steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:44

prompter schreef:
Wat naar Daghara, zeker om dat zo mee te maken in je directe omgeving!

En die acties, het net als met voetbalhooligans, een klein groepje bepaalt de beeldvorming voor een hele groep, die wordt er als geheel op aangekeken.

Ja het raakt mij wel. En merk zelf soms ook wel dat ik soms een steeds korter lontje krijg en denk laten ze alles maar eens platgooien daar in Den-Haag bij de tweede kamer.

Gelukkig kan ik nog steeds rationeel nadenken. Ondanks dat we vlakbij een natura gebied zitten, dus het zijn wel spannende tijden voor ons.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:49

Ik snap de boeren wel en de gewone acties, geen probleem. Laatst ook een jochie die zijn tractor de weg opdraaide en vrolijk 10 kilometer met 40 tufte om er met een brede grijns bij de volgende afslag weer af te gaan.
Toevallig vlak voor me, heb de alarmlichten aangezet voor achteropkomend verkeer want was wel een 100 km weg, even naar hem gezwaaid toen hij eraf ging.
Vind ik niet erg en kan ik me niet zo druk om maken, wat er nu gebeurt is gewoon misdadig.

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:56

Nou wat ik al zei, ik mag aannemen dat ze weten, of erachter komen, wie het zijn..
het zou mij ook niks verbazen dat bepaalde mensen de situatie aangrijpen om onrust te stoken, en dat lukt dus heel goed..
het is levensgevaarlijk.. ik kan me inderdaad niet voorstellen dat een beetje boer het een goed idee vindt om met deze droogte (en naast een weg en uberhaupt) spullen in de fik te steken...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:06

Sterkte Dagahra

bigone schreef:
Ik snap de boeren wel en de gewone acties, geen probleem. Laatst ook een jochie die zijn tractor de weg opdraaide en vrolijk 10 kilometer met 40 tufte om er met een brede grijns bij de volgende afslag weer af te gaan.
Toevallig vlak voor me, heb de alarmlichten aangezet voor achteropkomend verkeer want was wel een 100 km weg, even naar hem gezwaaid toen hij eraf ging.
Vind ik niet erg en kan ik me niet zo druk om maken, wat er nu gebeurt is gewoon misdadig.

Dat soort acties heb ik ook helemaal geen moeite mee

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:13

Dagahra schreef:
bigone schreef:
Dagahra, dank. Jij bent de eerste van de boeren en medestanders hier die zich uitspreekt tegen deze gevaarlijke acties . Want dat zijn het, gedaan door een kleine groep met zeer veel onkosten ( opruimen asbest, files, grootschalige inzet ) die weer uit de algemene middelen betaald gaat worden.

Graag gedaan! In de groepen waar ik in zit, zijn er ook veel meer die er niet mee eens zijn.

En vele 'oudere' boeren zijn het er ook niet mee eens. Alleen die zijn vaak minder actief op social media.

Mijn schoonouders staan er ook niet achter, al snappen ze het wel dat er word geprotesteerd. Alleen de manier waarop, keuren ze af. En zo staan er de meeste boeren erin. Beide hebben ook geen social media.

Met mijn schoonmoeder doe ik nog oldskool smsen :')

Zo staan ook veel niet-boeren erin volgens mij. Ik begrijp ook volledig dat er geprotesteerd wordt, zeker met de manier waarop alles gepresenteerd is enzo, maar dit soort acties zijn levensgevaarlijk en je pakt er de mensen mee die er net zo min wat aan kunnen doen. De politiek gaat door dit soort acties niets veranderen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:15

Cer schreef:
ik kan me inderdaad niet voorstellen dat een beetje boer het een goed idee vindt om met deze droogte (en naast een weg en uberhaupt) spullen in de fik te steken...

Gezien de huidige droogte en bewateren: de meesten zijn al lang blij wanneer het nu gaat regenen. Da's de voornaamste prio eigenlijk nu :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:11

Jis_ schreef:
Sterkte Dagahra

bigone schreef:

Toch blijft het apart, is het tante Jannie met haar campertje die deze rit maakt dan wordt ze(terecht) van de snelweg gehaald en zeer waarschijnlijk bekeurd want erg gevaarlijk rijgedrag. Dus mijn begrip is ook in deze niet zo groot.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:17

Als tante Jannie kilometers door rijd dan terecht, deze jongeman net 10 kilometer . Niet overal een probleem van maken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:23

bigone schreef:
Als tante Jannie kilometers door rijd dan terecht, deze jongeman net 10 kilometer . Niet overal een probleem van maken.

Aparte reactie. Zoals gezegd, tante Jannie rijdt ook de 10 kilometer met 40 km op een 100 km snelweg.

Lijkt mij dat het een automobilist worst zal wezen of het een trekker met een jonge gast of een campertje met Jannie is die opeens 40 km rijdt. Beiden erg gevaarlijk! Dus nee, ik maak geen probleem, dat tochtje waar jij begrip voor hebt was het probleem.(in de zin van gevaarlijk)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:36

Tja, dat zien we dan iets anders. En dat mag. Het gaat om acties, wanneer me dit wekelijks meerdere keren zou gebeuren was het begrip snel weg, ook bij mij. Ongeacht wie het deed en dan maakte ik er zeker melding van.
Dit was niet gevaarlijk, er mocht op dat deel niet ingehaald worden en het was rustig en hij reed zo hard mogelijk door.

Inmiddels krijgen de bedrijven die ingeschakeld werden om de rotzooi op te ruimen bedreigingen.
Enkele zijn gestopt en anderen gaan door.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:25

CharleyT schreef:
Jis_ schreef:

Toch blijft het apart, is het tante Jannie met haar campertje die deze rit maakt dan wordt ze(terecht) van de snelweg gehaald en zeer waarschijnlijk bekeurd want erg gevaarlijk rijgedrag. Dus mijn begrip is ook in deze niet zo groot.

Ik snap je punt maar vind er zelf wel verschil in zitten, langzaam rijden en hulpdiensten niet in de weg zitten of snelwegen op en afritten vol met afval dumpen en in de fik steken.

Er zijn zover ik weet heel wat boeren beboet, ze doen iets wat niet mag dus terecht.

bigone schreef:
Inmiddels krijgen de bedrijven die ingeschakeld werden om de rotzooi op te ruimen bedreigingen.
Enkele zijn gestopt en anderen gaan door.

Heel jammer dat ze bij sommige bedrijven hun zin krijgen door dat dreigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:48

Een van de aannemers heeft zelf ook een boerenbedrijf.

Ik vind dit allemaal veel te ver gaan. Mensen die daar de boel opruimen uitmaken voor landverraders en ze digitaal aan de schandpaal nagelen, sorry, maar dan is alle begrip voor deze groep compleet weg. Dat is gewoon je medeburger die hier verder ook geen bal aan kan doen bedreigen omdat ie z'n werk doet. Als je niet achter de acties staat, sta je achter Rutte is ook zo een dooddoener.
Maar als je iemand vraagt wat deze acties nu precies uithalen, dat je er meer de burger mee hebt ipv de regering, die ligt namelijk in Verweggistan bruin te bakken, dan krijg je een nietszeggend antwoord als, dat zie je vanzelf. Maw, ja weten we zelf ook niet.

Acties prima hoor, maar ik vind sommige dingen echt grensoverschrijdend en aan het adres van de verkeerde personen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:09

Er is geen enkele rechtvaardiging om op snelwegen mest uit te rijden, brand te stichten en afval als autobanden, rotte kuilbalen en asbest te storten.

Wees dan een vent en blijf er met je doorgesnoven rotkop er naast staan. Dan weten we aan wie we de rekening deze maatschappelijke kosten kunnen sturen.
Asociale hufters.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:12

Tjonge, jij laat er geen gras over groeien dat je een gruwelijke pest hekel aan boeren hebt zeg!
Dit topic gaat over het steunen van de boer. Ik zie jou enkel negativiteit en gal spuwen!
En daar wil ik niet mee zeggen dat ik deze acties goed keur maar toontje lager mag ook wel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:17

... vele jaren geleden,
op de Dam op 4 mei komt het voormalig hoofd der strijdkrachten Van Uhm de herdenkingsrede houden.

Hij had zijn uniform aan. 'Hier spreekt een militair.'

"Loyaliteit is tegenspreken", zei hij.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:20

Popstra schreef:
Tjonge, jij laat er geen gras over groeien dat je een gruwelijke pest hekel aan boeren hebt zeg!
Dit topic gaat over het steunen van de boer. Ik zie jou enkel negativiteit en gal spuwen!
En daar wil ik niet mee zeggen dat ik deze acties goed keur maar toontje lager mag ook wel.

Het is niet of of. Als je een stukje terugleest zie je dat er ook de nodige boeren zijn die tegen dit soort acties zijn. Persoonlijk ben ik het wel met Dees eens rond deze acties, maar dat wil niet zeggen dat álle boeren verkeerd zijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:33

Popstra schreef:

Ik heb een gruwelijk hekel aan dit soort roekeloze vandalisme.
Laatst bijgewerkt door Dees op 27-07-22 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:39

Popstra schreef:

Dit heeft toch niets meer met het wel of niet steunen van boeren te maken? Dit soort acties zijn levensgevaarlijk en debiel, ik zou me als boer hier niet mee willen associëren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:46

Popstra schreef:

Nee, dit is een discussie topic op NM en daar horen ook reacties bij zoals die van Dees. Verder kan iemand prima de acties van vandaag veroordelen en toch achter de boeren in zijn algemeenheid staan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:00

Dees schreef:
Er is geen enkele rechtvaardiging om op snelwegen mest uit te rijden, brand te stichten en afval als autobanden, rotte kuilbalen en asbest te storten.

Wees dan een vent en blijf er met je doorgesnoven rotkop er naast staan. Dan weten we aan wie we de rekening deze maatschappelijke kosten kunnen sturen.
Asociale hufters.

Ik neem aan dat daders wel te traceren zijn a.d.h.v. hun voertuigen? Er hangen toch overal camera’s langs de snelweg? Kan me voorstellen dat de meneer die vandaag tegen zijn zin met zijn auto zo’n blokkade ramde wel interesse heeft in gegevens van degene die het spul gedumpt heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wist dat er verschil was tussen HK en NM .. maar nu wel :)

Wat ik wel lastig vindt is dat sommige mensen wel vrij makkelijk alle boeren over 1 kam scheren.. dit is nu de enige groep, lijkt t, waarbij dat oké gevonden wordt. De “ja maar ‘alle boeren’ geldt niet voor ‘alle boeren’, dat is toch logisch” vind ik dan best wel makkelijk wegkomen met.
Ik kan me voorstellen dat dat rot overkomt.

Als je leraar bent, en een paar ambtgenoten vinden t nodig om ontucht te plegen, is het ook heel vervelend als steeds “de leraren moeten eens ophouden met..” te lezen.

Overigens vraag ik me af wat “doorgesnoven” er mee te maken heeft. Misschien waren ze dronken, of high, of nuchter .. dat kan ook :)
(Waarmee ik het dumpen van zooi en het brandstichten niet goed praat, in tegendeel .. )

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:03

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:10

Ik vind t een lastig bericht.. in chat groepen zitten niet alleen boeren maar ook andere sympathisanten (ik denk zelf dat dat dus ook opstokers kunnen zijn.. ?)

En ik vind 250 best nog wel veel, qua aantal.. toch?

Bedreigingen zijn blijkbaar ook heel erg anno nu, of t nu agenten zijn, politici of bedrijven.. er zijn blijkbaar altijd idioten die laf (anoniem) gaan lopen dreigen .. :n

Niemand schiet toch wat op met dit soort acties .. (net als toen met die Covid rellen ook eigenlijk.. )

Oh en ik vraag me af, wat heeft VdPlas nu echt te maken met Farmers Defence.. als in, kan zij verantwoordelijk gehouden worden voor wat de voorman van die groep doet? Ik zie de link niet helemaal.. de boer in z’n algemeenheid is niet gelijk aan FdF toch? Of is het een soort officiële organisatie?
Laatst bijgewerkt door Cer op 27-07-22 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:29

Cer schreef:
Ik vind t een lastig bericht.. in chat groepen zitten niet alleen boeren maar ook andere sympathisanten (ik denk zelf dat dat dus ook opstokers kunnen zijn.. ?)

En ik vind 250 best nog wel veel, qua aantal.. toch?

Bedreigingen zijn blijkbaar ook heel erg anno nu, of t nu agenten zijn, politici of bedrijven.. er zijn blijkbaar altijd idioten die laf (anoniem) gaan lopen dreigen .. :n

Niemand schiet toch wat op met dit soort acties .. (net als toen met die Covid rellen ook eigenlijk.. )

In 2016 waren er nog ruim 55.000 boeren. Dus dan is 250 best klein getal.

Exitium schreef:
Popstra schreef:

Het is niet of of. Als je een stukje terugleest zie je dat er ook de nodige boeren zijn die tegen dit soort acties zijn. Persoonlijk ben ik het wel met Dees eens rond deze acties, maar dat wil niet zeggen dat álle boeren verkeerd zijn.

Het is denk ik meer de toon @Dees. Zelf voel ik geen behoefte meer om op haar berichten te reageren. Ik vind dat nogal zonde van mijn energie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:32

Wel, als die 250 personen zo doorgaan, dan lost t “boerenprobleem” zichzelf op .. dan is de steun van de overige bevolking straks echt te weinig ..
Lijkt mij voor de welwillende boeren ook heel niet handig ?