Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:19

bigone schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... ar-BBZiLdj

Anouska, je krijgt van mij drie maanden de tijd om ze één voor één te onderzoeken en te weerleggen .

Wat moet ik weerleggen? Er staan geen voorbeelden in dus valt er niets te overleggen. Ik zie graag een uitwerking van de beschuldigingen anders kan ik er weinig mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:21

Anouska, jouw eerste post nog even weer gelezen. We hebben een conspiracy topic dus misschien moet je je daar maar melden. Reden : Iemand die de meest extreme conspiracy denker in Nederland aanhaalt om te bekijken is daar beter op zijn plek.
Ik snap je uitlatingen in combinatie met trump nu veel beter , allemaal conspiracy natuurlijk. Of fake news, we gaan het zien in November.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:26

bigone schreef:
Anouska, jouw eerste post nog even weer gelezen. We hebben een conspiracy topic dus misschien moet je je daar maar melden. Reden : Iemand die de meest extreme conspiracy denker in Nederland aanhaalt om te bekijken is daar beter op zijn plek.
Ik snap je uitlatingen in combinatie met trump nu veel beter , allemaal conspiracy natuurlijk. Of fake news, we gaan het zien in November.

Waarom nou die persoonlijke aanval? Ik vroeg iets inhoudelijks naar aanleiding van een hele rits aannames en beschuldigingen en in plaats van op een volwassen manier te discussieren val je mij persoonlijk aan en vindt je het nodig mij als persoon te kakken te zetten. Waarom? Serieuze vraag, waarom gooi je het over die boeg? Waarom niet gewoon een discussie voeren en mij de mond snoeren met je argumenten als ik het zo verkeerd zie?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:29

elnienjo schreef:
Extreem links kun je beter zeggen!
Er is een blanke vrouw doodgeschoten omdat ze 'all lives matter' zei tegen zo'n stelletje BLM-aso's.
https://www.the-sun.com/news/1129367/je ... r-indiana/

Het blijkt altijd nuttig om de bron even te checken.
Want als ik lees was er een 'racially charged argument' tussen verschillende mensen. (Ik ga hier een conclusie trekken, maar ik vraag me af hoe je een 'racially charged argument' kunt hebben zonder racisme.)

Daarna trok een man betrokken bij die discussie een wapen, daarop trok de partner van de vrouw een wapen.

Daarna stopten ze die wapens weer weg, maar later werd er geschoten.

Lees ik dat zo goed?

Dan...
1. weten we dus nog niet zeker wie de schutter was
2. weten we niet zeker wie die schutter had willen raken
3. weten we niet zeker waarom diegene dat deed. (Bv of dit niet iemand was die 'the only way to stop a bad man with a gun is a good man with a gun' ter harte heeft genomen, dus een waakzame burger die anderen wapens ziet trekken en dat oplost door iemand neer te schieten.)

(Mijn voorzichtige conclusie zou zijn dat een mooie les voor de toekomst zou zijn om minder f*cking wapens in de maatschappij te hebben, en dat niet iedereen daarmee gaat zwaaien bij discussies.)

Maar om dit te linken aan de BLM-beweging komt wel echt te kwader trouw over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:30

Anouska schreef:
bigone schreef:

Waarom nou die persoonlijke aanval? Ik vroeg iets inhoudelijks naar aanleiding van een hele rits aannames en beschuldigingen en in plaats van op een volwassen manier te discussieren val je mij persoonlijk aan en vindt je het nodig mij als persoon te kakken te zetten. Waarom? Serieuze vraag, waarom gooi je het over die boeg? Waarom niet gewoon een discussie voeren en mij de mond snoeren met je argumenten als ik het zo verkeerd zie?

Hier een lijst met leugens. Misschien moet je even inloggen maar dan kun je ze lezen.
En ik wil je zeker de mond niet snoeren maar ik heb wel het gevoel dat jij door een zeer gekleurde bril beïnvloed door je omgeving naar Trump kijkt. Is niet erg maar besef dat wel, ik ben tegen Trump en ook zeker niet voor Biden die ik veel te oud vind. Maar op dit moment na drie jaar Trump en hoe hij als een kat in het nauw om zich heen slaat is imo een tuinkabouter nog een betere optie.

https://www.nytimes.com/interactive/201 ... -lies.html

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:31

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:
Extreem links kun je beter zeggen!
Er is een blanke vrouw doodgeschoten omdat ze 'all lives matter' zei tegen zo'n stelletje BLM-aso's.
https://www.the-sun.com/news/1129367/je ... r-indiana/

Het blijkt altijd nuttig om de bron even te checken.
Want als ik lees was er een 'racially charged argument' tussen verschillende mensen. (Ik ga hier een conclusie trekken, maar ik vraag me af hoe je een 'racially charged argument' kunt hebben zonder racisme.)

Daarna trok een man betrokken bij die discussie een wapen, daarop trok de partner van de vrouw een wapen.

Daarna stopten ze die wapens weer weg, maar later werd er geschoten.

Lees ik dat zo goed?

Dan...
1. weten we dus nog niet zeker wie de schutter was
2. weten we niet zeker wie die schutter had willen raken
3. weten we niet zeker waarom diegene dat deed. (Bv of dit niet iemand was die 'the only way to stop a bad man with a gun is a good man with a gun' ter harte heeft genomen, dus een waakzame burger die anderen wapens ziet trekken en dat oplost door iemand neer te schieten.)

(Mijn voorzichtige conclusie zou zijn dat een mooie les voor de toekomst zou zijn om minder f*cking wapens in de maatschappij te hebben, en dat niet iedereen daarmee gaat zwaaien bij discussies.)

Maar om dit te linken aan de BLM-beweging komt wel echt te kwader trouw over.

Had ik ook al vastgesteld. Knap dat jij je nog de moeite neemt om het op te schrijven.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:03

Even wat anders maar niet geheel o.t.:

Hebben jullie nou ook niet de indruk dat de begrippen rechts en links niet langer de lading dekken?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:06

Don't feed the troll.
En wat de vraag 'wie is hier de trol(l) betreft, wie de schoen past ...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:10

mysa schreef:
Even wat anders maar niet geheel o.t.:

Hebben jullie nou ook niet de indruk dat de begrippen rechts en links niet langer de lading dekken?

In de VS heeft het woord ‘links’ politiek gezien m.i. geen plaats. Wat mij betreft gaat het daar over ‘rechts’ vs ‘iets minder rechts’ .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:14

Ze hebben het daar helemaal niet over links en rechts, maar over conservative en liberal. Waarbij beide begrippen niet heel consequent worden gehanteerd en ook niet heel duidelijk zijn af te bakenen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:17

Askja schreef:
Don't feed the troll.
En wat de vraag 'wie is hier de trol(l) betreft, wie de schoen past ...

.....emigreert naar de VS?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:19

De verschillen tussen de republikeinen en democraten zijn vooral culturele verschillen en nauwelijks economische verschillen. Op het economische gebied is er nauwelijks verschil in beleid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:22

Er is echt heel veel verschil op gebied van economisch beleid.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:41

Vertel, wat heeft bijvoorbeeld een Obama of een Clinton op economisch gebied anders gedaan dan een Bush of een Trump?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:41

Ik denk zeker niet dat ze en trol is maar wel zodanig denkend dat ze in de States goed op haar plek zal zijn. Er word afgegeven op Nederland over het feit dat hier zo verschrikkelijk veel belasting betaald moet worden. Er word even aan voorbij gegaan dat er in ons land een dusdanig sociaal vangnet is dat iedereen te eten/dak boven zijn hoofd/ goede gezondheidszorg en een zorg voor ouderen dmv wao is. Dat moet betaald worden. Wij zitten al dertig jaar in de hoge belastingtarieven , natuurlijk is het niet leuk om de helft van je verdienste in te leveren bij de belastingdienst . En er is zeker genoeg aan te merken op ons systeem maar onder de streep word er voor iedereen gezorgd .
En dat is in heel veel landen niet vanzelfsprekend of zelfs maar aanwezig . Op gebied van zorgen voor al je burgers vind ik de USA een ontwikkelingsland en is het gewoon schandalig dat ze daar nog nooit een oplossing voor hebben gevonden. Land van onbegrensde mogelijkheden , jazeker maar ook een land wanneer het allemaal niet lukt van doffe ellende .

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:07

Wat een vreselijke nare reacties hier op bokt tegenwoordig. Was vroeger zo erg niet. Zal morgen inhoudelijk reageren op een paar mensen hier die eens in de spiegel moeten kijken. Geen wonder dat er zoveel weg zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:09

Anouska schreef:
Wat een vreselijke nare reacties hier op bokt tegenwoordig. Was vroeger zo erg niet. Zal morgen inhoudelijk reageren op een paar mensen hier die eens in de spiegel moeten kijken. Geen wonder dat er zoveel weg zijn.
Misschien is het verstandig je eerste bericht/de toon binnen dat bericht hier in het topic terug te lezen. Begint feitelijk direct al met je eerste zin.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:10

Anouska schreef:

Als je de reacties die op jouw berichten komen zo naar vindt, dan zijn jouw berichten ook naar...

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:13

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:

Als je de reacties die op jouw berichten komen zo naar vindt, dan zijn jouw berichten ook naar...

Waarom dan? Wie heb ik hier persoonlijk aangevallen? Of weggezet als dom of nazi?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:14

Anouska schreef:

Don’t bother.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:17

Anouska schreef:
IMANDRA schreef:

Waarom dan? Wie heb ik hier persoonlijk aangevallen? Of weggezet als dom of nazi?
Letterlijk de 1e zin van jou binnen dit topic, het wekt nou niet echt de suggestie dat 'wij' verstandig en/of intelligent zijn/(denken te) weten waar wij het over hebben:
Citaat:
Ik heb een stuk of 5 pagina's doorgelezen en man, man, man wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:23

Citaat:
Letterlijk de 1e zin van jou binnen dit topic, het wekt nou niet echt de suggestie dat 'wij' verstandig en/of intelligent zijn/(denken te) weten waar wij het over hebben:
Citaat:
Ik heb een stuk of 5 pagina's doorgelezen en man, man, man wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.

Mag jij uitleggen hoe dat hetzelfde is als iemand dom noemen? Ik ken mensen die meerdere hoge opleidingen hebben gevolgd maar op sommige vlakken pure onzin uitkramen. Zijn ze dan dom?

Nogmaals, waar heb ik ook maar iemand hier persoonlijk aangevallen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:25

Je hebt het in dit geval over een specifieke mening binnen dit topic, afkomstig van een selecte groep mensen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:27

Ailill schreef:
Je hebt het in dit geval over een specifieke mening binnen dit topic, afkomstig van een selecte groep mensen.

Waar zeg ik dat de meningen onzin waren???

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:29

Dat quote ik net.