Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:maar bedoel je dan dat de vermogende rentenier wel moet betalen? Want die heeft misschien hard gewerkt om te kunnen rentenieren van zn vermogen (of heeft wellicht geluk gehad hier of daar) Daar zit voor mij dan meteen weer de verwarring..
Loretta schreef:Veronica2 schreef:Net als CharlyT ben ik wel heel erg benieuwd hoe het geld van armere mensen dan aan rijkelui wordt gegeven?? Kan je een voorbeeld noemen bij wat je precies bedoelt met dit soort uitspraken? En wat zijn concreet precies die belastingvoordelen waar je naar verwijst?
Zomaar 2 voorbeelden. De uitkeringen bevriezen en de AOW leeftjijd verhogen.
Daamee blijft er dan geld over en dat kan dan weer gestopt worden in de lastenverlichting van ondernemers.
En het verleden met de VVD leert dat dat meestal niet om de kleinere ondernemers gaat.
Veronica2 schreef:Bedankt voor je antwoord. Over uitkeringen lees ik bij de VVD dat ze af willen van het stelsel van toeslagen e.d en dat werken meer moet lonen. Er staat dat ze een uitkeringsplafond willen per huishouden en dat werken moet lonen. Ik denk eerlijk gezegd dat er in dit topic genoeg mensen zitten die het daarmee eens zijn.
De AOW leeftijd verhogen is een maatregel die iedereen treft, niet specifiek de "armen".
BigOne schreef:Mensen die na 2010 geboren zijn moeten al tot 70 jr werken.
maar moet dat dan beperkt worden? Vallen die dan onder 'meer gaan betalen' (zodat zij niet eerder met pensioen kunnen, bijvoorbeeld)?Citaat:De meer vermogenden kunnen er wel makkelijker voor kiezen om eerder met pensioen te gaan lijkt me.
Veronica2 schreef:Bedankt voor je antwoord. Over uitkeringen lees ik bij de VVD dat ze af willen van het stelsel van toeslagen e.d en dat werken meer moet lonen. Er staat dat ze een uitkeringsplafond willen per huishouden en dat werken moet lonen. Ik denk eerlijk gezegd dat er in dit topic genoeg mensen zitten die het daarmee eens zijn.
De AOW leeftijd verhogen is een maatregel die iedereen treft, niet specifiek de "armen".
juval schreef:Veronica2 schreef:Bedankt voor je antwoord. Over uitkeringen lees ik bij de VVD dat ze af willen van het stelsel van toeslagen e.d en dat werken meer moet lonen. Er staat dat ze een uitkeringsplafond willen per huishouden en dat werken moet lonen. Ik denk eerlijk gezegd dat er in dit topic genoeg mensen zitten die het daarmee eens zijn.
De meer vermogenden kunnen er wel makkelijker voor kiezen om eerder met pensioen te gaan lijkt me. Verder ben ik het wel eens dat de toeslagen gereorganiseerd mogen worden
BigOne schreef:Ja Cer , dat is zo .
germie schreef:Maar 1 ding lijkt me aardig vast staand: NSC komt niet terug.
Ik heb geen flauw idee waar ik op zal stemmen. VVD zeker niet. Die willen te veel bezuinigen op de zorg en de pensioenleeftijd omhoog gooien. Nu moet ik nog meer dan 20 jaar, maar wil toch graag kunnen aftellen i.p.v. optellen.
Een partij die minder geld naar defensie en asiel wil krijgt van mij een grote plus.
verootjoo schreef:Ik ben ook voor meer geld naar defensie.
Enorm pro-Europa.
En pro-asiel en veilig onderdak voor iedereen.
Ik stem de laatste verkiezingen altijd Volt.
En de aow leeftijd; tja, ik vind het logisch dat die omhoog gaat.
Vroeger waren de mensen met 70 echt oud, tegenwoordig zijn dit vaak nog kwieke mensen. Prima dat die nog even werken tot 70.
Behalve bv fysiek zware beroepen zoals in de bouw enzo.
pien_2010 schreef:Ik sta toch wel te kijken van het gemak waarmee mensen het prima vinden dat de AOW leeftijd naar 70 jaar gaat. Nederland heeft de alleroudste pensioen leeftijd van de wereld. En dat moet dan weer omhoog. Een van de rijkste landen ter wereld komt met dit voorstel. Voordat we daarmee akkoord gaan laten we dan eerst maar eens kijken of dit geld niet anders verkregen kan worden. Want dat worden mensen op twee manieren ongelijk behandeld namelijk via de belasting op arbeid waar we het al vaak gehad hebben en waar ik onlangs een artikel over die ongelijkheid geplaatst hebt, en die mensen die al zo hard werken zoals in de zorg, onderwijs etc etc kunnen dan ook nog door tot hun 70 tig. Het is juist fijn als je na een hard werkzaam leven, nog fit bent en daar ook nog van kunt genieten. En geloof me als je ouder wordt, ik ben nu 67 jaar, dan voel je echt wel veel meer je ouder wordende lichaam. Ook al lijkt het nog fit aan de buitenkant. Ik moet er niet aan denken dat ik nog drie jaar moet wachten op de AOW.
verootjoo schreef:Ik ben ook voor meer geld naar defensie.
Enorm pro-Europa.
En pro-asiel en veilig onderdak voor iedereen.
Ik stem de laatste verkiezingen altijd Volt.
En de aow leeftijd; tja, ik vind het logisch dat die omhoog gaat.
Vroeger waren de mensen met 70 echt oud, tegenwoordig zijn dit vaak nog kwieke mensen. Prima dat die nog even werken tot 70.
Behalve bv fysiek zware beroepen zoals in de bouw enzo.
mysa schreef:pien_2010 schreef:Ik sta toch wel te kijken van het gemak waarmee mensen het prima vinden dat de AOW leeftijd naar 70 jaar gaat. Nederland heeft de alleroudste pensioen leeftijd van de wereld. En dat moet dan weer omhoog. Een van de rijkste landen ter wereld komt met dit voorstel. Voordat we daarmee akkoord gaan laten we dan eerst maar eens kijken of dit geld niet anders verkregen kan worden. Want dat worden mensen op twee manieren ongelijk behandeld namelijk via de belasting op arbeid waar we het al vaak gehad hebben en waar ik onlangs een artikel over die ongelijkheid geplaatst hebt, en die mensen die al zo hard werken zoals in de zorg, onderwijs etc etc kunnen dan ook nog door tot hun 70 tig. Het is juist fijn als je na een hard werkzaam leven, nog fit bent en daar ook nog van kunt genieten. En geloof me als je ouder wordt, ik ben nu 67 jaar, dan voel je echt wel veel meer je ouder wordende lichaam. Ook al lijkt het nog fit aan de buitenkant. Ik moet er niet aan denken dat ik nog drie jaar moet wachten op de AOW.
Eens, ik moet nog 3.5 jaar. Zouden het niet vooral zestigers zijn die voelen dat het zwaarder wordt? En dan heb ik twee luizenbaantjes, vanuit huis en vaak niet fulltime dus lichamelijk peanuts maar ik kan steeds minder goed met de stress omgaan.
Fysiek zware beroepen trekken dat al helemaal niet.