https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... -zeldzamer
https://www.weer.nl/nieuws/2020/13-snee ... -generatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Maar Imandra, juist de laatste 30 jaar is er niet zoveel veranderd met de sneeuw.
Ik ben van 74 en mijn jeugdjaren zou dan meer sneeuw liggen.
maar kijk ik vanaf 1990 is het best wel gelijk.
Een paar pieken, maar best wel gelijk.
Dus lijkt het meer kinder beleving dan wat anders
[ Afbeelding ]
DuoPenotti schreef:Ik zeg zeg best gelijk, niet helemaal gelijk...maar imandra, laat maar....
te vermoeiend voor mij vandaag...ben er wel weer klaar mee
elnienjo schreef:Vorig jaar hebben we een slecht voorjaar en koude zomer gehad, blij dat het dit jaar een stuk beter is.
elnienjo schreef:In 1975 en 1976 waren ook lange warme droge zomers. Het fluctueert. Net zoals het nu fluctureert. Vorig jaar was het een kille regenachtige zomer, nu compenseert dat weer. Hopelijk krijgen we dit jaar een hele zachte warme winter zodat de energierekening betaalbaar blijft.
germie schreef:Dan moeten we stoppen met forums op internet, daar zijn servers voor nodig en die moeten ook ergens draaien, en dat kost ook energie.
We hebben echt wel vaker zulke warme zomers gehad hoor. En ik hoop dat net als in 2018 de paarden nu weer tot eind november op het land kunnen i.p.v. dat ze al in oktober op stal moeten wegens de natte grond. In Groningen was het warm, maar ik denk dat we maar 3 dagen boven de 30 graden hadden en dat was maximaal 32 graden. Een jaar of 12 terug hadden we een keer 37 graden, dat weet ik nog, want ik had een wedstrijd met mijn paard. Dus warm is het al vaker geweest dan alleen dit jaar.
In 2016 was het op 29 september nog 29 graden in Nederland.
Overigens, in Tanzania, je weet wel, zo'n zgn. derde wereldland, daar mag je geen wegwerpplasticzakjes meer gebruiken, je mag ze zelfs niet invoeren. En hier mag alles nog 6 keer verpakt zijn in plastic. Als we nu eens beginnen met alles max 1 keer verpakken in plastic en daar waar het niet nodig is het niet meer doen (komkommers e.d.). Dat zou al wat schelen. Dan kan een ander nog steeds een rondje rond de wereld vliegen.