Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik vind het altijd een beetje bijzonder dat mensen excuses blijven zoeken en vergelijkingen maken voor de inval door Rusland.
Gewoon afkeuren. Er is geen reden.
kiki1976 schreef:Bron Twitter
JUST IN: Hacking group #Anonymous launches 'full-scale' cyberattacks on Russian government websites in retaliation for #Russia's invasion of #Ukraine. #OpRussia #StandwithUkraine
https://twitter.com/YourAnonTV/status/1 ... 34/photo/1
Citaat:@Pien2010 not all of them do, but I think most Ukrainians speak Russian (or at least understand it)
Citaat:In the Eastern regions of Ukraine Russian language is spread very widely
Citaat:It the Western regions they mostly speak Ukrainian
Popstra schreef:Ik heb verschillende vrienden uit het Oostblok op fb. Valt mij op velen hetzelfde denken en zeggen.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3465878015
Cer schreef:Popstra schreef:Ik heb verschillende vrienden uit het Oostblok op fb. Valt mij op velen hetzelfde denken en zeggen.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3465878015
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat er staat....
Sunnda schreef:Enzino ik kan je posts in deze waarderen.
Ik blijf er bij dat het westen en zeker Europa zich ook moet schamen.
Waar is het westen nu? Oekraine gaat alleen voor de leeuwen en wij steken geen poot uit. (Een paar wapens helpen je echt niet) En dat hebben we al die tijd al geweten, maar we hebben er niet naar gehandeld.
En zelfs nu gaan onze eigen belangen voor op die van de Oekraine en komen we met wat halfgekookte maatregelen.
En Poetin weet dat ook en lacht in zijn vuistje.
Grote monden zijn niet hetzelfde als grote daden en dat weet hij maar al te goed.
Karl66 schreef:Het verschil tussen Afghanistan en Oekraïne is een stukje papier, maar wel een heel belangrijk stukje papier, genaamd VN-resolutie. In tegenstelling tot de inval van Oekraïne was er bij Afghanistan een wereldwijde consensus dat er iets moest gebeuren. Niet te vergelijken met de inval in een soeverein land, waar je als Rusland al een een trackrecord van bezetting, russificatie en genocide hebt.
pien_2010 schreef:Ja en nee. Gevoelsmatig eens met je Sunnda. Rationeel, als de EU militair gaat ondersteunen dan is WO3 een feit met alle consekwenties van dien. Het klinkt zo gemakkelijk maar is zo moeilijk om dit goed aan te pakken.
Gelukkig komen de sancties snel en als een geheel, ondanks dat veel landen verder wilden gaan (ook uitsluiting van Swift maar heeft het niet gehaald). Vanavond onder tekening morgen zijn de sancties daar. Dat is goed dat EU snel is en één duidend.
Popstra schreef:Hij schrijft dat europa niet van de energie bronnen uit Rusland vandaan af willen en ze daarom de witte vlag al hebben gehezen
pien_2010 schreef:San ze lopen daar niet over te stechelen en weken te vergaderen, maar accepteren het verschil en komen snel met wat wel kan. Dat is goed en eenduidig!
tamary schreef:Ja Rusland maakt hier een hoop ellende die niet nodig geweest was. En ja dat reken ik wel degelijk ook de houding van de westerse wereld in deze aan. Onze regeringen zijn niet geheel onschuldig aan deze ellende en niet door niet ingrijpen, maar door de houding welles-nietus blijven voeden ipv zich in de ander te verplaatsen en gaan luisteren naar wat de werkelijke problemen zijn.
Popstra schreef:Hij schrijft dat europa niet van de energie bronnen uit Rusland vandaan af willen en ze daarom de witte vlag al hebben gehezen