Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 01:14

Shaggy09 schreef:
.

De partij is door Baudet én Otten samen opgericht. Hoe Baudet over vrouwen spreekt is vanuit zichzelf en niet vanuit de partij. Op de site van FvD en andere media krijg ik niks gevonden over hoe de FvD over vrouwen denkt. Dus nee, de gedachtegoed van Baudet is niet hetzelfde als de FvD en haar leden.

baudyh schreef:
verootjoo schreef:
Mag toch hopen dat die mensen nog tot inkeer komen :')
Zeker als vrouw snap ik niet dat je op zo’n ongeëmancipeerde seksistische lamlul kan stemmen :n

Nou nou zo kan het wel weer. Zo vreselijk is hij nou ook weer niet.

Dat klopt niet helemaal Shaggy en Baudyh, Nathalie haalde al eerder in dit topic aan dat ze met Baudet niet hoeft te trouwen. Ik heb toen een hele post geschreven waarin ik aangeef dat ik dit te naïef vind waaronder hele delen wat door hem is gezegd, c.q in het partij programma staat en ik quote mijn eerdere bericht hier nogmaals want dat is blijkbaar niet helemaal goed binnengekomen. Ik herhaal dat bericht hier, want jij zegt in andere woorden eigenlijk hetzelfde

Nathalie18x schreef:
Ik ben het eens met veel van zijn standpunten en daarom stem ik op zijn partij.
Ik hoef niet met Baudet te trouwen dus ga me verder ook niet al te druk maken om wat hij verder uitkraamt.

Mijn reactie daarop is onderstaande stuk tot en met de quote waarin ik schreef:

"Dit vind ik te naïef. FvD is een hele kleine partij, dus Thiery Baudet maakt wel degelijk uit. Het gaat niet om een grote fractie waar andere vrouwen en/ of mannen de man met vrouwonvriendelijke ideeën in het gareel houden. Als vrouw moet je dus helemaal al niet zo'n man in de politiek willen hebben want als FvD inderdaad een grote partij zou worden, dan zorgt Thiery Baudet echt wel voor gelijkgestemden in de partij. Aangezien 50% van d bevolking vrouw is doe je dus een grote stap terug met op deze man kiezen, als het gaat om belangrijke issues voor vrouwen, vrouwen in de top e.a. zaken.
Moet je dus helemaal niet willen.

Kijk hier eens naar:
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/thierry- ... g-seksisme Thierry Baudet legt uit waarom hij vrouwen minderwaardig vindt
En hier meer algemeen:
https://www.nu.nl/politiek/5121641/over ... -zich.html waarin hij zegt:
Citaat:
Afkomst en IQ

Een interview uit 2016 van de nummer 2 op de FvD-lijst in Amsterdam, de enige gemeente waar de partij meedoet tijdens de verkiezingen in maart, blijft de partij achtervolgen.

Yernaz Ramautarsing zei in een gesprek met Brandpunt dat er een verband bestaat tussen de hoogte van het IQ en volkeren. Voor de meeste politici is afkomst koppelen aan IQ een taboe.

Ramautarsing wijst er in zijn interview op dat het wetenschappelijk is bewezen. "Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."

Op het moment van publicatie was Ramautarsing geen bekend figuur binnen de politiek. Dat werd hij pas toen hij eerst op de landelijke FvD-lijst kwam (9) en daarna de nummer 2 werd voor zijn partij in de hoofdstad.

Partijleider Thierry Baudet en FvD-Kamerlid Theo Hiddema weigerden afstand te nemen van deze uitspraken. "Dat is al lang bewezen. Dat is wetenschap", zei Hiddema daarover tegen De Telegraaf. Ook Baudet liet in het midden wat hij van die uitspraken vindt. "Ik laat dat graag bij wetenschappers die daar onderzoek naar doen." Beiden begrijpen niets van de kritiek.

Homo's en IQ

Ramautarsing komt opnieuw in beeld als WhatsApp-gesprekken waar hij aan meedoet via de Volkskrant en De Telegraaf naar buiten komen. Hij steunt een betoog waarbij gesteld wordt dat homorechten de samenleving dommer hebben gemaakt.

"Dat is gebaseerd op de notie dat homo's een relatief hoger IQ hebben en op het moment dat zij zich niet voortplanten de hele samenleving daar dus 'dommer van wordt.' Geen haat gewoon feiten'', citeren de kranten een bericht van Ramautarsing.

Opnieuw volgt veel verontwaardiging. Ramautarsing zegt dat hij bewust de discussie opzocht en daarom af en toe "advocaat van de duivel" speelde en stellingen innam waar hij "niet, althans zeker niet geheel" achter staat.

Ramautarsing: "Met name wil ik hierbij afstand nemen van de stelling dat ‘homorechten de samenleving dommer’ hebben gemaakt."

Toch stapt hij op vanwege de kwestie. Hij ziet hij af van een plek in de gemeenteraad voor FvD als hij gekozen zou worden.

Homeopathische verdunning

Baudet riep daarvoor al vragen op wat betreft zijn opvattingen over etniciteit. In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen zei hij te vrezen voor de "homeopathische verdunning" van de Nederlandse bevolking met alle volkeren van de wereld.

"Er komen allerlei culturen hier naartoe die niet integreren in de Nederlandse cultuur. We dreigen daardoor onze waarden en vrijheden te verliezen", legde Baudet deze uitspraak later uit op Radio 1.

Baudet zegt zelf dat hij verkeerd wordt begrepen. De "verdunning" heeft niets met bloed of ras te maken, maar moet puur worden gezien in cultureel verband.

Toch vestigt hij opnieuw de aandacht op zich rond dit thema door in december vijf uur lang met de extreem-rechtse Amerikaan Jared Taylor af te spreken.

Het gesprek, dat hij volgens de Correspondent in een Amsterdams hotel had, doet veel wenkbrauwen fronsen. Tylor geldt namelijk als een ideoloog van de Amerikaanse 'alt-right', een beweging bestaande uit extreemrechtse neo-nazi's, Ku Klux Klan-aanhangers en de Aryan Brotherhood, de groep die gelooft in de superioriteit van het blanke ras.

Taylor gelooft dat het blanke ras met uitsterven wordt bedreigd. Een opstand is nodig omdat de politiek zich tegen het eigen volk heeft gekeerd.

Naderhand laat FvD weten dat ze het als politieke partij belangrijk vinden zich te informeren. "Van links tot rechts, van mainstream tot minder mainstream." De partij benadrukt dat Baudet "racistische en/of antisemitische denkbeelden" verre van zich werpt.

Seksistisch?

Ook over vrouwen had Baudet op zijn minst opmerkelijk uitspraken. "Vrouwen excelleren over het algemeen minder in een heleboel beroepen. Ze hebben minder ambitie en hebben vaak meer interesse in familie-achtige dingen", zei hij tegen zakenblad Quote nadat hij net in de Kamer zat.

Dat is volgens Baudet niet seksistisch. "Het is gewoon zo."

Vrouwen hebben volgens de FvD-leider niet zo'n vaste politieke koers. "Het is normaal voor een vrouw om links te zijn. Maar dan ontmoeten ze een man die rechts is en dan zegt ze: hij heeft eigenlijk ook wel gelijk."

Wellicht nog opzienbarender is een artikel uit 2014 op TPO.nl over versiergoeroe Julien Blanc. De Amerikaan met Zwitserse roots kwam wereldwijd in opspraak vanwege zijn voor vrouwen zeer denigrerende versiertrucs. Vrouwen willen gedomineerd worden, is Blancs algemene overtuiging.

Baudet omarmt die theorie. In het artikel rekent hij af met beleefdheid ("Aardige jongens halen het slechtste in jonge vrouwen naar boven") en schaart hij zich achter het idee dat de man dominant moet zijn ("De man moet de slaapkamer niet betreden met het idee: ‘Help, wat zou ze van me vinden…’ – maar hij moet denken: 'Ik ga je pakken'").

Vrouwen willen volgens Baudet niet met respect behandeld worden, ook een 'nee' moet je niet respecteren. "De realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden", aldus de FvD-voorman.

Geroyeerd

FvD zet op 5 februari twee leden uit de partij. Het gaat om het echtpaar Robert De Haze Winkelman en Betty Jo Wevers. Je kunt ze gerust prominenten noemen, want beiden waren betrokken bij de selectie van de kandidaten voor de Tweede Kamerverkiezingen van vorig jaar.

In een persbericht schrijft de partij dat Winkelman en Wevers de afgelopen maanden "door gebruikmaking van dreigementen en kwaadsprekerij" geprobeerd hebben de uitbreiding van FvD te dwarsbomen en het partijbestuur wilden overnemen.

Winkelman's reactie is fel. "Wie pleit voor opener verhoudingen en een interne partijdemocratie wordt door het politbureau van FvD geroyeerd, die tracht namelijk de partij te kapen want hun alleenheerschappij moet overeind blijven", schrijft hij op Twitter.

Winkelman noemt het een "bloody shame" dat uitgerekend een partij die zegt de democratie te willen herstellen in eigen kring "een schrikbewind" voert.
Politiek
Zie ook: Verzet binnen FvD groeit, roep om meer democratie neemt toe

Steun

"Dit muisje gaat een staartje krijgen, veel meer leden willen democratie", twitterde Haze Winkelman nog. Dat blijkt en voorspellende gedachte, want na het wegsturen van de twee partijleden zwelt de kritiek aan.

In een door NRC gepubliceerde brief van Arthur Legger, Freek-Jan Berkhout en Gert Reedijk (allen oud-Tweede Kamerkandidaten) aan hun mede-FvD'ers, schrijven zij dat een grote groep rond Baudet aandringt op hervorming en meer interne democratie.

Om dat te bereiken moeten de statuten van de partij worden aangepast. Daarbij willen Legger, Berkhout en Reedijk willen onder meer het bestuur uitbreiden naar zeven leden en moet mede-oprichter van FvD Henk Otten opstappen als penningmeester en bestuurslid. Hij mag wel aanblijven als erelid.

Het antwoord van Baudet is helder: "Er is geen sprake van dat jullie initiatief zal worden opgevolgd", schrijft hij in een door TPO gepubliceerde email.

Na de royementen en de gelekte brief, komt er meer kritiek naar buiten. Kees Eldering, partijsponsor en eveneens oud-kandidaat Kamerlid, heeft volgens De Telegraaf zijn lidmaatschap in december opgezegd vanwege onvrede over het gebrek aan interne tegenspraak.

Ook Eldering kan niet door één deur met Otten. Hij schrijft dat zijn werk hem "onmogelijk is gemaakt" door de penningmeester.

Nog iemand die al weken geleden afscheid heeft genomen van de partij is historicus Frank Ankersmit, bij de Tweede Kamerverkiezingen nog lijstduwer. Ankersmit is volgens de Volkskrant teleurgesteld in de democratische vernieuwing, het speerpunt van Baudet. Bij deze scheiding was geen sprake van teleurstelling, woede of ruzie.

Extreem-linkse haatdocent

Een leraar uit het Gelderse Groenlo weet hoe het is wanneer Baudet zich op Twitter tegen je keert. Een opdracht voor het vak Nederlands in 5 vwo gaat over alternatief rechts. Er moet door de leerlingen een betoog worden geschreven waarbij de school kijkt naar de argumentatieopbouw.

Volgens de opdracht wil Baudet "naar een Nederland waarin slechts enkele witte mannen de macht hebben". Baudet krijgt een mailtje van een leerling hierover en noemt de opdracht op Twitter "schokkend".

De school komt met een verklaring nadat er online een storm van kritiek volgt door voor- en tegenstanders. De onderwijsinstelling neemt geen politieke standpunten in, staat er op de site.

Voor Baudet is dat de aanleiding om de docent in kwestie op Twitter als "extreem-linkse haatdocent" te bestempelen. Daarbij wordt de leraar in de tweet bij naam en toenaam genoemd.

Handen afhakken

Ook in Amsterdam rommelt het rond FvD. Kristina Türkmen, nummer 7 op de lijst, verwijderde haar Twitter-account nadat enkele tweets, teruggevonden en opgeslagen door de Amsterdamse tv-zender AT5, van haar voor ophef zorgden.

Zo reageerde Türkmen op een opmerking over wat er moet gebeuren met getraumatiseerde IS-strijders: "Handen en geslachtdelen afhakken en dan met elkaar achter slot en grendel."

In een reactie zegt het kandidaat-raadslid dat ze de inhoud van de berichten betreurt. "Ik reageerde te fel, onder andere door mijn persoonlijke ervaringen met intolerantie en onvrijheid in mijn geboorteland", aldus Türkmen, die op haar vijftiende naar vanuit Turkije naar Nederland kwam.

Daarmee is het wat de partij betreft afgehandeld. Türkmen mag op de lijst blijven staan.
"

Wat ik zelf heel vermoeiend vind, ik heb Baudet veel gezien afgelopen weken in talk shows, dat als hij geconfronteerd wordt met uitspraken die hij nu ontkend als gezegd door hem zelf (journalist Vullens deed dit een aantal malen bij Jinek), Baudet zijn schouders ophaalt en gewoon doorgaat waarbij hij de waarheid als een lastige vlieg opzij schuift. Dat vind ik heel zorgelijk, een politicus die nu al zo gemakkelijk liegt, en als hij daarop betrapt wordt met nota bene eigen teksten die hem onder de neus worden geschoven, dit met een schouderophalen afdoet.

Voor mij onbegrijpelijk dat mensen ook in dit topic op zo iemand kunnen gaan stemmen. Je weet eigenlijk bij voorbaat al dat je belogen en bedrogen wordt en dat deze mens gewoon geen goede politicus zal zijn daar hij nu al de kluit belazerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 01:37

Ik ben het volledig met je eens @pien_2010! Maar ik houd mijn hart vast, als ik social media en dit forum zo lees...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 01:52

DeEenhoorn schreef:
Hutcherson schreef:
Ik stem niet. En ik weet dat iedereen daarover valt. Hoewel ik veel meer mensen ken die niet stemmen.

Ik vind het jammer dat er niet 1 partij wint met de meeste stemmen en dat die dan de kans krijgt om te regeren. Meeste stemmen maakt waarschijnlijk de meeste mensen tevreden en zien potentie in de belangen die de partij hanteert.

Omdat er altijd andere partijen meeregeren, zie ik nooit verandering mogelijk.
Ooit zei een oude man tegen me (die overigens wel ging stemmen omdat dat moest van zijn vrouw) 'als stemmen ook maar IETS zou veranderen, zouden ze het wel verbieden'.
Ergens zit daar wel een punt in.

Nee ik stem niet.
Ik kies niet voor milieu, ik kies niet voor koopkracht, ik kies niet voor onderwijs, ik kies niet voor shell. Ik probeer er gewoon wat moois van te maken in dit leven, ik betaal mijn belasting en geniet van de mensen om me heen.

Dat is mijn mening.

Mag ik vragen waarom je dan niet blanco stemt? :-)

Omdat ik simpelweg helemaal niet wil stemmen. Er zijn dingen in het leven die vele malen belangrijker zijn dan je inlezen in welke standpunten welke partij heeft. Ik interesseer me er niet in, ik geloof er niet in en er is geen minimaal opkomstpercentage noodzakelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:07

baudyh schreef:
verootjoo schreef:
Mag toch hopen dat die mensen nog tot inkeer komen :')
Zeker als vrouw snap ik niet dat je op zo’n ongeëmancipeerde seksistische lamlul kan stemmen :n

Nou nou zo kan het wel weer. Zo vreselijk is hij nou ook weer niet.

Nee, zo bagatelliseert hij zelf ook alles weg :+

Maar ik zie dat pien er een heel betoog van heeft geschreven en daar sluit ik mijzelf bij aan.
Hij is een gevaar voor de democratie en de emancipatie van ons vrouwen.

Lolacabana

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:27

Ik stem GL omdat ik tegen Lelystad Airport ben en ik hoop dat ze het kunnen tegenhouden. Ben niet in Drenthe gaan wonen om laag vliegende vliegtuigen over mijn huis te krijgen. -:(-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:33

Ik ben ook tegen Lelystad AirPort omdat ik niet begrijp hoe we dat gaan verenigen met het klimaatakkoord :=

Maar doet de provincie daar ook echt wat mee? Ik woon in provincie Utrecht en niet in Flevoland. Dacht dat dat meer een landelijke beslissing was?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 08:44

Pien, ik ben het niet aan het goedpraten ofzo hé? Wat Baudet uitkraamt over vrouwen is sowieso not done, sowieso vind ik genoeg standpunten van zowel hem persoonlijk als de FvD als partij not done dus ik ga dan ook niet op de FvD stemmen. Het enige wat ik een beetje ergerlijk vindt is dat er iedere pagina opnieuw weer aangehaald moet worden wat voor klootzak/asshole/vrouwenhater Baudet is om dan vervolgens weer een enorme haat comment over de FvD te moeten lezen. Nogmaals, Baudet en FvD is niet 1 en het zelfde. Anders had die partij niet zoveel stemmen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 08:45

Lolacabana schreef:
Ik stem GL omdat ik tegen Lelystad Airport ben en ik hoop dat ze het kunnen tegenhouden. Ben niet in Drenthe gaan wonen om laag vliegende vliegtuigen over mijn huis te krijgen. -:(-

Snap ik dat lijkt me verschrikkelijk :=
Als ze al die klimaat maatregelen willen nemen dan zullen ze dit ook echt moeten uitsluiten want dat gaat niet op samen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:55

Hutcherson schreef:
Ooit zei een oude man tegen me (die overigens wel ging stemmen omdat dat moest van zijn vrouw) 'als stemmen ook maar IETS zou veranderen, zouden ze het wel verbieden'.

:o Sorry maar dat is wel een heel duister beeld van hoe de democratie in elkaar zit. Heb je wel eens een politicus gesproken in persoon?

@verotjoo: zoals ik het begrijp is het een samenwerking tussen beiden. Daarnaast is de PS vooral uitvoerend en op het moment dat zij het ergens niet mee eens zijn is de kans klein dat het ook echt gebeurt. Ze hebben namelijk nog wel invloed of dergelijke beslissingen linksom of rechtsom gaan.
Ik denk niet dat Utrecht veel invloed heeft op Lelystad airport maar je stem telt natuurlijk ook mee voor de eerste kamer en die heeft er dan weer wél invloed op.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:55

Shaggy, ik ben bang dat je ongelijk hebt. Ik denk dat veel mensen op FvD stemmen juist vanwege Baudet. Het is een raar fenomeen, maar ik denk dat het inherent is aan het populisme: een onsympathieke, narcistische macho als leider, die 'zegt waar het op staat'. Ze zijn er in vele soorten en maten, maar die gemene deler zie ik duidelijk.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:57

Hutcherson, het interesseert jou dus ook niet waar jij precies belasting voor betaalt? Wat een merkwaardige houding.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 10:20

Askja schreef:
Shaggy, ik ben bang dat je ongelijk hebt. Ik denk dat veel mensen op FvD stemmen juist vanwege Baudet. Het is een raar fenomeen, maar ik denk dat het inherent is aan het populisme: een onsympathieke, narcistische macho als leider, die 'zegt waar het op staat'. Ze zijn er in vele soorten en maten, maar die gemene deler zie ik duidelijk.

Ja natuurlijk zullen ze Baudet leuk vinden maar ik denk dus dat de meeste FvD stemmers zich niet echt verdiept hebben in Baudet. Zij zien zijn knappe kop in de media en horen hem inderdaad zeggen waar het op staat. Hij is niet op zijn mond gevallen en zegt de dingen die burgers willen horen.

Daarnaast zien veel stemmers hem als de 'genuanceerde' GW.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:35

Hutcherson schreef:
Ik stem niet. En ik weet dat iedereen daarover valt. Hoewel ik veel meer mensen ken die niet stemmen.

Ik vind het jammer dat er niet 1 partij wint met de meeste stemmen en dat die dan de kans krijgt om te regeren. Meeste stemmen maakt waarschijnlijk de meeste mensen tevreden en zien potentie in de belangen die de partij hanteert.

(...) Ik probeer er gewoon wat moois van te maken in dit leven, ik betaal mijn belasting en geniet van de mensen om me heen.

Dat is mijn mening.

Welkom in Nederland, waar de coalities juist zaken goed en snel regelen.
(Snel is relatief. De westerburen met die brexitsoap bereiken momenteel een absoluut dieptepunt.)

....maar het Angelsaksische model met achterhaalde (vind ik, we leven niet meer in de 19e eeuw) kiesdistricten en twee partijen (een logisch gevolg van districtenstelsel) zodat partij A afschaft wat partij B invoerde etc etc. maakt het juist moeilijker, veranderen.

Uiteraard valt er over meningen te debatteren, maar ik ben zeer verwonderd over deze stelling.

En er is te hard voor gevochten dat ik als (klein)dochter van kleine luyden mag stemmen.

Want die man die zo onder de plak zat heeft wel een verwrongen punt: het spreekt niet vanzelf dat pantoffelhelden, kleine luyden, arbeiders en ....vrouwen mogen stemmen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:47

Shaggy09 schreef:
Askja schreef:

Ja natuurlijk zullen ze Baudet leuk vinden maar ik denk dus dat de meeste FvD stemmers zich niet echt verdiept hebben in Baudet. Zij zien zijn knappe kop in de media en horen hem inderdaad zeggen waar het op staat. Hij is niet op zijn mond gevallen en zegt de dingen die burgers willen horen.

Daarnaast zien veel stemmers hem als de 'genuanceerde' GW.

Als ze hem zien als de genuanceerde GW hebben ze zich idd niet echt verdiept nee :+

Maar ik denk ook wat jullie zeggen idd, en als ik lees wat FvD-stemmers voor een ongenuanceerde en slecht geïnformeerde onzin uitkramen op facebook bevestigt dat wel erg mijn (slechte) beeld van wat ik toch al had.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 11:07

Nee je hebt enorm veel mensen die zich politiek niet verdiepen en toch stemmen. Bij sommige partijen maakt dat niet veel verschil maar als er dan FvD/PVV/VVD word gestemt omdat dat leuk lijkt of omdat de massa het doet levert dat niet veel goeds op..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:15

Het gevaar is gewoon dat sommige mensen een groot talent hebben voor woordvoeren. Die mensen kunnen je alles wijsmaken, en als je dan gewoon een beetje oppervlakkig luistert en verder zelf niet echt kennis hebt of er niet doorheen kan prikken of iets minder snel bent in je denken dan zij, denk je al gauw: ‘oh ja, die heeft gelijk, dat vind ik ook’. :+
Dat talent zie je ook vaak bij succesvolle verkopers, snel denken, rap van tong, adrem.
Maar als je dat misbruikt, kan je dus maar zo een hele hoop mensen om je vingers winden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 11:17

Maar goed ik geloof ook dat er nogal wat mensen zijn die zich wel hebben verdiept in de politieke partij FvD en bewust hebben gestemt daar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:04

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:20

Hutcherson schreef:

Nee ik stem niet.
Ik kies niet voor milieu, ik kies niet voor koopkracht, ik kies niet voor onderwijs, ik kies niet voor shell. Ik probeer er gewoon wat moois van te maken in dit leven, ik betaal mijn belasting en geniet van de mensen om me heen.

Dat is mijn mening.

Wees blij dat we in een democratie leven. En dat we als vrouw ook stemrecht hebben,daar is hard voor gestreden want vroeger was dat niet zo! Echt belachelijk was dat!Daarom vind ik het belangrijk van je stemrecht gebruik te maken. Iedere stem telt!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:44

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:12

Citaat:
https://www.trouw.nl/opinie/na-christch ... ~af78bd4f/

'Na Christchurch is het onmogelijk geen vragen te stellen aan mensen als Baudet en Wilders'

Keurig artikel (...feitelijk een column...) zeer genuanceerd.
Maar geen meel in de mond - het pure feitelijke verband is los en onduidelijk, maar die vragen moeten gesteld worden.

Ik mag Stevo Akkerman wel.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:20

Uit dit artikel van Janneke haar link gequote dat, zoals er na de aanslag op Charlie Hebdo vragen aan de islam gesteld mogen worden zo ook nu aan uiterst rechtse mensen zoals..
Citaat:
In Nederland: Thierry Baudet en Geert Wilders.

Nee, ik beweer niet dat ze geweld bepleiten, maar het is evident dat hun liefde voor het eigene de schaduwgestalte heeft gekregen van afkeer van de ander. In navolging van de Franse auteur Renaud Camus (vorig jaar nog aanwezig bij een PVV-demonstratie) verspreiden ze de complottheorie van Le Grand Remplacement: linkse multiculti-aanhangers halen moslimimmigranten binnen om de blanke en christelijke bevolking van Europa (en landen als de VS, Australië en Nieuw-Zeeland) te vervangen.

Baudet heeft het daarbij over een ‘auto-immuunziekte’ van het Westen: “Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijke lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst, en de werkelijke toedracht wordt verdoezeld”. Wilders op zijn beurt zegt dat Nederland is ‘gekaapt’ en dat hij het land gaat ‘terugveroveren’. Het is de taal van de angst, die zich vermomt als strijdvaardigheid. Krachtig, militant, mannelijk.

Ik sta volledig achter dit artikel. Het gaat om de tweedeling die gecreëerd wordt en de verschillende groepen die tegenover elkaar gesteld worden. Goed artikel.

Ik heb ook verschillende optredens van Wilders op TV gezien, zowel in Duitsland als hier in Frankrijk op bezoek bij Marie le Pen. Hij speechte zowel hier als in Duitsland op het congres van deze uiterst rechtse partijen. Wouw daar schrok ik toch wel van, want dan is hij echt uiterst radicaal hoor en past wel degelijk bij deze uiterst rechtse partijen waarbij nogal wat mensen hun wenkbrauwen fronsen gezien hun fascistische gedachtegoed. Wij zijn er hier zowel door de Franse als Engelse gemeenschap op aangesproken wie die blonde man wel niet is, daar mensen het hier als zo verschrikkelijk on Nederlands ervaren want in het buitenland heeft Nederland nog steeds de naam van voorbeeld land als het gaat om tolerantie en vooruitstrevendheid (wordt wel minder hoor dankzij deze mannen :( ).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:31

Alle politieke partijen schorten campagne op naar aanleiding van de beschieting in Utrecht, op een partij na.... één keer raden wie niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:41

Tsja, olie op het vuur voor FvD en PVV

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:43

Chubby schreef:
Tsja, olie op het vuur voor FvD en PVV

Tja, terwijl het opschorten van campagnes imo meer gaat om dat we nu als land even geen behoefte hebben aan bekvechtende politici en uit respect voor de betrokkenen en de Utrechters