Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veulen84 schreef:Mars schreef:Yesilgöz als opvolger van Rutte vind ik ook een goede keuze. Doet prima werk, weet zich altijd goed te verwoorden ook richting de Powned achtige journalisten. Ik denk dat zij dat prima zou kunnen.
Ze heeft zelf bij Powned gewerkt, dus ze zal goed weten hoe het werkt.
Adelaide71 schreef:ruitje schreef:Ik denk dat Omzigt teveel 'lonely wolf' is voor MP, als MP moet je kunnen polderen, mensen meekrijgen... ik denk eigenlijk dat dat niet zijn sterkste kant is?
Dat denk ik ook en ik denk dat hij ook van veel meer waarde is in de oppositie: misstanden aan de kaak stellen en het kabinet achter de vodden zitten. Zie hem ook niet als MP.
Jessix schreef:Adelaide71 schreef:
Dat denk ik ook en ik denk dat hij ook van veel meer waarde is in de oppositie: misstanden aan de kaak stellen en het kabinet achter de vodden zitten. Zie hem ook niet als MP.
Eens! Hij zit zo veel meer in zijn kracht dan dat hij als MP kan zijn. Wat hij nu doet heeft veel meer waarde.
Daarbij kampt hij steeds met zijn gezondheid. Ik denk dat de functie te veel van hem zou vragen. Zou zonde zijn om hem daardoor te verliezen.
ruitje schreef:Ik vind Kaag lastig te beoordelen, ze heeft een gigantische winst geboekt, zou met een nieuwe bestuurscultuur komen. Vinden Kaag stemmers dat ze dat heeft waargemaakt?
Dat vind ik ook het lastige om dat soort mensen tegen Yesilgoz en van der Plas af te zetten. Die hebben nog niet hoeven polderen zeg maar?
rien10 schreef:Ik word hier afgeslacht als ik zeg welke vrouw ik als MP wil.
Kaag. Geen gelul. Altijd on topic. Geen poezelige verhalen. Heeft zij mindere kanten? Uiteraard, niets menselijks is haar vreemd.
Janneke2 schreef:Ik zou het prima vinden als er een premier 'van buiten' kwam.
Johan Remkes wenste niet gebeld te worden bij de volgende crisis, maar wellicht kan hij als premier goede diensten bewijzen mbt het oplossen van de verschillende crises.
ruitje schreef:Ik vind Kaag lastig te beoordelen, ze heeft een gigantische winst geboekt, zou met een nieuwe bestuurscultuur komen. Vinden Kaag stemmers dat ze dat heeft waargemaakt?
Dat vind ik ook het lastige om dat soort mensen tegen Yesilgoz en van der Plas af te zetten. Die hebben nog niet hoeven polderen zeg maar?
Mars schreef:Ik heb Kaag gestemd de laatste keer, omdat ik haar graag de kans wilde geven en D66 de enige was waar de medisch ethische kwesties die ik belangrijk vind aan bod kwamen. Daar ben ik wel in teleurgesteld, zag en nauwelijks iets van terug.
Daarbij vind ik haar houding te elitair om verbindend te zijn. Ze is ongetwijfeld kundig, goed opgeleid etc maar als politica moet je ook bruggen kunnen slaan, zorgen dat mensen zich gehoord voelen, bereid zijn verantwoording af te leggen etc. Dat heb ik wel erg gemist, iets dat Pechtold bvb wel heel goed kon. Ook miste ik haar regelmatig bij belangrijke debatten.
Fitzroy schreef:Toch lukte het de VVD wel. Ondanks regeren toch de grootste partij blijven.
Echwel schreef:Het zou fijn zijn als we naar een minder partijen systeem zouden gaan.
Geen eenmanspartijen enz
Bij debatten zie je hoeveel tijd dat vergt want iedereen wil zijn plasje doen
Fitzroy schreef:Dat zou kunnen, Jessix. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden op Yesilgöz als lijsttrekker. (Ervan uitgaande dat zij inderdaad gekozen wordt door de leden).