Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:16

Ik word zo moe van mijn ouders, die willen niet kijken naar het debat en ik wil het zien. Mis ik heel veel? :')

Ik was heel zeker van D66 maar ik wil eigenlijk heel cru gezegd niet te links stemmen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:17

Celiien schreef:
Geert die Gertjan even verteld dat jezus niet bestaat :')

Ik vond GW weer vreselijk doordraaien met maar weer 1 onderwerp: de Islam.
Daar heb je veel aan als bijstandmoeder drie hoog met 2 studerende kinderen in een dorp in Drenthe :D

Janneke2

Magrathea schreef:
De oppositie draagt zaken aan die niet in het beleid van de coalitie worden genoemd, hoeft niet mee te stemmen met de coalitie. Zij kunnen meer hun eigen ding doen als het ware. In de coalitie moeten er vaak concessies op het partijprogramma worden gemaakt, in de oppositie hoeft dat niet.

...puntje op de i: zo gaat het,maar het hoeft niet.

Een Kamerlid mag tegen de regering stemmen - of jouw partij nou in het kabinet zit of niet.

Met name binnen het cda geldt helaas wel: 1x tegen een cda minister stemmen betekent het einde van de carrière binnen de partij.
(Ik vind het geen beste zaak, het is op het randje "Kamerleden stemmen vrij van last en ruggespraak", luidde vroeger de eed, maar binnen het cda mag men de regel hanteren.)

Eefske

sureido schreef:
Ik word zo moe van mijn ouders, die willen niet kijken naar het debat en ik wil het zien. Mis ik heel veel? :')

Ik was heel zeker van D66 maar ik wil eigenlijk heel cru gezegd niet te links stemmen.

D66 is sociaal-economisch niet links :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:18

sureido schreef:

Je kan toch meekijken of terugkijken via internet op NPO.nl ?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:18

Eske_B schreef:
Celiien schreef:

Ook dat jezus niet in de islam bestaat... maar hij komt wel in de koran voor als profeet >;)

Mohammed is de profeet als goed is is jezus de maddie waar in eind strijd tegen word gestreden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:21

Eefske schreef:
sureido schreef:

Waarom dacht ik bijna zeker te weten dat D66 links is :')

Is forum voor de democraten goed?

Grapjasjes12

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:24

D66 is vrij centrum.

Janneke2

Citaat:
(...)
Ook dat jezus niet in de islam bestaat... maar hij komt wel in de koran voor als profeet >;)
(...)
Mohammed is de profeet als goed is is jezus de maddie waar in eind strijd tegen word gestreden.

Maddie?
Heeft oma nog nooit van gehoord.

Maar dat er tegen Jezus gestreden zou worden in de eindtijd: ;) niet meer dan nu, hoor.
GW wil het natuurlijk niet horen, maar Jezus bestaat wel degelijk;) ook in de islam, als zeer gewaardeerde profeet.
Dat er respect voor de Koraan is voor de bijbel zal GW vast ook wel ontkennen...

(En andere onderwerpen vindt GW niet belangrijk.)

geerke

Eefske schreef:
sureido schreef:

sociaal democratisch toch?Die D staat toch voor democraten?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:27

Kun je er weer zeker van worden Sureido, want D66 is idd niet links :) Maar wel progressief.

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:28

We mogen hopen dat rechts ook democratisch is. Dat heeft weinig te maken met rechts of links.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:28

sureido schreef:
Is forum voor de democraten goed?

Waarvoor? ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:29

Ik hoop toch niet dat we hier daadwerkelijk massaal FvD gaan kiezen. Krijg een beetje de kriebels van hun 'strikte immigratiebeleid' en complottheorieën :')
Bovendien zat ik tot vorige week met iemand in een projectgroep die bij Thierry in de klas heeft gezeten, het schijnt een betweterig zeikerdje geweest te zijn := Die associatie raak ik nu niet meer kwijt haha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:31

Welke complottheorieën? (ik leer graag bij)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:31

FvD heeft een hele mooie website waarbij heel duidelijk hun standpunten plus uitleg staan weergegeven per onderwerp. Neem anders even een kijkje. https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
Zoals ik al eerder aan heb gegeven past het erg goed bij mijn idee. Echter zijn sommige punten wat onrealistisch aangezien er grondwetten voor veranderd zouden moeten worden. Maar aan de andere kant, welke partij heeft dat niet..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:32

Citaat:

sociaal democratisch toch?Die D staat toch voor democraten?[/quote]

Nee, niets "sociaal democratisch".
(Er was ooit een partij "DS 70".)

D66 is geen linkse partij, maar echt opgericht als een middenpartij - en zo is het al 51 jaar.

De PvdA is/ was ;) sociaal democratisch.
(Volgens sommigen tot ze 4 jaar geleden in een rechts kabinet stapten...)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:32

Xyris schreef:
FvD heeft een hele mooie website waarbij heel duidelijk hun standpunten plus uitleg staan weergegeven per onderwerp. Neem anders even een kijkje. https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
Zoals ik al eerder aan heb gegeven past het erg goed bij mijn idee. Echter zijn sommige punten wat onrealistisch aangezien er grondwetten voor veranderd zouden moeten worden. Maar aan de andere kant, welke partij heeft dat niet..

Uhhh behalve PVV, alle partijen.. Onrealistisch allemaal, grondwetten moeten aanpassen nee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:34

Eske_B schreef:
Er zijn lotingen geweest voor wie met wie debatteert :)

Zou dat dan op zo'n Champions/UEFA cup manier gebeurd zijn met die kleine balletjes? :+
Ben nu toch wel gaan twijfelen, vind Roemer niet zo'n sterke premierskandidaat, Renske dan weer wel.
Ik miste Sylvana toch ook wel, was benieuwd naar haar visie op dingen
Morgen zal ik mijn definitieve stem uitbrengen
Waar ik dan weer wel helemaal kriegel van werd was dat er al bij voorbaat uitgesloten werd dat er bijvoorbeeld met de VVD geregeerd zou worden. Juist als je in de kamer met een meerderheid komt kun je bepaalde zaken niet mee instemmen en een compromis sluiten toch?
Laatst bijgewerkt door purny op 14-03-17 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:35

sureido schreef:
Hoeveel % wil GL dan teruggeven?

alles wat moeten ze er anders mee.

Kan niet precies terug vinden welke percentages belasting ze willen doorvoeren. Dit is denk ik een goed punt voor tijdens coalitie vorming dan kan ook bijv de kilometerheffing wel doorgevoerd worden maar met lagere bedragen dan nu het plan is.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:35

purny schreef:
Eske_B schreef:
Er zijn lotingen geweest voor wie met wie debatteert :)

Zou dat dan op zo'n Champions/UEFA cup manier gebeurd zijn met die kleine balletjes? :+
Ben nu toch wel gaan twijfelen, vind Roemer niet zo'n sterke premierskandidaat, Renske dan weer wel.
Ik miste Sylvana toch ook wel, was benieuwd naar haar visie op dingen
Morgen zal ik mijn definitieve stem uitbrengen

helaas wel

het zag er zo knullig uit haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:37

Yunomi schreef:
Xyris schreef:

Uhhh behalve PVV, alle partijen.. Onrealistisch allemaal, grondwetten moeten aanpassen nee.

Ik wilde net zeggen, er zijn best veel partijen die niet de grondwet willen aanpassen. Oké, de PvdD wil dierenrechten opnemen in de grondwet, maar dat vind ik geen slechte zaak, daar hebben mensen geen last van

En ja, ik heb de site bekeken (mooi vormgegeven overigens :) ) net als van de meeste partijen, hoewel ik vrij snel zeker was van mijn keuze wil ik toch graag weten wat de rest doet

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:40

Ik bedoelde ook niet dat ze grondwetten willen aanpassen, ik bedoel dat ze punten hebben waarvoor de grondwet aangepast zou moeten worden voordat er aan gewerkt kan worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:43

Kleinere wijzigingen in de grondwet worden met grote regelmaat doorgevoerd.
Maar gevoelige dingen zoals artikel 23 ("de schoolstrijd"/ het recht op onderwijs in eigen kring) of mallotige dingen (artikel 1 afschaffen) - daar heb je een giga lange adem voor nodig.

Edit: ik kan me weinig zinnigs voorstellen bij "pas als de grondwet is veranderd kan er aan gewerkt worden".
(Illegale activiteiten bestaan, maar dat gaat over de wet, niet de grondwet.)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:44

Xyris schreef:
Ik bedoelde ook niet dat ze grondwetten willen aanpassen, ik bedoel dat ze punten hebben waarvoor de grondwet aangepast zou moeten worden voordat er aan gewerkt kan worden.

Eh wacht, dus ze hebben punten, maar daarvoor moet de grondwet aangepast worden. Dus als ze dat willen doorzetten zullen ze toch echt de grondwet moeten aanpassen. Anders is het nu al een loze verkiezingsbelofte.