Janneke2 schreef:...is het een grap, dat Ongehoorde Nederland...?
Een website kan uiteraard snel "de lucht in", voor een omroep duurt dit langer. Binnen het krakende Nederlandse bestel, dan.
(Oma heeft de piratenzenders Veronica, Noordzee en Caroline nog meegemaakt, maar dat is geschiedenis.)
In goed Hollands: in principe kan ik mij uitstekend vinden in:"De mensen die Hilversum amper ziet staan. Respect en aandacht voor de Nederlandse cultuur, haar geschiedenis, normen en waarden en haar tot voor kort vanzelfsprekende vrijheden, vormen de basis voor de inhoud van de programma’s van ON!"
Ik denk dan aan de (oude?) traditie van tolerantie voor religieuze en andere minderheden die ons tijdens de republiek der zeven Verenigde Nederlanden letterlijk groot maakte. Het machtigste land van Europa.
(Het waren 8 Nederlanden, Drenthe telde letterlijk niet mee want te arm - "money makes the world go round".)
Ook vind ik het heerlijk dat ons parlement geen kiesdrempel heeft - wie de kiesdeler haalt krijgt een zetel, punt uit.
Iedereen die dit wil mag een lijst indienen en 'een gooi naar de kiezersgunst doen'. Waarom tenslotte ook niet.
En dat we altijd coalitieregeringen hebben: doe mij maar veel overleg.
Allemaal hartstikke prachtig...!
(Maar soms wordt de uitdrukking 'Nederlandse identiteit' misbruikt om mensen naar buiten te zetten: jij hoort hier niet.)
Ze hebben 50.000 betalende leden nodig, voorlopig.
En dan na 3 jaar 150.000 leden.