Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:18

Ga met Oud en Nieuw om 24.00 uur eens buiten staan waar vuurwerk word afgestoken. Die rook die er vanaf komt is 50x zo verstikkend als de rook van een sigaret.Kan je van die zooi geen kanker krijgen dan?Wat denk je wat voor ongezonde troep daar in zit in die rook?Vele malen erger dan sigaretten.Oke dat is 1 keer per jaar,maar de rook die er ontstaat in nederland en die de lucht ingaat?Zit je gelijk vol voor een jaar.Daar hoor je niemand over,dat het zo ongezond en kanker verwekkend is.En als er al iemand over begint word het in de doofpot gestopt.Roken is slecht voor je,maar het kan ook overdreven worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:21

Als alleen mensen zouden roken op 1 juli om maar een datum de roepen, zou ik daar ook niet over vallen hoor.
Dan ben ik daar gewoon niet.

En vuurwerk om mee offtopic te gaan...niet mijn ding..koop het ook nooit...het stinkt idd, maar nog veel erger die arme dieren die helemaal van de kaart zijn omdat wij weer eens wat moeten vieren

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:46

gohya schreef:
Ga met Oud en Nieuw om 24.00 uur eens buiten staan waar vuurwerk word afgestoken. Die rook die er vanaf komt is 50x zo verstikkend als de rook van een sigaret.Kan je van die zooi geen kanker krijgen dan?Wat denk je wat voor ongezonde troep daar in zit in die rook?Vele malen erger dan sigaretten.Oke dat is 1 keer per jaar,maar de rook die er ontstaat in nederland en die de lucht ingaat?Zit je gelijk vol voor een jaar.Daar hoor je niemand over,dat het zo ongezond en kanker verwekkend is.En als er al iemand over begint word het in de doofpot gestopt.Roken is slecht voor je,maar het kan ook overdreven worden!

Omdat er andere dingen zijn die ook kankerverwekkend en slecht zijn moeten we het roken maar accepteren?
Dat is net zoiets als zeggen dat je vind dat de arme mensen in Nederland niet geholpen hoeven worden, want in Afrika is het nog veel slechter. Nee, laten we eerst alle wereldproblemen oplossen voordat we over zoiets beginnen als een rookvrije horeca Clown

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:53

gohya schreef:

Mag van mij ook afgeschaft worden. Ik ga daarin mee met RK.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:48

O dus omdat er met oud en nieuw vuurwerk word afgestoken mag er niks van de nare gewoonte van een roker gezegd worden? Knipoog
(ik vind mensen met houtkacheltjes ook vreselijk aso maar daar gaat het toch niet om?)
Ik ben erg blij dat ik geen astma of longemfyseem heb iig!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:59

Ik vind het goed dat ze een rookverbod laten ingaan!
Als je niet rookt is het gewoon te smerig voor woorden.
Maar goed, dat is mijn mening.
Iedereen moet weten of hij/zij rookt, maar niet-rokers hebben er vaak wel last van. Tenminste ik wel. Ik kan bijna niet uit, omdat ik dan alleen maar traanogen krijg en het andere nadeel is dat heel je kleren gaan stinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:31

loveyoutoo schreef:
Dus ruil je je overwicht (wat je mijns inziens ook op een andere manier op kan lossen) in voor een kankerverwekkende verslaving, en daar ben je nog blij om ook? Daar snap ik echt niks van, sorry Koe

Is daar een andere oplossing voor, zoja welke? Wan dan zijn mijn artsen nalatig geweest, maar goed dat geeft niet mss heb jij er voor gestudeerd hoe je een vertraagde stofwisseling weer op gang moet krijgen?
En weet jij dan ook hoe je die ernstig verstoorde hersenactiviteiten dan weer op gang kan krijgen zonder medicatie met zulke lastige bijwerkingen ? Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:44

gohya schreef:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik hou ook helemaal niet van vuurwerk. Dus?
Ik snap ook niet dat mensen jaarlijks zoveel geld verspillen aan zoveel vuurwerk. Kan best wat minder. Wij geven er geen cent aan uit in elk geval. En ook niet aan sigaretten. Ik wens gewoon dat ik zo min mogelijk bestookt wordt met die smerige rook. Natuurlijk ontkom je er niet altijd aan, maar ik doe er zeer zeker mijn best voor. Ja
Is jarenlang heel moeilijk geweest, maar ik ben blij dat steeds minder mensen om mij heen roken en dat ik er niet meer op kantoor in hoef te zitten. Al hoewel ik nu even niet werk, haha..... Thuis heb ik sowieso nergens last van. Wij roken niet en willen het ook niet hebben in ons huis.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:04

Chiqa schreef:
Is daar een andere oplossing voor, zoja welke? Wan dan zijn mijn artsen nalatig geweest, maar goed dat geeft niet mss heb jij er voor gestudeerd hoe je een vertraagde stofwisseling weer op gang moet krijgen?
En weet jij dan ook hoe je die ernstig verstoorde hersenactiviteiten dan weer op gang kan krijgen zonder medicatie met zulke lastige bijwerkingen ? Lachen

Ik zou heel graag willen weten welke stoffen er in een sigaret zitten die jou van al die problemen af helpen. Ik geloof namelijk niet dat roken de enige oplossing is (en roken heeft ook hele lastige bijwerkingen hoor, misschien niet op de korte termijn maar wel op de langere Knipoog). Want als dat zo is, en sigaretten bij zo veel personen een genezende werking heeft, dan zijn we dus al jaren voorgelogen door al die doktoren. Weet je wat? We stoppen sigaretten gewoon in het ziekenfonds! Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:34

Whahaha, nee, ik geloof daar ook niet in, hoor. Sigaretten zijn echte sluimerende killers. En als je dat niet in wilt zien, tja.... dan heb je toch een behoorlijk bord voor je kop, hoor. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:35

Ik wil ook wel wat kilo's kwijt en mijn stofwisseling werkt ook niet naar behoren.
Maar geen haar op mijn kop die er dan aan denkt naar een sigaret te grijpen..dan heb ik niet 1 probleem, maar meteen 2...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:36

Bij gilles de touret raden ze het wel aan dat weet ik, maar natuurlijk absoluut niet in sigarette (logisch) vorm maar wel in nicotine pleisters, die zouden een goed effect hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:37

En daar heeft een ander dan geen last van Lachen

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:39

romatjuh schreef:
Heb ook getekend. Als het er doorkomt ga ik echt niet meer uit eten of naar een kroeg/dischotheek..

Dat zeg je nu. Maar als het er door komt ga je dan alleen op de bank zitten en niet meer uitgaan?? Clown

Ik teken overigens ook niet. Erg smerig inderdaad als je aan het eten bent en als je uitgaat moet je je haar en kleding eens ruiken Misselijk

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:40

Precies, RK. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:42

romatjuh schreef:
Heb ook getekend. Als het er doorkomt ga ik echt niet meer uit eten of naar een kroeg/dischotheek..

Dan ga je niet uit. Je moest eens weten hoeveel mensen weinig uitgaan, vanwege de rook. Jeetje, als je je voor je sigaret thuis wilt opsluiten, ga je gang..... Lijkt mij een beetje overdreven, maar goed. Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:42

Ik snap eigelijk niet waar al die frustratie van komt, jarenlang hebben niet rokens thuis moeten blijven vanwegen een erg slechte verslaving van andere, nu dat er een wetgeving komt dat kansen geeft voor beide groepen. Zou het inneens discriminatie zijn.

Kunnen de mensen die dan "thuis" gaan blijven inneens eens voelen hoe het aan de andere kant van de lijn zit. Lijkt me eigelijk niet slecht. En als je dan nog eens hoort dat sommige mensen minder roken dan, bespaard het centjes en een goede gezondheid voor roker, mederoker, en de persoon die in die situatie moet werken

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:45

Nadya schreef:
romatjuh schreef:

Dan ga je niet uit. Je moest eens weten hoeveel mensen weinig uitgaan, vanwege de rook. Jeetje, als je je voor je sigaret thuis wilt opsluiten, ga je gang..... Lijkt mij een beetje overdreven, maar goed. Ach gut

Tsja, verslaafd he? Beetje zwak, dat wel...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:46

Precies, katiavl. Het is jammer dat die mensen zo aan zichzelf blijven denken. Dan ga je even buiten staan met je sigaret. Joh, dat is een drama!!! Verward

Gelukkig denken niet alle rokers zo, hoor, maar degenen die wel zo denken mogen zich toch wel eens afvragen hoe egoistisch ze zijn dan....... Koe

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:12

Ik ben 25 kilo aangekomen sinds ik ben gestopt met roken.
Balen dat wel, maar liever te zwaar dan al die bijwerkingen die ik van het roken had. Ik heb er in ieder geval weer wat jaren bij gekregen om het 'gevecht' met de kilo's aan te kunnen gaan. En dat doe ik liever in schone lucht Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:15

Net toch eventjes op web of science ingelogd, dat is gratis voor mij via de universiteit. En daar staan wetenschappelijke artikkelen in, die onder scheidsrechtersysteem werken. Dus eerst nagezien door een paar afhankelijke onderzoekers voor ze gepubliceerd worden. Liefst 374 resultaten, wat erg weinig is voor een niet onderzocht vak Tong uitsteken

Ja nadya ik snap het ook niet, als je bij iemand komt kan je het vragen mag ik roken of niet. Niks mis mee, maar ik kan moeilijk iedereen in de kroeg gaan vragen om niet de roken...
Wat dus betekent dat mensen die er niet tegenkunnen gedoemd zijn om thuis te blijven.
Nicotine heeft inderdaad een positief effect op de vertering, maar er zijn meer wegen die naar rome leiden op dat vlak

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:59

Mijn moeder wil ook nergens meer naartoe als ze nergens meer mag roken.
Nou echt de grootste onzin die ik gehoord heb, echt waar !
Kom nou toch op zeg, alsof je hele leven om een peuk draait

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:02

Al veel jaren is het aan de niet rokers geweest om thuis te blijven...dan kunnen nu de mensen die niet om hun peukie heen kunnen nu maar eens thuis blijven.
Blijft het eerlijk Haha!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:02

Ach als het dalijk niet meer mag (wat ik echt hoop!!) dan komen de "rookers" echt wel in de restaurants en cafes hoor. Je went er vanzelf wel aan Lachen

En zo niet dan wens ik de rookers veel plezier met het thuis zitten in hun stinkhok Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:14

Klijn schreef:
En zo niet dan wens ik de rookers veel plezier met het thuis zitten in hun stinkhok :P

En jij bent natuurlijk het voorbeeld van een sociale niet-roker.
Als ik dit soort opmerkingen lees vraag ik mezelf werkelijk af waarom ik zoveel rekening houd met andere mensen....