Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik denk werkelijk dat de boeren, door hun weigering om met Remkes te praten zichzelf in de voeten schieten. Wanneer ik het ergens niet mee eens ben en er word een vergadering of overleg gepland dan zorg ik om erbij te zijn om exact te weten wat de plannen zijn en kun je dan gericht tegenvorstellen maken of aantonen wat er pertinent niet goed is aan die plannen. Maar je moet er wel zijn.
Nu lopen ze het risico dat er inderdaad alles over hun hoofden heen besloten gaat worden indien die belangenverenigingen zich zo opstellen.
Citaat:Remkes bekend met stikstofdossier
VVD'er Remkes heeft als bestuurder een lange staat van dienst. Zo was hij onder meer vicepremier, minister, staatssecretaris, commissaris van de koning, waarnemend burgemeester en informateur. Daarnaast gaf hij leiding aan het Adviescollege Stikstofproblematiek.
In die rol uitte hij in 2020 flinke kritiek op de toenmalige kabinetsplannen. Het dringende advies van het college was destijds om de stikstofuitstoot in 2030 niet met 26 procent te verlagen, zoals het kabinet eerst wilde, maar met 50 procent, wat nu ook de doelstelling is geworden.
Dees schreef:Hebben jullie het rapport van Commissie Remkes eigenlijk wel gelezen?
Zo anti-boer is dat helemaal niet.
bigone schreef:FDF geeft aan niet achter de acties van vandaag te zitten.
Inmiddels is het eerste ongeval een feit en is er in het gestorte afval asbest aangetroffen.
Ik vind het schandalig.
Mindim schreef:bigone schreef:FDF geeft aan niet achter de acties van vandaag te zitten.
Inmiddels is het eerste ongeval een feit en is er in het gestorte afval asbest aangetroffen.
Ik vind het schandalig.
En met die droogte de boel in de hens zetten. Ik vind het ook schandalig. In bochtige toe- en afritten blokkades neerzetten, levensgevaarlijk.
Mindim schreef:bigone schreef:FDF geeft aan niet achter de acties van vandaag te zitten.
Ik vind het schandalig.
En met die droogte de boel in de hens zetten. Ik vind het ook schandalig. In bochtige toe- en afritten blokkades neerzetten, levensgevaarlijk.
loriene schreef:bigone schreef:
Is geen klein groepje hoor!
De actie`s zullen nog wel wat harder worden.
bigone schreef:Dagahra, dank. Jij bent de eerste van de boeren en medestanders hier die zich uitspreekt tegen deze gevaarlijke acties . Want dat zijn het, gedaan door een kleine groep met zeer veel onkosten ( opruimen asbest, files, grootschalige inzet ) die weer uit de algemene middelen betaald gaat worden.
loriene schreef:Is geen klein groepje hoor!
De actie`s zullen nog wel wat harder worden.