Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:53

Ik zou er vandaag 1 willen, maar echt geen idee waar het geld vandaan moet komen.
Familie woont niet om de hoek, dus ja wat rage is nodig.
En toen ik nog werkte reed ik 25.000 voor werk, kwam prive er nog bij.
Dat is toch bij veel mensen de reden van een auto.

Nu rij ik idd nog maar een 5000 per jaar. Als ik dat al haal.
En idd vaak geen grote range nodig.
Maar op en neer naar Eindhoven is al 75 kilometer, dan moet hij wel het volle vermogen houden anders moet ik al duur laden in de stad als hier zonnepanelen liggen. :?

Mijn auto is met dank van de regering niets meer waard.
Loopt wel 1:23
Krijg er dus niets meer voor terug, schrijft ook niets meer af.
Dus dat is goedkoper

Wil in een beetje normale EV dat we niet bang zijn om in de file staan want dan haalt hij het niet meer....
Ben ik snel 10.000 kwijt dus ja met die nep subsidie 8000. Met wat pech een huuraccu
Waar zit dan mijn besparing?

Zoveel hebben we nog nooit uitgegeven en gaan we ook nooit doen....
terwijl we wel bijna altijd probleemloos rijden zonder kosten van Apk naar apk...

Dus aub hou op dat iedereen dat wel kan betalen, stap uit de bubble aub

Janneke2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:58

Persoonlijk heb ik nooit beweerd dat iedereen een tesla zou kunnen betalen.
De subsidie daar op vind ik ook geld dat beter besteed had kunnen worden.

En 5000 kilometer per jaar haal ik ook ruim. Inclusief werk (Fiets en af en toe een huurauto en vooral OV.)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:08

DuoPenotti schreef:
Wintu zo enorm met je post eens!

Hoe dom ben je als politicus als je denkt dat je gas heel duur maakt men wel overstapt op...

Dat gaat niet. Het geld is er niet en dan nog minder.

Dat is echt het precieze goede voorbeeld van de linkse bubble die totaal niet weet wat er speelt.

Gaat wilders dat oplossen vast niet.
Maar hij kan misschien wel terug draaien dat er geen nieuwe cv ketels meer gehangen mogen worden en van dat soort absurde ideeën bedacht door de veel te rijke lui.

Dat soort dingen scheelt al voor modaal en lager

Maar politici maken het gas niet duurder, marktwerking maakt het gas duurder. Gas wordt nu om twee redenen duurder - het prijsplafond verdwijnt (dit had ons vorige kabinet wat niks goed kan doen ingesteld om de lagere inkomens tegemoet te komen. Reden twee is dat de energieleveranciers hun tarieven verhogen. Als we meer hadden verduurzaamd hadden we een stuk minder last gehad van de duurdere prijzen. Als we een linkser beleid hadden hadden we meer regulering van marktwerking. Dit is weer dat vingertjewijzen - het is de schuld van Rutte, hullie maken alles duurder!

Maar ik ben wel benieuwd hoe Wilders alles op gaat lossen. Hij roept nogal wat maar heeft niks doorgerekend, wat het nogal een gokje maakt waar de rekening komt te liggen. Ik heb hier een interessant artikel gevonden over mogelijke scenario’s:

https://dit.eo.nl/artikel/pvv-geert-wil ... -nederland

Uit dit artikel:
Artikel schreef:
"Je leest in het programma op plekken forse bezuinigingen terug. Dat gaat inderdaad over bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking, op Brussel, maar zeker niet te vergeten op stikstof en klimaat. En eigenlijk is dat natuurlijk ook indirect een rekening doorschuiven naar toekomstige generaties. Want als we nu niet de klimaatproblematiek oplossen, is het vele malen duurder om in de toekomst de schade daarvan te betalen."

——

PVV wil mogelijk bezuinigen door minder (of niets) aan klimaatmaatregelen uit te geven. Maar werkgeversorganisatie-voorzitter Thijssen benadrukt dat het eigenlijk veel belangrijker is voor ondernemers dat bestaande fondsen en het huidige beleid rond klimaat blijven staan.

"Dat past bij de wens van werkgevers en ondernemers voor stabiliteit. Bijvoorbeeld op basis van de klimaataanpak hebben heel veel ondernemers al investeringen gedaan. Als je dat nu ineens weer terug gaat draaien, dan geeft dat een enorme onzekerheid.

Nog los van het feit dat een groot aantal punten in strijd zijn met mensenrechten, de grondwet, en internationale verdragen.

Over waar de rekening komt te liggen als alle maatregelen worden doorgevoerd:
Artikel schreef:
"Een conservatieve schatting is dat het overheidstekort zou stijgen naar 5% van het bbp [bruto binnenlands product], maar dat is echt het minimum, want als je alle plannen helemaal zou doorrekenen kom je op nog een veel grotere overheidsschuld. Dat brengt inderdaad de rekening bij toekomstige generaties."

Is ons kindje wat op het punt staat geboren te worden mooi klaar mee. Dus ik blijf gewoon écht niet begrijpen hoe men denkt dat PVV de huidige problemen op gaat lossen. Hij schuift ze eerder vooruit of maakt ze erger. @DuoPenotti hoe zie jij dit voor de toekomstige generaties?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:10

DuoPenotti schreef:
Ik zou er vandaag 1 willen, maar echt geen idee waar het geld vandaan moet komen.
Familie woont niet om de hoek, dus ja wat rage is nodig.
En toen ik nog werkte reed ik 25.000 voor werk, kwam prive er nog bij.
Dat is toch bij veel mensen de reden van een auto.

Nu rij ik idd nog maar een 5000 per jaar. Als ik dat al haal.
En idd vaak geen grote range nodig.
Maar op en neer naar Eindhoven is al 75 kilometer, dan moet hij wel het volle vermogen houden anders moet ik al duur laden in de stad als hier zonnepanelen liggen. :?

Mijn auto is met dank van de regering niets meer waard.
Loopt wel 1:23
Krijg er dus niets meer voor terug, schrijft ook niets meer af.
Dus dat is goedkoper

Wil in een beetje normale EV dat we niet bang zijn om in de file staan want dan haalt hij het niet meer....
Ben ik snel 10.000 kwijt dus ja met die nep subsidie 8000. Met wat pech een huuraccu
Waar zit dan mijn besparing?

Zoveel hebben we nog nooit uitgegeven en gaan we ook nooit doen....
terwijl we wel bijna altijd probleemloos rijden zonder kosten van Apk naar apk...

Dus aub hou op dat iedereen dat wel kan betalen, stap uit de bubble aub

Maar dat snap ik helemaal :j dan zou ik ook niet overgaan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:17

Avalanche schreef:
Wintu schreef:
Ik las vandaag een stukje op de facebookpagina van het NOS.
Het gaat er over, hoe de belasting op gas wordt verhoogd per 1 januari 2024.
De verhoging op gas en de verlaging op elektriciteit moet een stimulans zijn voor mensen om hun huis elektrisch te verwarmen.

Ik vraag me dan af of Den Haag wel logisch nadenkt.Voor de beter gesitueerden in de samenleving zal dit misschien een extra stimulans zijn. Maar begrijpt Den Haag nu echt niet, dat er een hele hoop mensen zijn die het überhaupt niet kunnen betalen om hun huis electrisch te verwarmen, dat zij niet het geld hebben voor een warmtepomp, zonnepanelen of een airco en dat een verhoging van de belasting op gas die mensen enkel alleen maar in een financieel neerwaartse spiraal brengt en dat ze aan de verlaging op de belasting op electra maar weinig hebben, want de warmtepomp, zonnepanelen en airco hebben ze niet? Het enige wat gebeurt is mensen nog verder financieel onderuit halen.
Dit zijn redenen dat mensen het beu zijn, alsof oplossingen en stimulans bijna alleen nog maar in belastingverhoging kan worden gezocht. En voor de mensen die dan eindelijk de boel bij elkaar hebben gespaard en die zonnepanelen hebben aangeschaft, dan moet daar ineens een terugleverheffing voor worden betaald. Mensen zijn het beu. En ik denk dat mensen puur uit dit soort onvrede op de pvv hebben gestemd, gewoon als middelvinger naar de gevestigde orde daar in Den Haag die het voor zovelen heeft vergald. Niet zozeer voor Wilders, maar puur om links geen kans te geven, uit angst dat die trend van belastingverhoging om verduurzaming te bevorderen, dan enkel maar door zou gaan.

Maar dit komt niet uit Den Haag, dit komt uit Brussel. Dit is een gevolg van het klimaatakkoord van 2019.

https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... ting-2023/
Sinds het Klimaatakkoord in 2019 is de energiebelasting op aardgas flink omhoog gegaan. De overheid wil hiermee stimuleren dat woningeigenaren hun huis (beter) gaan isoleren, en op een duurzame manier elektrisch gaan verwarmen.

https://www.emissieautoriteit.nl/onderw ... van-parijs

Leg mij de logica dan eens uit.
Meneer A heeft geen geld om zijn huis te verduurzamen, hij komt maar net rond met het loon dat hij verdient en kan amper iets aan de kant leggen.
De overheid wil hem echter stimuleren toch te verduurzamen en verhoogt de belasting op gas.
Meneer A houdt door de hoge gasprijzen en de verhoging van belasting daarop, net te weinig over om nog rond te komen in de maand.
Meneer kan nog steeds niet verduurzamen en heeft zelfs nog minder geld dan voorheen.

De nederlandse overheid heeft de heffing op gas verhoogd, hanteert hogere percentages dan de rest van europa.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:20

Janneke2 schreef:

En 5000 kilometer per jaar haal ik ook ruim. Inclusief werk (Fiets en af en toe een huurauto en vooral OV.)

Probleem is dat het platteland zo is ingericht dat je haast afhankelijk bent van een auto. Voorzieningen uit dorpen zijn verdwenen en het OV is ook zeer beperkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:22

Precies wintu
En dat lijkt men maar niet te snappen
Caroline heeft het al een paar keer tegen die politici gezegd, maar nee nog valt dat niet.
Houden die lui zich dan zo van de domme, zijn toch hoog opgeleid zou je deken....
Zie je meteen hoeveel dat voor nut heeft :+

@ Nps
Ik heb geen pvv gestemd voor de duidelijkheid.
Maar was wel blij dat het niet links werd.

volgende generaties....
Tja daar dacht ik tig jaar geleden al aan dat ik die geen wilde in deze k.t wereld...maar goed, dat is ook vooruitdenken ipv korte termijn denken...lijkt op politici...

Maar we moeten nu ook nog leven, je kan niet alleen maar aan de toekomst denken.
We leven nu ook. :j
Is dat hetzelfde als niks doen, wat er dan populistisch snel van gemaakt word, nee totaal niet.
Maar de snelheid waarmee het nu door de strot geduwd word maakt voor vele normaal leven hier nu onmogelijk, met ook grote stress als gevolg. GGZ heeft het zo ook wel druk genoeg...

Daarnaast kan het nog helemaal niet omdat het of te duur is of het net er nog niet klaar voor is, te weinig producten of mensen om het te installeren, zoals een warmtepomp.

Deze stappen moeten gewoon kleiner zodat het voor meer mensen te halen is.
En dan redden we die 0,000036 graden ook wel....

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:22

nps schreef:
Maar politici maken het gas niet duurder, marktwerking maakt het gas duurder. Gas wordt nu om twee redenen duurder - het prijsplafond verdwijnt (dit had ons vorige kabinet wat niks goed kan doen ingesteld om de lagere inkomens tegemoet te komen. Reden twee is dat de energieleveranciers hun tarieven verhogen. Als we meer hadden verduurzaamd hadden we een stuk minder last gehad van de duurdere prijzen. Als we een linkser beleid hadden hadden we meer regulering van marktwerking. Dit is weer dat vingertjewijzen - het is de schuld van Rutte, hullie maken alles duurder!

Het prijsplafond heeft niets van doen met stijgende of dalende energieprijzen.

Het gaat om de marktprijs, daar zit een winstopslag op en daar bovenop nog een energiebelasting. Die in januari weer flink omhoog gaat op gas. Dus ja politici maken het gas wel duurder door extra belastingmaatregelen.

De marktprijzen zijn momenteel vrij stabiel en schommelen rond de 54 cent incl btw per m3 gas.

Dat mensen moeten verduurzamen is allemaal wel erg makkelijk gezegd. Veel woningcoöperaties doen dit pas bij groot onderhoud of hebben daar plannen voor die nog jaren duren.

Particulieren die het kunnen betalen zijn vaak wel aan het isoleren. Maar ook daar heb je lange wachtlijsten.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:24

En als mensen nu nog niet snappen dat er zoveel mensen op Wilders hebben gestemd. Dan leef je echt onder een steen.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 26-11-23 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:26

Loretta schreef:
Janneke2 schreef:

Probleem is dat het platteland zo is ingericht dat je haast afhankelijk bent van een auto. Voorzieningen uit dorpen zijn verdwenen en het OV is ook zeer beperkt.

Wij krijgen maandelijks een huurauto voor de deur gezet, wordt netjes gebracht. Dat is zakelijk te doen, particulier niet. Dan moet je ook de auto gewoon ophalen, en dat is toch minimaal 15 km en het ov is belabberd. Dus nee, idd niet werkbaar. Ik moet eerst 3 km op de fiets voor er uberhaupt een bushalte is.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:28

secricible schreef:
Tallie1979 schreef:
Zal hij anders kunnen Janneke?

Nee, want zelfs in de corona periode (nood) kreeg men de grondwet niet aangepast.

Hij kan dus zo veel willen, maar de grondwet breken gaat gewoon echt niet lukken.

Maar dit is wat ik niet snap. En dat is gewoon een oprechte vraag uit interesse.

Je stemt op iemand van wie een groot deel van zijn programma onuitvoerbaar is door grondwet en internationale verdragen (o.a. de rechten van de mens).
En tegelijk zeg je dan over die punten "Oh maar dat loopt zo'n vaart niet, want hij kan de grondwet niet breken". Maakt dat zo iemand dan niet heel ongeloofwaardig voor jullie? Als je nu al zelf weet dat veel onuitvoerbaar gaat zijn?

Het voelt voor mij gek om te stemmen op iemand van wie driekwart van zijn programma onmogelijk is door verdragen en grondwetten. Stem je dan op hem voor die laatste kwart en negeer je de rest? Is het puur een tegengeluid willen geven zonder verwachtingen? Ik probeer het te begrijpen...

Rutte en consorten hadden er ook geen moeite mee om de grondwet te breken.
Of ben je zelfbeschikking eigen lichaam vergeten?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:30

Wintu schreef:
Meneer A heeft geen geld om zijn huis te verduurzamen, hij komt maar net rond met het loon dat hij verdient en kan amper iets aan de kant leggen.
De overheid wil hem echter stimuleren toch te verduurzamen en verhoogt de belasting op gas.
Meneer A houdt door de hoge gasprijzen en de verhoging van belasting daarop, net te weinig over om nog rond te komen in de maand.
Meneer kan nog steeds niet verduurzamen en heeft zelfs nog minder geld dan voorheen.

De nederlandse overheid heeft de heffing op gas verhoogd, hanteert hogere percentages dan de rest van europa.

Waarom moet ik dat uitleggen? Ik sta in de eerste plaats niet achter die volgorde.

Mijn probleem is dat je dan Den Haag verwijt, maar dit komt niet vanuit Den Haag, dit komt vanuit Brussel.

Wintu schreef:
Wij krijgen maandelijks een huurauto voor de deur gezet, wordt netjes gebracht. Dat is zakelijk te doen, particulier niet. Dan moet je ook de auto gewoon ophalen, en dat is toch minimaal 15 km en het ov is belabberd. Dus nee, idd niet werkbaar. Ik moet eerst 3 km op de fiets voor er uberhaupt een bushalte is.
Ja, hier hoef ik minder ver, maar alsnog ben ik voor sommige bestemmingen 2 uur bezig, terwijl het met een auto in 40 minuten kan.

Ik zie dat wel echt als een probleem, OV moet veel praktischer en duurzamer worden.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:38

Kaag heeft er in die korte tijd wel voor gezorgd dat de minima een toelage van 1300 per jaar kregen als compensatie voor de hoge energie prijzen. Twee jaar zelfs.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:40

BigOne schreef:
Kaag heeft er in die korte tijd wel voor gezorgd dat de minima een toelage van 1300 per jaar kregen als compensatie voor de hoge energie prijzen. Twee jaar zelfs.

Dat moet zeker genoemd worden

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:40

Avalanche schreef:
Wintu schreef:

Waarom moet ik dat uitleggen? Ik sta in de eerste plaats niet achter die volgorde.

Mijn probleem is dat je dan Den Haag verwijt, maar dit komt niet vanuit Den Haag, dit komt vanuit Brussel.

Wintu schreef:
Ja, hier hoef ik minder ver, maar alsnog ben ik voor sommige bestemmingen 2 uur bezig, terwijl het met een auto in 40 minuten kan.

Ik zie dat wel echt als een probleem, OV moet veel praktischer en duurzamer worden.

Brussel verhoogt de btw op gas in nederland, de energiebelasting en opslag duurzaam gas in Nederland? Dan zouden de prijzen die de consument voor gas betaald in heel europa hetzelfde moeten zijn en laat dat nou net niet zo zijn. In nederland betalen we significant meer, net zoals op benzine en diesel, anders zou het niet lonen om in Duitsland te gaan tanken ook.

Over het OV, dat het uberhaupt aanwezig is zou fijn zijn. Dat mijn zoon over een stuk van 25 km, bijna 2.5 uur enkele reis aan tijd kwijt is ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:42

Standpunt PVV:

Afbeelding

En opnieuw zijn kinderen de dupe:

Afbeelding

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:44

Het is duidelijk dat links slecht over verlies kan
Laatst bijgewerkt door OleJon op 26-11-23 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

BigOne schreef:

Ja en dat is heel fijn. Alleen heeft een hele grote groep die het water aan de lippen staat, daar helemaal niks aan. Het is niet enkel meer opgelost door enkel de laagste inkomens te helpen, die grens zijn we al lang over. Zelfs de middeninkomens, worstelen. Ik maak me meer zorgen om de middeninkomens dan over de laagste inkomens. De laagste inkomens krijgen alle toeslagen die er zijn, de middeninkomens vaak niet en laat dat nou ook net de melkkoe van de overheid zijn.
Ik denk dat je onder de huidige kiezers van de PVV veel mensen uit die groep zult vinden.

nps

Wintu schreef:

Dat ligt er heel erg aan hoe die belasting die ge-ind wordt op dat gas wordt besteed. Dat kan zijn aan het behouden van het prijsplafond, beschermen van consumenten door energieleveranciers te compenseren (ergo lagere rekening) of het subsidieren van verduurzamingemaatregelen, zodat het bijvoorbeeld aantrekkelijker om te verduurzamen voor verhuurders. Op korte termijn heeft meneer A misschien minder geld, op langere termijn is hij beter uit. Zijn huis is duurzamer, de gasrekening wordt lager én hij is minder vatbaar voor prijsschommelingen van de markt.

Wintu schreef:

Dat klopt. In veel andere landen worden consumenten beter beschermd tegen schommelingen van de markt. In Nederland zijn we relatief afhankelijk van gasgestookte electriciteitscentrales en hebben we relatief weinig regulering op de energiemarkt. Onze energiemix is meer afhankelijk van gas dan vele andere Europese landen. Wat - alweer - de prijs is van niet willen verduurzamen én weinig reguleren. Wat links dus wél wil.

Exitium

OleJon schreef:

Je doelt op het coronavaccin?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:50

nps schreef:
Dat ligt er heel erg aan hoe die belasting die ge-ind wordt op dat gas wordt besteed. Dat kan zijn aan het behouden van het prijsplafond, beschermen van consumenten door energieleveranciers te compenseren (ergo lagere rekening) of het subsidieren van verduurzamingemaatregelen, zodat het bijvoorbeeld aantrekkelijker om te verduurzamen voor verhuurders. Op korte termijn heeft meneer A misschien minder geld, op langere termijn is hij beter uit. Zijn huis is duurzamer, de gasrekening wordt lager én hij is minder vatbaar voor prijsschommelingen van de markt.

Kijk en dit is nu precies wat ik bedoel, meneer A heeft in eerste instantie al geen geld om te verduurzamen. Geen geld om de eerste aankoop te doen. Ook al krijg je subsidie, er moet wel een investering gedaan worden en als je dat geld gewoonweg niet hebt, hoe start je dan?
Leuk dat meneer A in jouw woorden dan eerst minder geld heeft, maar hoe lost hij dit op dan. Zijn kinderen maar enkel op water en brood zetten, zodat hij 20 euro in de maand op zij kan zetten voor zonnepanelen?
Waarom gaat het er bij sommigen niet in, dat het geld voor de eerste investering er niet is. Die mensen hebben er niks aan als iemand tegen ze zegt dat het uiteindelijk geld bespaart.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:51

Nikass schreef:
Standpunt PVV:

[ [url=m/LSTQ7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

En opnieuw zijn kinderen de dupe:

[ [url=m/0Etm8U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou mooi zijn, kunnen die miljarden beter voor andere dingen gebruiken dan die bodemloze put, het klimaat.
En als men zo begaan met het klimaat is?
Zet dan aub geen kinderen op deze planeet.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:55

nps schreef:
DuoPenotti schreef:
Wintu zo enorm met je post eens!

Hoe dom ben je als politicus als je denkt dat je gas heel duur maakt men wel overstapt op...

Dat gaat niet. Het geld is er niet en dan nog minder.

Dat is echt het precieze goede voorbeeld van de linkse bubble die totaal niet weet wat er speelt.

Gaat wilders dat oplossen vast niet.
Maar hij kan misschien wel terug draaien dat er geen nieuwe cv ketels meer gehangen mogen worden en van dat soort absurde ideeën bedacht door de veel te rijke lui.

Dat soort dingen scheelt al voor modaal en lager

Maar ik ben wel benieuwd hoe Wilders alles op gaat lossen. Hij roept nogal wat maar heeft niks doorgerekend, wat het nogal een gokje maakt waar de rekening komt te liggen. Ik heb hier een interessant artikel gevonden over mogelijke scenario’s:

https://dit.eo.nl/artikel/pvv-geert-wil ... -nederland

Uit dit artikel:
Artikel schreef:
"Je leest in het programma op plekken forse bezuinigingen terug. Dat gaat inderdaad over bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking, op Brussel, maar zeker niet te vergeten op stikstof en klimaat. En eigenlijk is dat natuurlijk ook indirect een rekening doorschuiven naar toekomstige generaties. Want als we nu niet de klimaatproblematiek oplossen, is het vele malen duurder om in de toekomst de schade daarvan te betalen."

——

PVV wil mogelijk bezuinigen door minder (of niets) aan klimaatmaatregelen uit te geven. Maar werkgeversorganisatie-voorzitter Thijssen benadrukt dat het eigenlijk veel belangrijker is voor ondernemers dat bestaande fondsen en het huidige beleid rond klimaat blijven staan.

"Dat past bij de wens van werkgevers en ondernemers voor stabiliteit. Bijvoorbeeld op basis van de klimaataanpak hebben heel veel ondernemers al investeringen gedaan. Als je dat nu ineens weer terug gaat draaien, dan geeft dat een enorme onzekerheid.

Nog los van het feit dat een groot aantal punten in strijd zijn met mensenrechten, de grondwet, en internationale verdragen.

Over waar de rekening komt te liggen als alle maatregelen worden doorgevoerd:
Artikel schreef:
"Een conservatieve schatting is dat het overheidstekort zou stijgen naar 5% van het bbp [bruto binnenlands product], maar dat is echt het minimum, want als je alle plannen helemaal zou doorrekenen kom je op nog een veel grotere overheidsschuld. Dat brengt inderdaad de rekening bij toekomstige generaties."

Is ons kindje wat op het punt staat geboren te worden mooi klaar mee. Dus ik blijf gewoon écht niet begrijpen hoe men denkt dat PVV de huidige problemen op gaat lossen. Hij schuift ze eerder vooruit of maakt ze erger. @DuoPenotti hoe zie jij dit voor de toekomstige generaties?

De gasrekening word per 1 januari weer duurder. De belasting maakt duurder. Dat doet toch echt deze regering.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:56

Wintu schreef:
nps schreef:

Kijk en dit is nu precies wat ik bedoel, meneer A heeft in eerste instantie al geen geld om te verduurzamen. Geen geld om de eerste aankoop te doen. Ook al krijg je subsidie, er moet wel een investering gedaan worden en als je dat geld gewoonweg niet hebt, hoe start je dan?
Leuk dat meneer A in jouw woorden dan eerst minder geld heeft, maar hoe lost hij dit op dan. Zijn kinderen maar enkel op water en brood zetten, zodat hij 20 euro in de maand op zij kan zetten voor zonnepanelen?
Waarom gaat het er bij sommigen niet in, dat het geld voor de eerste investering er niet is. Die mensen hebben er niks aan als iemand tegen ze zegt dat het uiteindelijk geld bespaart.

Door links te stemmen, zodat ie meer koopkracht krijgt en de rekening van verduurzaming kan worden neergelegd waar hij hoort - de breedste schouders en de meest vervuilende bedrijven. Als hij tijdelijk zijn kinderen op water en brood zet (wat nogal overdreven is) hebben diezelfde kinderen een fijnere, zekerdere toekomst. Die komen minder snel in dezelfde stressvolle situatie als meneer A te zitten. En nogmaals - maatregelen voor consumentenbescherming, die ervoor zorgen dat meneer A per direct meer geld overhoudt zijn ook weer een gevolg van overheidsregulering van de markt wat dus een links feestje is.

Dat we in deze oliebol zitten is ook omdat we er steeds voor kiezen onze kop in het zand te steken en grote problemen voor ons uit te schuiven.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:00

Exitium schreef:
OleJon schreef:

Je doelt op het coronavaccin?

Ja