Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naranja1
Blogger

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 15:38

Hahahaha even. Het is niet dat ik ineens niet netjes of als tokkie gekleed ga hoor. Daarbij zie en spreek ik nogmaals geen klanten en ik ben heen manager en ik krijg helemaal het loon niet van een manager. Maarja ik pas ook totaal niet in die wereld

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:33

Misschien is dat het ook, ik zou me ook niet op mijn gemak voelen in een mantelpakje in de bank wereld bijvoorbeeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:51

Oh daar zou ik prima aarden denk ik. Zeker als het loon ernaar is.
Heb geen moeite met mantelpakjes.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:28

Dat heeft imo inderdaad niet zoveel met feminisme te maken, maar vooral met (bedrijfs)culturen. Ik vind sommige kledingvoorschriften vrij logisch, andere vind ik wel weer ver gaan, zoals altijd in 3-delig pak moeten komen, bijvoorbeeld.

Wat ik wel weer seksistisch vind zijn bedrijven die eisen dat dames op schoenen met hak werken. Daar zou ik dus per definitie al nooit gaan werken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:36

Dat vind ik ook onzin, een nette schoen oke maar lijkt me dat je zelf wel mag bepalen of je een hak wilt of niet.

Haha Suzanne, zo zie je maar weer hoe verschillend iedereen is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:49

Een hak vind ik persoonlijk seksistisch. Veel vrouwen waaronder ik kunnen er niet op lopen, want trekt holle rug en kont naar achteren→ dus ik ga door mijn rug al van jongs af aan. Ooit me laten vertellen door iemand in de mode, dat de zeer hoge hak is, omdat mannen dat aantrekkelijk vinden en sexy. Ik vind het goed, maar niet verplicht stellen.

HEt nette in het klooster was zeer breed. Ik weet nog dat ik ooit gefopt werd door de verzorging, nl vlak voordat ik wilde gaan bidden (zat in mijn fuctie inbegrepen) werd ik de keuken in geroepen door de verzorging. Terwijl ik de deur achter me dichtdoe, hoorde ik "tadaaaaa" en 4 jonge vrouowen trokken hun t=shirts omhoog en showden hun piercings. Ik kreeg natuurlijk de slappe lach, want dat was echt super grappig in die omgeving en de grap was geslaagd→ want ik moest gelijk met een serieus gezicht bidden. Dat heb ik gedaan, en ben toen de keuken in gevlucht om vervolgens helemaal slap van de lach te gieren met die jonge meiden. Het was zo een vreselijk grappig leuke mop _O- .
Bij mijn afscheid werd door de verzorging daaraan gerefereerd, en dat ze mijn reactie zo vreselijk leuk hadden gevonden.
Dus piercings hebben was OK, maar ze showen door met naveltruitjes te lopen dat kon natuurlijk niet.

Zo ook, werd er geslikt de eerste weken met mijn lange broeken, maar al gauw was het geaccepteerd, want het was wel netjes en weinig bloot.

Over de homoseksualiteit wil ik nog iets zeggen. Veel kloosterordes zijn ongelooflijk modern. Ze bestuderen het boedhisme bv, en zijn hun tijd ver vooruit en homoseksualiteit is totaal gene probleem. In het 2de aanname gesprek heb ik aangegeven dat ik gescheiden was, en dacht dan zal ik het wel niet worden, maar ik werd het wel. Ook ik had het idee dat het allemaal heel ouderwets zou zijn. De zusters die erg oud waren, leefden in een andere tijd, maar de jongere garden waren gewoon moderne eigentijdse vrouwen en in de oude garde zaten ook zeer moderne vrouwen. HEt is allemaal niet zo zwart - wit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:51

Een hak op zich is niet seksistisch, immers zijn er zat vrouwen die het fantastisch vinden, het verplichten ervan wel. (Idem voor de nare stropdas)

Wat deed je eigenlijk precies voor werk in dat klooster Pien? Was je daar lang?
Grappig dat blauw in zoveel religies belangrijk is trouwens.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:09

De zusters werden ouder en dat betekende dat groeps overste niet meer uit de groep konden komen.
Dus ging men over op leken die ze coördinatrices noemden. Dus er zat groepswerk bij, maar ook mantelzorg en contact persoon met de zorg zijn, meegaan ziekenhuis bezoek maar ook bv cliëntenraad en centrale cliëntenraad voorzitten (betaalde extra uren). Het was heel gevarieerd. Want we regelden de kloosterfeesten, waren contact persoon bij de Dela, we aten mee met de zusters,, baden dan voor, deden stukje financial etc. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:13

Wat leuk, dat klinkt inderdaad heel afwisselend en veelzijdig :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:38

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:57

Oekraïense vrouwen zijn zo sterk. Indrukwekkend vinden we ze in ons dorp.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 20:15

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:23

naranja1 schreef:
Sizzle schreef:
Deze past hier denk ik wel goed, over de Oekrainse vrouwen in het leger.

https://www.president.gov.ua/en/news/ol ... inki-75725

*\o/*

Het is goed dat ze het doen, maar ook verdrietig. Ik deel hartjes uit op twitter aan al die jonge dappere overleden Oekrainers waaronder ook vrouwen. Vandaag een 25 jarige vrouw overleden. Gisteren een groepje mannen van die leeftijd. ;(

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 15:20

Zag vandaag een stukje debat en een vrouw van de vvd. Wilders: ‘ik zie u als de
Assistent tassendrager van meneer rutte.’ En vervolgens ook ‘ik mag dat zeggen het is mijn mening.’

En ondanks ik niet fan van de vvd ben, maar daar gaat het topique ook niet over. Moet nog veel in nederland gebeuren ook in de politiek, dat bewijst dit maar weer. Snap echt niet dat hij nog oan maken dat ze een tasssendrager is en dan van ja ik mag dat zeggen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:52

Ik zou Wilders niet willen bestempelen als een weerspiegeling van de maatschappij eerlijk gezegd. Gewoon een expres provocerende zak hooi.
Snap ook niet dat hij nog altijd een rol in de politiek heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:24

Sizzle schreef:
Gewoon een expres provocerende zak hooi.
Keurig geformuleerd _O- , die houden we erin! :)F

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 18:21

Sizzle schreef:
Ik zou Wilders niet willen bestempelen als een weerspiegeling van de maatschappij eerlijk gezegd. Gewoon een expres provocerende zak hooi.
Snap ook niet dat hij nog altijd een rol in de politiek heeft.

Nee bedoelde ook meer van vreemd dat zoiets in de politiek nog gezegd wordt en niet kunnen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:56

Dat dit soort gedrag getolereerd in een voorbeeld functie wordt snap ik ook niet, hij heeft echter nog veel schadelijkere zaken uitgesproken over de jaren die ook echt niet acceptabel waren mijn beleving.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:26

Zoals zijn minder minder uitspraken. Zoveel kleine kinderen toen zijn daardoor echt beschadigd. Want waarom zou je nog je best doen?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 22:05

Sizzle schreef:
Dat dit soort gedrag getolereerd in een voorbeeld functie wordt snap ik ook niet, hij heeft echter nog veel schadelijkere zaken uitgesproken over de jaren die ook echt niet acceptabel waren mijn beleving.

Zeg niet dat dit als enige een schadelijke uitspraak was. Ik ben het met je eens. Maar hield het eigenlijk voor nu en voor dit topique bij deze uitspraak maar al zn uitspraken zijn discriminerend, onrechtvaardig en ongelijkwaardig.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 21:49

Iemand in dit topique had toch het boek van zeikschrift beseteld? Hoe is die? Zit eraan te denken om hem te bestellen

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 00:14

Ik heb hem bested! Maar was een pre-order, dus vanmiddag binnen gekregen :D Ik neem hem as woensdag mee op vakantie, kan zodra ik m gelezen heb wel een recentie/samenvatting geven als iemand daarin geinteresseerd is? Is geen dik boek, dus wordt sowieso volgende week.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 13:44

Silenna schreef:
Ik heb hem bested! Maar was een pre-order, dus vanmiddag binnen gekregen :D Ik neem hem as woensdag mee op vakantie, kan zodra ik m gelezen heb wel een recentie/samenvatting geven als iemand daarin geinteresseerd is? Is geen dik boek, dus wordt sowieso volgende week.

Ja ik ben geinteresseerd! Hij staat op mn wensenlijstje, maar weet niet of die heel ‘zwaar’ is

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 10:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Reclame van mediamarkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:15

Media markt gaat in de ban. Deze zijn wel heel erg :=