De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:09

secricible schreef:
moonsparkle schreef:
Ik denk dat er heel wat jongeren zijn waarbij het strenger optreden van ouders averechts werkt. Net als dat jongeren zich uitgedaagd kunnen voelen door strengere maatregelen.

in dat opzicht denk ik dat het wel vergelijkbaar is met rellen. Als het al zo geëscaleerd is, is het moeilijk de boel nog op de rit te krijgen, dan is er gewoon in een eerder stadium al iets niet goed gegaan. Bij rellen heb je het voordeel dat je de dag erna redelijk "overnieuw" kan beginnen. Met een 14-jarige puber is dat wat lastiger.

Misschien heeft het indirect ook wel te maken met de enorme problemen in de jeugdzorg en de bezuinigingen op het bijzonder onderwijs (kids met rugzakje dumpen in het reguliere onderwijs).
Goed punt om mee te nemen bij de komende verkiezingen. Ik zou zeggen: enerzijds hogere lonen en meer waardering voor politie en andere handhavers op straat, en anderzijds meer geld en aandacht (de boel beter organiseren!) naar jeugdzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:12

Vreselijke ouder ben ik dan. Het is coronatijd, dus ergens blijven slapen gebeurt niet, na 2100 de deur uit, no way en reken maar dat ik de telefoon nu en dan check bij mijn 14 jarige.

Heel goed dat de schuld op de ouders verhaald wordt van die 14 jarige, moet je ze maar beter in de gaten houden. Die zijn nog dusdanig minderjarig dat je daar als ouder een flinke vinger in de pap hoort te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:15

Askja schreef:
Misschien heeft het indirect ook wel te maken met de enorme problemen in de jeugdzorg en de bezuinigingen op het bijzonder onderwijs (kids met rugzakje dumpen in het reguliere onderwijs).
Goed punt om mee te nemen bij de komende verkiezingen. Ik zou zeggen: enerzijds hogere lonen en meer waardering voor politie en andere handhavers op straat, en anderzijds meer geld en aandacht (de boel beter organiseren!) naar jeugdzorg.

Jeugdzorg ligt op zijn gat heb ik het idee, de ene regio kan niet doorverwijzen naar een andere regio, dus bij verhuizen moet je het fijn uitzoeken, verder is alles enorm traag, tenminste dat is mijn ervaring.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:15

Mindim schreef:
Vreselijke ouder ben ik dan. Het is coronatijd, dus ergens blijven slapen gebeurt niet, na 2100 de deur uit, no way en reken maar dat ik de telefoon nu en dan check bij mijn 14 jarige.

Heel goed dat de schuld op de ouders verhaald wordt van die 14 jarige, moet je ze maar beter in de gaten houden. Die zijn nog dusdanig minderjarig dat je daar als ouder een flinke vinger in de pap hoort te hebben.

Oh niets vreselijks aan hoor. Alleen anders, en dat is ook prima.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:40

Mijn kleinzoon van 18 komt uit zijn bijbaantje om 2100 uur maar breekt zijn nek om thuis te komen, ook al heeft hij een formulier van zijn werk.

Ik ging ook bij mijn vriendin slapen en mee naar de dansschool :j maar we zaten gewoon in de discotheek :')
Ik vind dat nu anders ivm avondklok en Corona.

kiki1976

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:43

Hier komen ze ook niet de deur uit na 21.00, sws voor 21.00 thuis. Zolang ze onder mijn dak wonen gelden hier mijn regels. En ja ook voor de oudste van 20.
Maar goed die discussie hebben we hier niet want ze houden zich netjes aan de regels. Plus hij moet 5/6 dagen per week al om 04.45 uit bed voor zijn werk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:43

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:55

secricible schreef:
Ik twijfelde of hij hier moest maar toch
https://www.gelderlander.nl/westervoort ... ~a90de7cb/

Guttegut. Je doet iets wat niet mag, een deel rent al weg en "ineens" ging de politie slaan.
Moeders is duidelijk ook een toppertje.

Citaat:
In een poging om de situatie te de-escaleren, heeft burgemeester Van Hout contact opgenomen met Gout-IJserinkhuijsen. ,,Maar ze begon meteen te schreeuwen. Ze zei allerlei onwaarheden en stond absoluut niet open voor een gesprek. Daar ben ik heel erg boos over. Ga je kinderen toch opvoeden.’’

Wauw.. Wel terechte reactie van de burgemeester :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:55

secricible schreef:

Guttegut. Je doet iets wat niet mag, een deel rent al weg en "ineens" ging de politie slaan.

Als je gebeld wordt door de burgemeester... En je dan direct gaat schreeuwen. Ja, dat is dan ook een perfect voorbeeld :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:08

Goed van die burgermeester. Ik hoop dat hij zich niet onder druk laat zetten door de media.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:18

Wat doet een smurf van 13, in de winter in het donker op het station om 20.00 uur?
En dan laat ik deze rare tijd zelfs buiten beschouwing.

Die moeder mag ook wel een lesje krijgen zeg.
En die van mij doet dat niet, dat zijn de ergste.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:29

Jessix schreef:
Carol_Beer schreef:
Waarom zetten ze niet gwn het leger in? Deden ze ook bij de boerenprotesten waar er VREEDZAAM werd gedonstreerd, maar als een stel kanspareltjes hele steden vernielen is het een waterpistooltje en klaar :')

Bij de boerenprotesten hebben ze legenVOERTUIGEN ingezet om straten af te kunnen zetten wat nodig was om grote tractoren tegen te houden die anders gewoon door de dwanghekken heen rijden.

Dat is nu niet aan de orde. Of heb jij ergens een tractor gezien?

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het niet aan de Bokt regels voldoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:40

Relmarrokaantjes.. Lekker discrimineren :r

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:41

Ik sla deze even over...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:43

secricible schreef:

Kudos voor de burgemeester.
Moeder moet zich de ogen uit d'r kop schamen. Tegen de burgemeester schreeuwen, zo dan!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:03

Ik heb je getemd Carol_Beer. Discriminatie idd...

(en zo vreedzaam waren de boeren nu ook weer niet hoor...)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:06

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:14

Wat doet een 13-jarige in het donker bij het station :?...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:20

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:20

En zo krijgt Nederland weer een hoop mensen die de criminele weg in slaan erbij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:24

sureido schreef:
En zo krijgt Nederland weer een hoop mensen die de criminele weg in slaan erbij.

Dat is voor veel mensen dan nog de enige weg om toch nog iets te verdienen. Eigenlijlk wel een logisch gevolg dat de criminaliteit stijgt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:28

Loretta schreef:
Ik weet dat veel mensen er waarschijnlijk anders over denken. Maar ik vind dit toch vreselijk voor de ouders van kinderen die ontspoord zijn en waarvan de ouders nu worden achtervolgd en kaalgeplukt.

https://www.ad.nl/binnenland/megaclaims ... ~ab040c51/

Nou nee. Er stond overal aangekondigd en zelfs in het nieuws dat de schade verhaald zou worden. Zelfs een nieuwsbericht dat het aangekondigd is en daar direct na een interview met zo'n domme kloot die zegt joh boete is 95 euro en we kunnen voor 20.000 euro schade pp aanrichten, wat is die 95 dan?

Als het mijn eigen kind zou zijn, sla ik hem bont en blauw. Arrogant denigrerend en oerstom kútjong!
Daar zou ik als ouder geen cent voor betalen, draai maar gelijk de bak in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:29

Loretta schreef:
sureido schreef:

Dat is voor veel mensen dan nog de enige weg om toch nog iets te verdienen. Eigenlijlk wel een logisch gevolg dat de criminaliteit stijgt.

Ja joh, grote zorgen op je 14e, 16e, 18e jaar. Maak eerst je school maar eens af.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:31

Urielle schreef:
Loretta schreef:
Ik weet dat veel mensen er waarschijnlijk anders over denken. Maar ik vind dit toch vreselijk voor de ouders van kinderen die ontspoord zijn en waarvan de ouders nu worden achtervolgd en kaalgeplukt.

https://www.ad.nl/binnenland/megaclaims ... ~ab040c51/

Nou nee. Er stond overal aangekondigd en zelfs in het nieuws dat de schade verhaald zou worden. Zelfs een nieuwsbericht dat het aangekondigd is en daar direct na een interview met zo'n domme kloot die zegt joh boete is 95 euro en we kunnen voor 20.000 euro schade pp aanrichten, wat is die 95 dan?

Als het mijn eigen kind zou zijn, sla ik hem bont en blauw. Arrogant denigrerend en oerstom kútjong!
Daar zou ik als ouder geen cent voor betalen, draai maar gelijk de bak in.

Daar word jij dan als ouder toch voor achterna gezeten door het bedrijf, gemeente of eventuele verzekeraar. Daar veranderd een rotschop helaas niets aan. Dat is ook het treurige eraan. Jij wordt er dan voor gepakt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:32

Je zal toch moeten dokken Urielle of je dat nu wilt of niet, want bij minderjarigen gaat de schade op de ouders vallen gok ik zomaar.

En dan op je 13e al zoveel schuld, nee sorry maar dit is gewoon een ticket naar het criminele circuit. Niet dat ik het niet terecht vind. Maar ik denk dat voor minderjarigen andere oplossingen een stuk beter zijn.