Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:04

Esperanza schreef:
jameyskatje schreef:
hahahah grappig..

misschien moeten we mannen ook maar kinderen laten baren Duivel

Haha, je gelooft het zelf nog Haha! Vrouwen worden in de Islam wel gediscrimineerd.

De man kan sex hebben voor het huwelijk. Hij biegt ff en zegt dat hij er spijt van heeft. Klaar is hij. Maar als een vrouw dat doet? Dan wordt je als je mazzel hebt alleen verstoten. Als je pech hebt door je eigen broer afgeslacht....

Maar geloof jij maar lekker je imam, de man die jouw hand niet wil schudden omdat je minderwaardig bent....

Sorry, maar als belijdend christen voel ik me hier ook door aangesproken... net alsof gelovigen (van om het even welk geloof) alleen maar naar hun voorganger (dominee, imam, wat dan ook) luisteren en zelf niet kunnen lezen en denken! Een van de meest vreemde vooroordelen ooit over gelovigen.

@sflj: wel koud hoor! Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:21

jameyskatje schreef:
huh..

jij hoeft mij niets te leren over mijn eigen geloof hoor.
vrouwen worden niet gediscrimineerd. onderscheid maken is iets heel anders in mijn ogen. aangezien vrouwen niet minder zijn dan mannen en aangezien iedereen even gelukkig kan zijn. ik ben zelf een vrouw.. ik voel me niet gediscrimineerd. ik ken vele vele andere vrouwen die zich ook niet gediscrimineerd voelen. eigenlijk ken ik niet 1 moslima die zich zo voelt!!
waarom is 65% van de nederlanders die moslim word een vrouw?? omdat ze zeker zelf kiezen om gediscrimineerd te worden.. ik denk het niet

Omdat ze moslim moeten worden om te mogen trouwen als ze verliefd worden op een moslim? ( dat is dus niet bij allemaal zo, maar wel bij een redelijk deel)

En TOCH wordt er dus wel gediscrimineerd in de koran. Wat dacht je van de behandeling van mensen van het boek, ongelovigen en afvalligen?
Dhimmi's en Harbi's?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:30

Mystica schreef:
En TOCH wordt er dus wel gediscrimineerd in de koran. Wat dacht je van de behandeling van mensen van het boek, ongelovigen en afvalligen?
Dhimmi's en Harbi's?

daar vallen zeker ook de homo`s en lesbo`s onder Clown

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:32

dat betekent niet dat wij hen als honden moeten behandelen Knipoog. (zelfs honden moeten wij waardig behandelen, voor daar weer een discussie over komt)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:35

Maar ze zijn minderwaardig Knipoog Dat wil uiteraard niet zeggen dat ze als honden behandeld moeten worden, maar gelijk zijn ze niet Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:39

nee,homo's zijn ziek en die moet je van een kerktoren afgooien,toch?
Laten we nog een dure moskee neerzetten omdat nog beter te kunnen vertellen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:42

geerke schreef:
nee,homo's zijn ziek en die moet je van een kerktoren afgooien,toch?
Laten we nog een dure moskee neerzetten omdat nog beter te kunnen vertellen...

Jij hebt echt niet gelezen......

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:51

zo kinderachtig .. heeft een homo last van mij?? nee.
heb ik last van hem? nee dus.

mijn geloof keurt dit alleen niet goed. maarja, er worden meer dingen niet goed gekeurd, zoals alcohol, bepaalde soorten vlees, seks voor het huwelijk, jezelf niet wassen na een toiletbezoek, liegen enzovoort..
ik begrijp waarom mijn geloof dit niet goed keurt.. als mijn geloof zou zeggen: "word homo, dat is beter voor jullie" hoe moeten er dan nieuwe baby's komen?? de man past toch zegmaar precies in de vrouw, als alle vrouwen op vrouwen vielen en alle mannen op mannen, waar waren we dan? maar dit is niet de werkelijkheid gelukkig. maar stel.. ik begrijp waarom mijn geloof dit zegt. en ik accepteer dit

verder. I don't care, ik ken genoeg homo's en ook een paar lesbiennes(zowel jongeren als volwassenen). no problemo hoor, ik ga gewoon met hen om. ze zijn niet besmettelijk ofzo. ik (als moslim zijnde) begrijp ook wel dat dit gewoon mensen zijn. Slapen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 01:38

Nou ben jij ook niet echt een 'prototype' moslim he? Knipoog
Niet echt te vergelijken, vind ik.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 06:25

En daar sla je nu juist de spijker op zijn kop, zoveel moslims, zoveel verschillende mensen. Ook moslims kunnen verschillen en de koran of het geloof op een verschillende manier beleven.
Daarom valt er geen oordeel te vellen over 'de moslim'.
Ik krijg ook de kriebels van bijvoorbeeld de SGP, of wat dacht je van bepaalde cristenen hier in Amerika (ik weet niet of je jullie die reportage hebben gezien van een bepaalde kerk die kwam protesteren op begravenissen van militairen). Maar daarbij is 'de christen' nog niet slecht, sterker nog, die bestaat niet, net zomin als 'de moslim'.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:29

Wat iemand gelooft moet iedereen zelf weten,ongeacht welk geloof.Maar laat de ongelovigen dan ook met rust,en probeer niet steeds deze groep te bekeren of om te praten.Het Geloof brengt alleen maar oorlog,ruzie en heftige discussie's.En waarom?omdat ze zich overal mee bemoeien met het geloof van een ander,en alles afkeuren van een ander geloof.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:09

nu.nl schreef:
Fitna mogelijk te zien bij moslimomroep

AMSTERDAM - De Nederlandse Moslim Omroep (NMO) overweegt de antikoranfilm van Geert Wilders uit te zenden. De redactie van de omroep wil dat de PVV-kopman rond de uitzending met voor- en tegenstanders van de film in discussie gaat.

Dat meldt De Pers zaterdag op zijn website.
Andere publieke omroepen lieten eerder al weten niets de voelen voor het uitzenden van de controversiële film. Wilders heeft voor zover bekend nog geen platform gevonden voor Fitna, zoals de film heet.

Voorzitter Abdulmajid Khairoun van de Nederlandse Moslimraad (NMR) heeft wel oren naar het plan. Hij heeft volgens de krant al juridisch advies ingewonnen.

Een deel van het bestuur heeft zich echter nog niet over het plan van de NMO, dat een stichting is van de NMR, uitgesproken.

Ook de inhoud van de film kan nog roet in het eten gooien. De NMR wil de film vooraf bekijken om te zien of die geen strafbare uitingen bevat.

Dit weekeinde wordt over de plannen gesproken en komende week moet de knoop worden doorgehakt. Daarna wordt Wilders eventueel uitgenodigd voor een gesprek, schrijft de krant.

Wilders was zaterdagavond niet bereikbaar voor een reactie.

Telegraaf.nl schreef:
Wilders slaat aanbod moslimomroep af

HILVERSUM - Geert Wilders gaat niet in op een eventueel aanbod van de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) om zijn anti-Koranfilm Fitna uit te zenden. „No way, NMO” zei het Tweede Kamerlid zondag in een reactie.

De omroep overwoog de film onder voorwaarden uit te zenden. Maar op een van die voorwaarden - dat de omroep hem vooraf mocht zien om zeker te zijn dat die geen strafbare uitingen bevat - gaat Wilders bij voorbaat niet in. „Ik laat hem aan niemand zien vooraf.”

De politicus gaat nog steeds „voor snel op internet”. De website waarop Wilders zijn film wilde uitzenden is sinds kort uit de lucht.

De NMO had Wilders nog niet officieel benaderd. Ze wilde eerst nog intern en extern overleggen over het plan. De andere voorwaarde voor eventuele uitzending was dat Wilders na de uitzending met voor- en tegenstanders in discussie zou gaan.

De NMO laat wel vaker islamcritici aan het woord. Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh waren ooit te gast. Wilders is eerder ook uitgenodigd, maar ging daar niet op in, aldus voorzitter Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad, de zendgemachtigde van de NMO.

Volgens Khairoun was de overweging van de NMO een teken dat moslims „in deze moeilijke tijd” bereid zijn tot verzoening en dialoog. Hij vindt dat het taboe op de film doorbroken moet worden. „Uitzending door de NMO is voor onze doelgroep een manier om aan de film te wennen.”

Een goede zet van de moslim omroep. Jammer weer dat Wilders er niet op in gaat.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:33

vooraf laten zien staat gelijk aan censuur en hij heeft groot gelijk als hij daar niet aan mee doet.

en dan ook nog in discussie gaan met voor en tegenstanders onder leiding van iemand van de nmo daar zou ik dus ook voor bedanken.
de kans op fatsoenlijk hoor en wederhoor is dan wel erg klein Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:19

sflj schreef:
Nou ben jij ook niet echt een 'prototype' moslim he? Knipoog
Niet echt te vergelijken, vind ik.

sorry maar ik wil niet dat een totaal vreemde mij hierop beoordeeld.

ik geloof niet in prototypes wat mensen betreft. dat vind ik zo raar, ik hou er niet van. Knipoog

wat is volgens jou een prototype moslim? laat ik een paar dingen proberen te benoemen.
ik denk dat de meeste mensen zo over moslims denken:

* bidden 5x per dag
* alleen eten wat is toegestaan
* naar de moskee gaan
* hijaab (correcte hoofddoek)
* vasten met ramadan
* de Quran lezen (het heiligste en mooiste boek, Gods woord)
* geen relatie voor het huwelijk >> vroeg trouwen

zoiets?? ziet zo een prototypemoslim eruit?

dat doe ik ook allemaal hoor(met nog vele anderen dingen natuurlijk).. en ik ben een bekeerling. veel mensen zijn van mening dat bekeerlingen over het algemeen 'extremer' zijn. maar what ever.. moslims is moslims.. de Islam heeft 77 takken. en daarnaast beleefd ieder individu deze op zijn eigen manier.

maar wat ik van jou wil weten.

ken jij een 'prototype' moslim?? aangezien je wel een vergelijking met mij maakt (terwijl je mij niet kent, vraag ik me af of jij persoonlijk 'prototype'moslims kent?)

Lieke schreef:
En daar sla je nu juist de spijker op zijn kop, zoveel moslims, zoveel verschillende mensen. Ook moslims kunnen verschillen en de koran of het geloof op een verschillende manier beleven.
Daarom valt er geen oordeel te vellen over 'de moslim'.

precies

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:23

haha idd een goede zet lies.

zal wat wezen. "met alle ophef in nederland zend een islamitische omroep de film Fitna uit"

spijtig dat hij er niet op in gaat, kreeg hij eindelijk een kans Tong uitsteken .. maarja, ik had niet anders verwacht van Wilders.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:29

Mensen verdiep je eerst even in de Islam voordat je begint te schreeuwen: er zitten ook prachtige kanten aan, maar die zien jullie blijkbaar niet. Geloof me: daar kun je niet omheen als je je erin verdiept. Knipoog Er zitten ook slechte kanten aan, maar goed: die hebben jullie zelf ook, evenals jullie eigen geloof, kinderen, vrienden en alles om jullie heen. Maar als jullie of iets wat je dierbaar is zo afgekraakt zou worden zoals jullie nu zelf doen dan beginnen jullie meteen te piepen.

Dat jullie geen hoofddoeken willen dragen en niet achter de man willen lopen is prima: maar ga geen andere mensen zwartmaken die dat wél doen. Wat een flauwekul zeg, houd je lekker bij je eigen leven. Waar halen jullie het lef vandaan om een ander voor gek te verklaren omdat die zich aan zijn of haar geloof wil houden. Hier is maar 1 woord voor en dat is 'respectloos'.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:34

Redrumfox schreef:
Mensen verdiep je eerst even in de Islam voordat je begint te schreeuwen: er zitten ook prachtige kanten aan, maar die zien jullie blijkbaar niet. Geloof me: daar kun je niet omheen als je je erin verdiept. Knipoog Er zitten ook slechte kanten aan, maar goed: die hebben jullie zelf ook, evenals jullie eigen geloof, kinderen, vrienden en alles om jullie heen. Maar als jullie of iets wat je dierbaar is zo afgekraakt zou worden zoals jullie nu zelf doen dan beginnen jullie meteen te piepen.

Dat jullie geen hoofddoeken willen dragen en niet achter de man willen lopen is prima: maar ga geen andere mensen zwartmaken die dat wél doen. Wat een flauwekul zeg, houd je lekker bij je eigen leven. Waar halen jullie het lef vandaan om een ander voor gek te verklaren omdat die zich aan zijn of haar geloof wil houden. Hier is maar 1 woord voor en dat is 'respectloos'.

Waar ben jij nu mee bezig dan met je jullie? Haha!
Over wie heb je het allemaal specifiek dan? Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:58

Ik ga niet al die namen noemen: spit de laatste paar pagina's maar eens door en je pikt er zo een hele hoop uit. Gewoon de respectloze opmerkingen over de Islam volgen waaruit blijkt dat men er niets over weet en je hebt ze zo te pakken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:15

Dus als een moslima beweert dat ze niet gediscrimineerd wordt, maar dat de man en vrouw andere taken/rehcten en plichten hebben dan mag je niet zeggen dat dat wel discriminatie is?
Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat er nederlandse vrouwen zijn, die liberaal zijn opgevoed, veel vrijheden hebben en dit allemaal opgeven. Dan moet je wel heel erg veel van iemand houden, alleen zo jammer dat een dergelijke stap nooit de andere kant op gezet wordt....is dat liefde?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:32

Je mag gerust zeggen dat dat discriminatie is, maar dat is wel heel cultureel bepaald. Discriminatie is namelijk een ongeoorloofd onderscheid. Ze zegt nergens dat vrouwen meer plichten en minder rechten hebben dan mannen, alleen dat ze anders zijn.
Je zult ook niet kunnen ontkennen dat ze biologisch verschillen, man en vrouw. Op grond van dat verschil is er in veel culturen gewoon onderscheid tussen man en vrouw, de een is niet minder dan de ander, maar wel anders. Ik kan me daar persoonlijk best in vinden - onze Westerse cultuur schiet er soms best wel een beetje in door, in die gelijkheid. Gelijkwaardigheid is hier niet meer goed genoeg, man en vrouw moeten gelijk zijn en dat is nou eenmaal niet zo.
Je kunt ook niet zeggen dat vrouwen alleen maar vrijheden opgeven. Er zijn zat mensen die zich beter thuisvoelen in een andere cultuur dan die waar ze in zijn opgegroeid. Waarom zou je dan niet, alleen omdat er mensen zoals jij zijn, Faye, die dat niet snappen? Dat zou pas onzin zijn.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:41

jameyskatje schreef:
zo kinderachtig .. heeft een homo last van mij?? nee.
heb ik last van hem? nee dus.

mijn geloof keurt dit alleen niet goed. maarja, er worden meer dingen niet goed gekeurd, zoals alcohol, bepaalde soorten vlees, seks voor het huwelijk, jezelf niet wassen na een toiletbezoek, liegen enzovoort..
ik begrijp waarom mijn geloof dit niet goed keurt.. als mijn geloof zou zeggen: "word homo, dat is beter voor jullie" hoe moeten er dan nieuwe baby's komen??
de man past toch zegmaar precies in de vrouw, als alle vrouwen op vrouwen vielen en alle mannen op mannen, waar waren we dan? maar dit is niet de werkelijkheid gelukkig. maar stel.. ik begrijp waarom mijn geloof dit zegt. en ik accepteer dit

verder. I don't care, ik ken genoeg homo's en ook een paar lesbiennes(zowel jongeren als volwassenen). no problemo hoor, ik ga gewoon met hen om. ze zijn niet besmettelijk ofzo. ik (als moslim zijnde) begrijp ook wel dat dit gewoon mensen zijn. Slapen

dat hoeft in mijn ogen nog niet te betekenen dat het wordt afgekeurd.
uiteraard is voortplanting via de natuurlijke weg alleen mogelijk tussen man en vrouw maar ieder geloof wat predikt met respect naar andere mensen te kijken en te handelen en vervolgens homosesualiteit het liefste tegengaat is in mijn ogen niet juist.
hoe zit dat eigenlijk bij bisexualiteit, ik ben zelf bisexueel en heb momenteel een relatie met een man, mag dat ook niet?

Daarnaast begrijp ik inderdaad de nl vrouwen en mannen niet die zich conformeren aan bv de islam of het strenge christendom, kunnen jullie mij de concrete voordelen van het geloof uitleggen alsjeblieft want ik zie ze absoluut niet

(en stem oa daarom op 'ons geert' Haha! )

edit: toevoeging

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:43

dan is een man net zo goed gediscrimineerd. geen van beide worden achtergesteld.. maar volgens de meeste hier is onderscheid al discriminatie. dus dan net zo goed de man gediscrimineerd als de vrouw, want de man heeft ook heel veel plcihten die een vrouw niet hoeft te doen. en een vrouw heeft ook heel veel rechten die een man niet heeft..

de islam is mijn vrijheid geworden. godzijdank. ik voel me eindelijk echt vrij en echt waardevol. ja dat is idd liefde. ik hou van mijn geloof. ik ben er gelukkig mee. dus helemaal niet jammer

idd.. om zoveel op het spel te zetten. je eigen toekomstbeeld, je verleden, je familiebanden enzovoort.. dan moet je wel heel veel van Iemand houden. en dat is voor mij God

(niet mijn aanstaande voor de mensen die dat denken. ik had die keus al gemaakt voor ik hem had. ok maar ik hou wel van hem. maar dat is niet de reden van bekering, en dat is over het algemeen niet zo. waarom zou je zovaak bidden, vasten, studeren als je leven een toneelstuk is? over een geloof kan je niet liegen vind ik, je valt uiteindelijk toch door de mand. als iemand met zoveel passie over haar geloof kan praten,.. dan maak je mij niet wijs dat ze 'voor een jongen' is bekeerd. het gebeurd wel, dat ontken ik niet. ik ben 1 van mijn beste vriendinnen hieraan verloren. dit is erg dom en ook niet toegestaan in ons geloof. maar het kan ook zo zijn dat nederlanders een moslimpartner vinden en vervolgens door hen in aanraking komen met het geloof, en interesse krijgen en het balletje gaat rollen.. dit is iets anders dan 'bekeren voor iemand' )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:49

Liefde maakt blind zullen we maar zeggen Knipoog

Als de vrouw achter de man moet lopen, een man een vrouw geen hand wil geven, als jongens meer mogen dan meisjes dan is dat echt discriminatie. Dat je dat met de mantel der liefde wil bedekken is eigen keuze, maar volgens de letter van de wet is dat gewoon discriminatie.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:50

mooi gezegd blye eyes. duidelijk uitgelegd en ik ben het er echt mee eens!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:55

faye schreef:
Liefde maakt blind zullen we maar zeggen Knipoog

Als de vrouw achter de man moet lopen, een man een vrouw geen hand wil geven, als jongens meer mogen dan meisjes dan is dat echt discriminatie. Dat je dat met de mantel der liefde wil bedekken is eigen keuze, maar volgens de letter van de wet is dat gewoon discriminatie.

ik ben niet blind Knipoog integendeel, er is een wereld voor me open gegaan.

een man moet trouwens niet achter een man lopen. ik weet niet waat jij dat gelezen hebt in de Koran. vrouwen willen mannen ook geen hand geven(sommigen, hier doet niet iedereen aan. moslims hebben zich ook aangepast aan de nederlandse cultuur. de meeste schudden gewoon handen).. dus dat klopt ook niet en dat ga ik niet nogmaals uitleggen.
jongens mogen zeker niet meer als meisjes. ANDERS!!

lees het stukje van blue eyes..

niet-moslims scheeuwen o zo hard: moslim vrouwen moeten worden bevrijd want zij worden gediscrimineerd en onderdrukt.

maar willen de moslima's dat wel??