Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Ik dacht dat gemeld was dat Rusland kruisraketten geleverd zou krijgen door Iran, maar die zijn blijkbaar te duur.
nikkel schreef:Met de aanvallen op de infrastructuur probeert Rusland, de Oekraïners te breken zoveel is wel duidelijk.Het enige antwoord van het westen moet zijn, luchtverdedigings wapens. Daarbij zal er gekozen moeten worden, of je eigen luchtruim beschermen of die van de Oekraïne. De productiecapaciteit uitbreiden gaat simpelweg te lang duren.
Huertecilla schreef:Ik wil niet vervelend zijn, maar als er hier iemand actief is binnen dit topic, zonder regelmatig een bron te vermelden, dan ben jij dat wel.Babootje schreef:Ik dacht dat gemeld was dat Rusland kruisraketten geleverd zou krijgen door Iran, maar die zijn blijkbaar te duur.
Bron? Niet dat ik het in twijfel trek; lees daar niets over.
Wel dat er meer raketten door Iran aan Rusland geleverd worden:
https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... s-28254820
nikkel schreef:HC, doe niet zo simpel. Wat ik schrijf is mijn persoonlijke mening, niet gehinderd door enige vorm van kennis.
Ik ben niet diegene geweest die stelde dat Rusland geen wapens meer zou hebben. Daar heb ik persoonlijk een heel andere mening over. Wat de pers schrijft, is ook niet mijn verantwoordelijkheid, dat is hun opinie.
Ailill schreef:]Ik wil niet vervelend zijn, maar als er hier iemand actief is binnen dit topic, zonder regelmatig een bron te vermelden, dan ben jij dat wel.
nikkel schreef:HC, doe niet zo simpel. Wat ik schrijf is mijn persoonlijke mening, niet gehinderd door enige vorm van kennis.
Ik ben niet diegene geweest die stelde dat Rusland geen wapens meer zou hebben. Daar heb ik persoonlijk een heel andere mening over. Wat de pers schrijft, is ook niet mijn verantwoordelijkheid, dat is hun opinie.
Huertecilla schreef:Ik vraag slechts een toelichtingvanwege de tegenstrijdige berichtgeving.
nikkel schreef:Wel kan je duidelijk zien, dat ze nu wapens inzetten die ze inkopen. Daarmee sparen ze hun eigen arsenaal.
Een drone is sneller acceptabel in de ogen van bijv. China, dan een kruisraket.
Karl66 schreef:Een kamikaze drone wordt een kamikaze drone genoemd omdat die drone ontworpen is om zich met zijn lading op het doel te laten vallen, waarbij de drone vernietigd wordt. Dat redelijk goed overeen met de definitie van kamikaze. Dat in tegenstelling tot drones die hun lading laten vallen en dan weer teruggevlogen worden.
Citaat:at het westen waarschuwende tanden laat zien met de steun maar vrees met grote vrezen dat Rusland uiteindelijk méér gaat annexeren dan initieel de bedoeling was.
nikkel schreef:Daar vrees ik dus ook voor. De Russen openen gewoon een nieuw front, op een veel gevaarlijker punt dan tot nu toe. Zodra de Oekraïners dit moeten gaan verdedigen, gaan de posities die de laatste tijd ingenomen waren, vanzelf weer verloren.
Huertecilla schreef:Citaat:at het westen waarschuwende tanden laat zien met de steun maar vrees met grote vrezen dat Rusland uiteindelijk méér gaat annexeren dan initieel de bedoeling was.nikkel schreef:Daar vrees ik dus ook voor. De Russen openen gewoon een nieuw front, op een veel gevaarlijker punt dan tot nu toe. Zodra de Oekraïners dit moeten gaan verdedigen, gaan de posities die de laatste tijd ingenomen waren, vanzelf weer verloren.
Perspectief 1.
Rusland in een achtste van de bewoonbare landmassa van de aarde. Het grootste land. Schier onuitputtelijke nauurlijke hulpbronnen en een bruto nationaal product van 4.65 triljoen. Heeft bijna 150 miljoen inwoners met het vermogen om af te zien als nationale trots.
Perspectief 2.
In Afghanistan hebben de sovjets het tíen jaar volgehouden in een extreem complex terrein tegen steun van de VS én China.
Natuurlijk hóóp ik dat Rusland zich terugtrekt maar realistisch? nee, zie het helaas niet. Ben bang dat na nog een jaar ellende het land totaal in puin ligt en Rusland het geannexeerd heeft.
nikkel schreef:at het westen waarschuwende tanden laat zien met de steun maar vrees met grote vrezen dat Rusland uiteindelijk méér gaat annexeren dan initieel de bedoeling was. Daar vrees ik dus ook voor. De Russen openen gewoon een nieuw front, op een veel gevaarlijker punt dan tot nu toe. Zodra de Oekraïners dit moeten gaan verdedigen, gaan de posities die de laatste tijd ingenomen waren, vanzelf weer verloren.
Ik kon dit laatste niet laten.