Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:58

tienus63 schreef:
Zichtmelding Aa-landen Zwolle
Citaat:
Zwolle Overijssel
07-03-2025
14.00 uur

Zichtmelding
Drukke woonwijk AA-Landen met gezinnen met jonge kinderen.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/1Bkq2c ... tid=wwXIfr

Dit kan toch echt niet meer!

Lanoca

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:10

Nou, inderdaad! Ik kan er met de kop niet bij.

Dat krijg je met het huidige beleid. De wolf is beschermd. Laten ze deze maar beginnen met opruimen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:24

dierenfan schreef:
Jessix schreef:
Ik heb die ervaring zelf wel. Zowel met een mottige vacht als overgewicht. Ben benieuwd over wat voor een middelen je het dan hebt? Er viel bij mijn hond geen verandering te halen met borstelen of wassen…

Hier in de zomermaanden zeer regelmatig de zee in. Daarna goed uitblazen met de waterblazer. In het verhaar seizoen borstel ik. Herderhark, sommige punten met furminator, ontwol dinges gebruik ik nooit. Mijn niet geholpen reu regelmatig de epileerschaar. Wat ik het meeste gebruik is een kam. Ja een heel karwei maar hoeft enkel in verhaar periode. Eerst de herderhark voor het grove werk, dan de kam voor stukje per stukje en waar nodig soms de epileerschaar er even bij. 3x per jaar was ik ze gewoon met mijn shampoo want het zijn huishonden dus vette vacht niet nodig. Ze willen graag toch minimaal wekelijks wel gestofzuigd worden. Eigenlijk dus niets geks.

[ Afbeelding ]
8,5 jaar en met 10 maanden gecastreerd

[ Afbeelding ]
12 jaar en met 6 maanden gecastreerd

[ Afbeelding ]
10 jaar met 5 jaar gecastreerd

Ik heb dus erg de neiging jou trimster niet te geloven als ik heel eerlijk ben. De sint bernards heb ik geen foto's digitaal van. Veel te lang geleden maar die zagen er echt niet anders uit en als je het dan over vachten hebt...ik ben niet eens professioneel trimster overigens :D geen van bovenstaande honden is ooit bij een trimster geweest in hun leven.

Ik heb geen trimster dus die hoef je niet te geloven. :+ ;)

Ik heb een kortharige hond en bij mijn vorige hond, ook kortharig, raakte de vacht mottig. Daar viel weinig aan te kammen of te borstelen want het had niets met rui te maken, het was gewoon de structuur van de vacht die zo was. In de rui kwam het er wel af, maar dan kwam hetzelfde haar er voor terug.

Nu vind ik vacht het minst belangrijke hoor in mijn keuze voor castratie, maar ik vond het wel jammer na altijd zo'n prachtige, zwart glanzende hond te hebben gehad. Het wordt ook wel aangemerkt als een van de nadelige gevolgen van castratie. Zelf houd ik een lichaam gewoon het liefst in tact. Maar goed nu met een roedel wolven in de achtertuin is het wel weer een overweging.

Maar fijn dat jouw honden dat dan niet hebben gehad. Hopelijk zal mijn huidige hond er ook geen last van krijgen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 21:46

Zichtmelding/ aangevreten reeën Zelhem Gld
Citaat:
Zelhem Gld
07-03-2025

2 half opgegeten reeën gevonden in het bos tussen de Meeneweg en Wildersveenweg.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1BroD7 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 22:47

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:11

Ik heb een kortharige hond en bij mijn vorige hond, ook kortharig, raakte de vacht mottig. Daar viel weinig aan te kammen of te borstelen want het had niets met rui te maken, het was gewoon de structuur van de vacht die zo was. In de rui kwam het er wel af, maar dan kwam hetzelfde haar er voor terug.

Nu vind ik vacht het minst belangrijke hoor in mijn keuze voor castratie, maar ik vond het wel jammer na altijd zo'n prachtige, zwart glanzende hond te hebben gehad. Het wordt ook wel aangemerkt als een van de nadelige gevolgen van castratie. Zelf houd ik een lichaam gewoon het liefst in tact. Maar goed nu met een roedel wolven in de achtertuin is het wel weer een overweging.

Maar fijn dat jouw honden dat dan niet hebben gehad. Hopelijk zal mijn huidige hond er ook geen last van krijgen.[/quote]

Kan die hele discussie over hondenvacht en trimmen etc misschien nu een eigen topic? Hier is het imo of topic.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 00:39

tienus63 schreef:
>;) https://nos.nl/l/2558564
Kolonie plaag mieren ter grootte van vijf voetbalvelden bij Den Haag baart zorgen.

Ik zeg hekje erom en je eigen spullen veilig houden, dat ben je verplicht.
Verder: dat is de natuur.
:')
Sarcasme uit ;)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 00:42

tienus63 schreef:
>;) https://nos.nl/l/2558564
Kolonie plaag mieren ter grootte van vijf voetbalvelden bij Den Haag baart zorgen.

Zo, Navo kantoor wordt dus ook al belegerd. :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 04:17

tienus63 schreef:
Zichtmelding/ aangevreten reeën Zelhem Gld
Citaat:
Zelhem Gld
07-03-2025

2 half opgegeten reeën gevonden in het bos tussen de Meeneweg en Wildersveenweg.

#geenwolf
[ Afbeelding ]
Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1BroD7 ... tid=wwXIfr

Blijkt/lijkt geval slachtafval te zijn geweest. Zeer waarschijnlijk geen wolf bij betrokkken geweest.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 06:33

ikkedus schreef:
jessix schreef:

Maar fijn dat jouw honden dat dan niet hebben gehad. Hopelijk zal mijn huidige hond er ook geen last van krijgen.

Kan die hele discussie over hondenvacht en trimmen etc misschien nu een eigen topic? Hier is het imo of topic.

Je quote klopt van geen meter en het is niet off topic want deze 'problemen' die ze verwachten te krijgen komt wel degelijk dankzij de wolven hier in Nederland omdat er mensen vanwege die aanwezigheid het liefst zouden steriliseren maar bang zijn voor vacht verandering wat helemaal niet zo hoeft te zijn! Als dit off topic is dan zijn weide omheiningen aanpassen issues ook off topic ;)

Jessix ik heb ook 3 gecastreerde boxers gehad en een labrador x rottweiler (dubbele maar korthaar vacht). Gebruikte bij die kortharen vaker de furminator maar ook hun zaten heel goed in hun vacht ;)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 08:46

Quote is idd verkloot, maar toch vind ik dit wel off topic. Als in de enige ben, dan prima.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 08:56

Ik heb nu een andere baan gezien, met langere reistijd, waar ik meer uren moet maken en minder thuis kan werken. Dat zou betekenen in de winterperiode dat de paarden in het donker weer buiten moeten zetten en in het donker weer binnen halen.
Het is een leuke functie met meer salaris etc, maar ja….
Het is al een illusie dat ze met daglicht veilig zijn natuurlijk, maar vooral mijn oudste dame vindt het in het donker niet leuk. Ik kan de lampen aan laten (en op vaste tijden uit laten gaan), maar zet ik ze dan nog meer in de “hier valt wat te eten”-spotlight?

Ik denk ook niet dat bij de nieuwe werkgever, het gaan accepteren dat ik in de zomer wel meer wil werken dan in de winter of in de winter gebroken wil werken. Even om 15.00 naar huis, paarden binnen halen en dan verder werken.. :(
Of moet ik dan maar iemand gaan betalen om mijn paarden buiten en binnen te zetten? :/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:02

Ik ben er zelf over begonnen, omdat mijn hond nu loops is en ik in wolvengebied woon. Het is zijdelings on topic. Maar ik denk dat er genoeg over is gezegd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:17

ikkedus schreef:
Quote is idd verkloot, maar toch vind ik dit wel off topic. Als in de enige ben, dan prima.

Nee. Dat ben je niet.
Open a.u.b. een castraten vacht topic.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:23

rien10 schreef:
ikkedus schreef:

Nee. Dat ben je niet.
Open a.u.b. een castraten vacht topic.

Eens met rien10 en ikkedus. Of vervolg je "vachtgesprek" via PB.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 09:34

Zichtmelding Nieuw-Weerdinge Dr
Citaat:
Nieuw Weerdinge vanmorgen 7.55 uur
“ Wat een joekel van een beest is dat ja..wel 2 keer zo groot als mn honden”, reactie van de filmer.

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/18gmgV ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 09:36

Aanval Putten Gld, twee geiten gedood, 1 gewond
Citaat:
Putten Gelderland
08-03-2025

Bij wolven aanval 2 geiten gedood en 1 gewond.

Sterkte voor de eigenaar.

Zekerheid hoog.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15vDcn ... tid=wwXIfr

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:20

SusanH schreef:
Ik ben er zelf over begonnen, omdat mijn hond nu loops is en ik in wolvengebied woon. Het is zijdelings on topic. Maar ik denk dat er genoeg over is gezegd.

Jammer dat er geen ruimte is voor die paar berichten. Het was inderdaad de overweging van castratie naar aanleiding van de wolven.

Dierenfan bedankt voor je tips.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 12:19

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 12:21

Aanval Staphorst Ov, twee schapen gedood
Citaat:
Heb vannacht de wolf bij mijn schapen gehad 2 te pakken aan kerkenland Staphorst

Afbeelding
Via app meldingen Westerveld

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:04

Sanet schreef:
Ik heb nu een andere baan gezien, met langere reistijd, waar ik meer uren moet maken en minder thuis kan werken. Dat zou betekenen in de winterperiode dat de paarden in het donker weer buiten moeten zetten en in het donker weer binnen halen.
Het is al een illusie dat ze met daglicht veilig zijn natuurlijk, maar vooral mijn oudste dame vindt het in het donker niet leuk. Ik kan de lampen aan laten (en op vaste tijden uit laten gaan), maar zet ik ze dan nog meer in de “hier valt wat te eten”-spotlight?

Ik denk ook niet dat bij de nieuwe werkgever, het gaan accepteren dat ik in de zomer wel meer wil werken dan in de winter of in de winter gebroken wil werken. Even om 15.00 naar huis, paarden binnen halen en dan verder werken.. :(
Of moet ik dan maar iemand gaan betalen om mijn paarden buiten en binnen te zetten? :/

Oei wel heel off topic hoor....

Ik begrijp jou zorgen hier in en ook dat je deze overweging hier neer zet hoor! Ik zou overleggen met betreffende werkgever zonder het op voorhand al in te vullen. In deze tijd zijn werkgevers meestal bereid mee te denken voor goed personeel op de juiste functie! Vanuit mijn werk kan ik in hoogseizoen absoluut niet zomaar op het laatste moment vrij nemen. Echter moeten we hooien of moet het stro naar binnen en ben ik hard nodig dan wordt dat keer op keer weer geregeld. Daar tegenover sta ik andersom ook klaar als er iets extra's voor de werkgever gedaan moet worden en ik daar tijd voor heb.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:09

Off-Topic? Of heel relevant dat ook andere delen van je leven serieus beïnvloed wordt door iets waar je geen invloed op hebt.
Laatst bijgewerkt door Sanet op 08-03-25 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:11

Sanet schreef:

Overleg met de werkgever, maar maak ook een goede berekening of je er werkelijk op vooruit gaat. Zowel qua geld als alle andere dingen die je moet regelen en minder uren voor je dieren, wat niet de reden is om ze aan huis te hebben vermoed ik zo.
Meer inkomen betekent ook meer uren er in steken en dan kom je uiteindelijk op minder uurloon uit + dat er echt niet meer uren in de week zitten en je werk/leven balans ook essentieel is om je fijn te voelen in je baan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:16

Voor mij maken de berichten over aanpassingen voor hondeneigenaren niet uit :) ik denk wel dat je, als je dat als los topic ergens anders op bokt zou starten, dat er meer ervaringen naar boven zullen komen want niet iedereen met honden volgt ook dit topic. In die zin denk ik dat het voor jezelf ook meer info oplevert door de vraag ook elders te stellen zeg maar.

Dat de aanwezigheid van wolven nu ook dit soort keuzes afdwingt bij mensen en hun huisdieren vind ik weer wel heel goed passen in dit topic. Hoe verdrietig is dat dan, dat eigenaren zich genoodzaakt voelen om hun dier een operatie te laten ondergaan die medisch niet noodzakelijk is, puur alleen in de hoop dat hun dier dan niet aangevallen wordt door een wolf.
Sterkte met het maken van de keuze, ik ben blij dat ik niet voor die keuze sta.
En de keuze om een andere/betere baan wel of niet aan je voorbij te laten gaan, net zo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:20

Sanet schreef:
Off-Topic? Of heel relevant dat ook andere delen van je leven serieus beïnvloed wordt door iets waar je geen invloed op hebt.

Zeker niet offtopic op een paardenforum lijkt me zo. Geen antwoorden voor je helaas, hier zijn nog geen wolven gezien, maar ik begrijp je zorg. Je wilt immers je paarden ook niet continu opstallen omdat jij van huis moet vanwege je werk.
Maar van de andere kant: wat maakt het uit of je wel of niet thuis bent? Ook als je wel thuis bent loopt een wolf gewoon je erf op, heb ik al wel gezien in dit topic -O-

Voor mij geldt als ik thuis aan het werk ben, ik grote delen van de dag net zo goed geen zicht heb op de paarden.