Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:02

Ik volg de zaak ook op de voet, ik slaap er gewoon slecht van. Hoop zo dat er snel meer duidelijkheid is. Arme Anne, familie en naasten!

Heel hartelijk dank voor die tip over het instellen van je iPhone +:)+ Ik wist dat helemaal niet, heb de mijne meteen ingesteld!

HorseTimeXL

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:13

Ja ik ook. Merk dat ik de hele dag gewoon onbewust mijn telefoon er weer bij pak en naar nos.nl of nu.nl ga om te kijken of er al meer info is..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:34

verootjoo schreef:
sureido schreef:
Maar waarom zou ze per se in de buurt liggen? Je sleept d'r in een bus, fiets weg, en je rijd zo heel Europa door bij wijze van spreken. Misschien heeft de 'dader' als die er uberhaupt is wel haar ergens thuis? Ik vind het zo naar. |o

Ik denk dat daar aanwijzingen voor zijn. Anders halen ze niet zomaar alles uit de kast om die hele omgeving tot de bodem uit te kammen.
Wij hebben niet alle info he :+

Zeg ik dan dat we alle info hebben? De reden van de vijver snap ik hoor ivm de fiets. Goed logisch dat ze dat uitkammen! Maar ik zie iedereen hier speculeren over het gebied waar ze nu zoeken en ik zeg daar als antwoord op nogmaals waarom ze in de buurt per se zou zijn. Misschien is ze wel ergens anders waar niemand aan denkt.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:16

hanneke32xx schreef:
LoveUggs schreef:
Misschien niet relevant op dit topic maar ik moest er ineens aan denken..

Tegenwoordig kan je op je telefoon ook instellen (ik heb zelf een samsung, weet niet hoe het met andere telefoons zit) dat wanneer je 3x snel op de vergrendel knop drukt hij een sms bericht stuurt naar een aantal contacten. Deze kan je zelf instellen. Hierin staat dan; help mij. Je locatie wordt verstuurd, een foto van je voor en achter camera op de telefoon, en een geluidsfragment.

Weet iemand hoe dit werkt met een IPhone?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:24

Gwenvd schreef:
Volgens mij duren dna testen wel even, ook is het natuurlijk onwijs slecht weer geweest warm niet best is voor eventuele sporen

Ik vraag mij altijd af, als ze nou dna vinden van de eventuele dader (als die er is), hoe komen ze er dan achter wie die dader is? Dan moeten ze maar net zijn dna ergens opgeslagen hebben toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:29

Danielleeee_ schreef:
Gwenvd schreef:
Volgens mij duren dna testen wel even, ook is het natuurlijk onwijs slecht weer geweest warm niet best is voor eventuele sporen

Ik vraag mij altijd af, als ze nou dna vinden van de eventuele dader (als die er is), hoe komen ze er dan achter wie die dader is? Dan moeten ze maar net zijn dna ergens opgeslagen hebben toch?

Wie een ernstig misdrijf heeft begaan moet verplicht DNA afstaan.

Als een dader nog niet eerder gepakt is staat deze nog niet in de DNA databank dus.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:30

Idd zijn dna moet opgeslagen zijn anders komen ze nooit bij de dader terecht.

Daarom was dat grote dna onderzoek bij Marianne vaatstra ook zo mooi, anders had die dader ook nog vrij rond gelopen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 21:35

Ik vind het zo tegenstrijdig voelen. Aan de ene kant hoop je dat er snel nieuws komt voor de familie. Aan de andere kant weten we allemaal dat het hoogstwaarschijnlijk het allerslechtste nieuws zal zijn dat ze maar kunnen ontvangen. Hun wereld zal instorten..
Maar toch: in het ongewisse blijven is net zo moeilijk, misschien nog wel moeilijker.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:41

Cayenne schreef:
Ik vind het zo tegenstrijdig voelen. Aan de ene kant hoop je dat er snel nieuws komt voor de familie. Aan de andere kant weten we allemaal dat het hoogstwaarschijnlijk het allerslechtste nieuws zal zijn dat ze maar kunnen ontvangen. Hun wereld zal instorten..
Maar toch: in het ongewisse blijven is net zo moeilijk, misschien nog wel moeilijker.

Maar ik denk ook dat, ondanks dat je uiteraard hoop blijft houden, je in een situatie als deze als ouder zijnde ook uitgaat van het ergste.. Tuurlijk hoop je je dochter/ vriendin weer gezond en wel thuis te krijgen, maar ik denk dat je er wel vanuit gaat dat het niet goed zit..

Dat denk ik hoor, ik denk dat ik dat zelf ook zou doen, in de zin van; ik ga uit van het ergste, 'dan kan het altijd mee vallen'. (Komt zo rot je strot uit als je dit zo leest maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel..)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:11

LoveUggs schreef:

Tegenwoordig kan je op je telefoon ook instellen (ik heb zelf een samsung, weet niet hoe het met andere telefoons zit) dat wanneer je 3x snel op de vergrendel knop drukt hij een sms bericht stuurt naar een aantal contacten. Deze kan je zelf instellen. Hierin staat dan; help mij. Je locatie wordt verstuurd, een foto van je voor en achter camera op de telefoon, en een geluidsfragment.
[/quote]

Weet iemand hoe dit werkt met een IPhone?[/quote]

https://www.iculture.nl/tips/sos-noodmelding-iphone/

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:12

hanneke32xx schreef:
LoveUggs schreef:

Weet iemand misschien of dit met een huawei telefoon ook mogelijk is?

even gekeken net op mijn oude huawei mobiel, maar kon hem er niet vinden.. op die van mijn moeder ook niet.. dus denk dat die niet voor deze telefoons is..
Eigenlijks zal elke telefoon dit standaard moeten hebben.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:04

Vanmiddag langs het stuk gereden met mijn paard langs het laatste telefoon signaal van Anne. Dit is ongeveer bij het bos in de Soestduinen bij een fietspad waar ook een bunker zit. Dit fietspad leid uiteindelijk naar Bilthoven/Huis ter Heide. Dit stuk ligt wel een eind uit elkaar met het punt waar haar spullen gevonden zijn ..

Ik snap trouwens echt niet wat mensen nou raar en mysterieus vinden aan haar selfie.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:19

Ik ben lid geworden van een FB waar ook veel info op (komt te) staan.

Het blijft een vreemd verhaal. Iemand zo hup van de aardbodem verdwenen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 23:22

Hoe langer ze weg is, des te bizarder de complottheoriën worden :roll:
Ik las er net eentje waarbij haar initialen werden gelinkt aan die van Anne Frank (A. F.) en dat dit een poging door de regering is om de holocaust te ontkennen. Hoe komen mensen erop zeg!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:23

Danielleeee_ schreef:
Gwenvd schreef:

Niet per se van hem. DNA van een familielid is ook te koppelen. Dus dan zien ze "hey, dit is niet de dader, maar wel familie".

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:24

Jeetje. Echt ook niet normaal hoe ze zoiets verzinnen..
Heb je dan hele dagen niks te doen ofzo?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:26

Of ze gaan DNA vergaren, net zoals bij Marianne Vaatstra. Maar dat zal wel een van de laatste opties zijn.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:27

Ja klopt. Ook omdat in de omgeving van de fiets op dit moment niets te vinden is. Dan begin ik me af te vragen wat als ze wel is omgekomen hoe heeft de dader dan gehandeld. De spullen liggen ondanks dat het in de buurt is toch op een afstandje bij elkaar vandaan..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:38

Cayenne schreef:
Hoe langer ze weg is, des te bizarder de complottheoriën worden :roll:
Ik las er net eentje waarbij haar initialen werden gelinkt aan die van Anne Frank (A. F.) en dat dit een poging door de regering is om de holocaust te ontkennen. Hoe komen mensen erop zeg!

Het is bijna 'grappig' met hoe mensen kunnen denken zeg := jezus

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:41

Pff lijkt me zenuwslopend voor de familie dat er nog geen info is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:53

Chiave schreef:
Of ze gaan DNA vergaren, net zoals bij Marianne Vaatstra. Maar dat zal wel een van de laatste opties zijn.

Het lastige is dat (voor zover ik weet) DNA vergaren niet zo makkelijk gaat. Je kan mensen niet dwingen om hun DNA af te geven dus zijn er maar twee opties. Mensen moeten al in het systeem zitten (=eerder veroordeeld) of vrijwillig hun DNA af willen geven bij de politie zonder gearresteerd te worden (= waarschijnlijk geen schuldige want waarom zou die DNA afgeven). Het moet dus echt een 'toevalstreffer' zijn dat iemand wordt opgepakt voor een andere zaak of dat zijn/haar DNA al in de database zit.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:53

Danielleeee_ schreef:
Gwenvd schreef:

Wie een ernstig misdrijf heeft begaan moet verplicht DNA afstaan.

Als een dader nog niet eerder gepakt is staat deze nog niet in de DNA databank dus.

Ik kan hierbij zeggen, uit werk ervaring, dat ook mensen geëist wordt DNA af te staan bij niet ernstige misdrijven maar dit kan ook gebeuren bij herhaaldelijk crimineel gedrag.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:01

N0a schreef:
Kwam net dit tegen op Twitter. Eerste stukje is wel creepy. Vooral omdat het ook naar de politie is getweet. Hele stuk daaronder snap ik allemaal niks van.. Maar vind die tweet wel raar.

https://medium.com/@BryonAdams5/the-dis ... 7c58b163e5

Ik ken Hadjar en heb de boel dus gevolgd, maar de 'locatie' waar het bot-account de boel naar stuurt is een AZC. De politie is er voor zover ik weet serieus mee bezig geweest maar het heeft nergens toe geleid. Lijkt dus een troll die het onderzoek een xenofobisch tintje wou geven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 00:10

Sorry hoor, maar wat een idioot om via een vermissingszaak in de schijnwerpers te willen staan.