Sinterklaas was toch ooit leuk voor iedereen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:11

Shadow0 schreef:
Loretta schreef:
Toch is het opmerkelijk dat extreem rechts zo enorm gegroeid is de laatste ruim 10 jaar. Ergens zit toch een enorm stuk onvrede.

Onvrede is te marketen, dat is duidelijk.

Alles is te marketen, als je maar slim genoeg kletst.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Sinterklaas was toch ooit leuk voor iedereen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:26

Ik snap niet waarom vrijheid van meningsuiting zo vaak begrepen wordt als alles maar mogen roepen omdat het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:27

MCE schreef:
Shaggy09, je vraagt:

"Ik vraag me ook regelmatig af, toen ik kind was was de discussie wel al wat aan het opspelen maar nog op een totaal ander level dan hoe het nu is. (2000's)

Waarom is het nu pas echt een ding? Waarom was dat 20/30 jaar geleden nog niet zo vraag ik me af. (Ik vind het alleen maar goed dat er veranderingen komen voor de mensen die zich gekwetst of gediscrimineerd worden, laat ik dat voorop stellen, maar ik vraag dit me oprecht al een poosje af.) "

het was er wel alleen ging het minder snel dan nu, niemand kan zich nu voorstellen dat ik eerst naar huis moest fietsen - of een telefooncel moest op zoeken - om te kunnen bellen, dan was ik al afgekoeld/had tijd gehad om er over na te denken dacht er dan al vaak anders over,

nieuws brengen via radio/tv/krant duurde even iets langer - toen was er nog hoor en wederhoor voordat er iets in/op het nieuws kwam- dan nu met de sociale media, nu kan men adhoc reageren en men heeft de hele wereld per direct binnen bereik

aanvulling: ben geen voorstander van censureren maar denk soms wel een als ik berichten lees/beelden/video's zie >;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:30

Terug naar de tijd waar je nog alles kon zeggen??? Wanneer was dat dan?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:36

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:44

...is het een grap, dat Ongehoorde Nederland...?
Een website kan uiteraard snel "de lucht in", voor een omroep duurt dit langer. Binnen het krakende Nederlandse bestel, dan.
(Oma heeft de piratenzenders Veronica, Noordzee en Caroline nog meegemaakt, maar dat is geschiedenis.)

In goed Hollands: in principe kan ik mij uitstekend vinden in:"De mensen die Hilversum amper ziet staan. Respect en aandacht voor de Nederlandse cultuur, haar geschiedenis, normen en waarden en haar tot voor kort vanzelfsprekende vrijheden, vormen de basis voor de inhoud van de programma’s van ON!"

Ik denk dan aan de (oude?) traditie van tolerantie voor religieuze en andere minderheden die ons tijdens de republiek der zeven Verenigde Nederlanden letterlijk groot maakte. Het machtigste land van Europa.
(Het waren 8 Nederlanden, Drenthe telde letterlijk niet mee want te arm - "money makes the world go round".)

Ook vind ik het heerlijk dat ons parlement geen kiesdrempel heeft - wie de kiesdeler haalt krijgt een zetel, punt uit.
Iedereen die dit wil mag een lijst indienen en 'een gooi naar de kiezersgunst doen'. Waarom tenslotte ook niet.
En dat we altijd coalitieregeringen hebben: doe mij maar veel overleg.

Omroepbestel, bijna gesloopt inmiddels, volgde het principe dat iedereen een vereniging kon oprichten, om een omroepvergunning kon vragen en dan zendtijd toegewezen kreeg.
Voelde je je niet gehoord: gewoon zelf een club starten! Alleen maar prima.

Allemaal hartstikke prachtig...!

(Maar soms wordt de uitdrukking 'Nederlandse identiteit' misbruikt om mensen naar buiten te zetten: jij hoort hier niet.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 25-11-19 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:48

ravellie schreef:
MCE schreef:

Eindelijk ook ruimte voor een ander geluid :)

i.p.v alleen de NOS -O-

Er is meer dan de NOS :)*

Als het net zo'n succes wordt als Robert Jensen, dan wordt ook dit een aanfluiting.

Men heeft commentaar op de kosten van ons publiek bestel, maar ontvangen wel graag deze subsidie-gelden.
Geert Wilders heeft zijn steun uitgesproken, terwijl hij tegen de publieke omroepen is.
Waarom verbaasd me nu dit niet? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:50

Janneke2 schreef:
...is het een grap, dat Ongehoorde Nederland...?
Een website kan uiteraard snel "de lucht in", voor een omroep duurt dit langer. Binnen het krakende Nederlandse bestel, dan.
(Oma heeft de piratenzenders Veronica, Noordzee en Caroline nog meegemaakt, maar dat is geschiedenis.)

In goed Hollands: in principe kan ik mij uitstekend vinden in:"De mensen die Hilversum amper ziet staan. Respect en aandacht voor de Nederlandse cultuur, haar geschiedenis, normen en waarden en haar tot voor kort vanzelfsprekende vrijheden, vormen de basis voor de inhoud van de programma’s van ON!"

Ik denk dan aan de (oude?) traditie van tolerantie voor religieuze en andere minderheden die ons tijdens de republiek der zeven Verenigde Nederlanden letterlijk groot maakte. Het machtigste land van Europa.
(Het waren 8 Nederlanden, Drenthe telde letterlijk niet mee want te arm - "money makes the world go round".)

Ook vind ik het heerlijk dat ons parlement geen kiesdrempel heeft - wie de kiesdeler haalt krijgt een zetel, punt uit.
Iedereen die dit wil mag een lijst indienen en 'een gooi naar de kiezersgunst doen'. Waarom tenslotte ook niet.
En dat we altijd coalitieregeringen hebben: doe mij maar veel overleg.

Allemaal hartstikke prachtig...!

(Maar soms wordt de uitdrukking 'Nederlandse identiteit' misbruikt om mensen naar buiten te zetten: jij hoort hier niet.)

Ze hebben 50.000 betalende leden nodig, voorlopig.
En dan na 3 jaar 150.000 leden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:52

Yes een eigen omroep voor louter rechtse en racistische uitingen!!! :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:53

Okee, ON probeert dus een serieuze omroep te worden binnen het bestel.

Als Geert Wilders als enige zijn steun heeft uitgesproken, dan vrees ik dat er gevloekt wordt met het begrip van de Nederlandse geschiedenis, de Nederlandse vrijheden etc etc etc.
(Die zijn namelijk inclusief ipv exclusief. GW is overduidelijk exclusief.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:55

MarlindeRooz schreef:

Dat zie je al aan de initiatiefnemers en voorstanders c.q. geïnteresseerde leden.
Kijk maar eens rond op FB.
Het wachten is op Pegida ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:59

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:12

Electra63 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat zie je al aan de initiatiefnemers en voorstanders c.q. geïnteresseerde leden.
Kijk maar eens rond op FB.
Het wachten is op Pegida ;)

Het is mij inmiddels ook al wel duidelijk dat dit niet over de echte dieperliggende frustraties gaat maar helaas ook weer over oppervlakige onderwerpen gaat. De tegenreactie is ook al voorspelbaar. Al met al komt iedereen alleen maar meer tegenover elkaar te staan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:16

Citaat:
Eindelijk ook ruimte voor een ander geluid :)

i.p.v alleen de NOS -O-

En na mijn lofzang op de Nederlandse traditie van veelkleurigheid
....denk aan het omroepbestel zelf, of het aantal partijen in de 2e Kamer....
word ik wat kregel van deze posting.

Die ruimte is er sinds mensenheugenis.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:16

MarlindeRooz schreef:

Typisch om mensen die kritisch zijn maar meteen in die hoek weg te zetten

Ben ik bij deze schijnbaar ook een 'racist'

Anyway, ik vind het positief streven, en hoop ook dat het iets positiefs gaat worden uiteraard

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:19

Beste Ravalie,
naar mijn idee ben je uiterst slecht geïnformeerd. Daarna ben je kwetsbaar voor 'weggezet worden'.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:20

Loretta schreef:
MCE schreef:

Hopelijk gaat het dan eens een keer over de echte problemen van deze groep mensen. maar als ik lees dat deze omroep nu al aansluiting zoekt bij de PVV en FVD dan ben ik bang dat het daar niet over zal gaan helaas.

Richt dan een politieke beweging/partij op.
Een publieke omroep oprichten om de migratieproblemen, ZP-discussie, milieu ter discussie te stellen??

Ik dacht dat een publieke omroep mooie, leuke, interessante programma's moest maken / uitzenden?
Voor een bepaalde doelgroep?

Ik vraag me af hoe de programmering van zo'n partij er dan uit gaat zien?

Maar misschien gaat dit wat teveel of-topic.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:23

Electra63 schreef:
Ik dacht dat een publieke omroep mooie, leuke, interessante programma's moest maken / uitzenden?

Er is zeker wel een doelgroep die dit leuk gaat vinden. De vraag alleen is of deze doelgroep bereid is en voor een deel ook de mogelijkheid heeft om het lidmaatschap te betalen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:24

ravellie schreef:
MarlindeRooz schreef:

Typisch om mensen die kritisch zijn maar meteen in die hoek weg te zetten

Ben ik bij deze schijnbaar ook een 'racist'

Anyway, ik vind het positief streven, en hoop ook dat het iets positiefs gaat worden uiteraard

Maar wat verwacht je dan dat deze omroep gaat uitzenden?
Ouderwetse filmpjes met de traditionele ZP? Die vindt je nog genoeg op internet.
Discussieprogramma's over integratie of milieu? Daar is al plaats voor? Je moet alleen met een goed verhaal komen en tegen wat tegengas/discussie kunnen?

Of vindt je zo'n programma als van Robert Jensen inhoudelijk ?

Eerder had je het nog over fatsoen en laat ik dat nu net niet met Jensen kunnen rijmen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:26

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Er is zeker wel een doelgroep die dit leuk gaat vinden. De vraag alleen is of deze doelgroep bereid is en voor een deel ook de mogelijkheid heeft om het lidmaatschap te betalen.

Lidmaatschap is maar 5,99 euro, dus dat zal het probleem niet zijn.

Maar je kan toch niet alleen programma's maken over integratie, ZP en milieu? En andere items waar je het niet mee eens bent?
Een omroep moet toch aan bepaalde eisen voldoen, voordat zij gemeenschapsgeld ontvangen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:32

MarlindeRooz schreef:

Huh, daar hadden we Powned toch al voor?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:32

Dus als je zoals Jensen geen blad voor je mond neemt dan ben je onfatsoenlijk!?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:33

Shadow0 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Huh, daar hadden we Powned toch al voor?

PowNed vind ik best meevallen... wel grof en rechts. Maar heb er geen racistische associatie mee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:34

Jensen was wel behoorlijk onfatsoenlijk ja. Er zijn genoeg mensen die geen blad voor de mond nemen en toch niet als Jensen zijn.