300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:31

1 loer per hectare

als ze niet zo duur zouden zijn had ik er idd ook wel meer dan 1
ik vind het al behoorlijk netjes dat ik er 1 heb, dus mocht ik er namaken schaam ik me daar iig niet voor

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:32

Dat vind ik dan weer ook, maar dan aap je jou eigen eigendom na Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:33

Dat bedoel ik, ik heb al meer dan genoeg betaald Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:33

Iets in massa produceren is altijd veel goedkoper dan een enkel stuk maken, dus iemand die het zelf maakt is nooit concurrentie.
Daarbij de producent geeft nog niet de helft uit aan onderdelen dan de zelfmaker. Dat er desondanks duidelijk animo is om zelf aan de gang te gaan zou een teken aan de wand moeten zijn voor de producent.
Ik ga mijn stoel in de kamer, auto, of sierhek buiten ondanks dat mijn man goed kan lassen, niet namaken, dat gaat veel duurder uitpakken dan ik er nu voor betaal.

Dus er is gewoon wat mis met de prijs.

Maar ja we worden het toch niet eens

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:17

Dan is het toch ook niet netjes van de makers van DE LOER dat ze het namaken van het Amerikaanse bedrijf? Nemen ze daar ook markt voor weg, misschien wilden die ze wel net op de markt in NL gaan brengen. Weten wij veel!

Netjes of niet netjes, geloof dat het nog altijd het principe van marktwerking is.

Zelfde als met mode op de catwalk en paar weken erna bij H&M in de schappen. Zitten we ook niet zo te zeuren Bloos -edit- dan zijn we ineens blij dat mode ook voor goedkopere portomonnee bereikbaar is Clown

En als die dingen beginnen te lopen dan kun je er donder op zeggen dat keer ander bedrijf een soort gelijk iets maar net anders gaat maken en goedkoper op de markt zetten.
Laatst bijgewerkt door Skipper op 15-06-07 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:40

Ben het met Sarabande en Skipper eens..
In de echte werkelijkheid Knipoog is het zo, ja.

Ik weet wat ie nu kost aan spullen en de loer kan echt wel minder duur... Hebben ze gelijk meer afname. Ik, bijvoorbeeld, kan natuurlijk niet DE markt afnemen van hen. Clown Ben ook niet van mening dat dat met 'niet netjes' te maken heeft. Haha!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:50

vandaag 81 dazen gevangen, was tot 16.00 uur - toen begon het erg te waaien en heb ik de val afgebroken.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:51

Val afgebroken?
Waarom doe je dat?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:41

Branca schreef:
Val afgebroken?
Waarom doe je dat?

Bij sterke wind word aangeraden om het hangende gedeelte eraf te halen om te voorkomen dat ie kapot waait.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:07

LCharlotte schreef:
Het was niet de opzet van dit topic om de markt van de maker van de LOER af te laten nemen dmv een doe het zelf topic.

Als het goedkoper kan geef ik ze groot gelijk dat ze zelf gaan maken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:49

OP mn werk staat ie, ondanks bewolking, regen, en geen dazen op de paarden toch een stuk of 10 gevangen
toen de zon doorkwam kwamen er daar in een kleine 1,5 uur tijd nog aardig wat bij
telling is nog niet gedaan Knipoog

Ook voor mij thuis is ie besteld Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:30

Vandaag heb ik ondanks de enorme regen vanmiddag toch 10 dazen geteld, vanavond nog niet gekeken maar ik verwacht niet veel meer vanweg behoorlijke regen en niet 1 straaltje zon.

Ik vind het gewoon een hele slimme zet van de makers van de LOER om dit naar nederland te brengen en hun eigen versier er van te maken. Ik bedoel, wees eerlijk, we zaten er met smart op te wachten net als iets voor teken. En ik gun ze ook van harte hun succes.
Maar ondanks de solide bouw en materiaalgebruik kom je toch echt never nooit niet bij de 250,00 euro in de buurt, daar is wat meer in meeberekend. En ik gun het daarbij iedereen die het niet kan betalen om hun eigen versie te proberen. Je moet namelijk roeien met de riemen die je hebt.

En dat RK er niet nog vier bestelt maar er mmisschien 1 zelf zou gaan maken, dat vind ik volkomen logisch mocht ze dat gaan besluiten. Ze heeft tenslotte ook al behoorlijk geld uitgegeven aan de echte.......

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:51

Wel ik zou graag zo een Loer kopen maar 250€ dat is voor mij gewoon ontzettend veel geld. Voor 100€ minder had ik niet getwijfeld.
Gelukkig heb ik een lieve pappie die me wil helpen met de constructie van een eigen Loer.
Hij wist al hoe het in elkaar zat nog voor ik het goed en wel had uitgelegd of een foto had laten zien Haha! (handige harry)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:55

Wij hebben 1 loer gekocht en hij werkt goed genoeg zodat we er nog wel 1 willen, alleen zou die langs de weg goed te zien zijn en lopen die paarden langs het bos, we zijn dus bang dat die gestolen zou worden...
Ik denk dat ik daar zelf even voor ga knutselen, dan wil ik hem zwaar maken zodat hij alleen met de kniklader van zijn plek kan.
Ik heb al een ontwerp... nu nog kijken of het lukt!! Tong uitsteken

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:52

Wij vonden hem dus ook veel te duur, en hebben er daarom dan ook maar zelf 1 in elkaar geknutseld, net in de wei gezet ben benieuwd of die gaat werken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:02

Bloos Vandaag loertje geplaatst. En nu regent het natuurlijk. Ben benieuwd of ie toch wat vangt.
Paarden vinden het totaal niet interresant.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:11

Ik heb er vandaag een stuk of dertig gevangen met mn neppert.
En heb op mezelf of bij mezelf en het zwembad niet 1 daas gezien. Op de manege in het bos zaten er buiten minstens tien tegelijk om me heen. Sam werd buiten echt van alle kanten direct aangevallen. Misschien dat ik de mijne maar eens meeneem daar naartoe en kijken of er dan eel meer gevangen worden omdat er in onze tuin nog steeds veel minder zijn.

Eigenlijk is het misschien niet netjes om dingen te kopieren, maar ja het gebeurt met alles op grote schaal, denk maar eens aan muziek downloaden etc. Tja, zo zit de maatschappij nu eenmaal in elkaar inmiddels en dat komt omdat degenen met een kleine portemonnee anders constant ziek worden van wat de grote portemonnees allemaal wel kunnen doen. En als je dan niet netjes bent kan ik daar wel mee leven. k'Zal ook nooit rijk worden want dan zou ik gaan uitdelen aan iedereen die ik het ook gunde en dat zijn er veel en steeds meer.
Dus ik gun iedereen zn dazenval zeker ten behoeve van het welzijn van hun dieren want daar gaat het ze toch allemaal om niet voor zichzelf.

Weet je wat, ik start wel een Topic op over het zelf maken van een Dazenvanger. Dan is het geknutsel in dit Topic verleden tijd zoals de Topicstarter graag wil. Hopelijk is iedereen dan tevreden. Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:04

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:35

Knutseltopic is inmiddels gesloten ... ivm vragen toestemming verzameltopic. Koe

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:38

Wat een flauwekul dat ze dat topic hebben gesloten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 07:00

MSQuincyTE schreef:
Wat een flauwekul dat ze dat topic hebben gesloten

ben ik het helemaal mee eens!

RK, vang je met dit weer ook nog veel dazen? Aangezien het zodra het droog is, gelijk de zon doorkomt en warm is, maar het ook giet van de regen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:38

De loer heeft het zelf ook gekopieerd vanuit amerika, dus wat maakt het uit. Maar het zal wel niet mogen van de oppermeister, een dergelijk topic op bokt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:51

Eergisteren 163
Gisteren nog niet geteld

Paarden hebben beide dagen de hele dag buiten gestaan.

Tja, als het daar niet mag, dan maar hier over nep vallen hebben lijkt me.
Luister je hier naar Tanja, elders komt een slotje...heel logisch...bokt is niet meer wat het is geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:59

Ik weet er eentje te staan en wij gaan even kijken, manlief gek gemaakt hem gevraagd er eentje na te maken. Knipoog Als het lukt mogen mensen mij pben voor een foto en dan kunnen ze er ook eentje maken.

Gommes RK gisteren zoveel dazen gevangen??
Ben de bossen in geweest gewapand met vliegendeken, maar geen eentje gezien, was te winderig en er dreigde onweer, was ideaal weer, wel zonnetje, wind maar helaas na een uur flinke regen en wat onweer.

Ga vandaag weer proberen.

Zo een loer gaan we maken.

Perrokai, hoe kom je aan zo een zwarte bal? Kun je zo ook zwart verven of
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-07 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:00

Het enige wat ik erover kan zeggen is dat de TS misschien even naar de regels had moeten kijken i.p.v. meteen maar een topic te openen? Verzameltopics moeten idd aangevraagd worden en ik zie ook geen TAG in de titel, dat is op 1 van mijn forums al reden voor direkt sluiten, geen idee hoe dat op UK is hoor, is mijn forum niet en ik kom daar ook vrijwel nooit maar ik vind het niet vreemd dat het topic is gesloten, heeft niets met een "oppermeister" of "bokt is bokt niet meer" te maken.
Dus laten we er over ophouden en hopen dat de TS daar zo slim is alsnog een aanvraag te doen voor zo'n topic.