Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Friesfanaat

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:54

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:17

Het verrassende is eigenlijk dat er niet meer zijn opgestapt.. overigens zou Pieter Omtzigt vandaag weer beginnen, is hij al gesignaleerd in Den Haag?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:25

Nee, hij is niet gezien in DH.

GIsteren werd in de talkshows druk geveegd in het straatje van het kabinet. Volgens journalisten was (en is) er geen sprake van racisme in het kabinet en fracties en is het allemaal verkeerd begrepen. We hebben toch allemaal de bewegende beelden gezien en gehoord van de verschillende kabinetsleden waar racistische taal uit kwam?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:08

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:32

dames met ballen? door te vertrekken lijkt dit mij de makkelijkste weg.

en in het kader van de voorgaande berichten.. weer 2 personen die wachtgeld gaan ontvangen zonder daar iets voor te hoeven doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:49

juval schreef:

en in het kader van de voorgaande berichten.. weer 2 personen die wachtgeld gaan ontvangen zonder daar iets voor te hoeven doen.

Misschien maar daar hebben ze recht op, ze hadden al volop aan het werk kunnen zijn wanneer pvv, vvd en bbb eens op zouden houden om hun bruine laarzen elke keer in stelling te brengen en het over niets anders dan asiel te hebben. Half jaar geen donder uitvoeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:09

juval schreef:

Ik ben blij, dat zij vasthouden aan hun principes en niet willen doorgaan met een kabinet waarin basale fatsoennormen worden overschreden.
Rosanne Hertzberger heeft dit in juli al aangegeven en als er dan geen verbetering, naar jouw mening, optreedt, vind ik het knap om niet aan het pluche te blijven plakken en te vertrekken.

Wachtgeld is jammer, maar zij hebben wel gewerkt en waren zichtbaar.
Zoals eerder al aangegeven, heb ik meer moeite met Kamerleden die nooit aanwezig zijn, niets doen, dat is wel gemakkelijk verdiend.

Ik vind dat de media, met name De Winter van de Telegraaf wel hard bezig zijn om iedere keer te wijzen naar NSC.
Ik zie weinig kritiek op met name PVV, VVD en BBB.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:24

Als ik het goed heb gezien ergens op het www, is er wel sprake van terugkeer in de kamer (door de gestopte kabinetsleden) en dat zou natuurlijk prima zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:22

Ja, als de opgestapte Kamerleden hun zetel terug geven aan NSC.
Soms gaan ze als zelfstandig lid verder of sluiten zich aan bij een andere partij.
Maar dat heb ik nog niet gehoord.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:43

purny schreef:
Dan geef je het bedrag aan een goed doel. Siert je ook nog.

Je bedoelt zoals hij al eerder gedaan heeft met de opbrengsten van zijn boek? Ik heb niet zoveel met Omzigt, maar je kan moeilijk van hem beweren dat hij zichzelf oneigenlijk verrijkt. En ik heb dan ook wat moeite met mensen die dat toch blijven proberen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:08

Electra63 schreef:
Soms gaan ze als zelfstandig lid verder of sluiten zich aan bij een andere partij.

Deze twee dames geven hun zetel terug. Tenminste, dat heb ik gelezen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:51

Veronica2 schreef:
GIsteren werd in de talkshows druk geveegd in het straatje van het kabinet. Volgens journalisten was (en is) er geen sprake van racisme in het kabinet en fracties en is het allemaal verkeerd begrepen. We hebben toch allemaal de bewegende beelden gezien en gehoord van de verschillende kabinetsleden waar racistische taal uit kwam?

Hier in België was het - de dag dat jullie regering eventjes dreigde te vallen - ook in het nieuws. Onze kwalitatieve berichtgeving : "Niemand lijkt te weten waarover het eigenlijk gaat" 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:57

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:23

BigOne schreef:
Bij het aanvragen van een debat over jeugdgezondheidszorg in de ggz gebeurde dit; totaal disrespect van deze figuren!
https://x.com/esther_zelf/status/185889 ... EopP3zUX6Q

Bosma greep zoals zo vaak niet in maar een bode wel
https://x.com/gelle_ki/status/185892204 ... EopP3zUX6Q

En zo’n debat is hoognodig, jeugdigen krijgen geen behandeling, worden langdurig opgesloten en er is gewoon echt heel veel mis.

Bizar.
Lisa Westerveld zet zich altijd in voor met name onderwijs en in dit geval jeugdgezondheidszorg.
Zij is geen onderdeel van het kabinet, maar dit is zo onbeschoft naar haar toe, maar ook naar gedupeerden toe.
Lisa Westerveld verdient wel wat respect voor haar inzet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:38

Een grote klerezooi! Meer kan ik er niet van maken.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:02

hwn schreef:
Veronica2 schreef:

Hier in België was het - de dag dat jullie regering eventjes dreigde te vallen - ook in het nieuws. Onze kwalitatieve berichtgeving : "Niemand lijkt te weten waarover het eigenlijk gaat" 8)7

Dat kan zo in een satirisch programma, het is bijna om te lachen :') .

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:01

Stille meelezer gooit er even een nieuwsbericht in. In tegenstelling tot veel andere Europese landen opent Spanje juist haar deuren.

Spanje wettigt miljoen illegalen

 Spanje geeft de komende drie jaar in
totaal bijna een miljoen illegale
migranten een verblijfsvergunning.De
maatregel is volgens Spanje nodig om de
beroepsbevolking te laten groeien.De
Spaanse economie is de snelst groeiende
economie van de Europese Unie en kampt
met grote personeelstekorten,mede door
de vergrijzing.

"Spanje kan een open,welvarend land
zijn of een gesloten,arm land",zei
minister Saiz van Immigratie.Volgens
haar zijn er jaarlijks maximaal 300.000
buitenlandse arbeidskrachten nodig om
de verzorgingsstaat in stand te houden.

Veel asielzoekers die naar Spanje gaan,
komen uit Afrika en Zuid-Amerika.

Bron: teletekst

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:30

Zij snappen het, die arbeidskrachten zijn hard nodig, ook bij ons.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:34

Electra63 schreef:

Ik vermoed zomaar dat ze bij NSC de afspraak hebben gemaakt dat bij stoppen de zetel terug gaat naar de partij. Ik kan me voorstellen dat je het niet onder goed bestuur vindt passen wanneer iedereen als 1-mans fractie doorgaat of zich aansluit bij een andere partij. Dat zou je kunnen zien als kiezersbedrog (tenzij iemand er met voorkeursstemmen zit).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:38

Overigens komt bij NSC Idsinga weer terug in de kamer en ik geloof dat hij meer gemotiveerd is dan ooit :D
Het zou ook heel grappig zijn als Achachbar in de kamer gaat zitten :)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:49

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:12

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:41

purny schreef:
https://www.ad.nl/politiek/nsc-leden-mogen-op-congres-niet-stemmen-over-doorgaan-met-kabinet-en-dat-levert-irritatie-op~a60259a0/

NSC-leden mogen op congres niet stemmen over doorgaan met kabinet en dat levert irritatie op
Moet NSC na alle commotie nu in het kabinet blijven of toch eruit stappen? Op het partijcongres zaterdag mogen partijleden daar wel over praten, maar ze mogen niet meebeslissen. Zoveel macht hebben partijleden niet.

Leuke partij :+

Er zijn meer partijen waar geen leden zijn of leden geen zeggenschap hebben, bijvoorbeeld PVV ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:29

Dit doet toch geen enkele partij, hun leden laten beslissen of ze in een regering blijven. Laten we nou niet doen of dat 'gek' is, zo werkt de politiek: je stemt op mensen die dan voor jou de beslissingen op dat gebied maken.

Het valt mij op dat het bericht van Achabar, waarin zij zegt niet weg te zijn gegaan vanwege racistisch uitspraken hier nog niet gedeeld is.

https://nos.nl/artikel/2545158-oud-staa ... ge-racisme

Zal wel toeval zijn :D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:55

Electra63 schreef:
purny schreef:
https://www.ad.nl/politiek/nsc-leden-mogen-op-congres-niet-stemmen-over-doorgaan-met-kabinet-en-dat-levert-irritatie-op~a60259a0/

NSC-leden mogen op congres niet stemmen over doorgaan met kabinet en dat levert irritatie op
Moet NSC na alle commotie nu in het kabinet blijven of toch eruit stappen? Op het partijcongres zaterdag mogen partijleden daar wel over praten, maar ze mogen niet meebeslissen. Zoveel macht hebben partijleden niet.

Leuke partij :+

Er zijn meer partijen waar geen leden zijn of leden geen zeggenschap hebben, bijvoorbeeld PVV ;)

Jawel bij de PVV hebben allebei de leden zeggenschap. Ik ben wel benieuwd wanneer ze het met elkaar oneens zijn :')