Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:21

Dus? Als je wit bent, mag je niet opkomen voor je medemens?[/quote]

Natuurlijk mag je voor anderen opkomen. Maar wanneer je de BLM eens heel goed en juist zou inspecteren, voor infiltreren is het nu een beetje laat, dan zou je weten dat hun hoofddoel is, vnl. witte vrouwen te gaan vermoorden. Of je infiltreert en in de antifa dan weet je precies hoe je iemand in elkaar moet slaan. Je gaat dus demonstreren met een groep die gewoon betaald wordt.

Zo dit was het laatste wat ik op bokt geschreven heb ik ga me nu zelf een ban geven van 11 dagen.
Pas goed op jezelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:24

Las trouwens vanochtend een interview met Lucelle Comvalius, het gezicht van een landelijke onderwijscampagne. Geweldig mens en op 1 jarige leeftijd met haar ouders uit Suriname gekomen. Zij kreeg vorige week nog aap naar haar hoofd geslingerd. Gebeurt vaker zegt ze maar ze gaat gewoon hard lachen en laat haar dag niet verpesten. Op de vraag of ze ze niet van de fiets wilde trekken zegt ze dat ze geleerd heeft geen kwaad met kwaad te vergelden en dat haar ouders, toen ze hier net woonden haar vertelden dat ze A de taal goed moest beheersen en B onberispelijk moest gedragen en dan kon ze alles worden wat ze wou. Zo kun je je kinderen ook motiveren .
Die ouders hebben dus niet benadrukt dat ze twee keer zo hard moest werken omdat ze zwart was en zo dus niet al op jonge leeftijd een stempel opgedrukt. Geweldig mens en in 2019 docent van het jaar geweest .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:34

bigone schreef:
Las trouwens vanochtend een interview met Lucelle Comvalius, het gezicht van een landelijke onderwijscampagne. Geweldig mens en op 1 jarige leeftijd met haar ouders uit Suriname gekomen. Zij kreeg vorige week nog aap naar haar hoofd geslingerd. Gebeurt vaker zegt ze maar ze gaat gewoon hard lachen en laat haar dag niet verpesten. Op de vraag of ze ze niet van de fiets wilde trekken zegt ze dat ze geleerd heeft geen kwaad met kwaad te vergelden en dat haar ouders, toen ze hier net woonden haar vertelden dat ze A de taal goed moest beheersen en B onberispelijk moest gedragen en dan kon ze alles worden wat ze wou. Zo kun je je kinderen ook motiveren .
Die ouders hebben dus niet benadrukt dat ze twee keer zo hard moest werken omdat ze zwart was en zo dus niet al op jonge leeftijd een stempel opgedrukt. Geweldig mens en in 2019 docent van het jaar geweest .

Maar hoe je er mee omgaat maakt de situatie toch niet minder belachelijk?
Ik heb zeer hardwerkende leerlingen die veel meer sollicitatie briefjes voor de bijbaan moeten inleveren. Tegen over de iets luiere leerlingen die zo worden aangenomen. Beide vinden dat logisch maar als je dat van een afstand bekijkt is dat het niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:51

Sakura789 schreef:
elnienjo schreef:
Ik heb Surinaamse vrienden die zich niet in Sylvana herkennen en zich er zo ongeveer voor verontschuldigen.

En die vertegenwoordigen alle Surinamers/Antillianen en mensen van overige Afrikaanse komaf?

Je kunt de vraag ook omdraaien. Vertegenwoordigt Sylvana alle Surinamers/Antillianen en mensen van overige Afrikaanse komaf?

Of de vraag specifieker stellen welk percentage van de Surinamers/Antillianen en mensen van overige Afrikaanse komaf vertegenwoordigt Sylvana?

Sakura789

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:18

Nou gezien haar gevolg inmiddels wel een flink aantal. Ook steeds meer mensen die zich durven te uiten en die zich jarenlang stil hielden, grotendeels uit angst. Moeten we daar trots op zijn? Dat mensen zich niet durven te uiten als ze zich gekwetst voelen?

Volgens mij ontstaan er ‘Sylvana’s’ omdat mensen zich niet gehoord voelen. Er een grote groep denkt ‘ik zie het niet, dus het zal wel meevallen’. Als die groep ook niet gaat luisteren dan creëer je zelf de extremen in mijn ogen.

Als we 15 jaar geleden hadden geluisterd, zwarte piet hadden aangepast, dan had ons dat veel tegenstellingen gespaard in de huidige tijd. Toen waren er al mensen die aangaven dat ze er niet ok mee waren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:23

Sakura789 schreef:
Nou gezien haar gevolg inmiddels wel een flink aantal. Ook steeds meer mensen die zich durven te uiten en die zich jarenlang stil hielden, grotendeels uit angst. Moeten we daar trots op zijn? Dat mensen zich niet durven te uiten als ze zich gekwetst voelen?

Maar dat kweek je dus nu de andere kant op. Als blanke durf je je niet meer in het openbaar uit te spreken omdat je dan gelijk voor extremist/racist en weet ik wat uitgemaakt wordt.

Rutte zei het in elk geval wel netjes: Zwarte Piet IS niet racistisch, het is gewoon een volksgebruik wat uiteindelijk wel 'n keer zal uitdoven.
Denk dat het Sinterklaasfeest geleidelijker en natuurlijker zou zijn verwaterd zonder extremistisch KOZP clubje, want reactie is tegenreactie natuurlijk.
Maar op een natuurlijke manier komt kerst meer in trek en 2 feesten in één maand is wat veel van 't goede, dus het sterft toch wel uit.

Ben trouwens benieuwd of de bevolking die hun slachtofferrol ophangt aan de slavernij ook zo valt over de Kukluxclan kledij van de Spanjaarden op hun traditoneel semana santa feest.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:29

Loretta schreef:
Sakura789 schreef:

En die vertegenwoordigen alle Surinamers/Antillianen en mensen van overige Afrikaanse komaf?

Je kunt de vraag ook omdraaien. Vertegenwoordigt Sylvana alle Surinamers/Antillianen en mensen van overige Afrikaanse komaf?

Of de vraag specifieker stellen welk percentage van de Surinamers/Antillianen en mensen van overige Afrikaanse komaf vertegenwoordigt Sylvana?

Sylvana Simons vertegenwoordigt om precies te zijn 6571 mensen (in de gemeente Amsterdam), dat is het aantal mensen dat op haar heeft gestemd. Da's niet zo ingewikkeld toch :o?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:30

Niet ingewikkeld. En ook niet zo veel. En toch altijd veel reuring met en door haar.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 06-06-20 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:31

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:32

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:36

Magrathea schreef:
elnienjo schreef:
Mooi treffend filmpje van Arjen Lubach:
https://www.youtube.com/watch?v=-qzjR2ZzTec

Ik krijg het idee dat jij de afleveringen van ZML hebt gemist waarin hij zich oa uitspreekt tegen Zwarte Piet :))

Nee, ik vond dit juist verfrissend tov zijn doorgaans linkse propaganda. Als zelfs een links persoon dit meeloopgedrag inziet, dan is er nog hoop.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:40

O, dus als iemand zijn standpunt aanpast door nieuwe inzichten is dat meeloopgedrag?

Vind het trouwens wel een beetje cherrypicking dit, ik denk dat je het echt grondig misinterpreteert namelijk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:48

Elnienjo heeft een vorm van autisme toch? Dan kan sarcasme en satire soms aan iemand ontgaan. Denk namelijk dat Lubach ook niet echt met de ex van Baudet geslapen heeft. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:09

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Maar hoe je er mee omgaat maakt de situatie toch niet minder belachelijk?
Ik heb zeer hardwerkende leerlingen die veel meer sollicitatie briefjes voor de bijbaan moeten inleveren. Tegen over de iets luiere leerlingen die zo worden aangenomen. Beide vinden dat logisch maar als je dat van een afstand bekijkt is dat het niet.

Dat zeg ik toch niet, neem aan dat ieder weldenkend mens weet dat iemand voor aap uitmaken gewoon niet kan maar vond het gewoon leuk om te lezen, hele interview. En nee, het is niet logisch om zoveel meer moeite te moeten doen om iets te bereiken. Ik plaatste dit naar aanleiding van een video met een interview met een gekleurd persoon, haar ouders hadden alleen gezegd, je moet tien keer zo goed zijn want je bent zwart. En dat zal ongetwijfeld zo zijn, echter zijn er ook onder zwarte ouders grote verschillen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-06-20 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:11

bigone schreef:
Dat zeg ik toch niet, neem aan dat ieder weldenkend mens weet dat iemand voor aap uitmaken gewoon niet kan maar vond het gewoon leuk om te lezen, hele interview. En nee, het is niet logisch om zoveel meer moeite te moeten doen om iets te bereiken.

:D
Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:15

Ik heb geen zin om in herhaling te vallen elnienjo.

Dat ik tegen zwarte piet ben, wil niet zeggen dat ik voor welke vorm van racisme/discriminatie ben.

Dat ik tegen zwarte piet ben, wil niet zeggen dat ik iedereen die daar niet tegen is, een racist vind.

Ik vond zwarte piet heel normaal en er was voor mij geen enige vorm van racisme in te zien. Nu ik wat ouder ben en wat meer culturen om me heen heb, ben ik mijn standpunt daarin gaan veranderen. Net als een aantal andere standpunten.

Maar als dat bericht van MarlindeRooz waar is, dan snap ik je standpunten wat beter.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:20

MarlindeRooz schreef:
Elnienjo heeft een vorm van autisme toch? Dan kan sarcasme en satire soms aan iemand ontgaan. Denk namelijk dat Lubach ook niet echt met de ex van Baudet geslapen heeft. :D

Maar hij is vast beter in bed!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:24

Sakura789 schreef:

Dat ik tegen zwarte piet ben, wil niet zeggen dat ik voor welke vorm van racisme/discriminatie ben.

Dat ik tegen zwarte piet ben, wil niet zeggen dat ik iedereen die daar niet tegen is, een racist vind.

Ik vond zwarte piet heel normaal en er was voor mij geen enige vorm van racisme in te zien. Nu ik wat ouder ben en wat meer culturen om me heen heb, ben ik mijn standpunt daarin gaan veranderen. Net als een aantal andere standpunten.

Maar als dat bericht van MarlindeRooz waar is, dan snap ik je standpunten wat beter.

Ik ben asperger idd.

Maar ik blijf vinden dat onze volkstraditie niets te maken heeft met het belachelijk maken van een ander ras en vind het dus onterecht dat dit als racisitisch wordt bestempeld. Ik heb ze altijd als clowns gezien, slimme clowns ook nog, want ze moesten altijd het feest redden omdat Sint weer 'ns iets vergeten was als oude man. Juist oude mensen worden als karikatuur weggezet zou je ook kunnen denken, want ik herinner me Sint dus vooral als altijd verward omdat ie al 'n dagje ouder was. Ik heb nog geen demonstraties en rellen gezien vanuit ouderenorganisaties in verband met deze kwestie.

En ook frappant vind ik dat donkere mensen het blijkbaar als een belediging ervaren dat er bij een blank feest gekozen is voor een donker personage als rolmodel. Dat zou toch juist tot vreugde moeten stemmen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:45

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:45

Bigone noemt Lucelle Deneer- Comvalius

inderdaad een geweldig mens

Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen
Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven. Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’
-- Romeinen 12:17-19

veel gekleurde mensen zijn gelovig en haar ouders hebben het goed opgepakt en het resultaat mag er zijn, als je dat kunt hanteren

maar dat lukt alleen als alle mensen bereid zijn het oude verleden te laten rusten en het nieuwe heden op te pakken, maar dan wel zonder geweld

een andere mening een andere kijk op dingen is niet per definitie racistisch, toch!! anders komt je nooit tot een dialoog

en met modder blijven gooien is nog nooit succesvol geweest

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:08

Magrathea schreef:
Sylvana Simons vertegenwoordigt om precies te zijn 6571 mensen (in de gemeente Amsterdam), dat is het aantal mensen dat op haar heeft gestemd. Da's niet zo ingewikkeld toch :o?

Dat vind ik dan nogal schaars om eerlijk te zijn. In het stemhokje kan iedereen zijn of haar stem anoniem laten horen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:13

Misschien een betere indicatie is het aantal stemmen dat ze landelijk had, namelijk 26095 (in 2017)

Het mag percentueel niet zoveel zijn maar het is ook weer niet een verwaarloosbaar klein groepje mensen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:19

elnienjo schreef:
Sakura789 schreef:

Ik ben asperger idd.

Maar ik blijf vinden dat onze volkstraditie niets te maken heeft met het belachelijk maken van een ander ras en vind het dus onterecht dat dit als racisitisch wordt bestempeld. Ik heb ze altijd als clowns gezien, slimme clowns ook nog, want ze moesten altijd het feest redden omdat Sint weer 'ns iets vergeten was als oude man. Juist oude mensen worden als karikatuur weggezet zou je ook kunnen denken, want ik herinner me Sint dus vooral als altijd verward omdat ie al 'n dagje ouder was. Ik heb nog geen demonstraties en rellen gezien vanuit ouderenorganisaties in verband met deze kwestie

En ook frappant vind ik dat donkere mensen het blijkbaar als een belediging ervaren dat er bij een blank feest gekozen is voor een donker personage als rolmodel. Dat zou toch juist tot vreugde moeten stemmen?

Ik vind dat best een grappige en treffende opmerking. Zie het nog wel gebeuren ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:19

Lubach komt regelmatig behoorlijk rechts uit de hoek. Maar je moet je bij hem altijd blijven realiseren, of hij nou links of rechts op de korrel neemt, dat hij een komiek is. Zijn eerste doel is mensen aan het lachen te brengen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:25

Of mensen aan het denken zetten op een humoristische manier.

Ik vind hem juist wat kleurloos, omdat hij en zijn team alles aanpakken wat bijzonder is. Hij pakt de VVD net zo hard aan als de PvdD.