Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musicjohn

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:35

tamorka schreef:
Musicjohn schreef:
En tot overmaat van ramp moet notabéne princes Maxima gisteren openbaar roepen dat er niet zoiets bestaat als een Nederlandse identiteit of cultuur. Stoom uit je oren

Verdrietig

Sjee, zei ze dat???? Dan heeft ze inderdaad de plank misgeslagen. En ik vind het zowiezo al niet op z'n plaats dat zij dat zegt! Ze is hier niet geboren en getogen!

Ja, kijk hier maar eens:

http://www.ad.nl/binnenland/article1687041.ece Maxima: "De Nederlander bestaat niet"

En als je toch aan het lezen bent...

http://www.ad.nl/utrecht/article1687405.ece

Lees en huiver...

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:40

Schimmelig schreef:
Maar waarom 'vergroten' jullie/jij het verhaal als het om "oudere Marokkanen" gaat? Is dat omdat het "leuk" is om te vertellen, omdat je zo meer medestanders hebt, of omdat het schaamte gevoel te groot is als je ditzelfde over een Nederlander vertelt?

By the way. Het grootste gezin in Nederland bestaat uit 18 personen en is niet van allochtone afkomst (zie foto) Knipoog

Leuk voor dat gezin. Maar jij weet net zo goed als ik dat dit een uitzonderingsgeval betreft. Maar gezinnen met meer dan 5 kinderen is onder allochtonen beslist geen uitzondering, eerder regel.

En nee, ik vertelde mijn verhaal niet omdat het zo "leuk" is om te benadrukken dat het een oudere marokkaan betreft. Wat ik hiermee aan wilde geven is dat ik het schandelijk vind dat een volwassen man van allochtone afkomst, die hier al 28 jaar woont en nog geen fatsoenlijk woord Nederlands kan uitkramen, wel precies weet te vertellen dat je de overheid maar moet oplichten zodat jij zelf nooit meer hoeft te werken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:41

Boos! belachelijk zeg dat zoiets kan gebeuren!

Ik vind serieus dat het de foute kant op gaat met Nederland!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:47

Nog meer leesvoer:

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1687404.ece

En dan heb je het slechts over één wijk in één stad van Nederland. En laten de meeste steden nu zo'n soortgelijk wijk hebben met soortgelijke problematiek....

Hoezo overdrijven we? Hoezo uit z'n verband gerukt? Hoezo alles over 1 kan scheren? Je word toch iedere dag weer opnieuw met je neus op de feiten gedrukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:48

Musicjohn schreef:
En als je toch aan het lezen bent...

http://www.ad.nl/utrecht/article1687405.ece

Lees en huiver...

Dit soort dingen kan ik me echt kwaad om maken. Maar niet omdat het door Allochtonen gebeurd. De ongelijkheid is sowieso groot in de wereld. Je word beoordeeld en afgerekend op uiterlijk, kleding, gewoon op alles. Dit heeft imo niet gelijk betrekking op Allochtonen, maar op het feit dat veel mensen geleerd word dat alles wat anders is raar en eng is..

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:49

Musicjohn schreef:
En dan nog wat... hoeveel Nederlandse gezinnen met 9 kinderen ken jij?

1 gezin, mijn tante en oom fervente zwarte kousen kerk-gangers.

Ik moet zeggen dat ik Maxima altijd leuk vond maar dat een enorme afbreuk heeft gedaan aan haar ego door te roepen dat er geen Nederlandse identiteit bestaat. Potverdorie, wie denkt ze wel niet dat ze is... Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Vandaag is er de twee-spraak over op radio 2 (tussen 12.00 - 14.00 uur).
De reacties zijn grappig, maar met dezelfde ondertoon als hier in dit topic.

Eigenlijk wil het grote gros graag wat minder buitenlanders...

(Of zie ik dat fout?)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:51

Maxima heeft gewoon gelijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:52

lies schreef:

Ben ik wel met je eens. Ik voel me ook niet zo ''Nederlander''. Ik spreek de taal en ik woon er, maar daar houd het ook wel weer mee op eigk.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:53

Schimmelig schreef:
By the way. Het grootste gezin in Nederland bestaat uit 18 personen en is niet van allochtone afkomst (zie foto) Knipoog

Klopt Schimmelig, je hebt helemaal gelijk, de doorsnee Nederlander krijgt inderdaad 5 tot 6 kinderen
Kijk eens om je heen, en we hebben het niet over een probleemwijk. We hebben het over Nederland. Over oude mensen die nauwelijks zorg krijgen, geen tijd en aandacht, over chronisch zieken die overal op gepakt worden, over Jan met de Pet die weer flink kan inleveren.

Maar die Multi-culturele samenleving moeten flink geld in blijven pompen Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:53

Noetanchamon schreef:

(Of zie ik dat fout?)

Dat zie je denk ik fout.

Ik denk dat de autochtone Nederlanders graag zouden zien dat de allochtone mede-burger zich wat meer aan zou passen aan onze cultuur, gewoonten, normen en waarden.

Zelf ben ik absoluut niet tegen allochtonen. Ik ken ook een aantal gezinnen die volledig geïntergreerd zijn. Als ik met hun in discussie raak over dit soort problematiek dan zeggen zij zelf (over hun eigen landgenoten) dat ze zich schamen voor dergelijk gedrag, en dat deze groep wat hun betreft inderdaad teruggestuurd mag worden naar het land van herkomst.

Dat zegt denk ik wel genoeg.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:54

lies schreef:

Nee dat heeft ze NIET in mijn ogen,

dan had ze het anders moeten formuleren.

Nederland heeft geen eigen identiteit meer, dan had ze de plank raak geslagen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:55

Musicjohn schreef:
Noetanchamon schreef:

(Of zie ik dat fout?)

Dat zie je denk ik fout.

Ik denk dat de autochtone Nederlanders graag zouden zien dat de allochtone mede-burger zich wat meer aan zou passen aan onze cultuur, gewoonten, normen en waarden.

Zelf ben ik absoluut niet tegen allochtonen. Ik ken ook een aantal gezinnen die volledig geïntergreerd zijn. Als ik met hun in discussie raak over dit soort problematiek dan zeggen zij zelf (over hun eigen landgenoten) dat ze zich schamen voor dergelijk gedrag, en dat deze groep wat hun betreft inderdaad teruggestuurd mag worden naar het land van herkomst.

Hier ben ik het mee eens. Ik ken zelf ook meer Allochtonen die zich aanpassen, dan die dat niet doen. Die schamen zich inderdaad, en gelijk hebben ze. Ik schaam me ook als Nederlanders zich misdragen ( in het buitenland ).

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:55

Musicjohn schreef:

Klopt Nederland wil af van criminele mensen Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:56

Musicjohn schreef:
Schimmelig schreef:
Maar waarom 'vergroten' jullie/jij het verhaal als het om "oudere Marokkanen" gaat? Is dat omdat het "leuk" is om te vertellen, omdat je zo meer medestanders hebt, of omdat het schaamte gevoel te groot is als je ditzelfde over een Nederlander vertelt?

Leuk voor dat gezin. Maar jij weet net zo goed als ik dat dit een uitzonderingsgeval betreft. Maar gezinnen met meer dan 5 kinderen is onder allochtonen beslist geen uitzondering, eerder regel.

En nee, ik vertelde mijn verhaal niet omdat het zo "leuk" is om te benadrukken dat het een oudere marokkaan betreft. Wat ik hiermee aan wilde geven is dat ik het schandelijk vind dat een volwassen man van allochtone afkomst, die hier al 28 jaar woont en nog geen fatsoenlijk woord Nederlands kan uitkramen, wel precies weet te vertellen dat je de overheid maar moet oplichten zodat jij zelf nooit meer hoeft te werken.

Uitzondering? Nou, zo groot misschien wel... maar mag ik je even verwijzen naar: http://www.grootgezin.nl/
Het clubpie heeft zelfs een website Clown Zo'n uitzondering is het dus vast niet...

Je hebt het nu telkens over 1 specifiek persoon, een buurman uit een grijs verleden. Omdat je dit meemaakt met 1 persoon houdt niet in dat de volgende 100 precies dezelfde mentaliteit hebben en mocht dat wel zo zijn... So what! Je maakt het jezelf moeilijk als je een taal niet leert, niet een ander. Het maakt mijzelf geen reet uit of iemand de Nederlandse taal beheerst of niet. Ikzelf heb hier namelijk geen last van... Ik begrijp ook niet dat dit dusdanig jouw humeur weet te verpesten. Het is tenslotte niet aan jou of iemand de taal leert of niet. Wat uitkeringtrekkers betreft, daar moet de NL-overheid beter op letten. Fraudeurs worden flink gestraft naar mijn weten.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:58

Noetanchamon schreef:
lies schreef:

Nederland heeft geen eigen identiteit meer, dan had ze de plank raak geslagen Knipoog

PRECIES !!!

Nederland begon zijn identiteit te verliezen toen de eerste moskeeën hier werden toegelaten, toen de overheid begon te pleiten dat de autochtone Nederlander zich wat meer aan moest gaan passen aan de allochtone culturen. En dat is geen l*lkoek. Er zijn legio pilitici en burgemeesters geweest die dit openlijk hebben geroepen richting de autochtone Nedelander.

Fout, fout, fout !!! Ze zouden juist moeten roepen dat de allochtine mede-burger zich wat meer aan zou moeten passen aan onze cultuur. Maarja, dat gaat moeilijk he, nu Maxima geroepen heeft dat die cultuur dus niet bestaat.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:58

Juul schreef:
lies schreef:

Ben ik wel met je eens. Ik voel me ook niet zo ''Nederlander''. Ik spreek de taal en ik woon er, maar daar houd het ook wel weer mee op eigk.

Ik wel ik voel me 100% nederlander en dat zal denk ik ook nooit veranderen.
Vergeet niet dat ik zeker wel trots ben om een nederlander te zijn.
Veel dingen doen we goed en nederland is ook erg open minded we staan open voor veel dingen en een taboe kennen we niet echt.
Datis heerlijk en we zijn een vrij land,en zeker hebben we een voorsprong op veel andere landen als het om zorg gaat of op ontwikkeling in bijvoorbeeld huizen en andere bouw projecten.
Nee ik ben een trotse nederlander,maar de andere kant van nederland bevalt me niet zo,en ik zal er niet meer terug willen.
Puur om het feit dat ik het heb gezien.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:00

Wat grappig Moniek, dat we alletwee weg zijn uit Nederland en er alletwee zo volstrekt anders over denken....

Ik ben geen trotse Nederlander...sterker nog, af en toe schaam ik me diep :7

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:01

Schimmelig schreef:
Je maakt het jezelf moeilijk als je een taal niet leert, niet een ander.

Nee, da's waar. Want ondertussen krijgen ze bij de gemeentelijke dienst Sociale Zaken en Welzijn een talk toegewezen om hun te helpen bij het invullen van de aanvraagformulieren voor een uitkering. En weet je wie die talk betaalt? Juist !!! JIJ en IK met onze belastingcenten. Stoom uit je oren

Bij de DSZW in Rotterdam werken alleen al 9 full-time talken.

Bij mij zou dat er anders uit zien. Wil je een uitkering? Dit zijn de formulieren. Kun je ze niet invullen omdat je de taal niet spreekt? Jammer dan. Geen uitkering. Sigaar

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:02

Noetanchamon schreef:
lies schreef:

PRECIES !!!

Nederland begon zijn identiteit te verliezen toen de eerste moskeeën hier werden toegelaten, toen de overheid begon te pleiten dat de autochtone Nederlander zich wat meer aan moest gaan passen aan de allochtone culturen. En dat is geen l*lkoek. Er zijn legio pilitici en burgemeesters geweest die dit openlijk hebben geroepen richting de autochtone Nedelander.

Fout, fout, fout !!! Ze zouden juist moeten roepen dat de allochtine mede-burger zich wat meer aan zou moeten passen aan onze cultuur. Maarja, dat gaat moeilijk he, nu Maxima geroepen heeft dat die cultuur dus niet bestaat.[/quote]

Nee ik denk dat je dat verkeerd ziet nederland heeft zijn indentiteit niet verloren verre van dat.
Ik hoor en zie hoe er over nederlanders word gepraat niet alleen in the uk maar ook elders.
Er is veel respect voor nederland en mensen zijn altijg geintreseerd dat je er van daan komt,voor mij word nog net niet de rode loper uit gegooid omdat ik uit nederland kom.
Juis om het feit dat we zo met ons probleem omgaan en zoals een wilders die dinge roept wat hard aankomt en niet altijd met respect is dat is vrijheid en dat is waar nederland bekend omstaat.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:02

LCharlotte schreef:
Boos! belachelijk zeg dat zoiets kan gebeuren!

Ik vind serieus dat het de foute kant op gaat met Nederland!

Oh ja, Maastricht.. Da's ook nog Nederland he Haha! Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:03

Precies! Zoek het lekker zelf uit, dat moeten wij toch ook?

Het is overigens tolk Nagelbijten / Gniffelen

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:06

Chubby schreef:
Het is overigens tolk Nagelbijten / Gniffelen

Sorry... Bloos Clown

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:06

Noetanchamon schreef:
Wat grappig Moniek, dat we alletwee weg zijn uit Nederland en er alletwee zo volstrekt anders over denken....

Ik ben geen trotse Nederlander...sterker nog, af en toe schaam ik me diep :7

ja idd maar wel goed,misschien leren we van elkaar Haha!
en ja soms schaam ik me ook diep,maar dat heeft meer te maken mert het beleid wat hier is.
Te hard voor het eigen volk te mild voor het imigratie beleid.
Het feit dat je in nederland van je water etc mag worden afgesloten omdat je de rekening niet kan betalen is ongehoord.
Hier kennen ze dat totaal niet en mag dat ook niet ,ik kan nog wel uren door typen maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:08

Moniek schreef:
ja idd maar wel goed,misschien leren we van elkaar Haha!
en ja soms schaam ik me ook diep,maar dat heeft meer te maken mert het beleid wat hier is.
Te hard voor het eigen volk te mild voor het imigratie beleid.

Kijk, dat vind ik nog eens wijze woorden. OK dan!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:09

Musicjohn schreef:
Schimmelig schreef:
Je maakt het jezelf moeilijk als je een taal niet leert, niet een ander.

Nee, da's waar. Want ondertussen krijgen ze bij de gemeentelijke dienst Sociale Zaken en Welzijn een talk toegewezen om hun te helpen bij het invullen van de aanvraagformulieren voor een uitkering. En weet je wie die talk betaalt? Juist !!! JIJ en IK met onze belastingcenten. Stoom uit je oren

Bij de DSZW in Rotterdam werken alleen al 9 full-time talken.

Bij mij zou dat er anders uit zien. Wil je een uitkering? Dit zijn de formulieren. Kun je ze niet invullen omdat je de taal niet spreekt? Jammer dan. Geen uitkering. Sigaar

Onze belastingcenten gaan wel naar meer doelen waar ik ze liever niet heen zie gaan, om mijzelf nu op dit éne ding stuk te kijken...
Wat denk je van het koningshuis, als je het over een mega-uitkering hebt Haha! of over het geld dat gespendeerd wordt aan huidige schoolsysteem (wat niet werkt), of aan.. en aan.. zo kan ik nog wel even doorgaan...
Als je het totaalplaatje bekijkt, denk ik dat het geld dat naar onrechtmatige uitkeringtrekkers gaat maar een erg klein percentage is.