Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lianne007 schreef:Rizette schreef:Spreken ze geen tijd af? Nog een keer bellen voor een tijdsindicatie.
Dat kon deze assistente niet zeggen, en ook niet tot wanneer de ronde was. Bij de 3e keer bellen gezegd dat ik er anders wel spoed van maak. Ze waren er toen heel vlot. Draxxin en novem er in en afwachten nu.
Snap dat ze het druk hebben maar bel toch niet voor niks al om 08.00 uur.
Dank jullie wel voor de beterschap wensen ! Hetzelfde van mij voor alle zieken en baasjes
BigOne schreef:Misschien een tip waar jullie iets mee kunnen, knutten houden niet van vettigheid want dan kunnen ze niet verder komen. Heb een ze paard en gebruik om de koker vaseline en in manen en staartwortel regelmatig vette baby olie .
bruine schreef:wat fijn lianne007 , het medeleven van je buurtbewoners , dan heb je even het gevoel dat je niet alleen staat. hopelijk knapt de ziekenboeg gauw op .
hier zijn het alleen (tot nog toe ) schapen die ziek zijn , wij hebben 7 landgeit bokken en 2 geiten en die hebben eigenlijk geen verschijnselen . ook vorig jaar niet .
bruine schreef:deze week zijn er gelukkig geen zieke bij gekomen , wij hebben er 16 in de ziekenboeg staan waarvan er inmiddels 10 zo goed zijn opgeknapt dat ze terug kunnen naar de kudde , de andere zijn nog niet zo ver. de verschijnselen hier zijn sloom , koorts , dikke kop , kreupel , niet willen eten en dan worden ze gauw mager. slijm en snot hier ook niet en ook niet elk schaap is kreupel of heeft een dikke kop . wel hebben ze allemaal koorts en zijn sloom .
Lianne007 schreef:bruine schreef:deze week zijn er gelukkig geen zieke bij gekomen , wij hebben er 16 in de ziekenboeg staan waarvan er inmiddels 10 zo goed zijn opgeknapt dat ze terug kunnen naar de kudde , de andere zijn nog niet zo ver. de verschijnselen hier zijn sloom , koorts , dikke kop , kreupel , niet willen eten en dan worden ze gauw mager. slijm en snot hier ook niet en ook niet elk schaap is kreupel of heeft een dikke kop . wel hebben ze allemaal koorts en zijn sloom .
Heb niet alles terug gelezen, redden de meeste het bij jullie met deze verschijnselen zonder slijm of ook wel wat dood gegaan? En hoe lang zagen jullie dit beeld voor het verbeterde ?
Ik heb geen idee wat te verwachten , je hoort zoveel verschillende dingen. Heel veel beterschap voor je kudde
loulou schreef:Ik heb er nu 2 gehad die heel erg veel slijm en schuim hadden, maar waar de dag erna niks meer aan te zien was. Hopelijk hebben die het gehad en was het dat.
Ik mag van mij DA trouwens zelf novem spuiten. Heb dat nog staan van de vorige keer. Raar dat ze je er zo lang op hebben laten wachten.
Sterkte aan iedereen die nu dieren ziek heeft
SofieHavan schreef:Memuska schreef:Dat zei m'n dierenarts ook, nog geen gevallen gezien bij alpaca's. Ik hou ze toch extra in de gaten. Ze zijn ook wel geënt
Met welke vaccin zijn de alpaca's geënt?
Ik heb de koeien en schapen met Bultavo geënt maar durfde de alpaca's en geitjes niet enten off label.
Maar als jullie het wel doen, overweeg ik het ook.
Lianne007 schreef:bruine schreef:helaas weer een dood schaap , deze had trouwens wel de klassieke symptomen van blauwtong.
Wat ontzettend triest ….had deze ook last van slijm etc? En lag zo dood in stal? Sterkte