Oké. Wat lever jij dan precies op voor de Nederlandse maatschappij?
Of is die vraag dan weer ongepast?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Ik - D66, Hanneke van der Werf
Hij - Ja21, Annabel Nanninga
Elisa2 schreef:Maar waar is die menselijkheid dan als iemand moet crowdfunden om een medische behandeling of kosten te kunnen betalen?
Zoals dit:
https://www.facebook.com/rtvutrecht/vid ... 892877936/
Ben het met je eens dat de martkwerking in de zorg verschrikkelijk is hier en problemen daarmee opgelost moeten worden. Ik snap dan alleen niet dat de overheid bij de ene wel menselijkheid kan tonen en bij de ander niet zeg maar. Hoe is dit te verkopen aan mensen?
Marocje schreef:_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Ik - D66, Hanneke van der Werf
Hij - Ja21, Annabel Nanninga
Ik GLPVDA Lisa Westerveld (bijna D66 trouwens maar toch hetgeen ik altijd stem GL)
Hij JA21. Vorige keer zelfs PVV.
We praten niet heel veel over politiek tenzij er een lompe opmerking voorbij komt die ik zie als schaapgedrag. Wanneer we daar dan inhoudelijk op in gaan, komt er meestal juist een mooi gesprek uit voort.
996981 schreef:Is dat de motivatie mvdende? Je moet alleen geld stoppen in iets dat ook wat oplevert?
Elisa2 schreef:Gruis schreef:Omdat, nogmaals, dit handjevol kinderen geen enkel verschil gaat maken voor de rest van de mensen in NL. Wat nu speelt in de zorg zijn onder meer de gevolgen van jarenlang vrije marktwerking. Of die kinderen nu wel of niet komen gaat hiervoor geen verschil maken. Om die problemen die jij benoemt op te lossen (ik weet niet in hoeverre die problemen bestaan) is ander beleid nodig. Niet 5 kinderen wel of niet laten komen.
Het helpen van kinderen uit Gaza gaat niet ten koste van de zorg voor Nederlanders. Afgezien van de relatief lage kosten voor deze behandeling heeft overheid verschillende budgetten en verantwoordelijkheden: noodhulp in crisissituaties komt uit het buitenland- of humanitaire hulpbudget, niet uit het zorgbudget.
De problemen in de Nederlandse zorg lossen we niet op door geen humanitaire hulp meer te bieden. Om de zorg te verbeteren is ander beleid nodig; betere organisatie, minder bureaucratie, meer personeel. Het opvangen van een klein aantal kinderen uit Gaza maakt daar geen enkel wezenlijk verschil in. Het is gewoon een kwestie van menselijkheid naast binnenlands beleid.
Maar waar is die menselijkheid dan als iemand moet crowdfunden om een medische behandeling of kosten te kunnen betalen?
Zoals dit:
https://www.facebook.com/rtvutrecht/vid ... 892877936/
Ben het met je eens dat de martkwerking in de zorg verschrikkelijk is hier en problemen daarmee opgelost moeten worden. Ik snap dan alleen niet dat de overheid bij de ene wel menselijkheid kan tonen en bij de ander niet zeg maar. Hoe is dit te verkopen aan mensen?
996981 schreef:Is dat de motivatie mvdende? Je moet alleen geld stoppen in iets dat ook wat oplevert?
Elisa2 schreef:San:
Nee, en zo zijn er helaas een heleboel:
https://salamistinkt.nl/crowdfunding-om ... n-betalen/
Maar indirect ligt die beslissing wel bij de overheid en daarom snap ik dat het scheve gezichten oplevert en vind het zelf ook moeilijk uit te leggen waarom de een wel en de ander niet zeg maar. (en ik gun het iedereen, even voor de duidelijkheid)
?MarlindeRooz schreef:996981 schreef:Is dat de motivatie mvdende? Je moet alleen geld stoppen in iets dat ook wat oplevert?
Het lijkt me financieel enorm handig als we mensen die niks bijdragen aan de maatschappij niet meer behandelen met dure behandelingen. Jammer dan als je kanker krijgt...
Bejaarden, AOW-ers, huisvrouwen, afgekeurde mensen, mensen met een uitkering. Of als je na de behandeling intensieve zorg nodig hebt of arbeidsintensief bent voor de zorg. Gewoon dood laten gaan. Het zijn minderwaardige mensen die ons land niks opleveren. Kost alleen maar geld!
/sarcasme![]()
![]()
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:San:
Nee, en zo zijn er helaas een heleboel:
https://salamistinkt.nl/crowdfunding-om ... n-betalen/
Maar indirect ligt die beslissing wel bij de overheid en daarom snap ik dat het scheve gezichten oplevert en vind het zelf ook moeilijk uit te leggen waarom de een wel en de ander niet zeg maar. (en ik gun het iedereen, even voor de duidelijkheid)
Wat is salamistinkt.nl?
En zeker heeft de overheid indirect invloed, ik hoop dus ook dat er met een volgend kabinet stappen worden gezet om de zorg te herstructureren zodat het geld gaat naar mensen die het nodig hebben, en niet naar de bureaucratie.
Ik heb ook begrip voor de scheve gezichten, als in, ik snap waarom mensen het scheef vinden. Beide situaties staan echter los van elkaar, een Nederlands kind met ernstige vorm van kanker wordt ook direct geholpen.
Elisa2 schreef:[
Maar die betalen toch allemaal gewoon hun zorgverzekering? Snap het vergelijk niet echt.
Gruis: dat is voor de zorg ook de beste optie denk ik (SP heeft echt het beste zorgplan blijf ik vinden)
Elisa2 schreef:D66 wil het basispakket bevriezen en bezuinigen op de zorg dus ik verwacht dat de zorg alleen maar slechter gaat worden dan helaas. https://nvhp.nl/nieuws/politieke-partij ... n-op-zorg/
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Maar die betalen toch allemaal gewoon hun zorgverzekering? Snap het vergelijk niet echt.
Serieus![]()
Denk je dat die zorgverzekering alle kosten in de zorg dekt?
996981 schreef:Elisa2 schreef:[
Maar die betalen toch allemaal gewoon hun zorgverzekering? Snap het vergelijk niet echt.
Gruis: dat is voor de zorg ook de beste optie denk ik (SP heeft echt het beste zorgplan blijf ik vinden)
Nee hoor. Als je een uitkering hebt krijg je waarschijnlijk ook zorgtoeslag. Dan betalen anderen dus een groot deel van je zorgverzekering.
(al is dat helemaal niet het moraal van het verhaal maar goed).
996981 schreef:Elisa2 schreef:[
Nee hoor. Als je een uitkering hebt krijg je waarschijnlijk ook zorgtoeslag. Dan betalen anderen dus een groot deel van je zorgverzekering.
(al is dat helemaal niet het moraal van het verhaal maar goed).