Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:08

moslims????? Niet elke asielzoeker is moslim hoor! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:12

faye schreef:
moslims????? Niet elke asielzoeker is moslim hoor! Haha!

Wilders heeft problemen met moslims, niet alleen met asielzoekers.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:12

faye schreef:
Clown

De wijn begint al aardig te werken zie ik... Dromen

Phapbi z'n moeder mag in ieder geval voorlopig nog even blijven.
Ik ben er trouwens ook niet zo blij mee dat de CU in het kabinet komt, maar goed... De waarden en normen van het chrtselijke CDA zijn al niet om over naar huis te schrijven in mijn optiek, kan me eigenlijk niet voorstellen dat de CU wèl wat heeft toe te voegen op dat gebied.
Ik vind dat het geloof niet in de politiek hoort, maar dat het een visie moet zijn die elk mens individueel na moet streven. Een geloofsvisie is iets dat je nooit anderen mag opdringen en dat is wat er wel gebeurd als je het geloof binnen de politiek gaat halen.
Het Generaal Pardon ben ik voor wat de schrijnende gevallen waar kinderen bij betrokken zijn, maar een verbod op abortus zie ik bijvoorbeeld niet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:14

Ach communisme of christelijk geloof het is allemaal een beetje opdringerig Haha! Haha!

Ik zou maar naar bed gaan Yvonne als je zo moe bent Knipoog

Aimee, Wilders had maar 9 zetels toch?

Ik ga mijn paarden rijden, have fun!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:22

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:24

faye schreef:
Ach communisme of christelijk geloof het is allemaal een beetje opdringerig Haha! Haha!

Communisme bestaat niet in Nederland, is hartstikke verboden, had je toch uit eerdere topics allang kunnen leren.

Precies, Wilders heeft 9 zetels te veel.... en dan roepen mensen ook nog eens dat hij tenminste durft te zeggen wat veel Nederlanders denken, ongelooflijk! Dat is nou vervaging van normen en waarden Ziek

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:26

Yvonnelind schreef:
De wijn begint al aardig te werken zie ik... Dromen

Phapbi z'n moeder mag in ieder geval voorlopig nog even blijven.
Ik ben er trouwens ook niet zo blij mee dat de CU in het kabinet komt, maar goed... De waarden en normen van het chrtselijke CDA zijn al niet om over naar huis te schrijven in mijn optiek, kan me eigenlijk niet voorstellen dat de CU wèl wat heeft toe te voegen op dat gebied.
Ik vind dat het geloof niet in de politiek hoort, maar dat het een visie moet zijn die elk mens individueel na moet streven. Een geloofsvisie is iets dat je nooit anderen mag opdringen en dat is wat er wel gebeurd als je het geloof binnen de politiek gaat halen.
Het Generaal Pardon ben ik voor wat de schrijnende gevallen waar kinderen bij betrokken zijn, maar een verbod op abortus zie ik bijvoorbeeld niet zitten.

Rouvoet heeft zelf al gezegd dat ie helemaal niet meer eenverbod op abortus of euthenasie wil. Dat omdat de maatschappij zelf wil dat deze mogelijkheden blijven bestaan. Hij streeft er met zijn partij wel naar om strengere eisen hiervoor te stellen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:35

Ach Faye, wat verwacht je anders voor reactie..?

Om het christendom nu met het communisme te gaan vergelijken gaat mij wat al te ver, maar deze uitspraak past inderdaad wel weer binnen het kader van 'ongenuanceerde reacties' waar jij je zo goed bij lijkt te voelen... Knipoog
Tsja, Wilders wil ik liever vergeten, daar wil ik me als Nederlander niet mee identificeren... Hij zegt alles wat ik niet denk.

@SanderP: Ik heb liever dat men kiest voor een abortus, dan nòg meer kinderen die in de jeugdzorg terecht komen, omdat de ouders niet op de juiste manier een kind kunnen of willen opvoeden en verzorgen. Strengere eisen t.a.v. abortus zou dit namelijk zeker ten gevolge kunnen hebben, maar dat is weer een andere discussie natuurlijk. Lachen

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:47

Yvonnelind schreef:
@SanderP: Ik heb liever dat men kiest voor een abortus, dan nòg meer kinderen die in de jeugdzorg terecht komen, omdat de ouders niet op de juiste manier een kind kunnen of willen opvoeden en verzorgen. Strengere eisen t.a.v. abortus zou dit namelijk zeker ten gevolge kunnen hebben, maar dat is weer een andere discussie natuurlijk. Lachen

Precies, ik ben het ook niet eens met het CU-standpunt, maar ik probeerde aan te geven dat dingen niet verdwijnen als CU in de coalitie komt zoals daar eerder op gewezen werd

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:56

Nee nee, je hebt gelijk, dat soort dingen moet tenslotte ook nog door de rest van de kamer èn het kabinet besloten worden, dus ik mag hopen dat ze dat soort dingen er ook niet door krijgen. Lachen
Tòch hoort het geloof niet in de politiek. Daarom stem ik ook nooit CDA of CU, al is het CU dan ook vóór het GP.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:15

Aimee schreef:
faye schreef:

Communisme bestaat niet in Nederland, is hartstikke verboden, had je toch uit eerdere topics allang kunnen leren.

Precies, Wilders heeft 9 zetels te veel.... en dan roepen mensen ook nog eens dat hij tenminste durft te zeggen wat veel Nederlanders denken, ongelooflijk! Dat is nou vervaging van normen en waarden Ziek

Hij heeft er 20 te weinig helaas...
Toch jammer dat niemand een kabinet met hem wil vormen...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:20

@mas, gelukkig ben jij één van de weinigen die dat vindt! Clown
Dat blijkt wel uit die '20 te weinig' haha. Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:27

Yvonnelind schreef:
@mas, gelukkig ben jij één van de weinigen die dat vindt! Clown
Dat blijkt wel uit die '20 te weinig' haha. Knipoog

Dat noemt men kritisch selecteren dus kritisch stemmen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:31

Mas schreef:
Hij heeft er 20 te weinig helaas...
Toch jammer dat niemand een kabinet met hem wil vormen...

Nee... Nederland zou echt veel beter zijn met Wilders aan het roer........ NOT.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:34

krackertje schreef:
Dat noemt men kritisch selecteren dus kritisch stemmen.

Kritisch? Dat betekent dat je bekwaam tot oordelen bent. Wanneer is een oordeel bekwaam? Als dat op goede argumenten gebaseerd is en als de tegenargumenten bekend zijn en ontkracht zijn.
Welnu... Mas heeft nog geen argument genoemd, dus tot noch toe is er niets kritisch aan.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:37

Ik intereseer me niet zo in de politiek (is 15,5 jaartjes) Maar mn ouders praten over niks anders dan Verdonk op het moment.. maar ik vond eigenlijk dat verdonk altijd al gek was Clown

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:42

jemig... nu zijn jullie weer wilders aan het afkraken...
ik vind wilders top..!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:59

Je kan het 9 zetels teveel vinden, maar in mijn ogen heeft de Sp veel te veel stemmen. Ik zie liever 15 zetels bij Wilders dan 30 bij de SP. Gelukkig mogen we allemaal zelf kiezen in NEderland Haha!

Heb overigens niet op Wilders gestemd, dus zo extreem rechts ben ik nou ook weer niet Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:05

faye schreef:
Je kan het 9 zetels teveel vinden, maar in mijn ogen heeft de Sp veel te veel stemmen. Ik zie liever 15 zetels bij Wilders dan 30 bij de SP. Gelukkig mogen we allemaal zelf kiezen in NEderland Haha!

Heb overigens niet op Wilders gestemd, dus zo extreem rechts ben ik nou ook weer niet Knipoog

Die 30 zetels bij de SP kunnen niet veel kwaad... hooguit dat wat te asociale beleidsstukken niet worden doorgevoerd. Wilders daarentegen.... die hetst de hele bevolking op tegen de Islam, dat is levensgevaarlijk! Hoe meer zetels hij heeft, hoe meer effect die hetze van hem heeft... gewoon te walgelijk voor woorden Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:06

Maar als hij 9 zetels krijgt heeft hij wel een behoorlijk deel van de Nederlanders aan zijn zijde. Dat kun je verwerpen en walgelijk vinden, maar het is wel een signaal. Datzelfde signaal werd in de Fortuyn tijd genegeerd en nu weer. En DAT is veel gevaarlijker!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:11

faye schreef:
Maar als hij 9 zetels krijgt heeft hij wel een behoorlijk deel van de Nederlanders aan zijn zijde. Dat kun je verwerpen en walgelijk vinden, maar het is wel een signaal. Datzelfde signaal werd in de Fortuyn tijd genegeerd en nu weer. En DAT is veel gevaarlijker!

Nee... dat is nou juist het enge... ik word ziek van Wilders, maar ik word helemaal naar bij het idee dat zoveel Nederlanders zijn anti-Islam-politiek steunen. Dat heeft te maken met het bericht wat ik eerder plaatste, over de wisselwerking van politiek. Als die wisselwerking er niet was geweest, had het me geen ruk kunnen schelen.... maar nu Nagelbijten / Gniffelen
Het is inderdaad gevaarlijk om dat signaal te negeren... de Nederlandse overheid MOET wat doen tegen die discriminerende mentaliteit die steeds meer Nederlanders aannemen.
Daar zou ik Fortuyn trouwens helemaaaaal niet bij betrekken, die man is zo vreselijk verkeerd geïnterpreteerd en verkeerd gebracht door de media.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:18

Maar nu ff wat anders. Vinden jullie de media te links of te rechts?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:25

Ga een antie Islam campagne beginnen, dàt lijkt me nu echt zinvol: NOT.

De Islam is niks mis mee, MITS je de Koran niet op een extremistische/fundamantalistische uitlegt. De meeste Moslims doen dat niet, maar de moslims die dat wel doen maken de goede naam van een godsdienst kapot.
Als je je als land op politiek niveau tegen de Islam keert, dan kan je hele grote problemen verwachten, dus enige nuance is ook hier op zijn plaats!
We hebben hier nog altijd vrijheid van godsdienst, laten we dat a.u.b. zo houden. Wèl vind ik dat terroristen, extremisten en fundamentalisten hard aangepakt mogen worden, maar daarbij moet je niet alleen de Islam noemen. Het geldt wat mij betreft voor alle geloven en ook voor sekte-achtige religies wat mij betreft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:28

Sundancer schreef:
Maar nu ff wat anders. Vinden jullie de media te links of te rechts?

Er is een onderzoek geweest in de leugen regeert, dat aantoonde de media overwegend rechts zijn, of neutraal.
Slechts een klein deel is uitgesproken links.
Ik denk dat jij neutraal ook aanziet voor links Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:37

faye schreef:

Ben dan wel heeeeeeel benieuwd wat wel !

Wilders noemt zich anti-moslimpartij en dat mag gewoon in Nederland. Stel je voor dat er een partij komt die zich anti-katholiek of anti-protestant noemt en gaat zeggen alle katholieken/protestanten het land uit dan ben ik heel benieuwd naar de reacties en of zo'n partij wel zou mogen bestaan.

Vraag me trouwens ook af hoeveel Wilders-stemmers weten waar hij nog meer voor staat (behalve het eigen volk eerst verhaal), want als je zijn programma leest heeft hij nog veel meer zeer vreemde ideeën.