Ik weeg wel dat ik zo snel.mogelijk naar Canada wil nu

Ik zeg altijd "better safe than sorry".
Als je wat meer kans op overleven wil, ga nu actie ondermemen. Ik adviseer je dat. Als je bijvoorbeeld weg wil hier dan doe dat zo snel mogelijk. Je kunt wel wachten totdat ze hier zijn, maar dan heb je grote kans dat je vast zit en nergens meer naartoe kan. Dat wil je niet.
Anne Frank is er best een mooi voorbeeld van. Toen Otto Frank met zijn familie in, was het 39?, richting Nederland ging verklaarden veel mensen hem voor gek. Niet veel later zaten veel van die mensen waarschijnlijk in kampen. Otto had zichzelf en zijn familie nog heel wat tijd gewonnen. Helaas zijn ze alsnog verraden, maar hij nam wel al actie voordat het zo ver was, waardoor hij wel tijd heeft gewonnen. Ze waren bijna door de oorlog heen gekomen. Was hij in Duitsland gebleven, waren ze waarschijnlijk al eerder te pakken geweest.
Niet te vergeten, de tweede wereldoorlog begon op een vergelijkbare manier. Hitler ging eerst voor Polen en daarna ons. Pas toen hij aan Frankrijk kwam ging de rest van de wereld zich ermee bemoeien. Hoewel ik moet zeggen dat Hitler op oorlogsgebied het wel beter had aangepakt dan Putin. Zijn strategieën waren wat beter uitgedacht. En als ik kijk naar het complete plaatje was Hitler ook net wat meer bij zinnen dan Putin. Hitler wilde gewoon de Joden weg hebben omdat hij ze de schuld gaf van de slechte economie waar Duitsland zich voor de tweede wereldoorlog in bevond en de Duitser de eerste wereldoorlog hadden verloren. Veel joodse families waren ook niet van Duitse afkomst maar waren uit andere landen naar Duitsland gekomen (nog vóór de eerste wereldoorlog) om te werken. Hitler was ook deels opgegroeid in Wenen waar ze toen al iets tegen Joden hadden. Dus hij is ermee opgegroeid. Om daarna ergens de schuld aan te moeten geven na de eerste wereldoorlog, waren het de Joden, gezien ze al niet van Duitsland af kwamen. Mijn punt is, zijn beredenering was niet helemaal uitenzinnig. Dat is hetzelfde als dat Trump een muur wil bouwen tussen de VS en Mexico. De beredenering was goed. Hij gaf alleen de schuld aan één bepaalde groep waardoor hij de illegale emigratie stroom die vanuit Mexico kwam wilde stoppen omdat her, vooral in California, veel te overbevolkt is. Maar Trumps oplossing en schuldlegging was gewoon niet de goede natuurlijk

Bij Hitler was het ook zo. Hij wilde officieel gezien ook geen Joden vernietigen. Hij zag ze gewoon als een ander "ras" wat gekleineerd moest worden. Het was dat er een miscommunicatie ontstond waar de kristalnacht uit was ontstaan. Daarna zag Hitler geen andere uitweg meer dan het vernietigen van de Joden, omdat niemand hem anders meer zou geloven natuurlijk. Dus hij wilde het eerst niet eens.
Putin aan de andere hand, loopt mensen de schuld te geven van dingen die uberhaupt nooit zijn gebeurd. Hij creëert zelfs zijn eigen scenarios waarin Oekraïne blijkbaar hun bedreigen terwijl er nooit iets is gebeurd wat er uberhaupt op lijkt

Dan heb je het echt over een psychopaat en een narcisist. Waar Hitler iemand de schuld gaf van een vervelende situatie bedenkt Putin zelfs de hele situatie zelf en geeft dan Oekraïne de schuld. Zie je het verschil?

Heb me niet fout hoor. Hitler was vreselijk. Als hij Rusland had gehad in die tijd was hij denk ik gevaarlijker geweest dan Putin nu. Zelfs zonder Nucleare wapens. Hij was veel strategischer en dacht alles beter door. Putin lijkt op dat gebied vrij impulsief te zijn

Dat maakt hem wel veel onvoorspelbaarder en alsnog heel gevaarlijk. Dus ehm, ik ga verder met mijn plannen voor Canada, zodat ik wat veiliger zit daar straks