordt, want je uitleg snap ik ook niet :o
Morgen wellicht een nieuwe poging :z

Truste! Geen dubbele bodem, gewoon: Truste!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:16

K word ook een dagje ouder al hè :D +:)+

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:19

Cer schreef:
Ik dacht ook van niet.. Althans, in zoverre dat FDF vnl boeren zijn en BBB ook boeren (grotendeels) vertegenwoordigd..
in hoeverre kan je dan, als Caroline zijnde, aangesproken worden op wat de “baas” van FDF doet? Ik zag dat een paar keer voorbij komen dus ik vroeg me dat af

Het is wel iets wat over het algemeen denk wel gebeurd.. “linkse grachtengordel” is ongeveer zoiets misschien? (Is iedereen die aan de gracht woont, links, en zijn al die mensen dan GL en als er daar in die buurt wat gebeurd, is GL dan verantwoordelijk.. zoiets?)

Ik snap je vragen niet helemaal, want heb in dit topic nog niemand de BBB of vd Plas zien aanspreken op acties van FDF.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:29

Cer schreef:

Even off topic.
Het is lang geleden dat de CPN haar partijkantoor in de grachtengordel had.
De meeste mensen die daar wonen zijn rechts.

Dus 'linkse grachtengordel' vind ik nogal onduidelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:05

Cer schreef:

Caroline heeft zich zo af en toe wel zeer populistisch uitgelaten. Bvb ze willen onze grond voor die miljoenen die we nog binnen halen.
Dat is koren op de molen van FDF .
Zij is politica, vooral of eigenlijk alleen voor de landbouw en veeteelt en van zo iemand verwacht ik dat ze geweld tegen burgers ten scherpste veroordeeld.