Morganlefay schreef:Maatwerk kan helemaal geen kwaad, maar wees dan wel consequent.
Iedereen weet dat witgoed een heikel onderwerp is maar constructief zijn komt niet in het woordenboek voor.
Schaf om te beginnen de dooddoener af "daar kan je voor sparen" als er binnen drie maanden twee stuks witgoed de geest hebben gegeven. Betaal dat tweede stuk en laat je cliënt niet lenen voor een vervangend exemplaar. Want je kan maar 1x het gespaarde geld uitgeven.
Of nog beter pas de wet aan op dit stuk.
Ik weet niet, maar ook ik heb jarenlang geen geld gehad als er meerdere dingen tegelijk stuk gingen en ik heb mijn hele leven gewerkt.
Het leven is geen ponykamp, dan hang je je was maar op een rekje of gebruik je de badkuip. Ga je alsnog niet dood van, heb ik ook wel eens een periode gedaan en dat leert je keuzes maken en ergens voor gaan.
Hetzelfde geld voor mij voor de casus taartenbakken. Ik vind dat dubbel, enerzijds denk ik: je moet doen waar je blij van word. Maar van zoiets kun je toch geen bestaan opbouwen

?
Ik heb dat ook gezien bij iemand, die kreeg een omscholingsbudget en ging daarvan een cursus healende energie overbrengen ofzo volgen.
Ik vind het onzin dat het zo geregeld is dat je dat geld pas terug krijgt aan het einde van het jaar, initiatief mag best beloond worden.
Maar ik vind ook dat mensen mogen nadenken over wat geld/baankans oplevert.
Dat zou niet moeten in een ideale wereld, zeg maar in het goed gelukte communisme. Dan doet iedereen gewoon wat hij kan en verdiend evenveel. Dan was ik ook niet 2 banen tegelijk aan het hebben