Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:27

oomens schreef:
Anti-kraak is toch ook alleen maar om leegstand te voorkomen als er geen directe bestemming is voor een gebouw? Die moesten er toch altijd al gelijk uit als er op korte termijn een bestemming gevonden was?

Ja, dat klopt. Het is wel zuur dat jij je woning, die al schaars zijn, op moet geven zodat er een ander kan gaan wonen :=. Dan verandert er in essentie niks aan de bestemming, de ene tijdelijke bewoner moet plaats maken voor de andere tijdelijke bewoner, omdat die toevallig een status heeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 20:30

Oekrainers in huis nemen daar zijn velen nu ook wel van terug gekomen omdat dit toch zwaar tegen valt, je privacy te moeten delen. Die zet je ook niet zomaar weer op straat. Dat word ook nog wel een ,ding, denk ik. Men handelde in emotie en dacht niet goed na over het lange termijn.

Maar in mijn eerdere post schreef ik dat het 1000 mensen zijn zonder dat men daar de oekrainers in mee rekende. Dus ja, midden oosten afrika..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:32

Benzz schreef:
chanicha schreef:
Eens Popstra en de Oekraïners moeten iets ondertekenen dat ze weer teruggaan als de oorlog voorbij is.
Voor de rest is het gewoon klaar vind ik.

Oh dus als die oorlog nog 15 jaar duurt en ze hebben zich hier gesetteld, kinderen gekregen die volledig Nederlands zijn dan moeten ze weer opdonderen?

En in Syrie en Afghanistan is natuurlijk niets aan de hand......

Ik mag hopen dat dat niet zo is!
De rest komt door andere landen of zijn er nog andere landen waar ze heen kunnen maar nee, Nederland is voor vele het beloofde land.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:39

Popstra schreef:
Daar gaat het niet om wat mij betreft. Het gaat er om het wellicht eens uitgezocht kan worden het meer verdeeld word over heel de wereld ipv enkel in europa.

Heel verstandig, vind ik.

... alleen vermoed ik, dat jij de feiten niet zo goed kent.
En jouw woorden dus iets compleet anders betekenen.
Neem Jordanië.
Qua oppervlakte zo'n twee keer Nederland.
4 miljoen Palestijnse vluchtelingen (sinds 'Naqba' in 1948).
En volgens een volkstelling in 2015 zouden er 1,265 miljoen Syrische vluchtelingen zijn, zowat 13,2% van de totale bevolking van het land.

Dus Europa mag nog wel wat Palestijnse en Syrische vluchtelingen opnemen.
Citaat:
Sommige landen zijn gewoon te klein en te vol om zulke aantallen te kunnen huisvesten

Ja klopt. Zoals Jordanië.
Of Benin.
Niet ieder land heeft grote lappen leeg gebied, maar als gezegd :
Nederland heeft krimpregio's.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:52

Een krimpregio maar de rest blijft groeien.
We zijn het drukste landje van Europa. Kun je nagaan hoeveel plek er elders is als jij hier ruimte vind.
Ja mensen hebben hulp nodig.
Maar verdeel dat gewoon beter.
Haal het uit een gezamenlijke Europese pot. Niet uit de pot van een individueel land.
We zijn toch 1 Europa?
Tijd omdat ook te worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 20:54

Maar wat moet ik verstaan onder een krimp regio?
Is daar geen reden voor dat het een krimpregio word als niet genoeg werk gelegenheden of waar het vergrijst omdat starters geen woning kunnen bekostigen!?
Waarom vertrekken daar mensen dan?

DuoPenotti

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:59

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 21:06

Duidelijk DP, dankjewel

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 05:42

oomens schreef:
Anti-kraak is toch ook alleen maar om leegstand te voorkomen als er geen directe bestemming is voor een gebouw? Die moesten er toch altijd al gelijk uit als er op korte termijn een bestemming gevonden was?

Tegenwoordig zit het vol 'kwetsbaren' mensen die anders echt niets hebben.
Die worden dus letterlijk dakloos gemaakt.

Met dan aan onze fijne totaal visieloze regering die denkt dat als je maar lang genoeg je kop in het zand steekt, 'poef" al je problemen verdwijnen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:52

chanicha schreef:
[
De rest komt door andere landen of zijn er nog andere landen waar ze heen kunnen maar nee, Nederland is voor vele het beloofde land.

Ik zou wat meer het nieuws kijken als ik jou was, er zijn Europese landen die veel meer opvangen dan Nederland.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:06

Ik ben heel goed op de hoogte Benzz maar zijn die andere landen ook zo dichtbevolkt als hier en is daar ook zoveel woningnood als hier?!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:22

chanicha schreef:
Ik ben heel goed op de hoogte Benzz maar zijn die andere landen ook zo dichtbevolkt als hier en is daar ook zoveel woningnood als hier?!

Je bent op de hoogte waar je van op de hoogte wil zijn. Dat is iets anders, er is hierboven al vaker beschreven welke landen veel meer opvangen en dat zijn landen die veel minder geld hebben om mensen op te vangen.

Wij zijn in Nederland zo vreselijk verwend geworden en vinden dat we overal maar recht op hebben. In Kenia overlijden mensen en dieren omdat het daar zo droog is geworden door de klimaatverandering dat ze geen voedsel en water hebben.

En wij zeiken over alles en hebben de keuze uit 20 verschillende potten pindakaas bij de AH.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:35

Dat is weer een hele andere discussie!
Vertel jij dan maar waarom er zoveel naar Nederland willen, de Oekraïners buiten beschouwing gelaten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:47

Dat minder geld is een kwalijke zaak in een Europees "probleem".
Alle landen zouden geld moeten stoppen in een vluchtelingen pot.
En vanuit die pot worden vluchtelingen op gevangen.
Waar nodig bijvoorbeeld huizen gebouwd. Medische zaken betaald, Scholing gegeven.
Om dan in het drukst bevolkte landje met de duurste grondprijs te gaan bouwen lijkt mij bijzonder.
Dat gezamenlijke geld kan beter besteed worden daar waar nog plek is.
En nee dan niet zeuren Nederland wil niet. Jawel want die betalen ook gewoon.
Tijd dus om in te zetten op een Europees beleid.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:51

chanicha schreef:
Dat is weer een hele andere discussie!
Vertel jij dan maar waarom er zoveel naar Nederland willen, de Oekraïners buiten beschouwing gelaten.

Omdat ze in de rest van europa niet zomaar recht hebben en voorrang krijgen op een woning en de rest van alle voordelen.

Dat is vanuit hun standpunt toch ook logisch, stel je voor dat je zo arm bent als job en iemand zegt: er is een land waar je alles vergoed krijgt, je leeft er gratis.
Dan zou je toch gaan. En ja, als gelukszoeker ga je dan ook.

Niet zo moeilijk voor te stellen lijkt mij.

Het gaat nu scheef omdat het zoveel mensen zijn dat er scheefgroei ontstaat.

Imo begint het er steeds meer op te lijken dat de politiek zegt: nieuwkomers eerst, de rest van de bevolking kijkt maar even hoe die het red.

En ze moeten wel flink boter op het hoofd hebben om niet in te zien dat dit zo enorm scheef zal gaan de komende jaren dat er flinke problemen uit voort zullen komen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:09

Benzz schreef:
chanicha schreef:
[

Ik zou wat meer het nieuws kijken als ik jou was, er zijn Europese landen die veel meer opvangen dan Nederland.

In absolute getallen ja, maar omgerekend naar oppervlakte, bevolkingsdichtheid betwijfel ik het.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:09

DuoPenotti schreef:
Dat minder geld is een kwalijke zaak in een Europees "probleem".
Alle landen zouden geld moeten stoppen in een vluchtelingen pot.
En vanuit die pot worden vluchtelingen op gevangen.
Waar nodig bijvoorbeeld huizen gebouwd. Medische zaken betaald, Scholing gegeven.
Om dan in het drukst bevolkte landje met de duurste grondprijs te gaan bouwen lijkt mij bijzonder.
Dat gezamenlijke geld kan beter besteed worden daar waar nog plek is.
En nee dan niet zeuren Nederland wil niet. Jawel want die betalen ook gewoon.
Tijd dus om in te zetten op een Europees beleid.

Dat is er allang, alles wat jij hierboven zegt is gewoon niet waar. Het wordt al jaren door heel Europa aangepakt. Er zijn gewoon europese afspraken over.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:20

Ik denk dat jij mij vereerd begrijpt want nee dat is er niet al lang.
Anders was het ook niet zo dat een land met minder geld daar problemen mee heeft.

Niets zou dan uit een nationale pot komen.
Wat nu wel is. Zoals 1,25 miljard per jaar in Nederland.
Alles uit de Europese pot.
Denk dat het dan onder de streep ook goedkoper is.
Hier is alles bijvoorbeeld veel duurder dan in Portugal.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:08

Bobbejaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:12

Hoorde op BNRadio vanmiddag dat er helemaal geen woningnood ism, maar dat dit door lobbyisten een verdienmodel oplevert. Dus per hoofd bevolking met aantal woningen er dus geen krapte is.
Dat er gewoon anders naar gekeken dient te worden.

Ik geloof dit wel, nieuwe woningen bouwen levert een gemeente ongelovelijk veel geld op, bestaande woningen goed toewijzen en op orde krijgen niet, alleen maar werk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:37

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:38

Bobbejaan schreef:
Hoorde op BNRadio vanmiddag dat er helemaal geen woningnood ism, maar dat dit door lobbyisten een verdienmodel oplevert. Dus per hoofd bevolking met aantal woningen er dus geen krapte is.

Ik geloof dit wel, nieuwe woningen bouwen levert een gemeente ongelovelijk veel geld op, bestaande woningen goed toewijzen en op orde krijgen niet, alleen maar werk.

Het zou me oprecht niet verbazen dat het idd zo is...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:44

Bobbejaan schreef:

Nederland heeft de laatste jaren aardig wat corrupte trekjes opgedaan. Dus het klinkt wel geloofwaardig. Ik hoop dat het snel online is terug te luisteren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:13

Maar die begrijp ik niet.
Waar zijn die lege woningen dan?
Hoe moet je er dan anders naar kijken?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 19:05

Woningnood of niet het blijft zot dat de instroom van asielzoekers hier zo hoog blijft.

Dan doet Denemarken het beter met 1500 asielzoekers per jaar vanwege hun veel strengere regels. Namelijk dat de asielzoekers al vanuit hun land van herkomst asiel moeten aan vragen voor ze überhaupt kunnen komen (mits het verzoek niet afgewezen word)
Ik ben voor deze regel. Dan kan je dus al afwijzen voor ze binnen gekomen zijn. Dan blijf je niet met dat afgewezen veilige landen tuig zitten wat je nooit meer je land uit krijgt!