Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DebbieY schreef:Weet je wat me trouwens op valt even tussendoor? Dat de jongeren hier echt een stuk rechtser zijn dan de ´volwassenen´ om het even te noemen.. Echt hé..
Snoevie schreef:ja hoe zou dát nou komen
DebbieY schreef:Snoevie schreef:ja hoe zou dát nou komen
Nou?
dees_daan schreef:nou mijn ouders zijn ook fries, maar zij hebben mij ook gewoon nederlands geleerd hoor
Citaat:Ik denk dat het voornamelijk komt door de vele bronnen die jongeren tegenwoordig beschikbaar zijn en die vaak nogal gekleurd nieuws brengen.
lies schreef:dees_daan schreef:nou mijn ouders zijn ook fries, maar zij hebben mij ook gewoon nederlands geleerd hoor
Haha, je bent de eerste fries die toegeeft dat fries een dialect is
dees_daan schreef:nou mijn ouders zijn ook fries, maar zij hebben mij ook gewoon nederlands geleerd hoor
lies schreef:Ik kan wel begrijpen waarom allochtone ouders geen nederlands spreken met hun kinderen. Nederlands is een erg moeilijke taal. Als je de taal zelf niet compleet machtig bent, leer je het je kinderen ook fout aan.
Cer schreef:Je zou de taal dan van je kinderen kunnen leren? En zo steeds een beetje beter worden? Als je dat wilt, tenminste...Citaat:Ik denk dat het voornamelijk komt door de vele bronnen die jongeren tegenwoordig beschikbaar zijn en die vaak nogal gekleurd nieuws brengen.
Of omdat ze er echt midden tussen zitten
Zij weten beter hoe allochtone jongeren zich gedragen dan volwassen mensen, zij gaan er nl dagelijks mee om...
DebbieY schreef:dees_daan schreef:nou mijn ouders zijn ook fries, maar zij hebben mij ook gewoon nederlands geleerd hoor
Ja maar je woont toch ook in nederlandDan zou het beetje gek zijn als je dat niet geleerd zou hebben
slimmerik schreef:lies schreef:Ik kan wel begrijpen waarom allochtone ouders geen nederlands spreken met hun kinderen. Nederlands is een erg moeilijke taal. Als je de taal zelf niet compleet machtig bent, leer je het je kinderen ook fout aan.
Ook allochtone ouders die hier geboren zijn, hier de lagere school en de middelbare school gedaan hebben?? Moeten wij dan voor de kosten opdraaien om hun kinderen de beginselen van de Nederlandse taal bij te brengen??
DebbieY schreef:Snoevie schreef:ja hoe zou dát nou komen
Nou?
chevax schreef:Even een opmerking tussendoor: je kunt niet iedereen met een kleurtje als allochtoon bestempelen. Heel veel van de "gekleurde jongeren" waar over wordt gesproken, zijn in Nederland geboren en hebben de Nederlandse nationaliteit. Of ze zijn geboren uit gemengde huwelijken.
lies schreef:Het draait uiteindelijk ook allemaal om geld he?![]()