Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:En elke dag gaan er nog ogen open.
Nog niemand gehoord, die er spijt van dat ze geen prik hebben laten zetten.
Maar genoeg die er wel spijt van hebben dat ze wel 1 hebben laten zetten.
pmarena schreef:Maar ik vind het absoluut niet raar dat je er toch een beetje sceptisch / huiverig tegenover staat om zoiets bewust in het lichaam te gaan brengen, beseffend dat je wellicht nog niet helemaal de complete mogelijke gevolgen kan overzien. Dat is geen wappie gedachte maar gewoon gezond verstand volgens mij.
Citaat:Je kan prima beredeneren dat het waarschijnlijk allemaal wel okee zal zijn, want... insert het onderzoek dat gedaan is, en wat er op dat moment bekend is in de wetenschap enzo. Maar er is misschien nog een heleboel dat je nog helemaal niet weet van wat er allemaal ook mee speelt.
Citaat:Roepen van nee joh we weten alles echt wel. Is gewoon naïef.
Niobe schreef:“En elke dag gaan er nog ogen open”.
Dat vind ik zo’n nare sekte achtige uitspraak. Alsof mensen die niet dezelfde ideeën als jij hebben achterlijk en blind zijn voor wat jij zogenaamd de waarheid vindt.
Shadow0 schreef:pmarena schreef:Maar ik vind het absoluut niet raar dat je er toch een beetje sceptisch / huiverig tegenover staat om zoiets bewust in het lichaam te gaan brengen, beseffend dat je wellicht nog niet helemaal de complete mogelijke gevolgen kan overzien. Dat is geen wappie gedachte maar gewoon gezond verstand volgens mij.
Oh nee, als gevoel/gedachte is het heel logisch en dat mag er ook zijn,
Als je op basis van die gedachten echter uitkomt bij het niet nemen van een eenvoudige en effectieve bescherming tegen een dodelijke ziekte, of dat polio of pokken of covid is.... Dan moeten we wel nadenken hoeveel gewicht we aan dat soort gevoelens moeten hangen.Citaat:Je kan prima beredeneren dat het waarschijnlijk allemaal wel okee zal zijn, want... insert het onderzoek dat gedaan is, en wat er op dat moment bekend is in de wetenschap enzo. Maar er is misschien nog een heleboel dat je nog helemaal niet weet van wat er allemaal ook mee speelt.
En dan vergeet je opnieuw de context mee te nemen. Als dit gaat om een vaccin voor Gele Koorts terwijl je niet van plan bent om uberhaupt verder dan Friesland te gaan, dan ja, dan is dat een prima overweging. Het vaccin is veilig maar kan nadelen hebben dus die gevoelens en gedachten leiden je dan terecht richting 'niet doen', want het is niet nodig.
Maar ga je naar een gebied waar Gele Koorts heerst, dan is de afweging anders. Dan moet je namelijk niet alleen maar bedenken wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, maar vooral ook wat er kan gebeuren als je het niet neemt. En dat is dus: je kunt ernstig ziek raken, en zo'n 7% van mensen die besmet raken gaat dood. (En nog zo'n 7 procent gaat uiteindelijk niet dood maar wordt wel heel ernstig ziek met ernstige vergiftigingsverschijnselen, en er is niet precies uitgewerkt welke vervolgschade dat geeft maar het klinkt als iets wat niet heel geweldig is.)
Verder is het niet per se een keuze, want het wordt meestal gewoon verplicht gesteld, geen vaccin = geen toegang tot het land.Citaat:Roepen van nee joh we weten alles echt wel. Is gewoon naïef.
We weten niet alles. Maar jij slaat delen over van kennis die we wel gewoon hebben, dat is echt anders.
Qimm schreef:OleJon schreef:En elke dag gaan er nog ogen open.
Nog niemand gehoord, die er spijt van dat ze geen prik hebben laten zetten.
Maar genoeg die er wel spijt van hebben dat ze wel 1 hebben laten zetten.
Eerste hit op google https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... oogle.com/
Al is dit vast nep, want mainstream media. Maar eerlijk is eerlijk, als je echt fanatiek tegen was, durf je dan nog wel je spijt toe te geven tegen die mensen die net zo fanatiek tegen zijn?
Qimm schreef:D'r was toch ook zo'n figuur die hier foto's uit het blauwe plekken topic had gejat en deed of hem dat door de ME aangedaan was. En toen iemand benoemde dat die foto's uit het topic hier kwamen riep hij dat 'ze' dit gemanipuleerd hadden en dat de foto's echt van hem waren.
...
Als je toch zo moet liegen om te bewijzen dat je gelijk hebt, dan is er toch fundamenteel iets mis met je?
DideH @ [MWS] Toon je blauwe plek(ken) topic
Dit vind ik dus wel zo'n "gevaar voor de maatschappij"-figuur