Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik denk dat het voor toeristen wellicht ook lastig in te schatten is waar het water nu precies wel of niet flinke schade aangericht heeft? En dat ze dan toch maar even bellen voor de zekerheid?
Ik heb "de Valkenier" even opgezocht want het zei mij niets
Maar het minste dat je kan doen is dan natuurlijk even op de website kijken van zoiets, en op de Facebook. En als daar dan het bericht staat dat het gesloten is wegens de overstroming dan weet je toch genoeg zou je denken en ga je die mensen niet lastigvallen
Maar ik als toerist (in augustus geboekt) heb ook wel bij een paar dingen gekeken in omgeving Valkenburg en het valt mij toch ook wel op dat er zat ondernemingen zijn daar die er met geen woord over reppen en tja dan ga je je toch afvragen hoe de situatie daar nou eigenlijk is.....weinig aan de hand of dermate veel aan de hand dat men er niet aan toe komt om een bericht online te plaatsen
KimD schreef:Die foto van Poes is in Schuld, die mensen moesten evacueren zonder huisdieren anders kregen ze geen hulp. Hele discussie over geweest omdat er een hoop mensen om die reden dus op eigen houtje zijn gaan evacueren en dat voor meer gevaar zorgde. Ik snap dat wel, ik liet mijn honden ook met geen mogelijkheid achter.
DuoPenotti schreef:KimD schreef:Die foto van Poes is in Schuld, die mensen moesten evacueren zonder huisdieren anders kregen ze geen hulp. Hele discussie over geweest omdat er een hoop mensen om die reden dus op eigen houtje zijn gaan evacueren en dat voor meer gevaar zorgde. Ik snap dat wel, ik liet mijn honden ook met geen mogelijkheid achter.
Echt? Wat onmenselijk. Nee dan probeerde ik het ook wel zelf. Liet de honden niet achter.
DuoPenotti schreef:KimD schreef:Die foto van Poes is in Schuld, die mensen moesten evacueren zonder huisdieren anders kregen ze geen hulp. Hele discussie over geweest omdat er een hoop mensen om die reden dus op eigen houtje zijn gaan evacueren en dat voor meer gevaar zorgde. Ik snap dat wel, ik liet mijn honden ook met geen mogelijkheid achter.
Echt? Wat onmenselijk. Nee dan probeerde ik het ook wel zelf. Liet de honden niet achter.
KimD schreef:Telpeva schreef:Kan je uitleggen hoe je dat bedoelt KimD, met eigen auto's geëvacueerd maar dat dat niet iedereen is gelukt? Hoe is het met die mensen afgelopen, zijn ze wel in veiligheid?
Niet allemaal, sommige waren helaas te laat en daardoor vermist op het moment.
poes schreef:Er zijn doden gevallen, dus niet iedereen is veilig weg geraakt helaas. Sommige zaten al van gisteren op hun dak en zaten er vnv nog en zagen de huizen rond hen , met mensen op, instorten.
KimD schreef:Telpeva schreef:Kan je uitleggen hoe je dat bedoelt KimD, met eigen auto's geëvacueerd maar dat dat niet iedereen is gelukt? Hoe is het met die mensen afgelopen, zijn ze wel in veiligheid?
Niet allemaal, sommige waren helaas te laat en daardoor vermist op het moment.
moonsparkle schreef:Het lastige kan wel zijn voor sommige dat een deel van Limburg nu geen hinder meer ondervind van het water. Die horeca zaken zijn wellicht na de lange tijd dicht ivm corona wel heel blij als de gasten nog komen. Maar Valkenburg ja daar snap ik niks van als mensen daar nu naartoe willen gaan.
Ik hoop voor mensen dat de schade snel opgemaakt en uitgekeerd word, dat zal een hoop stress schelen en dan kun je weer gaan opbouwen, maar ik ben bang dat daar ook een hele tijd overheen gaat
pmarena schreef:Ik denk dat het voor toeristen wellicht ook lastig in te schatten is waar het water nu precies wel of niet flinke schade aangericht heeft? En dat ze dan toch maar even bellen voor de zekerheid?
Ik heb "de Valkenier" even opgezocht want het zei mij niets
Maar het minste dat je kan doen is dan natuurlijk even op de website kijken van zoiets, en op de Facebook. En als daar dan het bericht staat dat het gesloten is wegens de overstroming dan weet je toch genoeg zou je denken en ga je die mensen niet lastigvallen
Maar ik als toerist (in augustus geboekt) heb ook wel bij een paar dingen gekeken in omgeving Valkenburg en het valt mij toch ook wel op dat er zat ondernemingen zijn daar die er met geen woord over reppen en tja dan ga je je toch afvragen hoe de situatie daar nou eigenlijk is.....weinig aan de hand of dermate veel aan de hand dat men er niet aan toe komt om een bericht online te plaatsen
bigone schreef:Wanneer je de afgelopen twee dagen niet onder een steen hebt geleefd kun je toch op je klompen aanvoelen dat daar de boel dicht zit/vernield is.
SusanH schreef:Wbt updates van attracties, ik denk dat ondernemers wel wat beters te doen hebben nu dan de website up to date houden. Maar als je een beetje het nieuws volgt snap je toch wel dat er in de getroffen gebieden niks open is en dat je er als buitenstaander ook niks te zoeken hebt voorlopig.