steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:46

Bemiddelaar Remkes heeft de uitnodiging de deur uitgedaan.
Met daarin de opmerking dat het kabinet gezegd heeft 'dat er ruimte is'.
... welke onderhandelingsruimte, dat is de grote vraag.

En de respons is uiteraard niet enthousiast.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:29

Ik denk werkelijk dat de boeren, door hun weigering om met Remkes te praten zichzelf in de voeten schieten. Wanneer ik het ergens niet mee eens ben en er word een vergadering of overleg gepland dan zorg ik om erbij te zijn om exact te weten wat de plannen zijn en kun je dan gericht tegenvorstellen maken of aantonen wat er pertinent niet goed is aan die plannen. Maar je moet er wel zijn.
Nu lopen ze het risico dat er inderdaad alles over hun hoofden heen besloten gaat worden indien die belangenverenigingen zich zo opstellen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:40

Ik heb alleen t artikel op nu.nl gelezen.. waar staat precies dat ze weigeren om met Remkes te praten?
Ik lees alleen “of alle genodigden zullen komen is de vraag”. Is er al aangegeven dat er genodigden niet komen?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:42

bigone schreef:
Ik denk werkelijk dat de boeren, door hun weigering om met Remkes te praten zichzelf in de voeten schieten. Wanneer ik het ergens niet mee eens ben en er word een vergadering of overleg gepland dan zorg ik om erbij te zijn om exact te weten wat de plannen zijn en kun je dan gericht tegenvorstellen maken of aantonen wat er pertinent niet goed is aan die plannen. Maar je moet er wel zijn.
Nu lopen ze het risico dat er inderdaad alles over hun hoofden heen besloten gaat worden indien die belangenverenigingen zich zo opstellen.

Mhua ook niet zo raar he :+ Die man is alles behalve onafhankelijk :')

Citaat:
Remkes bekend met stikstofdossier
VVD'er Remkes heeft als bestuurder een lange staat van dienst. Zo was hij onder meer vicepremier, minister, staatssecretaris, commissaris van de koning, waarnemend burgemeester en informateur. Daarnaast gaf hij leiding aan het Adviescollege Stikstofproblematiek.

In die rol uitte hij in 2020 flinke kritiek op de toenmalige kabinetsplannen. Het dringende advies van het college was destijds om de stikstofuitstoot in 2030 niet met 26 procent te verlagen, zoals het kabinet eerst wilde, maar met 50 procent, wat nu ook de doelstelling is geworden.

https://nos.nl/artikel/2435095-remkes-b ... e-onzinnig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:48

Dat klopt maar door niet te gaan( was net op het acht uur journaal op de radio) zet je jezelf op achterstand. En ze staan al zover achter. Hoor het aan , luister naar wat ze exact willen, neem dat mee in je eigen organisaties en ga van daaruit verder .
Met de boel blokkeren en de vergadering te mijden red je het echt niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:49

Ah ik luister geen radionieuws, dus dat heb ik gemist :) ik neem aan dat t nog wel ergens geschreven wordt…

Edit: gevonden, bnr nieuwsradio had t. Blijkbaar was er enige tijd geleden al een voorstel gedaan over gespreks onderwerpen en heeft Rutte gezegd dat de onderwerpen niet onderhandelbaar waren..
dat is ook wat rigide.. ze hadden t ook open kunnen houden (en inderdaad, van meet af aan was Remkes al niet super gewild idd).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:05

Wat ik hoop dat de bedoeling van het kabinet is:
... met de keuze voor Remkes laten ze zien dat de doelen zelf niet van tafel gaan,
... maar na alle commotie over de kaart etc KAN het de bedoeling zijn,
dat er uitgebreid geluisterd wordt naar de plannen die boeren zelf al hebben,
dat er maatwerk mogelijk is
en ruimte voor innovaties en experimenteren 'de goede kant op'.

('Gewoon een dreun uitdelen' of 'blij maken met de dode mus' zou ook nog kunnen. Ik heb het niet op rechtse kabinetten.)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:52

Hebben jullie het rapport van Commissie Remkes eigenlijk wel gelezen?

Zo anti-boer is dat helemaal niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:10

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:30

Ik neem aan dat als ze zo saamhorig zijn, dat ze dan wel weten welke boeren dit geweest zijn..
ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat een gedeelte van de boeren deze acties ook niet kan waarderen..
(ik dacht eerder gelezen te hebben dat een aantal acties ook door boeren zelf veroordeelt wordt)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:42

Van de week was eemnes, het dorp waar ik woon op het nieuws. Er hangen veel vlaggen op zijn kop. De eemnessers zouden het zat zijn.
Ik ken werkelijk niemand die zich stoort aan de vlaggen. De mensen die geïnterviewd werden op straat (op de wethouder na) werden dat ook niet in Eemnes..

Ik heb inmiddels wel foto's gezien (van een boktvriendin) van een snelweg die gebarricadeerd is, dat vind ik dan wel oprecht jammer. Niets vreedzaam aan. Helaas zitten er altijd rotte appels tussen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:12

Dees schreef:
Hebben jullie het rapport van Commissie Remkes eigenlijk wel gelezen?

Zo anti-boer is dat helemaal niet.

Ik heb een samenvatting gelezen.

En nee, ik vond de samenvatting niet anti boer....

... maar dat hij 'niet lekker ligt' bij de boeren snap ik wel.

Het was een trendbreuk.
Jarenlang word je opgejut door de rabobank en noem maar op, de overheid doet mee en kijkt weg van de problemen -
en dan opeens 'het roer moet om'.

Zeer klein uitgedrukt: dat ik schrikken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:15

FDF geeft aan niet achter de acties van vandaag te zitten.
Inmiddels is het eerste ongeval een feit en is er in het gestorte afval asbest aangetroffen.
Ik vind het schandalig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:37

bigone schreef:
Inmiddels is het eerste ongeval een feit en is er in het gestorte afval asbest aangetroffen.
Ik vind het schandalig.

En met die droogte de boel in de hens zetten. Ik vind het ook schandalig. In bochtige toe- en afritten blokkades neerzetten, levensgevaarlijk.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:56

Zit hier ook druk te puzzelen op mn routes om alles deze week wel rond te krijgen, zonder in een file te komen door boeren acties. Ik zei het misschien al eerder maar een groot deel van het verkeer is ook maar gewoon met zijn of haar werk bezig..
Best lastig als grote wegen dan ineens geblokkeerd raken.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:20

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2438464

Laat dat kleine groepje vooral zo doorgaan.

Is geen klein groepje hoor!
De actie`s zullen nog wel wat harder worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:31

Mindim schreef:
bigone schreef:
Ik vind het schandalig.

En met die droogte de boel in de hens zetten. Ik vind het ook schandalig. In bochtige toe- en afritten blokkades neerzetten, levensgevaarlijk.

Nou precies, ik snap op zich wel dat er actie gevoerd wordt, maar deze manier is niet ok.
Alles is zo droog, de kans dat het vuur overspringt op wat anders is zo groot!

En op de snelweg van die blokkades is gewoon gevaarlijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:32

Mindim schreef:
bigone schreef:
Ik vind het schandalig.

Sluit ik me bij aan: a-sociaal hufterig gedrag. Schiet zijn doel compleet voorbij en brengt mensen in gevaar!!
Gelukkig is dit op zeker niet de volledige boerengemeenschap, er zijn er genoeg met gezond verstand.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:34

loriene schreef:
bigone schreef:

Mag hopen van niet in het belang van hun eigen zaak. Het draagvlak onder de bevolking krimpt op deze manier.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:35

loriene schreef:
bigone schreef:

Is weldegelijk een klein groepje. Meeste boeren steunen deze acties niet. Helemaal omdat er idioten zijn die nu vuurtjes gaan stoken, met deze droogte.

En ik ben er ook bang voor dat acties harder worden. Puur omdat ik bang ben, dat er enkele boeren geestelijk gaan doordraaien. Omdat ze niks meer te verliezen hebben. En dat vind ik persoonlijk dieptriest, dat ze er doorheen zitten.

Aantal bevriende boeren, hebben ook besloten om nu al te stoppen. Omdat de boel nu nog geld waard is en ze bang zijn er in de toekomst veel minder ervoor te krijgen. Terwijl ze eigenlijk nog graag een paar jaar hadden door geboerd.

Maar ik begin mij wel beetje te ergeren aan je geroeptoeter in dit topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:37

Dagahra, dank. Jij bent de eerste van de boeren en medestanders hier die zich uitspreekt tegen deze gevaarlijke acties . Want dat zijn het, gedaan door een kleine groep met zeer veel onkosten ( opruimen asbest, files, grootschalige inzet ) die weer uit de algemene middelen betaald gaat worden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-07-22 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:37

Wat naar Daghara, zeker om dat zo mee te maken in je directe omgeving!

En die acties, het net als met voetbalhooligans, een klein groepje bepaalt de beeldvorming voor een hele groep, die wordt er als geheel op aangekeken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:42

loriene schreef:
bigone schreef:

En daar ben je trots op? (heb ook je eerdere berichten gelezen) Afval met ook nog eens asbest dumpen, het steeds gevaarlijker maken op wegen voor burgers, mijn begrip is inmiddels verdwenen

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:42

bigone schreef:
Dagahra, dank. Jij bent de eerste van de boeren en medestanders hier die zich uitspreekt tegen deze gevaarlijke acties . Want dat zijn het, gedaan door een kleine groep met zeer veel onkosten ( opruimen asbest, files, grootschalige inzet ) die weer uit de algemene middelen betaald gaat worden.

Graag gedaan! In de groepen waar ik in zit, zijn er ook veel meer die er niet mee eens zijn.

En vele 'oudere' boeren zijn het er ook niet mee eens. Alleen die zijn vaak minder actief op social media.

Mijn schoonouders staan er ook niet achter, al snappen ze het wel dat er word geprotesteerd. Alleen de manier waarop, keuren ze af. En zo staan er de meeste boeren erin. Beide hebben ook geen social media.

Met mijn schoonmoeder doe ik nog oldskool smsen :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:43

loriene schreef:

Deze groep mensen is géén vertegenwoordiging van de meeste boeren. Sterker nog, waarschijnlijk is dit een stuk of 50 man. Zij verpesten het beeld voor de gehele sector. De acties van vandaag steun ik ook niet. Dit is namelijk moedwillig mensen en natuur in gevaar brengen. Het is niet aandacht vragen, maar puur stoken. En bij deze groep mag wat mij betreft ook hard opgetreden worden.

[/terugondermeeleessteen]