Tiepfoudt: Recidive gaat om de uitstroom van een bepaalde periode he? Niet om het geheel van daders dat opgesloten zit. Ter nuance... Maar het is inderdaad een erg triest aantal.
Ik heb het document ook bekeken (volwassenen TBS heel globaal) en ik weet niet goed wat nu ernstige misdrijven zijn. Het recidive wordt (bij volwassenen) ook nog eens uitgesplitst in soorten misdrijven. Tsjah, wat is ernstig, zeer ernstig en tbs waardig? Misschien heb ik niet goed genoeg gelezen.
En wat is de uitstroom? Met wat voor delicten en diagnoses wordt er uitgestroomd?
Dat vraag ik me wel heel erg af bij dit rapport. Maar misschien ben ik te nieuwsgierig.
En nog veel belangrijker, wat wordt er gedaan met dit rapport? Wat wordt er gedaan met deze cijfers? Binnen zo'n kliniek wil toch iedereen (medewerkers doel ik dan op) dat het recidive percentage zo laag mogelijk blijft?
Overigens, en dan spreek ik voor mezelf, heb ik eigenlijk nooit begrip voor de dader zelf.

Ik begrijp hooguit dat hij, gezien zijn geschiedenis, zich zo heeft ontwikkeld dat er kennelijk wat draadjes verkeerd zijn verbonden. Maar verder dan dat reikt mijn begrip niet, omdat ik me een dergelijke situatie, woede, wraak, wat het ook maar mag zijn, niet kan voorstellen