Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:10

pmarena schreef:
Die polsslag snap ik alleen niet helemaal waarom dat die het vermelden waard is, mis ik iets...? Als je zelf ademt dan heb je toch sowieso ook gewoon een polsslag :?

Hier ben ik ook wel benieuwe naar. Iemand die dit uit kan leggen hoe dat zit?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:10

Een paar weken geleden kwam hij als grote verrassing te voorschijn als drag queen in "make up your mind"
De speculaties dat hij onder de make-up zat, ik weet nog dat ik zei "nee joh, daar leent Peter R de Vries zich noooooit voor" god was I wrong... Geweldig, mijn gehele beeld van hem direct bij moeten stellen, en ik hoop met heel mijn hart dat hij hier goed uitkomt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:16

Wat goed dat hij zelfstandig ademt! Ik hoop dat hij snel mag ontwaken en er geen (ernstige) hersenschade is!

En je mag van hem vinden wat je wilt, maar feit is wel dat hij ontzettend veel goed werk heeft gedaan, en dat was echt niet allemaal voor de kijkcijfers.
Het lijkt mij ook een aardige vent met het hart op de goede plaats en met een goed gevoel voor humor en zelfspot :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:19

chanicha schreef:
Denk dat die reanimatie ook niet in zijn koude kleren is gaan zitten.

Ik had ergens gelezen of gehoord dat dat juist goed is geweest.

Ik vind het dubbel, aan de ene kant begrijp ik dat het logisch is dat we nog niks gehoord hebben omdat er wellicht nog echt niks bekend is, aan de andere kant denk ik al speculeren, goh zou zijn dochter al in NL zijn en kunnen we daarna pas nieuws verwachten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:21

Ik hou me een beetje vast aan dat zolang we niets horen er nog hoop is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:05

spottedponie schreef:
Een paar weken geleden kwam hij als grote verrassing te voorschijn als drag queen in "make up your mind"
De speculaties dat hij onder de make-up zat, ik weet nog dat ik zei "nee joh, daar leent Peter R de Vries zich noooooit voor" god was I wrong... Geweldig, mijn gehele beeld van hem direct bij moeten stellen, en ik hoop met heel mijn hart dat hij hier goed uitkomt...

Even opgezocht, kende het programma niet, wat geweldig! Dat hij zijn lach in kan houden, echt knap.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:16

Ik moet ook zeggen dat mijn mening is bijgedraaid over hem, hoewel ik 'm eigenlijk vooral associeerde met z'n 'goedenavund'. Toch, zelfs als ik 'm wel een rotzak gevonden had, vind ik het zeer disrespectvol om kwaad te spreken over mensen in zo'n kritieke toestand. Als je hem niet zo tof vindt, is er nog tijd genoeg om dat te delen.

En wat betreft 'veren in z'n reet steken' op dit moment... Mensen delen gewoon graag hun herinneringen in dit soort tijden en zoeken elkaars steun op die manier op. En weetje? Ik vind het eigenlijk wel mooi dat hij nu even een beetje opgehemeld wordt. Je voelt toch bijna een collectieve steun in de lucht hangen op dit moment en ik hoop dat hij daar toch een beetje van merkt in zijn huidige toestand. :knuffel:

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:38

wat een goed nieuws het zelf ademen!

Vergeet ook niet dat je wel hard wordt of moet zijn in de wereld waar hij in leeft. Als ik een dossier moet lezen over een kind dat is vermoord kan ik denk ik 3 weken niet meer slapen van alle gruwel en ellende!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:54

Als we Peter R op tv zien dan is hij daar ook bezig met zijn werk of om daar iets over te vertellen. En voor zijn werk heb je bepaalde eigenschappen nodig die niet zo sympathiek over komen maar waarmee hij wel een heleboel goeds heeft gedaan.

Ik vind t wel leuk dat we nu ook wat meer persoonlijke verhalen horen van mensen die veel met hem werken. Zo wist ik niet dat ie een vriend is van Carlo Boszhart, meegedaan had met t programma en zie ik hem ook steeds zeer emotioneel zijn als hij bezig is met het bijstaan van families zoals Nicky Verstappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:55

Standing tall is niet altijd gelijk aan meegaand zijn.
De moord op Marianne Vaatstra en Nicky Verstappen is voor mij een voorbeeld van zijn vasthoudendheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:01

Morganlefay schreef:
Standing tall is niet altijd gelijk aan meegaand zijn.
De moord op Marianne Vaatstra en Nicky Verstappen is voor mij een voorbeeld van zijn vasthoudendheid.

Zeker en de Puttense Moordzaak vergeet ik ook nooit en Tanja Groen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:03

Fijn dat er nu relatief positief nieuws is.
Ik kan me voorstellen dat ze voorzichtig zijn om eventuele ontwikkelingen naar buiten te brengen in verband met het onderzoek en mogelijke kapers op de kust uit het criminele circuit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:07

Ik vind het juist fijn om te horen hoe hij is, we beoordelen mensen toch op wat we van hun zien. En dan lees je hier het verhaal van Babootje Dan komt er een heel ander beeld naar voren. Maakt het misschien juist nog moeilijker om te horen dat hij is neergeschoten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:44

dresjoepie schreef:
Vergeet ook niet dat je wel hard wordt of moet zijn in de wereld waar hij in leeft. Als ik een dossier moet lezen over een kind dat is vermoord kan ik denk ik 3 weken niet meer slapen van alle gruwel en ellende!

Dat is het ook. Met hele zachtaardige mensen kan je geen boeven vangen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 01:54

Het kan nog weleens spannend worden in Vught. Taghi schijnt een miljoenenfonds te hebben opgericht en over een commandogroep te beschikken om hem te helpen ontsnappen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/341 ... -bevrijden

Als dat gebeurt dan staat Nederland echt in zijn hemd.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 02:45

bigone schreef:
Ik vind het juist fijn om te horen hoe hij is, we beoordelen mensen toch op wat we van hun zien. En dan lees je hier het verhaal van Babootje Dan komt er een heel ander beeld naar voren. Maakt het misschien juist nog moeilijker om te horen dat hij is neergeschoten.

Mee eens. Hij is gewoon deel van het meubilair van Nederland als het ware, als het om een misdaad gaat, dan is hij daar. Zo is het gewoon. Maakt ook niet uit of je fan bent of niet, misdaad =/= Peter R de Vries. Alleen verder dan dat had ik ook niet echt een beeld van hem als persoon.

Nadat hij neergeschoten was, verwachtte ik ook haast gelijk Peter R in beeld met een reactie. Bizarre gewaarwording was dat.

Fijn dat er een klein beetje goed nieuws is. Ik blijf duimen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:54

Loretta schreef:
Het kan nog weleens spannend worden in Vught. Taghi schijnt een miljoenenfonds te hebben opgericht en over een commandogroep te beschikken om hem te helpen ontsnappen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/341 ... -bevrijden

Als dat gebeurt dan staat Nederland echt in zijn hemd.

Dat is echt bizar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:04

Daar is Nederland niet tegen opgewassen... Word nog leuk....

Voor enkele daar in Vucht de doodstraf maar eens terug invoeren. Kunnen ze geen opdrachten meer geven en kunnen ze ook niet bevrijd worden. Met alle gevaar daarmee gepaard.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:07

Een hoge pief in Italië zegt dat Nederland de misdaad onderschat, dat roep ik al jaren!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:09

Veel te soft hier maar dan krijg je 30 man in je nek die het tegenspreken.
Ook als je zegt dat Nederland wat dat betreft een k.t land is geworden.
Mensen lijken het echt niet te zien of willen begrijpen wat er is veranderd.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:14

Wat kan zo’n man als Taghi nou nog verbeteren aan onze samenleving als hij uiteindelijk zijn straf heeft uitgezeten?

Volgens mij zal hij er niks van leren en voegt hij niks (meer) goeds toe.
Dus…. Opruimen die handel. :evaw:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:17

Ik zei een paar dagen terug nog tegen mijn man dat je dit soort dingen 25 jaar geleden niet meemaakte :n
Er is door de immigratie een heel ander soort misdaad naar Nederland gekomen, nu zal ik wel de roze brillen over me heen krijgen maar dat maakt mij niet uit.
De wereld is verhard behalve het strafrecht in Nederland, daar lachen ze om.

Edit, emigratie gewijzigd naar immigratie.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 10-07-21 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:23

chanicha schreef:
Ik zei een paar dagen terug nog tegen mijn man dat je dit soort dingen 25 jaar geleden niet meemaakte :n
Er is door de emigratie een heel ander soort misdaad naar Nederland gekomen, nu zal ik wel de roze brillen over me heen krijgen maar dat maakt mij niet uit.
De wereld is verhard behalve het strafrecht in Nederland, daar lachen ze om.

Helemaal mee eens !

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:30

Ehm, die misdadigers, mocro maffia en die liquideren zijn gewoon hier geboren hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:33

Uit onderzoek is gebleken dat strengere straffen en de doodstraf niet leidt tot minder misdaad.

En of dit 25 jaar geleden ook zo was; tja, wanneer was de ontvoering van Freddy Heineken? En we hadden Mieremet, Klepper, Bruinsma, Holleeder en co. Ze zijn overigens compleet Nederlands geboren en getogen.
Criminaliteit is van alle tijden en alle landen.